1. |
2. Gibalna platforma za simulacijske igre : diplomsko deloJan Soto Vargas, 2022, diplomsko delo Opis: Velik del dirkanja z avtomobili je občutek, kaj se dogaja z avtomobilom. V simulacijskih igrah je ta občutek zelo težko pridobiti. V diplomskem delu je bila izdelana gibalna platforma, katera simulira ta občutek. Omenjena gibalna platforma je izdelana iz mehanskega dela, kateri zajema pogonske noge, električnega dela kateri je sestavljen iz krmilnikov motorjev ter Arduino programirljive plošče ter programskega dela, s katerim se vzpostavi komunikacija med simulacijsko igro in gibalno platformo. S pravo komunikacijo med vsemi deli smo dosegli zadan cilj simuliranja premikov avtomobila. Ključne besede: dirkanje, simulacijske igre, gibalna platforma, pogonska noga, simuliranje Objavljeno v DKUM: 30.08.2022; Ogledov: 545; Prenosov: 57 Celotno besedilo (5,52 MB) |
3. Optimizacija dovoda za vstop reakcijskega plina v USP napravo : diplomsko deloDomen Kandare, 2021, diplomsko delo Opis: V okviru diplomske naloge smo simulirali geometrijo dovoda na obstoječi napravi, kjer vstopa reakcijski plin (vodik) v reakcijsko cev naprave za ultrazvočno razpršilno pirolizo (USP) s pomočjo uporabe numeričnih metod. Pri tem vstopu vodika pride do mešanja z nosilnim plinom (dušik). USP naprava je sestavljena iz evaporacijske ter dveh reakcijskih con enakih dolžin, v katero vstopa aerosol s perkurzorsko spojino.
V začetnem delu smo izvedli eksperiment na USP napravi tako, da smo za vstopne parametre izbrali tiste, ki so bili teoretično najustreznejši: konstantni pretok vodika 5 L/min in tri različne pretoka dušika (5 L/min, 10 L/min in 15 L/min).
V nadaljevanju smo izvedli validacijo z numerično simulacijo z uporabo programa ANSYS CFX. Geometrije modelov so bile izvedene z uporabo programa Solidworks.
Vstopna geometrija dovoda vodika je vključevala študijo lege in radija vstopa dovoda glede na reakcijsko cev, kakor tudi študijo kota in premer dovoda. Pri simulaciji smo izbrali značilne pretoke obeh plinov v območju od 5 L/min do 15 L/min. Rezultati so pokazali, da je bila najboljša geometrija z dovodom reakcijskega plina od spodaj.
V nadaljevanju smo v simulacijo osnovne geometrije z izbranimi pretoki plinov vključili še temperaturo tako, da smo v coni evaporacije upoštevali 150 °C, v ostalih dveh conah pa 400 °C.
Rezultati študije so pokazali, da nam numerične simulacije predstavljajo ustrezno orodje za študij toka reakcijskega plina v UPS napravi, saj so dobljeni rezultati primerljivi z rezultati eksperimentalnih testiranj. Tako lahko numerične simulacije uporabimo za ustrezno ovrednotenje optimalne geometrije dovoda za vstop reakcijskega plina. Ključne besede: USP naprava, vodik, dušik, mešanje plinov, računalniška dinamika tekočin, simuliranje tokov tekočin, AnsysCFX Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 875; Prenosov: 72 Celotno besedilo (1,84 MB) |
4. Modeliranje in dinamična analiza več-masnih sistemov s programom MapleIztok Šoster, 2014, magistrsko delo Opis: Programski paketi, ki nam omogočajo simulacije, so vedno bolj zaželeni in že skoraj obvezen del vsakega resnega proizvajalca. Predvsem zaradi njihove sposobnosti reševanja realnega modela v simulacijskem okolju in omogočanja iskanja idealnih nastavitev ali obvladovanja tehničnega procesa. Njihova glavna prednost je, da lahko zelo hitro ocenimo primernost naših izdelkov, odpravimo napake ali izboljšamo konstrukcijo. Nekoč to ni bilo možno in je bilo vse skupaj zelo zamudno, saj so morali opravljati več mehanskih preizkusov in testiranj. Takšnih programskih paketov je že kar nekaj, vsak predstavlja svoje prednosti in je specializiran za reševanje drugačnih problemov. Odločili smo se, da spoznamo program Maple in preizkusimo njegov modul MapleSim, da bi razumeli, kako deluje, in ga testirali ter predstavili njegove prednosti. Ocenili bi tudi njegovo uporabnost kot pripomoček pri izobraževanju in rabo v industriji. Ključne besede: Modeliranje, dinamična analiza, Maple, MapleSim, simuliranje, simulacija. Objavljeno v DKUM: 29.10.2014; Ogledov: 2008; Prenosov: 211 Celotno besedilo (3,84 MB) |
5. UPORABA SIMULACIJ V PROMETNI TEHNIKIDavid Mohr Salkič, 2011, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga opisuje uporabo simulacij v prometni tehniki. Opisana so področja uporabe, delitev simulacij na mikroskopske, makroskopske in mezoskopske modele, diplomska naloga je predvsem osredotočena na mikroskopski koncept simuliranja prometa. Na kratko je predstavljenih pet najbolj razširjenih programskih paketov za izvajanje prometnih simulacij, to so AIMSUN, DRACULA, Paramics, SISTM in VISSIM. V sami diplomski nalogi je še prikazana praktična uporaba mikroskopskega simulacijskega programskega paketa PTV VISSIM, s pomočjo tega programskega paketa je bil izdelan model prometnega omrežja centra mesta Lenart ter izvedba alternativne rešitve, umestitve krožnega krožišča v omrežje.
Uporaba simulacij je pomembna pri modeliranju prometa. S svojim širokim spektrom aplikacij omogočajo zelo natančno simuliranje različnih tipov prometnih omrežij iz realnega okolja. Na podlagi računskih rezultatov in vizualne animacije gibanja prometnih tokov po omrežju omogočajo reševanje prometnih problemov ter implementacijo različnih rešitev v modele prometnih omrežij, še preden so te rešitve vpeljane v realno okolje. Ključne besede: Prometna tehnika, simulacije, mikroskopske prometne simulacije, PTV VISSIM programski paket za simuliranje prometa Objavljeno v DKUM: 14.01.2011; Ogledov: 3205; Prenosov: 330 Celotno besedilo (13,89 MB) |
6. EURO NCAP IN PREIZKUSNI TRKIMatjaž Selič, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga zajema preučevanje organizacij za izvajanje preizkusnih trkov, kjer največ pozornosti namenja v Evropi najbolj znani organizaciji Euro NCAP. Sprehodili se bomo skozi zgodovino izvajanja preizkusnih trkov, vse od samih začetkov do podrobnega opisa vseh testov, ki jih Euro NCAP izvaja.
Cilj naloge je bil raziskati prepoznavnost preizkusnih trkov med povprečnimi vozniki, kar smo dosegli s pomočjo ankete. Naloga v prvem delu prikazuje vse osnovne informacije in podatke o preizkusnih trki,. v drugem delu pa preko ankete izvemo, ali ljudje sploh poznajo preizkusne trke, koliko jih sploh ve, kaj ocena pet zvezdic pomeni, kako varen avtomobil vozijo in podobno. Ključne besede: Euro NCAP, preizkusni trki, simuliranje trkov, varnost v vozilih Objavljeno v DKUM: 07.12.2010; Ogledov: 2938; Prenosov: 369 Celotno besedilo (6,66 MB) |
7. |
8. |
9. |