1. Maksimiljan Feguš in njegov vokalno-instrumentalni opus ter analiza izbranih del : magistrsko deloErik Zavolovšek, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Maksimiljan Feguš in njegov vokalno-instrumentalni opus ter analiza izbranih del kot teoretično napisano delo raziskuje življenje in ustvarjanje skladatelja Maksimiljana Feguša. Prvi del osvetljuje ključne dogodke iz njegovega življenja, ki so zaznamovali njegovo umetniško pot. Predstavimo njegovo delovanje na različnih področjih, od skladateljske dejavnosti do poustvarjanja in pedagoškega dela. V drugem delu se podrobneje posvetimo njegovemu vokalno-instrumentalnemu opusu ter poglobljeni analizi petih izbranih vokalno-instrumentalnih del. Magistrsko delo ponuja celovit vpogled v ustvarjalni svet Maksimiljana Feguša in spoznava pomen njegovega prispevka k slovenski glasbeni ustvarjalnosti ter poustvarjalnosti. Ključne besede: Maksimiljan Feguš, vokalno-instrumentalni opus, skladatelj, dirigent, zborovodja, pedagog Objavljeno v DKUM: 02.08.2024; Ogledov: 105; Prenosov: 7 Celotno besedilo (8,35 MB) |
2. Klarinet v življenju in delu Emila Glavnika : magistrsko deloDavid Lukner, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Klarinet v življenju in delu Emila Glavnika je sestavljeno iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu je predstavljen skladatelj Emil Glavnik, njegovo življenje, dela in motivi za nastanek njegovih skladb. Ob tem podrobneje raziščem razvoj klarineta in njegove predhodnike ter razvoj godbeništva na Slovenskem.
Sledi podrobna raziskava in razvrstitev skladb za klarinet, ki so v okviru Društva slovenskih skladateljev bila izdana od časa njihovega nastanka do danes. Posebno pozornost namenim Glavnikovim skladbam za klarinet.
Na koncu magistrskega dela je pregleden seznam vseh skladateljevih del, razporejenih po sestavih, za katera so dela namenjena.
Drugi, praktični del magistrske naloge je izvedba treh Glavnikovih skladb za klarinet v obliki magistrskega nastopa. Predstavljene so:
- Clarinetimento, za klarinet in klavir,
- Mlini na Muri, za kvartet klarinetov,
- Alpska polka, za trio klarinetov. Ključne besede: Emil Glavnik, skladatelj, klarinet, življenje, dela. Objavljeno v DKUM: 23.06.2023; Ogledov: 589; Prenosov: 85 Celotno besedilo (3,33 MB) |
3. Seznanitev predšolskih otrok s poklici, povezanimi z glasbo : diplomsko deloKatarina Repenšek, 2023, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je predšolske otroke seznaniti z glasbenimi poklici operni pevec, inštrumentalist, dirigent in skladatelj. V vrtcu smo izvedli in posneli načrtovane dejavnosti, nato pa na osnovi posnetka opravili analizo glede na načrtovane cilje, vsebino in metode dela ter interes otrok. Ob tem smo si zastavili tri raziskovalna vprašanja, vezana na realizacijo ciljev ter izražanje interesa otrok do izvedenih dejavnosti. Ugotovili smo, da so bili cilji usmerjenih in neusmerjenih glasbenih dejavnosti pri večini otrok realizirani. Otroci so izražali največ interesa do glasbenih dejavnosti igranje na glasbila ter najmanj interesa do glasbene dejavnosti ustvarjanje v glasbi. Otrokom je bilo vokalno ustvarjanje tuje, pri ustvarjanju na inštrument pa so potrebovali dodatno vzpodbudo. Ključne besede: glasbeni poklici, predšolski otroci, operni pevec, inštrumentalist, dirigent, skladatelj Objavljeno v DKUM: 09.06.2023; Ogledov: 541; Prenosov: 31 Celotno besedilo (2,17 MB) |
4. Razvoj orkestra/orkestracije od baročnega do jazz orkestra in vloga klaviature, elektronskih pripomočkov ter sodobnihtehnologij pri orkestraciji : magistrsko deloTim Matičič, 2022, magistrsko delo Opis: Delo sprva namenja poseben poudarek razvoju orkestracije čez čas. Prikaže, kako je razvoj instrumentov prinesel tudi spremembe v tehnikah orkestracije, kompozicije in igranja. V prizadevanju po kar najboljšem prikazu razvoja orkestra in orkestracije so predstavljene zgolj novitete, ki so se pojavljale v določenem obdobju ali pri določenem skladatelju. Dalje se magistrsko delo osredotoči na zgodovino, uporabo ter tehnike glasbene računalniške tehnologije, snemanja ter reprodukcije z namenom razumevanja obstoječe tehnologije in praks. Delo z zgodovinskega vidika postopoma preide v sedanjost ter namesto raziskovalnega dela predstavi vodič za uporabo računalniške tehnologije, katerega cilj je doseganje različnih tehnoloških, snemalnih in kompozicijskih ciljev.
Metodološko je delo zasnovano na zgodovinski metodi, ki temelji na proučevanju daljne in bližnje preteklosti s pomočjo arhivskih virov o razvoju orkestra/orkestracije, skladateljev, ki so bili nosilci razvoja, ter razčleni razvoj orkestrske glasbe v filmski glasbi. Ključne besede: orkester, skladatelj, tehnologija, filmska glasba, snemanje, produkcija, reprodukcija, zvočne komponente, učinki, MIDI, mikrofon, sintetizator, sampler, računalnik, DAW. Objavljeno v DKUM: 18.11.2022; Ogledov: 575; Prenosov: 63 Celotno besedilo (2,77 MB) |
5. Marijine pesmi Hugolina Sattnerja in njihov pomen v liturgiji : magistrsko deloUrša Goltnik, 2022, magistrsko delo Opis: Pater Hugolin Sattner je eden pomembnejših slovenskih cerkvenih skladateljev, ki se je kot vnet cecilijanec zavzemal za vidne spremembe v slovenski cerkveni glasbi. Njegovo redovniško delo mu v času premestitve v Ljubljano ni dajalo priložnosti za počitek, a je kljub neprestanemu poklicnemu delu v njem rasla močna želja po glasbenem izobraževanju. Le-to je res izpolnil in šele po petdesetem letu starosti glasbeno zacvetel. Navkljub poznemu študiju je njegov opus obširen, slog pa izrazito melodičen, preprost in tehnično razumljiv. Da bi bila raba Marijinih pesmi kar se da pravilno postavljena v bogoslužje, se magistrsko delo nadaljuje s predstavitvijo liturgije, pravilnega umeščanja Marijinih pesmi v okvir bogoslužja, Marijinih praznikov skozi cerkveno leto, pomembno pa je tudi razumevanje slovenske religioznosti in češčenja Marije, ki so jo tudi cerkveni skladatelji vedno znova opevali v svojih skladbah. Sattner ni bil izjema, saj je njegov opus Marijinih pesmi širok. Magistrska naloga se zaključi z analizami izbranih Sattnerjevih Marijinih pesmi, ki bralcu približajo skladateljev slog in neizmerno čutnost melodije v povezavi z besedilom. Namen naloge je doseči živo in dejavno vključevanje Marijinih pesmi v bogoslužje, zlasti Sattnerjevih. Ključne besede: p. Hugolin Sattner, cerkveni skladatelj in pisec, cecilijanstvo, liturgija, Marija Objavljeno v DKUM: 03.06.2022; Ogledov: 655; Prenosov: 56 Celotno besedilo (3,43 MB) |
6. Izbrani aspekti ustvarjalnosti in izražanja skozi glasbo klarinetista ter skladatelja Gorana Bojčevskega : magistrsko deloKaja Praprotnik, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je teoretičnega značaja. Raziskuje različne aspekte ustvarjalnosti in izražanja skozi glasbo klarinetista ter skladatelja Gorana Bojčevskega. Delo se dotakne njegovega življenja, ustvarjalnosti in glasbenega opusa, ki smo ga razdelili na komorna dela, filmsko glasbo, dela za orkester, glasbo za balet, priredbe makedonskih tradicijskih pesmi in na priredbe klasičnega ter drugega repertoarja. V nadaljevanju dela sledijo opisi njegovega sodelovanja z različnimi glasbeniki, njegovi glasbeni projekti ter analize treh izbranih skladb z naslovi Someday, Up close in In your eyes. Ključne besede: Goran Bojčevski, klarinetist, skladatelj, izbrana dela Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 691; Prenosov: 49 Celotno besedilo (1,74 MB) |
7. Glasbeno-teoretično in skladateljsko delo Janeza OsredkarjaJana Lamberšek Starbek, 2022, magistrsko delo Opis: Janez Osredkar je eden najbolj uveljavljenih glasbenih teoretikov v Sloveniji, njegove izdaje Glasbenega stavka: Harmonija I, Harmonija II ter Kontrapunkt so temelj poučevanja nauka o glasbi v srednjih glasbenih šolah ter na akademiji za glasbo. Čeprav je bil njegov prvotni cilj postati organist ter skladatelj, ga je pot po študiju orgel ter kompozicije pozneje zanesla v pedagoške vode. S to vlogo je pomembno prispeval tudi k oblikovanju učnih načrtov na glasbenem področju.
Skladateljski opus Janeza Osredkarja je širši javnosti manj znan, vendar zato ni nič manj pomemben. Obsega komorno in vokalno glasbo, skladal je tudi dela za otroke in mladino, izmed katerih je najbolj znana njegova otroška opera Janko in Metka za soliste, zbor in orkester. Delo, ki vsekakor ne bi smelo ostati spregledano, je redek biser v repertoarju slovenskih otroških oper.
V priredbi s klavirsko spremljavo bi jo lahko približali in omogočili logistično lažjo izvedbo učencem ter pevcem osnovnih šol v okviru interesne dejavnosti »glasbeni projekt«, se je učili sistematično v okviru pevskih vaj šolskega pevskega zbora ali opero predstavili in izvedli v okviru razširjenega programa osnovne šole. Ključne besede: Janez Osredkar, skladatelj, opus, opera Janko in Metka, otroška opera. Objavljeno v DKUM: 06.04.2022; Ogledov: 1158; Prenosov: 135 Celotno besedilo (4,26 MB) |
8. Opera Ada Tomaža Sveteta : magistrsko deloAriela Ana Bela, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je zapisano kot teoretično delo. Raziskuje življenje in ustvarjanje skladatelja Tomaža Sveteta. Obsega začetke njegovega glasbenega ustvarjanja in se nato postopoma usmeri na njegova glasbeno-scenska dela. V njem smo predstavili življenje in delo skladatelja, njegov opus in podrobnejši analitični opis opernega dela Ada. Sledijo podrobnejši segmenti o nastanku in ozadju zgodbe opere in tudi podrobnejši pregled dela iz vidika tehničnih prvin in skladateljskega sloga. Analize se posvečajo generalni strukturi glasbenega dela in proučujejo razmerja med liriko in uglasbitvijo. Ključne besede: Tomaž Svete, opera Ada, skladatelj, komorna opera Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 955; Prenosov: 124 Celotno besedilo (8,20 MB) |
9. Gregor Zafošnik kot sakralni skladateljRebeka Glasenčnik, 2020, magistrsko delo Opis: Gregor Zafošnik je širši javnosti manj poznan skladatelj. Kljub duhovniškemu poklicu se je v svojem življenju posvečal predvsem glasbi. Poleg obsežnega glasbenega opusa je bil njegov pomemben doprinos prav vzgoja in izobraževanje organistov. Po vojni, ko v Sloveniji ni bilo nobene šole za organiste, je Gregor Zafošnik odigral pomembno vlogo, saj jih je najprej izobraževal zasebno, nato pa uvedel tečaje za organiste. Magistrsko delo skuša osvetliti najprej njegovo življenje, pri čemer izpostavi pomembne prelomnice in obdobja, ki so ga zaznamovala, oriše pa tudi njegovo glasbeno pot. Med drugim vključuje poglavje o njegovi osebnosti in značaju, k odkrivanju katerega so veliko pripomogli vsi tisti posamezniki, ki so ga poznali in delali z njim ter so bili pripravljeni podeliti svoje spomine. Nato so orisana njegova dela in področja delovanja, izpostavljeni so njegovi pedagoški pristopi, omenjeno je tudi njegovo delo cenzorja za glasbo. Zadnji del prikaže še en pomemben segment Zafošnikovega ustvarjanja, in sicer njegovo vlogo pri cerkvenem ljudskem petju. Bil je skladatelj, ki je močno prispeval k rasti naše povojne in pokoncilske cerkvene glasbe, prepoznal je namreč potrebo po skladanju lažjih del, ki bi bila dostopna šibkejšim zborom in občestvu. Ključne besede: Gregor Zafošnik, sakralni skladatelj, vzgoja in izobraževanje organistov, cerkveno ljudsko petje, cenzor Objavljeno v DKUM: 27.07.2020; Ogledov: 1139; Prenosov: 122 Celotno besedilo (2,80 MB) |
10. Dela za flavto skladatelja Blaža PuciharjaRebeka Mlakar, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga raziskuje življenje in ustvarjanje skladatelja Blaža Puciharja. Dotika se njegovih začetkov skladanja in se nato posebej usmeri na dela, napisana za komorno zasedbo flavte in klavirja. Naloga je sestavljena iz dveh segmentov, ki zajemata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu sta poleg kratkega razvoja flavte in predstavitve tehnik igranja skozi zgodovino opisana tudi življenje in delo izbranega skladatelja. Teoretični del je razširjen z intervjujem in izpisom skladateljevih pomembnejših del. V nadaljevanju naloge sledijo podrobne analize izbranih del za flavto in klavir, tako za nižjo in višjo raven glasbenega udejstvovanja. Analize se posvečajo v večini le flavti in njenim tehničnim ter interpretativnim prvinam. Izbrana dela, ki so napisana tako za nižjo kot za višjo stopnjo, so med seboj v sklopu posamezne ravni tudi primerjana. V sklopu praktičnega dela so dela za flavto in klavir skladatelja Blaža Puciharja tudi izvedena, s čimer se še bolj nazorno prikažejo teoretična izhodišča, ki so navedena v nalogi. Ključne besede: Blaž Pucihar, skladatelj, flavta in klavir, izbrana dela Objavljeno v DKUM: 24.01.2020; Ogledov: 1308; Prenosov: 278 Celotno besedilo (10,37 MB) |