| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
MISTIKA ŠTEVIL V GLASBENIH DELIH
Vesna Starc, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Mistika števil v glasbenih delih je predstavljena povezava med dvema izmed najstarejših ved, matematiko in glasbo. Raziskana in opisana je uporaba števil, simbolov in matematičnih zakonitosti v posameznih glasbenih delih. Predstavljeno je tudi življenje in delo skladateljev Györgyja Ligetija, Béla Bartóka, Pierra Bouleza in Johanna Sebastiana Bacha. Poseben poudarek pa je namenjen obravnavi mistike števil v Ligetijevih, Bartókovih, Boulezovih in Bachovih glasbenih delih. V diplomski nalogi je uporabljena deskriptivna in zgodovinska metoda analize primarnih in sekundarnih virov.
Ključne besede: Mistika, števila, simbolizem, Johann Sebastian Bach, Pierre Boulez, Béla Bartók, György Ligeti.
Objavljeno: 13.06.2012; Ogledov: 1046; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

5.
ANALIZA LOGOTIPOV V AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI Z VIDIKA VPLETANJA SIMBOLIKE
Uroš Zierer, 2013, diplomsko delo

Opis: Logotip na splošno opredeljujemo kot simbolni znak blagovne znamke. Njegov namen je, da predstavlja, privablja in obljublja. Avtomobilski logotipi so zelo pomemben del avtomobilske industrije in njene marketinške filozofije, saj so prepoznavni vsaj tako ali celo bolj kot imena tovarn, ki avtomobile izdelujejo. V diplomskem delu ugotavljamo pojavnosti simbolike v logotipih avtomobilske industrije ter prepoznavnost simbolov in simbolike v izbranih avtomobilskih logotipih.
Ključne besede: avtomobilska industrija, logotip, simbol, simbolizem
Objavljeno: 30.08.2013; Ogledov: 4919; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

6.
Podoba Romov v izbranih pripovednih delih Janeza Trdine in Ivana Cankarja
Tina Esih, 2014, diplomsko delo

Opis: Romi, ki so pred več kot 1500 leti zapustili Indijo in se naselili v različnih državah po svetu (tudi v Sloveniji), so zaradi svoje drugačnosti v očeh ljudi vedno predstavljali »drugo«, »tuje«. 19. stoletje in z njim romantika (ki je v ospredje postavila eksotiko, primitivno ljudsko kulturo, skrivnostnost ter posnemanje ljudskih balad, glasbe, pravljic in vraževerja) sta povzročila, da so se Romi znašli v središču zanimanja in prikazovanja znanstvenikov, likovnikov, glasbenikov in literarnih ustvarjalcev. Ti so podatke za svoja dela iskali v strokovnih in znanstvenih prispevkih neromskih opazovalcev in zapisovalcev romske zgodovine, ki pa so s svojo vsebino prinašali tudi številne predsodke in stereotipe. Na Slovenskem so se Romi pojavili v delih številnih pisateljev. V diplomskem delu izpostavljamo Janeza Trdino in Ivana Cankarja ter nekatera njuna dela iz druge polovice 19. in prve polovice 20. stoletja. Na temeljih imagologije (interdisciplinarne literarne vede in panoge primerjalne književnosti, ki raziskuje podobe Drugega/Tujega v literaturi, med katerimi jo še posebej zanimajo stereotipne predstave) smo z metodo leksikalne in strukturalne analize raziskali podobe Romov, kot sta jih v izbranih delih ustvarila omenjena avtorja. Ugotovili smo, da je Janez Trdina pri tem ostajal v okvirih stereotipnih predstav, Ivan Cankar pa je slednje nadgradil in tudi presegel. Moški in ženski romski lik sta v njegovih besedilih sinonima za umetnika, bohema. Ob tej so jima pripisane še vloge nosilca ali nosilke vodilne ideje, usodne ženske, uresničevalke hrepenenja, pohujševalke in odrešitelja oziroma odrešiteljice slovenskega naroda.
Ključne besede: Romi, podobe Romov, podobe Drugega/Tujega, imagologija, stereotipi, predsodki, Ivan Cankar, Janez Trdina, realizem, dekadenca, simbolizem, impresionizem.
Objavljeno: 28.02.2014; Ogledov: 1193; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (490,67 KB)

7.
MAČJA PODOBA
Lara Železnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Mačja podoba je rezultat mojega občudovanja teh čudovitih živali in navdušenja nad slikarstvom. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz prvega teoretičnega in drugega praktičnega dela, pri čemer se praktični del vsebinsko navezuje na teoretični. Zgodovina odnosa ljudi do mačk je izjemno razburkana; sprva je bila mačka čaščena kot sveta žival, potem preganjana kot hudič, šele umetniki 19. stoletja pa so jo ponovno postavili na piedestal in ji povrnili kanček izgubljene slave. V teoretičnem delu umeščam mačjo podobo v različna umetnostno zgodovinska obdobja in obravnavam simboliko mačje podobe, pri čemer se naslanjam predvsem na sociološki, zgodovinski in kulturni kontekst, v katerega je umeščena mačka ter na kratko predstavljam umetnike, ki so upodabljali mačke. V praktičnem delu diplomske naloge pa predstavljam svoja dela in ustvarjalne izkušnje, ki sem jih pridobila v procesu snovanja in slikanja mačk. Pri tem obravnavam tudi problematike mešane tehnike, izbire formata in slikanja po fotografiji, ki so neposredno povezane z mojim ustvarjanjem. Diplomska naloga se zaključi z ugotovitvami, ki so nekatere moje hipoteze potrdile, druge pa ovrgle. Serija mojih del je bila v letu 2013 tudi razstavljena na moji samostojni razstavi z naslovom Cat v Galeriji K18, na Koroški cesti 18 v Mariboru.
Ključne besede: MAČKA, MAČJA PODOBA, SIMBOLIZEM, KARLA BULOVEC MRAK, SLIKARSTVO
Objavljeno: 14.04.2014; Ogledov: 654; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (7,63 MB)

8.
PRIMERJALNA ANALIZA ODNOSA DO ŽIVALI V SVETOVNIH RELIGIJAH
Alenka Šiplič, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili odnos do živali v svetovnih religijah. Vključili smo hinduizem, budizem, judaizem, krščanstvo in islam. Cilji so bili ugotoviti osnovni odnos do živali, simboliko živali, izkoriščanje živali za prehrano ljudi in odnos do poskusov na živalih. Analizo smo opravili s pomočjo domače in tuje strokovne literature. Analiza je pokazala, da je odnos do živali v vseh obravnavanih religijah v nekaterih pogledih zelo podoben. Izstopa nadrejenost človeka v odnosu do živali, saj vse obravnavane religije priznavajo človeku višji status od živali. To se jasno kaže v ugotovitvi, da nobena izmed obravnavanih religij ne nasprotuje poskusom na živalih, kadar je njihov namen izboljšanje zdravja ljudi, oziroma kadar gre za dobrobit človeštva. Uporaba posameznih živalskih vrst kot verskih simbolov je značilna za vse obravnavane religije, hkrati pa smo ugotovili, da je živalska simbolika mnogo obširnejša in vplivnejša v starejših religijah, kot sta Hinduizem in Budizem. Zanimivo je, da imata prav ti dve tudi najvišji odstotek vegetarijancev, kar bi lahko deloma povezali z večjim pomenom čaščenja živali, deloma pa tudi z doktrino o temeljni enotnosti narave in medsebojni tesni povezanosti človeka in njegovega naravnega okolja.
Ključne besede: Živali, hinduizem, budizem, judaizem, krščanstvo, islam, simbolizem, prehrana, poskusi na živalih.
Objavljeno: 15.10.2014; Ogledov: 1269; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

9.
Folklorni svet v liriki slovenske moderne
Jožica Čeh Steger, 2003, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: književnost, moderna, folklorni svet, mitologija, simbolizem
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 344; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (563,71 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
UMETNIŠKO OBLIKOVANJE TEKSTILIJ S POUDARKOM NA TEHNIKI BATIKA
Cirila Metka Šantl, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Umetniško oblikovanje tekstilij s poudarkom na tehniki batika je nastalo iz želje po raziskovanju tega načina ustvarjanja. Teoretični del je namenjen raziskavi tehnike batik, postopku nanašanja voska, ki je rezervirno sredstvo, in načinu barvanja tekstilij. Opisan je tudi zgodovinski okvir ter vplivi na razvoj postopka. Predstavljen je simbolizem v kitajski umetnosti in batiku. Tehnika batik je predstavljena kot možnost umetniškega izražanja. V teoretičnem delu je predstavljen slikar Raoul Dufy, ki se je ukvarjal z umetniškim oblikovanjem tekstilij. Pri nas se na tak način umetniško izraža Vera Sešlar Založnik. V razgovoru z njo in pri raziskovanju njenega dela sem dobila navdih in ideje za realizacijo praktičnega dela naloge. Vpogled v njena dela mi je odprl nov način razmišljanja in pristop k tehniki. Praktični del predstavlja moje lastno delo praktične uporabe tehnike batik, pri kateri sem s pomočjo čebeljega voska in barv za tekstil ustvarila različne batike.
Ključne besede: batik, simbolizem v kitajski umetnosti, batik v umetnosti, Raoul Dufy, modrotisk.
Objavljeno: 30.11.2015; Ogledov: 799; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici