| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
APLIKACIJA POSTOPKA TRIRAZSEŽNE DIGITALIZACIJE PRI ANALIZI LASTNOSTI PLOVIL
Kristjan Celec, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je prikazan potek prostorskega skeniranja trupa plovila na pomanjšanem modelu plovila v razmerju 1 : 10, ugotavljanje odstopka 3D skenograma glede na generiran CAD model, na koncu pa je še prikazan postopek analiznega procesa ugotavljanja hidrostatike in stabilnosti plovila v namenskem programskem okolju (ORCA3D). Pridobljeni rezultati iz analize hidrostatike in stabilnosti plovila pri originalni obliki trupa nam lahko služijo kot orientacijski rezultati za morebitne potrebne popravke v samem konstrukcijsko-oblikovalskem procesu ali v postopku ugotavljanja plovnih lastnosti plovila, potrebnih moči za plovbo plovila, nosilnost ... Metoda celotnega postopka, opisana v diplomski nalogi, je uporabna tudi za realne plovne objekte velikosti 25 m in več.
Ključne besede: Laserski prostorski skenerji, skenogram, navtična industrija, oblikovanje, simulacijsko okolje...
Objavljeno: 26.03.2010; Ogledov: 1706; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

2.
Interaktivna simulacijska okolja Algodoo, Step in Physion pri pouku fizike
Gregor Nemec, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili simulacijska programska orodja Algodoo, Step in Physion. Skupna značilnost vseh treh orodij je, da preslikajo fizikalno tridimenzionalno dogajanje v dvodimenzionalno. Simulacijska programska oprema omogoča, da v simulacijsko okolje (virtualen razsežen prostor), nameščamo preproste objekte, kot so kvadri, krogi, vzmeti... Po zagonu simulacije se vstavljeni objekti začno gibati in so v takšni medsebojni interakciji, kot jo narekuje fizikalni model simulacije. Posamezne programske opreme smo najprej podrobno predstavili ter na istem fizikalnem primeru prikazali izgradnjo simulacije v vseh treh simulacijskih okoljih. Programsko opremo smo umestili v pouk fizike in prikazali različne možnosti uporabe v osnovni in srednji šoli, pri tem pa smo posebej izpostavili uporabo na interaktivni tabli. Predstavili smo naravoslovne kompetence, ki jih razvijajo učenci ob uporabi simulacijske programske opreme. Analizirali smo učna načrta za fiziko v osnovni in srednji šoli ter opisali možnost uporabe simulacij v posameznem vsebinskem sklopu. Izbrane simulacijske programe smo med seboj primerjali na podlagi kriterijev, ki izhajajo iz uporabe pri pouku. Rezultati primerjave simulacijske programske opreme ter možnosti in ideje uporabe simulacij, ki smo jih predstavili, omogočajo učiteljem, da se lažje odločijo, katero simulacijsko okolje bodo pri svojem delu uporabili.
Ključne besede: pouk fizike, problemski pouk, konceptualni pristop, IKT, simulacija, simulacijsko okolje, interaktivna tabla, razvoj kompetenc
Objavljeno: 11.11.2016; Ogledov: 661; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (5,12 MB)

3.
MONTAŽA Z INDUSTRIJSKIM ROBOTOM UR5 V SIMULACIJSKEM OKOLJU ROBODK
Tomaž Pušnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava različne načine programiranja kolaborativnega industrijskega robota Universal Robots UR5 in ugotavlja prednosti in slabosti različnih metod. Prikazano je programiranje robota UR5 z ročno programirno napravo, kar je najpogostejši način upravljanja robotov, delo s simulatorjem URSim, opisano je tudi programiranje robota z oddaljenim dostopom preko TCP/IP vtičnice. Podrobno je predstavljeno delo s programom RoboDK, ki služi kot simulator, hkrati pa ima možnost programiranja robota UR5. Naloga predstavi primer montaže s simulacijo montaže v programu RoboDK in realni izvedbi na robotu UR5. Prikazani so rezultati simulacije in montaže.
Ključne besede: robotska montaža, kolaborativni robot UR5, programiranje robotov, robotska simulacija, simulacijsko okolje RoboDK, virtualna robotska celica
Objavljeno: 16.09.2016; Ogledov: 2062; Prenosov: 274
.pdf Celotno besedilo (3,44 MB)

4.
Reševanje avtentičnih problemov pri pouku fizike
Uroš Gašpar, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo reševanje avtentičnih problemov. To so pristni, realni problemi, ki so vzeti iz vsakdanjega življenja. Učencem in dijakom je treba fiziko približati tako, da bo postal šolski predmet fizika v njihovih pogledih bolj priljubljen in uporaben. Ravno reševanje problemov, ki so avtentični (pristni), pripomorejo, da dosežemo zastavljen cilj in da bo postal predmet bolj priljubljen, saj se le s takimi problemi učenci in dijaki lahko poistovetijo. Pri pouku fizike vsekakor ne smemo pozabiti vključiti v pouk fizike eksperimenta, predvsem kadar z učenci in dijaki usvajamo novo snov. Pri pouku fizike mora učitelj včasih pri delu z eksperimentom, ki predstavlja realni problem, ali pri neposrednem opazovanju v naravi, razlago fizikalnega pojava zaradi slabega matematičnega predznanja učencev in dijakov poenostaviti oziroma mora določene vplive zanemariti ali zamolčati. Zaradi tega prihaja včasih do razhajanj rezultatov meritev, dobljenih z eksperimentom, v primerjavi s pričakovanimi rezultati, ki jih dobimo iz fizikalnih enačb. To pa pri učencih in dijakih povzroči zmedo in nezaupanje v fiziko. Da do teh razhajanj ne bo prihajalo, dopolnimo eksperimentalno delo z ustrezno rabo simulacije. V magistrskem delu smo podrobneje preučili, kako lahko uporabljamo simulacijska okolja pri pouku fizike za modeliranje fizikalnih pojavov. Preučili smo tudi, kako v pouk fizike vnesti strategijo gradnje simulacij kot tudi strategijo uporabe simulacij. Glede na učne načrte fizike v osnovni šoli, v programu splošne gimnazije ter v izbranih strokovno tehniških srednjih šolah smo analizirali, za katere vsebinske sklope lahko s programom Algodoo izdelamo simulacije.
Ključne besede: reševanje problemov, avtentični problemi, strategija gradnje simulacij, strategija uporabe simulacij, simulacijsko okolje, Algodoo
Objavljeno: 21.11.2018; Ogledov: 363; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (3,46 MB)

5.
Simulacije tehnologije monitoringa intrakranialnega tlaka
Valerija Rošer, 2020, magistrsko delo

Opis: Uvod: Uporaba simulacije je zelo pomembna za usposabljanje študentov zdravstvene nege in zdravstvenih delavcev, saj pripomore k osnovam varne prakse. Monitoriramo z namenom spremljanja in nadzorovanja stanja pacienta, pri pacientih po poškodbi možganovpa spremljamo intrakranialni tlak. Glavni cilj magistrske naloge je narediti simulacijski model, na katerem se bodo lahko študentje učili. Metode: V empiričnem delu smo uporabili eksperimentalno metodo dela s pomočjo simulacijskega modela. Na simulatorju SimMan 3G smo simulirali tehnologijo, ki je potrebna za zunanjo ventrikularno drenažo (ZVD). Za izvedbo te simulacijske tehnologije smo pri zastopnikih pridobili vse potrebne medicinske pripomočke. Rezultati: Simulirali smo merjenje ICP preko ZVD in rokovanje z ZVD. S simulacijskim modelom smo prikazali prenos tlačnega vala iz ventriklov do tlačnega pretvornika. Opazovali smo krivulje intrakranialnega tlaka (ICP) in jih analizirali. Na simulatorju SimMan 3G in METI HPS smo raziskovali funkcije glede merjenja ICP. Diskusija: ZVD omogoča merjenje ICP in dreniranje cerebrospinalne tekočine. Njena slabost pa je, da se merjenje ICP in dreniranje cerebrospinalne tekočine ne more istočasno izvajati. Študentje se lahko učijo pravilnega rokovanja z ZVD sistemom, odčitavanja cerebrospinalne tekočine in merjenja ICP. Na tak način bodo z omenjeno tehniko v času kliničnih vaj že seznanjeni. Sklep: Na trgu obstajajo katetri, ki omogočajo istočasno drenirane cerebrospinalne tekočine in merjenje ICP. Menim, da bi na tem področju bile potrebne dodatne raziskave, saj je takšna oblika katetra zelo praktična in bo vedno bolj v uporabi v intenzivnih terapijah ter bi bilo priporočljivo prikazati na simulacijskem modelu.
Ključne besede: simulacijsko okolje, monitoring, zunanja ventrikularna drenaža, simulator, znotrajlobanski tlak, simulacijski model, merjenje.
Objavljeno: 04.06.2020; Ogledov: 123; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici