| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Numerično določanje karakteristik sinhronskega motorja z različnimi velikostmi trajnih magnetov : magistrsko delo
Davor Car, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava osnovni pristopa k modeliranju in konstruiranju sinhronskega motorja s trajnimi magneti s pomočjo računalniškega programa Flux. Izvedena je numerična analiza konstrukcijskih parametrov trajnih magnetov na navorno karakteristiko motorja. Analiza zajema vpliv različnih dimenzij in postavitev magnetov na vrednost valovitosti navora in razmerje navora proti volumnu trajnih magnetov. Rezultati nakazujejo, da je s predstavljenim računalniško podprtim pristopom, moči že v fazi načrtovanja motorja izbrati najustreznejše dimenzije za doseganje čim boljšega izkoristka z želeno navorno karakteristiko.
Ključne besede: Elektromotor, sinhronski stroj, sinhronski motor s trajnimi magneti, STSM, modeliranje, Flux, MKE, metoda končnih elementov, navitje, trajni magneti, valovitost navora, razmerje navora na volumen
Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 136; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

2.
Topološka optimizacija rotorske lamele sinhronskega motorja s potopljenimi trajnimi magneti : magistrsko delo
Daniel Horvat, 2024, magistrsko delo

Opis: Razvoj sodobnih pogonskih elektromotorjev na področju transporta predstavlja nove izzive. Potreba po doseganju visokih vrtljajev, navora in moči ob zagotovljenem dolgotrajnem obratovanju je prinesla k uporabi sinhronskih motorjev s potopljenimi trajnimi magneti. Magistrsko delo opisuje postopek topološke optimizacije rotorske lamele za omenjeni tip elektromotorjev, ki je potekal v programu CAESS ProTOp. Najbolj obremenjena območja rotorske lamele so mostički, ki morajo zadržati magnete pri vrtenju in zagotoviti mehansko stabilnost rotorja. Hkrati morajo biti dovolj tanki, da motor dosega potrebne elektromagnetne karakteristike. S topološko optimizacijo je bila pridobljena optimalna oblika mostičkov in manjša masa rotorske lamele. Rezultati topološke optimizacije so bili s pomočjo numeričnih simulacij v programu ANSYS primerjani z začetno, ročno optimizirano obliko rotorske lamele. Ugotovitve kažejo, da se s tanjšimi mostički optimalne oblike zmanjšajo napetosti in ekvivalentne plastične deformacije v kritičnih območjih. Uvedba sodobnih postopkov optimizacije v fazi razvoja lahko v prihodnosti zamenja proces ročnega iskanja optimalnih oblik in omogoči nov napredek na področju pogonskih elektromotorjev.
Ključne besede: topološka optimizacija, metoda končnih elementov, numerična simulacija, sinhronski motor s potopljenimi trajnimi magneti, CAESS ProTOp
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 284; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (9,17 MB)

3.
Brezsenzorsko vodenje sinhronskega motorja s trajnimi magneti z uporabo programskega orodja scilab/ xcos : magistrsko delo
Dražen Baketarić, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sta opisani načrtovanje in izvedba brezsenzorskega vodenja PMSM motorja z uporabo brezplačnega orodja Scilab/Xcos. Iz simulacijske sheme, ki je narejena v orodju Scilab/Xcos z uporabo brezplačnega vmesnika X2C, smo generirali C kodo ter jo uporabili v realnem času. Generirana C koda je v skladu z MISRA C pravili. Načrtovali in testirali smo prototip brezsenzorskega vodenja v simulacijski shemi in ga uporabili v realnem času. Za namen dokazovanja, da je Scilab lahko dovolj dobro nadomestilo za Matlab, smo dobljene simulacijske rezultate iz Scilaba primerjali z Matlab/Simulink-om. Za ocenitev vrednosti tokov in povratnih induciranih napetosti smo uporabili Luenbergerjev opazovalnik. Kot in hitrost smo izračunali iz povratnih induciranih napetosti z uporabo fazno zaklenjene zanke. Z eksperimentalnimi rezultati smo potrdili, da lahko z uporabo orodja Scilab načrtujemo dovolj dobre algoritme brezsenzorskega vodenja.
Ključne besede: vodenje, regulacije, hitro načrtovanje prototipov vodenja, brezsenzorsko vodenje, Luenbergerjev opazovalnik, sinhronski motor s trajnimi magneti, Scilab/Xcos.
Objavljeno v DKUM: 07.12.2020; Ogledov: 903; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (6,65 MB)

4.
Diagnostika in prognostika elektromehanskih sklopov na podlagi mehanskih, električnih, vibracijskih in akustičnih signalov : magistrsko delo
Jernej Mlinarič, 2020, magistrsko delo

Opis: Namen te magistrske naloge je razviti pametni sklop elektromotor-gonilo, ki bo zmožen samostojno postaviti diagnostiko delovanja ter na podlagi izmerjenih vibracij napovedati trend delovanja oz. prognostiko. To delo obsega ustrezno izbiro potrebnih senzorjev in podporne elektronike, njihovo ustrezno integracijo v sklop ter pripravo programa za zajemanje signalov in njihovo obdelavo, kar vključuje ustrezno filtracijo in obdelavo izmerjenih veličin ter njihovo shranjevanje v ustrezen format in datoteko. Naloga obravnava tudi vzpostavitev internetnega strežnika, kjer se objavljajo rezultati meritev, torej diagnostika sklopa in njegova prognostika oz. trend delovanja. Internetni strežnik je namenjen tudi alarmiranju uporabnika o kritičnem stanju sklopa.
Ključne besede: GOSTOP, pametne tovarne, trifazni sinhronski motor s trajnimi magneti, planetno gonilo, merjenje vibracij, prognostika in diagnostika sklopa, django, nizkopasovni filtri, pasovno prepustni filtri
Objavljeno v DKUM: 02.11.2020; Ogledov: 1239; Prenosov: 237
.pdf Celotno besedilo (4,47 MB)

5.
Zaznavanje začetne pozicije rotorja sinhronskega motorja s trajnimi magneti : magistrsko delo
Aljaž Komprej, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo vsebuje načrtovanje in opis izdelave programskega dela zaznavanja začetne pozicije rotorja sinhronskega motorja s površinskimi trajnimi magneti po metodi vsiljevanja napetostnih vektorjev. Predstavljeno je teoretično ozadje sinhronskih motorjev s trajnimi magneti, princip vektorskega vodenja z orientacijo rotorskega polja in opis meritev veličin potrebnih za prikaz rezultatov. Opisan je postopek načrtovanja programske kode glede na podano strojno opremo podjetja MAHLE Electric Drives Slovenija d. o. o. Končni rezultat magistrskega dela je pravilno uporabljena in prilagojena metoda, ki deluje na realnem sistemu.
Ključne besede: začetna pozicija rotorja, mikrokrmilnik, programska oprema, sinhronski motor s trajnimi magneti, trajni magneti, vodenje.
Objavljeno v DKUM: 03.02.2020; Ogledov: 1427; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

6.
Izdelava programskega orodja za avtomatsko nastavitev parametrov vodenja sinhronskih motorjev s trajnimi magneti : magistrsko delo
Stjepan Škrnjug, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisan postopek avtomatskega nastavljanja regulatorjev sinhronskih motorjev s trajnimi magneti za vodenje po toku in hitrosti. Nastavitev regulatorjev temelji na električnih in mehanskih parametrih sinhronskega motorja s trajnimi magneti (SMTM), zato so opisani postopki identifikacije teh parametrov. V prvem delu magistrskega dela je bil cilj opisati teoretično ozadje SMTM in njuno vodenje. V drugem delu je bil cilj zgraditi metode za identifikacijo parametrov SMTM in iz te identifikacije nastaviti vrednosti regulatorjev. Metode so implementirane na krmilniku emDrive in eksperimentalno potrjene na motorju EMRAX208.
Ključne besede: sinhronski motor s trajnimi magneti, identifikacija parametrov, vodenje, regulacije, vektorsko vodenje
Objavljeno v DKUM: 25.10.2019; Ogledov: 1149; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

7.
BREZSENZORSKO VODENJE SMTM S POMOČJO IMPLEMENTACIJE SMO V PROGRAMSKEM OKOLJU MATLAB/SIMULINK
Tilen Tajnik, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V diplomskem projektu je predstavljeno vodenje sinhronskega motorja s trajnimi magneti z brezsenzorsko metodo vodenja. Podrobneje je predstavljen matematični model SMTM in algoritem za brezsenzorsko vodenje motorja. Opisano je tudi načrtovanje in izdelava opazovalnika v drsnem načinu (sliding mode observer – SMO) , ki je ključen za izvedbo brezsenzorskega vodenja. Model in algoritem vodenja je izdelan v programskem okolju Matlab/Simulink, nato pa je izvedena primerjava med SMO in merjenimi podatki na realnem motorju, kjer je za vodenje uporabljen komplet od TexasInstruments – InstaSpinMotion (F28069M, DRV8301).
Ključne besede: Sinhronski motor s trajnimi magneti – SMTM, vodenje SMTM, Matlab/Simulink, SMO, LAUNCHXL – F28069M
Objavljeno v DKUM: 07.02.2019; Ogledov: 1700; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

8.
Razvoj varnostnih sistemov za vodenje pogonskega sistema električnega kolesa
Jernej Mlinarič, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen tega diplomskega dela je razviti varnostni sistem za vodenje pogona električnega kolesa, kar vključuje določanje in vgradnjo ustreznih senzorjev, ustrezno konfiguracijo le-teh ter zajemanje in obdelavo signalov v uporabne informacije. Drugi del diplomske naloge se nanaša na prenos vrtilnega momenta na pogonsko kolo, kar vključuje določanje ustreznega prestavnega razmerja, načrtovanje ustreznega gonila, naročanje mehanskih komponent (jermenic in verižnikov) in njihovo mehansko obdelavo, načrtovanje in izdelavo potrebnih delov (nosilca motorja in vmesne gredi, vmesno gred in celotno konstrukcijo). Ta diplomska naloga je nastajala vzporedno še z drugimi petimi diplomskimi nalogami s skupnim ciljem sestaviti električno kolo.
Ključne besede: trifazni sinhronski motor s trajnimi magneti, Hallove sonde, absolutni dajalnik zasuka, električno kolo, zaščite, vodenje, senzorji, TMS320F28335, dvostopenjski reduktor
Objavljeno v DKUM: 04.09.2018; Ogledov: 1579; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Vodenje PMSM s pomočjo STM32 in Scilab
Dražen Baketarić, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektni nalogi bo opisano vodenje sinhronskega motorja s trajnimi magneti (PMSM), izvedeno z uporabo programskega orodja Scilab in razvojne plošče podjetja STMicroelectronics. Poudarek bo na uporabi proste in odprtokodne programske opreme X2C, ki je dodatek brezplačnega programskega orodja Scilab. Za velika podjetja se splača za ta namen uporabiti orodje MATLAB, za manjša podjetja so bolj primerna cenejša ali brezplačna programska orodja. V nalogi bo predstavljen postopek uporabe orodja X2C, natančneje generiranja kode in uporabe za vodenje trifaznega električnega motorja. Predstavljen bo tudi model celotnega sinhronskega motorja s trajnimi magneti ter njegove simulacijske sheme v orodju Scilab.
Ključne besede: sinhronski motor s trajnimi magneti, vodenje, simulacije, hitro načrtovanje algoritmov vodenja, mikrokrmilnik
Objavljeno v DKUM: 18.10.2017; Ogledov: 2198; Prenosov: 447
.pdf Celotno besedilo (2,98 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
TEHNIČNA IZVEDLJIVOST IN EKONOMSKA UPRAVIČENOST PROIZVODNJE E-KOLES V SLOVENIJI
Matic Pavlin, 2014, diplomsko delo

Opis: Prikazana sta postopek in potek vgradnje komponent za predelavo navadnega kolesa v električno kolo. Predstavljene so vse ključne komponente električnega kolesa in njihov opis ter lastnosti in specifikacije komponent, na katere moramo biti pri izbiri pozorni. Prikazani so podatki proizvodnje, prodaje in uporabe električnih koles po svetu in v Sloveniji, kakor tudi podatki o testiranju zmogljivosti predelanega električnega kolesa.
Ključne besede: e-kolo, motor v pestu, sinhronski motor s trajnimi magneti
Objavljeno v DKUM: 09.12.2014; Ogledov: 1670; Prenosov: 244
.pdf Celotno besedilo (10,49 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici