| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 33
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Brezsenzorsko vodenje sinhronskega motorja s trajnimi magneti z uporabo programskega orodja scilab/ xcos
Dražen Baketarić, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sta opisani načrtovanje in izvedba brezsenzorskega vodenja PMSM motorja z uporabo brezplačnega orodja Scilab/Xcos. Iz simulacijske sheme, ki je narejena v orodju Scilab/Xcos z uporabo brezplačnega vmesnika X2C, smo generirali C kodo ter jo uporabili v realnem času. Generirana C koda je v skladu z MISRA C pravili. Načrtovali in testirali smo prototip brezsenzorskega vodenja v simulacijski shemi in ga uporabili v realnem času. Za namen dokazovanja, da je Scilab lahko dovolj dobro nadomestilo za Matlab, smo dobljene simulacijske rezultate iz Scilaba primerjali z Matlab/Simulink-om. Za ocenitev vrednosti tokov in povratnih induciranih napetosti smo uporabili Luenbergerjev opazovalnik. Kot in hitrost smo izračunali iz povratnih induciranih napetosti z uporabo fazno zaklenjene zanke. Z eksperimentalnimi rezultati smo potrdili, da lahko z uporabo orodja Scilab načrtujemo dovolj dobre algoritme brezsenzorskega vodenja.
Ključne besede: vodenje, regulacije, hitro načrtovanje prototipov vodenja, brezsenzorsko vodenje, Luenbergerjev opazovalnik, sinhronski motor s trajnimi magneti, Scilab/Xcos.
Objavljeno: 07.12.2020; Ogledov: 184; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (6,65 MB)

2.
Merjenje navornih karakteristik sinhronskih strojev z uporabo odprto-zančnega vodenja hibridnega koračnega motorja.
Domen Gradišnik, 2020, diplomsko delo

Opis: Osnovna cilja diplomskega dela sta bila izdelava eksperimentalnega sistema in izvedba avtomatiziranega postopka izvajanja meritev statičnih navornih karakteristik sinhronskih strojev (SS) s pomočjo izdelanega sistema. Eksperimentalni sistem smo zasnovali na osnovi hibridnega koračnega motorja (HKM) in senzorja navora. HKM smo uporabili kot aktuator, s katerim smo na osnovi odprto-zančnega vodenja spreminjali položaj rotorja glede na statorsko magnetno polje. Navor SS je odvisen od tega položaja, zato smo lahko pri različnih kotih zasuka s pomočjo senzorja izmerili pripadajoče navore. Meritve smo izvajali statično, torej v ustaljenih stanjih kota zasuka. Z uporabo HKM smo lahko izmerili karakteristiko tako v stabilnem kot tudi nestabilnem območju navorne karakteristike. Meritve smo avtomatizirali s pomočjo razvojnega orodja Texas Instruments LaunchPad, ki smo ga uporabili za izvedbo odprto-zančnega vodenja HKM kot tudi za zajemanje meritev v vseh merilnih točkah. V okviru diplomske naloge smo izmerili navorne karakteristike dveh različnih tipov SS: prvi tip predstavlja sinhronski stroj s cilindričnim rotorjem (SSCR), drugi tip pa sinhronski stroj z izraženim rotorjem (SSIR). S sistematičnim napajanjem statorskih in rotorskih navitij smo eksperimentalno določili vse komponente navornih karakteristik, ki vsebujejo reluktančni navor zaradi magnetne izraženosti posameznih delov stroja, elektromagnetni navor zaradi interakcije statorskih in rotorskih navitij ter mehanski navor zaradi mehanskih napetosti v mehanskem podsistemu merilnega sistema.
Ključne besede: navorna karakteristika, sinhronski stroj s cilindričnim rotorjem, sinhronski stroj z izraženimi poli, hibridni koračni motor, merilni sistem
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 197; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (5,95 MB)

3.
Diagnostika in prognostika elektromehanskih sklopov na podlagi mehanskih, električnih, vibracijskih in akustičnih signalov
Jernej Mlinarič, 2020, magistrsko delo

Opis: Namen te magistrske naloge je razviti pametni sklop elektromotor-gonilo, ki bo zmožen samostojno postaviti diagnostiko delovanja ter na podlagi izmerjenih vibracij napovedati trend delovanja oz. prognostiko. To delo obsega ustrezno izbiro potrebnih senzorjev in podporne elektronike, njihovo ustrezno integracijo v sklop ter pripravo programa za zajemanje signalov in njihovo obdelavo, kar vključuje ustrezno filtracijo in obdelavo izmerjenih veličin ter njihovo shranjevanje v ustrezen format in datoteko. Naloga obravnava tudi vzpostavitev internetnega strežnika, kjer se objavljajo rezultati meritev, torej diagnostika sklopa in njegova prognostika oz. trend delovanja. Internetni strežnik je namenjen tudi alarmiranju uporabnika o kritičnem stanju sklopa.
Ključne besede: GOSTOP, pametne tovarne, trifazni sinhronski motor s trajnimi magneti, planetno gonilo, merjenje vibracij, prognostika in diagnostika sklopa, django, nizkopasovni filtri, pasovno prepustni filtri
Objavljeno: 02.11.2020; Ogledov: 145; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (4,47 MB)

4.
Zaznavanje začetne pozicije rotorja sinhronskega motorja s trajnimi magneti
Aljaž Komprej, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo vsebuje načrtovanje in opis izdelave programskega dela zaznavanja začetne pozicije rotorja sinhronskega motorja s površinskimi trajnimi magneti po metodi vsiljevanja napetostnih vektorjev. Predstavljeno je teoretično ozadje sinhronskih motorjev s trajnimi magneti, princip vektorskega vodenja z orientacijo rotorskega polja in opis meritev veličin potrebnih za prikaz rezultatov. Opisan je postopek načrtovanja programske kode glede na podano strojno opremo podjetja MAHLE Electric Drives Slovenija d. o. o. Končni rezultat magistrskega dela je pravilno uporabljena in prilagojena metoda, ki deluje na realnem sistemu.
Ključne besede: začetna pozicija rotorja, mikrokrmilnik, programska oprema, sinhronski motor s trajnimi magneti, trajni magneti, vodenje.
Objavljeno: 03.02.2020; Ogledov: 443; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

5.
Izdelava programskega orodja za avtomatsko nastavitev parametrov vodenja sinhronskih motorjev s trajnimi magneti
Stjepan Škrnjug, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisan postopek avtomatskega nastavljanja regulatorjev sinhronskih motorjev s trajnimi magneti za vodenje po toku in hitrosti. Nastavitev regulatorjev temelji na električnih in mehanskih parametrih sinhronskega motorja s trajnimi magneti (SMTM), zato so opisani postopki identifikacije teh parametrov. V prvem delu magistrskega dela je bil cilj opisati teoretično ozadje SMTM in njuno vodenje. V drugem delu je bil cilj zgraditi metode za identifikacijo parametrov SMTM in iz te identifikacije nastaviti vrednosti regulatorjev. Metode so implementirane na krmilniku emDrive in eksperimentalno potrjene na motorju EMRAX208.
Ključne besede: sinhronski motor s trajnimi magneti, identifikacija parametrov, vodenje, regulacije, vektorsko vodenje
Objavljeno: 25.10.2019; Ogledov: 393; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

6.
BREZSENZORSKO VODENJE SMTM S POMOČJO IMPLEMENTACIJE SMO V PROGRAMSKEM OKOLJU MATLAB/SIMULINK
Tilen Tajnik, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V diplomskem projektu je predstavljeno vodenje sinhronskega motorja s trajnimi magneti z brezsenzorsko metodo vodenja. Podrobneje je predstavljen matematični model SMTM in algoritem za brezsenzorsko vodenje motorja. Opisano je tudi načrtovanje in izdelava opazovalnika v drsnem načinu (sliding mode observer – SMO) , ki je ključen za izvedbo brezsenzorskega vodenja. Model in algoritem vodenja je izdelan v programskem okolju Matlab/Simulink, nato pa je izvedena primerjava med SMO in merjenimi podatki na realnem motorju, kjer je za vodenje uporabljen komplet od TexasInstruments – InstaSpinMotion (F28069M, DRV8301).
Ključne besede: Sinhronski motor s trajnimi magneti – SMTM, vodenje SMTM, Matlab/Simulink, SMO, LAUNCHXL – F28069M
Objavljeno: 07.02.2019; Ogledov: 891; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

7.
Izbor in testiranje sinhronskega reluktančnega motorja za pogon ventilatorja
Aleš Navotnik, 2018, diplomsko delo

Opis: Problematika izbire pogonskega motorja za pogon ventilatorja je kompleksna iz več vidikov, tudi glede izbire tipa motorja. Pri odločitvi za sinhronski reluktančni motor, ali drugi tip motorja, je pomembna tudi primerjava izkoristka različnih tipov motorjev, ki ima največji vpliv na ekonomičnost izbire tipa motorja. S tega vidika smo v diplomski nalogi preverili primernost izbranega sinhronskega reluktančnega motorja za pogon znanega ventilatorja. Z meritvami smo potrditi pravilno izbiro sinhronskega reluktančnega motorja napajanega s frekvenčnim pretvornikom (oboje znamke ABB) in primerjali energetsko učinkovitost izbranega motorja z ocenjeno učinkovitostjo sinhronskega motorja s trajnimi magneti (znamke ebm-papst)
Ključne besede: sinhronski reluktančni motor, pogon ventilatorja
Objavljeno: 14.12.2018; Ogledov: 798; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (9,69 MB)

8.
Dimenzioniranje sinhronskega motorja s trajnimi magneti z uporabo metode končnih elementov
Jernej Brodej, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen sinhronski stroj, njegovo delovanje in sestavni deli. Podrobneje je opisan in analiziran sinhronski motor s trajnimi magneti. Prikazana in predstavljena je konfiguracija motorja, ki se uporablja za električni pogon vozila. Nato je prikazan postopek načrtovanja v programskem paketu Flux, ki deluje na principu metode končnih elementov. V drugem delu naloge so prikazani postopki optimiranja motorja, s katerimi dosežemo največji izkoristek in navor motorja.
Ključne besede: sinhronski motor, trajni magnet, metoda končnih elementov.
Objavljeno: 21.11.2018; Ogledov: 519; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

9.
Razvoj varnostnih sistemov za vodenje pogonskega sistema električnega kolesa
Jernej Mlinarič, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen tega diplomskega dela je razviti varnostni sistem za vodenje pogona električnega kolesa, kar vključuje določanje in vgradnjo ustreznih senzorjev, ustrezno konfiguracijo le-teh ter zajemanje in obdelavo signalov v uporabne informacije. Drugi del diplomske naloge se nanaša na prenos vrtilnega momenta na pogonsko kolo, kar vključuje določanje ustreznega prestavnega razmerja, načrtovanje ustreznega gonila, naročanje mehanskih komponent (jermenic in verižnikov) in njihovo mehansko obdelavo, načrtovanje in izdelavo potrebnih delov (nosilca motorja in vmesne gredi, vmesno gred in celotno konstrukcijo). Ta diplomska naloga je nastajala vzporedno še z drugimi petimi diplomskimi nalogami s skupnim ciljem sestaviti električno kolo.
Ključne besede: trifazni sinhronski motor s trajnimi magneti, Hallove sonde, absolutni dajalnik zasuka, električno kolo, zaščite, vodenje, senzorji, TMS320F28335, dvostopenjski reduktor
Objavljeno: 04.09.2018; Ogledov: 763; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Razvoj in optimizacija motorja s feritnimi magneti za centralni pogon
Nejc Smolar, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se osredotoča na delovanje in konstruiranje električnega motorja. Poudarek je predvsem na modeliranju in optimizaciji motorja, ki deluje po principu preklapljanja magnetnega pretoka (flux switching machine), s feritnimi magneti na rotorju. V prvem delu je razložen postopek modeliranja v programu Flux. Opisani so problemi, ki se lahko pojavijo in naše rešitve za izpostavljene probleme. V drugem delu je prikazan postopek optimizacije motorja, njegovi parametri in izračuni modelov.
Ključne besede: Električni motor, električni pogon, centralni pogon, sinhronski stroj, flux switching machine, FSM, motor s feritnimi magneti, metoda končnih elementov, MKE, modeliranje električnega motorja, Flux
Objavljeno: 23.08.2018; Ogledov: 496; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (5,36 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici