| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu
Darko Zupanc, 2010, doktorska disertacija

Opis: Organizacije naj bi imele postavljene jasne cilje kakovosti, upravljanje sistema in odločanje na različnih nivojih naj bi temeljilo na analizah in relevantnih podatkih. Tradicionalni vzgojno-izobraževalni sistemi in šolske prakse pogosto ne sledijo tem zahtevam. Načrtovanje v šolstvu ne more temeljiti zgolj na naštevanju učnih vsebin in metod, ampak mora biti usmerjeno učno-ciljno. Kurikul že v konceptu pomeni nekaj drugega kot učni načrt, presega zgolj načrtovanje poučevanja in učenja. Osnovne zahteve kurikularnega pristopa so racionalnost, eksaktnost in preverljivost učnih ciljev. Kurikul se obravnava na treh ravneh: načrtovani, izvedbeni in še posebej doseženi kurikul, kjer se preverja v učnem procesu dosežene merljive učne cilje. V šolskem sistemu je potrebno opredeliti standarde znanja. Opisovanje vsebinskih standardov znanja (ang. content standards) ni dovolj. Z nacionalnimi preizkusi znanja in/ali državnimi izpiti je potrebno umeriti standarde dosežkov (ang. performance standards). V šolskih sistemih z državnimi izpiti, kot je v Sloveniji matura, ali drugimi oblikami nacionalnih preverjanj znanja se dosežke poleg certificiranja lahko uporabi za povratno informacijo učiteljem, šolam in drugim strokovnjakom. Tako pridobljeni rezultati sumativnega (zbirnega) preverjanja znanja se lahko uporabijo za načrtovanje učiteljevega dela v prihodnje in za poučevanje naslednjih generacij učencev; to se opredeli kot drugi nivo formativnega preverjanja znanja. Namen formativnega preverjanja je, da se ugotovi katere prilagoditve, dopolnitve in usmeritve pri poučevanju in učenju so potrebne, ko se znanje še oblikuje (formira). Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja kot orodje upravljanja v šolstvu lahko na dolgi rok sistematično vodi k izboljšavam pri poučevanju, večji učinkovitosti in managementu kakovosti. Disertacija v empiričnem delu opisuje razvoj, zgradbo in zmožnosti Orodja za analize izkazanega znanja ob zaključku srednje šole, slovenskega sistema povratnih informacij za šole (ang. School Performance Feedback System). Z razvojnim in raziskovalnim delom, je bila kot nadgradnja razvito Orodje za upravljanje v šolstvu, kot prispevek k razvoju managementa kakovosti v šolskih sistemih z zunanjim preverjanjem znanja. Disertacija vsebuje rezultate in izsledke več raziskav: · Prikaz zgolj enega kazalca lahko ustvarja zmotno predstavo o uspešnosti šole pri pripravi in usposabljanju dijakov za maturo. · Pri izbiri maturitetnih predmetov pride do pomembnih razlik med predmeti; naravoslovne predmete izbirajo dijaki z višjim doseženim splošnim znanjem, družboslovne predmete pa dijaki z nižjim doseženim splošnim znanjem. · Šola oz. oddelki na šoli po dosežkih v znanju med predmeti niso homogeni; niso enako uspešni pri vseh šolskih predmetih. Šola oz. oddelek na šoli je pri enem od predmetov lahko nadpovprečno uspešen, pri drugem pa podpovprečno. · V nekaj zaporednih letih na šoli lahko pride do pomembnih sprememb v splošnem uspehu zaradi variabilnosti v dosežkih pri posameznih predmetih. · Poleg variabilnosti dosežkov v splošnem uspehu in/ali pri posameznem predmetu med šolami je enako pomembna tudi variabilnost dosežkov splošnega uspeha in/ali variabilnost dosežkov pri posameznem predmetu med oddelki znotraj šole. · Pri izključno eksterno ocenjenih delih izpitov se fantje pri ocenjevanju doseženega znanja in spretnosti približajo dekletom in jih lahko celo presežejo. · Dodeljene učiteljeve točke za interne dele izpitov so pri nekaterih predmetih v povprečju bližajo maksimalni vrednosti in se iz leta v leto povečujejo. Ta pojav se lahko opredeli kot inflacija ocen. Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu se lahko uporablja pri ekspertnem vodenju nacionalnih šolskih politik (državni nivo), na nivoju šolskega managementa (ravnateljev) in v svetih šol v okviru managementa kakovosti (šolski nivo), na nivoju strokovnih aktivov in predmetnih učiteljev kot vodij
Ključne besede: standardi znanja v izobraževanju, kurikul, sumativno preverjanje znanja, dosežki učenca, kakovost v izobraževanju, orodje za upravljanje, orodja managementa kakovosti, učinkovitost v izobraževanju, samoevalvacija, izboljšave v šolstvu, stalno izboljševanje, analiza variabilnosti, s podatki podprto odločanje, podatki o doseženem znanju, sistem povratnih informacij v šolstvu
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 3425; Prenosov: 271
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

4.
ZASNOVA EKSPERTNEGA SISTEMA ZA INŽENIRSKO OBLIKOVANJE
Franci Žižek, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava način izdelave ekspertnega sistema za pomoč pri inženirskem oblikovanju. Na začetku je opisana zgodovina ekspertnih sistemov in razloženo njihovo delovanje in struktura. Opisane so specifične zahteve ekspertnega sistema za inženirsko oblikovanje. Predstavljen je prototip ekspertnega sistema za inženirsko oblikovanje, izdelan v okolju d3web.
Ključne besede: inteligentno inženirsko oblikovanje, obdelava znanja, ekspertni sistem, d3web
Objavljeno: 06.01.2011; Ogledov: 1139; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (7,45 MB)

5.
RAZREŠEVANJE VEČPOMENSKOSTI IN ODKRIVANJE USTREZNIH PREDLOG V SISTEMU ZA PRIKLIC INFORMACIJ V NARAVNEM JEZIKU
Albin Bregant, 2011, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavljamo svoj način predstavitve znanja v strukturirani, formalni obliki in način poizvedovanja po tako predstavljenem znanju. Pri obdelavi naravnega jezika smo se osredotočili na neslovnične pristope, brez uporabe slovničnih analiz in korpusov. Predstavljene pristope smo uporabili na sistemu za priklic informacij v naravnem jeziku, kjer uporabniki podajo iskalno zahtevo v naravnem jeziku. Eden izmed osrednjih problemov naravnega jezika je njegova dvoumnost. Če želimo pripraviti ustrezni odgovor, moramo razumeti vprašanje oz. določiti njegov pomen. V pričujočem delu predstavljamo algoritem za razreševanje večpomenskosti in odkrivanje ustreznih predlog, ki nam iz naše baze znanja poišče najustreznejši odgovor.
Ključne besede: razločevanje entitet, razpoznavanje entitet, razreševanje večpomenskosti, obdelava naravnega jezika, sistem za priklic informacij, predstavitev znanja
Objavljeno: 01.07.2011; Ogledov: 1970; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

6.
EKSPERTNI SISTEM V RAČUNALNIŠKI UČILNICI
Barbara Guček, 2013, diplomsko delo

Opis: Ekspertni sistem je inteligenten računalniški sistem, ki posnema presojo strokovnjaka za določeno strokovno področje. Za reševanje problemov na ozko strokovnem problemskem področju uporablja znanje vgrajeno v bazo znanja. V diplomskem delu so opisani struktura in delovanje ekspertnega sistema ter primer izdelave ekspertnega sistema v programskem okolju CLIPS. Diplomsko delo je zgrajeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V prvem teoretičnem delu so predstavljene značilnosti, struktura, delovanje in uporaba ekspertnega sistema. V nadaljevanju je opisano programsko okolje CLIPS za izdelavo ekspertnega sistema. Predstavljena je osnovna uporaba CLIPS-a, simboli, ukazi ter navodila, kako lahko učenci sami izdelajo preprost ekspertni sistem. V drugem delu je opisan izdelan preprost ekspertni sistem v programskem okolju CLIPS.
Ključne besede: ekspertni sistem, CLIPS, baza znanja, mehanizem sklepanja, uporabniški vmesnik
Objavljeno: 29.01.2013; Ogledov: 1725; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (916,02 KB)

7.
Učinkovitejši pristop k obnovi zgodovinskih objektov
Daniela Dvornik Perhavec, Danijel Rebolj, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: V Sloveniji se po končani izgradnji avtocestnih projektov spopadamo morda z največjo krizo v gradbeništvu po drugi svetovni vojni. Pričakovana vlaganja v izgradnjo železniške infrastrukture so se odmaknila, stanovanjska gradnja - ob presežku novih stanovanj in napovedani uvedbi davčne obveznosti za lastnike - predstavlja za investitorje in banke veliko tveganje. Ali bi lahko krizo preprečili s pravočasnimi, razvojnimi in spodbujevalnimi programi pri obnovi zgodovinskih objektov in ali imamo za tovrstno dejavnost usposobljene naročnike, investitorje in vodje projektov? V članku obravnavamo pozitivni vidik vlaganja sredstev v obnovo zgodovinskih objektov ter razliko med gradbenim projektom novogradnje in projektom obnove zgodovinskih objektov ter vplive, ki vplivajo na projekt obnove. Rezultati, ki jih predstavljamo, se nanašajo na nov pristop k analizi objekta in pripravo projekta obnove v zgodnji fazi projekta.
Ključne besede: zgodovinske stavbe, rekonstrukcija, obnova, zgodnja faza projekta, sistem upravljanja znanja
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 547; Prenosov: 31
URL Povezava na celotno besedilo

8.
UVAJANJE SISTEMA ZA UPRAVLJANJE ODNOSOV S STRANKAMI V MALEM PODJETJU
Vesna Orlić, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu so predstavljene lastnosti in prednosti uporabe centraliziranih CRM sistemov. Lotili smo se tudi raziskave in izbire ustreznega CRM sistema za malo podjetje, ki omogoča enostavno uporabniško izkušnjo in enostavno dopolnjevanje oz. nadgrajevanje. Diplomsko delo obravnava izdelavo in prilagajanje izbranega CRM sistema dejanskim uporabniškim zahtevam. Prav tako je opisan način dosedanje zamudne administracije in nepregledne uporabe nedodelanih orodij za sledenje dela z strankami v malem podjetju. Ob koncu je prikazan praktični primer uspešne vpeljave CRM sistema v malem podjetju. Ključni cilj naloge je opis uspešne vpeljave CRM sistema v realno poslovno okolje.
Ključne besede: CRM, Sistem za upravljanje odnosov s strankami, Delo s strankami, Programi zvestobe, Poslovno komuniciranje, Upravljanje znanja
Objavljeno: 06.07.2016; Ogledov: 351; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (4,57 MB)

9.
PRENOVA CRM V PODJETJU DOMENCA D.O.O.
Andrej Šolinc, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Podjetje Domenca, d. o. o., je vodilni ponudnik na regionalnem trgu registracije domen in spletnega gostovanja. Na tisoče strank in več deset tisoč letno naročenih storitev zahteva dober sistem za upravljanje podatkov o strankah ter čim učinkovitejšo avtomatizacijo poslovanja. Trenutna orodja za obvladovanje informacij so nastajala postopoma, ob pojavitvi potreb, zaradi česar so zgolj zadovoljiva rešitev. Velika količina časa, namenjenega iskanju informacij, veliko ročnega dela ter možnost napak so le nekatere težave, ki so posledica slabe informacijske podpore poslovanja. Hitra rast podjetja zahteva celovitejši in bolj strukturiran pristop, zato se je vodstvo Domence, d. o. o., odločilo za razvoj novega sistema CRM, ki bi te pomanjkljivosti odpravil. Izhodišče prenove so bile informacije, pridobljene od strank in sodelavcev podjetja, ter analiza šibkosti obstoječega sistema CRM s strani vodstva podjetja. Naslednji korak je bil predlog rešitve s specifikacijo zahtev, vključena so bila tudi priporočila za uporabniško izkušnjo ter stroške izvedbe. Po zaključku izdelave novega CRM je sledilo zelo podrobno testiranje, ki je potekalo na živih podatkih, vendar vzporedno s prejšnjim sistemom CRM. Rezultati so presegli pričakovanja, saj je uvedba novega CRM prinesla tudi nenačrtovane pozitivne učinke, ki ugodno vplivajo na dobičkonosnost Podjetja.
Ključne besede: sistem za upravljanje odnosov s kupci, odnosi s kupci, avtomatizacija, baza znanja
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 286; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (5,84 MB)

10.
Učinkovitost finskega šolskega sistema v lučeh mednarodnega preverjanja znanja
Doris Kutnjak, 2019, magistrsko delo

Opis: Finska slovi kot najuspešnejša država na področju vzgoje in izobraževanja. Njihovo uspešnost iz leta v leto dokazujejo mednarodna ocenjevanja znanja, poglavitno raziskava PISA. Namen naše magistrske naloge je bil raziskati uspešnost finskih učencev v preverjanju znanja, opredeliti njihov uspeh in poiskati razloge in vzroke, ki so k temu pripomogli. Magistrska naloga se začne z vpogledom v zgodovino finskega šolstva. Nadaljuje se s strukturo finskega šolskega sistema danes, analizo finskih rezultatov mednarodne primerjave znanja v raziskavi PISA, razlogi in vzroki za uspešnost finskih učencev v raziskavi, analizo zadnjega padca finskih učencev v raziskavi ter z vpogledom v prihodnost finske vzgoje in izobraževanja. Svoj uspeh finski učenci dolgujejo razvitemu in globalno usmerjenemu šolskemu sistemu ter učiteljem, ki na Finskem veljajo kot cenjeni in ugledni strokovnjaki na svojem področju. Izobrazba Fincem predstavlja prioriteto. Njihove šole so pravične, skrbne, timsko naravnane in dostopne vsem ne glede na socialno-ekonomski položaj posameznika. Njihov šolski sistem se nenehno obnavlja, dopolnjuje in sledi globalnim spremembam ter razvoju tehnologije. Prihodnost finskega šolskega sistema prinaša nove načine poučevanja in učenja. Poudarek je na praktičnih veščinah in razvoju kreativnosti vsakega posameznika.
Ključne besede: finski šolski sistem, mednarodno preverjanje znanja, PISA, pravičnost, enakost, tehnologija, pogled v prihodnost
Objavljeno: 19.09.2019; Ogledov: 47; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici