| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 453
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Avtomatizacija proizvodnje s sistemom mes v podjetju podkrižnik d. o. o.
Tomaž Račnik, 2018, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu bom predstavil sistem MES, katerega razvoj je potekal znotraj podjetja in je del razvojnega okolja. MES je sistem za upravljanje proizvodnje, kateri nam omogoča tako kontrolo kot tudi zapisovanje dogodkov v proizvodnji. Predstavil bom načrtovanje uvedbe MES, trenutno stanje in načrtovane prihodnje nadgradnje sistema. Nadgradnje omenjenega sistema bodo pomemben dejavnik v nadaljnem razvoju ter rasti podjetja. S pomočjo rezultatov, pridobljenih iz proizvodnje, bomo presodili, kako dobro se do sedaj izkoriščajo stroji v proizvodnji ter kje imamo še prostor za izboljšave (optimizacijo). Najpodrobneje bom predstavil ustvarjena poročila znotraj sistema, saj izrazito prikazujejo pridobljene rezultate poročanj iz proizvodnje. Prav tako bom predstavil izračune OEE in učinkovitosti zaposlenega, kot ene bolj pomembnih kazalnikov proizvodne učinkovitosti. Predstavil bom vsako od kreiranih poročil posebej ter podrobnejši opis principa delovanja sistema in njegov pomen za uporabnike. Ugotovili bomo, da lahko sistem MES in njegovo orodje za ustvarjanje poročil uporabimo za veliko pomembnih izrisov rezultatov, vendar ti velikokrat zahtevajo veliko časa in poznavanja proizvodnje.
Ključne besede: MES, simulacija, učinkovitost, nadzor, optimizacija
Objavljeno: 26.04.2021; Ogledov: 79; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (5,99 MB)

2.
Analiza varnosti obrata polimerizacije
Jernej Lipovec, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil izvesti analizo varnosti obrata za proizvodnjo lepil v sodelovanju z zaposlenimi v podjetju. Prvi del magistrskega dela je obsegal HAZOP študijo obrata polimerizacije. Organizirali smo sestanke z zaposlenimi v podjetju, na katerih smo določili dele procesa, za katere je bila študija potrebna in s kombinacijami ključnih besed in procesnih parametrov iskali deviacije od običajnega obratovanja, ki po predpostavki HAZOP študije predstavljajo nevarnost. Odkrili smo 36 takšnih deviacij, med katerimi so bile tudi 4 z visoko stopnjo tveganja. Za odklone z nezaželenim tveganjem smo podali predloge za ukrepe, z implementacijo katerih bi podjetje lahko izboljšalo procesno varnost. V drugem delu magistrske naloge smo za eno od deviacij, ki se najpogosteje pojavljajo, to je razlitje kemikalije, izvedli simulacije z računalniškim programom ALOHA. Za razlito kemikalijo smo izbrali vinilacetat, ki predstavlja osnovno kemikalijo pri proizvodnji vinilnih polimerov, hkrati pa izkazuje precejšnjo toksičnost in vnetljivost. S programom smo ocenili vpliv količine razlite kemikalije in atmosferskih pogojev, kot so hitrost vetra, temperatura in oblačnost, na območje izpostavljenosti, znotraj katerega koncentracije presegajo mejne vrednosti AEGL-1, AEGL-2 in AEGL-3. Rezultati nakazujejo, da je območje izpostavljenosti največje ob kombinaciji visokih temperatur in močnega vetra, medtem ko je vpliv oblačnosti precej manjši. Ugotovili smo, da se območje izpostavljenosti prav tako močno poveča z naraščanjem površine razlitja, kar poudarja pomembnost zadržanja razlitja znotraj lovilnega platoja.
Ključne besede: HAZOP, ALOHA, procesna varnost, polimerizacija, simulacija, tveganje
Objavljeno: 07.04.2021; Ogledov: 70; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

3.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Objavljeno: 09.03.2021; Ogledov: 145; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

4.
Numerična analiza tokovnih razmer v malem hidravličnem rezervoarju wn-lc-63-1ro
Jan Cesar, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je prikazan postopek zasnove in simulacije hidravličnega rezervoarja. V uvodu je opisan podan problem in uporabljene metode pri reševanju problema. Sledi opis osnovnih funkcij in nalog katere mora opravljati rezervoar. V nadaljevanju je bil predstavljen moderen inženirski pristop k modeliranju 3D modela in simuliranju le tega, nakar smo razčlenili model in predstavili postopek simuliranja, kjer so opisani tudi izzivi kateri so bili navzoči tekom simulacije. Nadaljevali smo z variiranjem mrež, in definiranjem robnih pogojev. Na koncu smo še predstavili rezultate z osnovnovno hidravlično tekočino, kateri so sledili rezultati z uporabo druge težkovnetljive hidravlične tekočine.
Ključne besede: hidravlični rezervoar, mali volumen, mineralno olje, HFC tekočina, simulacija tokovnic
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 74; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (4,04 MB)

5.
Eksperimentalna in numerična analiza nosilcev iz karbona
Metod Meolic, 2020, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomskega dela smo izdelali preizkušance iz ogljikovih vlaken in PMI pene, izvedli eksperimentalne preizkuse in jih numerično analizirali. Med posameznimi rezultati je bila izvedena primerjalna analiza z namenom ugotovitve odstopanj med eksperimentalnim delom in zastavljenim numeričnim preračunom. V začetku naloge je opisan material, iz katerega so bili preizkušanci izdelani. Sledi opis postopka priprave in izdelave vseh tipov preizkušancev s pripadajočimi tehnologijami. Preizkušanci so se med seboj razlikovali v orientiranosti plasti karbonskih vlaken. Zunanje dimenzije so bile v vseh primerih konstantne. Preizkušance smo upogibno preizkusili v laboratoriju na trgalnem stroju. Po izvedbi preizkusov smo zastavili numerični model preizkušancev. Po obdelavi podatkov dobljenih iz eksperimentalnega in numeričnega dela smo ugotovili, da se preizkušanci v elastičnem področju ujemajo z odstopanjem v velikostnem razredu 20 odstotkov. V sklepnem delu so predstavljene možnosti za nadaljnje raziskovanje in razvoj numeričnih materialnih modelov.
Ključne besede: ogljikova vlakna, kompozit, izdelava, numerična simulacija
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 111; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

6.
Dinamična termografija in odziv kože na nenadno termično spremembo
Martin Petrič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja izvedbo dinamične termografije za kožo oz. eksperimentalno merjenje segrevanja kože po hlajenju, z namenom pridobitve termičnega odziva s pomočjo termo kamere. Hlajenje je potekalo s tremi po debelini različnimi ploščicami in različnimi časi hlajenja, kjer je bil za bolj izrazit odziv kože bolj primeren prav daljši čas hlajenja, kot pa sama debelina ploščice. Na podlagi dinamike segrevanja smo preko meritev in rezultatov, ki smo jih pridobili z numeričnim modelom, skušali določiti vrednosti parametrov za perfuzisjki pretok krvi in termoregulacijski koeficient, ki odločilno vplivata na potek samega segrevanja oz. sta zelo pomembna iz stališča diagnostike kožnih bolezni. Ob primerjavi rezultatov smo ugotovili, da lahko prek samih eksperimentalnih meritev določimo oba parametra, in sicer za naš primer smo določili, da perfuzijski pretok za kožo znaša 0,0015 s^(-1), termoregulacijski koeficient pa 1,5.
Ključne besede: dinamična termografija, eksperiment, hlajenje, koža, numerična simulacija, Pennesov model, perfuzijski pretok krvi, termo kamera, termoregulacijski koeficient
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 108; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

7.
Nosilnost stremena listnate vzmeti
Rafael Varšić, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo vsebuje postopek snovanja, konstruiranja ter trdnostni izračun stremena listnatih vzmeti, ki ima vlogo pritrjevanja večih lamelnih listnatih vzmeti na različna prevozna sredstva. Na samem začetku je opisan način izdelave in osnovne lastnosti listnatih vzmeti. V diplomskem delu je prikazan postopek optimizacije geometrije stremena listnatih vzmeti na mestu pojava koncentracije napetosti. S pomočjo trdnostnega izračuna in analize podatkov pridobljenih z računalniškimi simulacijami je izbrana ena, lahko rečemo optimalna rešitev problema, ki daje najbolj ugodne rezultate. Optimizacija geometrije stremena je izvedena glede na koeficient zareznega učinka oz. maksimalno nosilnost v osni smeri.
Ključne besede: listnate vzmeti, konstruiranje, simulacija
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 102; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (15,05 MB)

8.
Simulacija registracije udeležencev na izobraževalnem dogodku
Karin Močnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo problem optimalne organizacije dela, pri registraciji oseb na konferenčnih dogodkih z namenom zagotovitve čim krajšega časa čakanja strank in vrst. V ta namen smo razvili simulacijski model registracije udeležencev na izobraževalnem dogodku. Simulacijski model je bil razvit z orodjem AnyLogic PLE. Realne podatke o časih registracije smo zbirali na izobraževalnem dogodku leta 2019. Rešitev je optimalna postavitev registracijskih mest na treh različnih vhodih brez daljših čakalnih vrst.
Ključne besede: AnyLogic, registracija, diskretna dogodkovna simulacija, model, (simulacijsko) modeliranje.
Objavljeno: 14.01.2021; Ogledov: 121; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

9.
Izbira načina oskrbovanja montažnih linij s simulacijo
Lenart Razpotnik, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo predstavili obstoječe stanje v obravnavanem podjetju, ki se ukvarja s proizvodnjo sestavnih delov. V teoretičnem delu smo pojasnili začetke logistike, opisali vrste posameznih avtomatsko vodenih vozil in našteli argumente za njihovo uporabo, v praktičnem delu pa smo definirali posamezne možne poti oskrbovanja montažnih linij in glede na postavitev montažnih linij oblikovali različne scenarije oskrbovanja. Predstavili smo tudi obe za to vrsto oskrbe načrtovani vozili, na koncu pa izvedli simulacijo in glede na pridobljene rezultate izbrali najboljši scenarij.
Ključne besede: logistika, avtomatsko vodeno vozilo, oskrbovanje, scenarij, simulacija
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 203; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici