1. RAZVOJ KONCEPTA CGP ZA PROJEKT ART:RESETValentina Bregović, 2016, magistrsko delo Opis: Celostna grafična podoba je izjemno pomembna za poslovanje in predstavljanje podjetja ali organizacije na trgu. V magistrskem delu so opisani osnovni grafični elementi, kot so logotip, tipografija in barva. Predstavljen je potek izdelave celostne grafične podobe. Opisane so situacijska analiza, strateška opredelitev in oblikovalska zasnova Art:reSeta. Na osnovi pridobljene analize, raziskave in znanja je bila izdelana celostna grafična podoba neprofitne nizozemsko-slovenske idejne organizacije Art:reSet. Ključne besede: celostna grafična podoba, grafično oblikovanje, logotip, simbol, ekologija Objavljeno v DKUM: 24.11.2016; Ogledov: 1683; Prenosov: 154 Celotno besedilo (3,54 MB) |
2. POMEN, OBLIKOVANJE IN SNOVANJE VERSKIH SIMBOLOV IN LOGOTIPOV - OBLIKOVANJE CGP NA PRIMERU BINKOŠTNE CERKVE VEŠČICADenis Barber, 2016, diplomsko delo Opis: Kjer koli smo in kamor koli gremo, vsepovsod vidimo simbole. Simboli so naš vir komuniciranja.
Diplomska naloga obravnava semiotiko in na splošno pomen simbolov. Ker so simboli naš način komuniciranja, je pomembno, da vemo, kaj pomenijo in namen uporabe. Naprej so opisani krščanski simboli, ki se najpogosteje pojavljajo pri vizualnem oblikovanju logotipov. Binkoštna cerkev Veščica nujno potrebuje nov logotip, ki bo predstavljal njeno identiteto. Cerkev je že enkrat zamenjala svoj logotip in trenutni je zastarel. Potrebuje sveži, sodobnejši in aktualnejši logotip za svojo identiteto. Ključne besede: CGP, logo ali logotip, simbol, vizualna identiteta, dizajniranje Objavljeno v DKUM: 23.09.2016; Ogledov: 2126; Prenosov: 158 Celotno besedilo (1,70 MB) |
3. Razlogi preoblikovanja logotipov - analiza sprememb logotipov podjetijNuša Erjavec, 2016, diplomsko delo Opis: Logotip je grafični element, ki na vizualni način predstavlja podjetje. Služi predvsem za lažjo prepoznavnost podjetja ali produkta, zato je pomembno, da je dobro oblikovan, kar pripomore k njegovi prepoznavnosti in zapomnljivosti.
V diplomski nalogi smo v teoretičnem delu predstavili osnovne pojme grafičnega oblikovanja – znak, simbol, logotip in blagovno znamko. Osredotočili smo se predvsem na lastnosti uspešno oblikovanega logotipa in na razloge, zakaj se podjetja odločajo za spremembe svojih logotipov.
V praktičnem delu smo analizirali spremembe petih logotipov najbolj vrednih blagovnih znamk na svetu, s poudarkom na grafičnih spremembah. Sledila je primerjava razlogov petih sprememb izbranih logotipov, analizirali pa smo tudi izgled današnjih logotipov izbranih podjetij.
Pri pisanju diplomske naloge smo v teoretičnem delu uporabljali deskriptivno metodo, pri praktičnem delu pa metodo analize in primerjave.
Ugotovili smo, da se velike spremembe logotipov v izbranih podjetjih zgodijo redko, pri več zaporednih spremembah pa so minimalne. Prav tako smo ugotovili, da so najpogostejši razlogi za spremembe logotipov vizualni (posodobitev ali modernizacija logotipa) in tehnološki (lažje prikazovanje logotipa na različnih kanalih). Ključne besede: logotip, simbol, blagovna znamka Objavljeno v DKUM: 06.09.2016; Ogledov: 1980; Prenosov: 215 Celotno besedilo (1,37 MB) |
4. LOGOTIPI SKOZI ČAS - NA PRIMERU OLIMPIJSKIH LOGOTIPOVSaša Žalik, 2014, diplomsko delo Opis: Skozi bogato in dolgo zgodovino olimpijskih iger je šport postal ena izmed največjih »industrij« na svetu. Sodobno oglaševanje se osredotoča na potrošnika predvsem na vizualen način. Ljudje se v prvi vrsti identificirajo z olimpijskimi igrami preko logotipa oz. olimpijskih krogov, ki spadajo med najbolj prepoznaven znak na svetu.
V diplomski nalogi je bil predstavljen olimpijski logotip kot vizualna predstavitev svetovnega medijskega dogodka. Raziskan je bil razvoj logotipov olimpijskih iger od leta 1924 do 2012. Najprej so bili opredeljeni pojmi vizualnega komuniciranja kot tudi likovna izrazna sredstva, nato pa so bile opisane osnovne značilnosti in vrste logotipov ter tipografija. Raziskano je bilo, kako so na razvoj, pojavnost in prepoznavnost olimpijskih logotipov vplivali množični mediji.
Pregled in analiza 42 olimpijskih logotipov je bila narejena s pomočjo treh klasifikacij: glede na tehnološki razvoj (pojavnost množičnih medijev), vrste logotipov ter delitev logotipov na zimske in poletne olimpijske igre Ključne besede: logotip, simbol, vizualno komuniciranje, olimpijski logotip, olimpijske igre Objavljeno v DKUM: 15.07.2014; Ogledov: 2493; Prenosov: 479 Celotno besedilo (20,97 MB) |
5. ANALIZA LOGOTIPOV V AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI Z VIDIKA VPLETANJA SIMBOLIKEUroš Zierer, 2013, diplomsko delo Opis: Logotip na splošno opredeljujemo kot simbolni znak blagovne znamke. Njegov namen je, da predstavlja, privablja in obljublja. Avtomobilski logotipi so zelo pomemben del avtomobilske industrije in njene marketinške filozofije, saj so prepoznavni vsaj tako ali celo bolj kot imena tovarn, ki avtomobile izdelujejo. V diplomskem delu ugotavljamo pojavnosti simbolike v logotipih avtomobilske industrije ter prepoznavnost simbolov in simbolike v izbranih avtomobilskih logotipih. Ključne besede: avtomobilska industrija, logotip, simbol, simbolizem Objavljeno v DKUM: 30.08.2013; Ogledov: 5874; Prenosov: 277 Celotno besedilo (2,57 MB) |
6. ANALIZA LOGOTIPOV DRUŽB Z OMEJENO ODGOVORNOSTJO IN MOŽNOST NJIHOVE POSODOBITVEInes Crkvenčić, 2012, diplomsko delo Opis: Družbe, ki so locirane na bolj obiskanih in vidnih mestih, s podobo svojega logotipa vplivajo na celosten vizualen vtis okolja, v katerem se nahajajo. V diplomskem delu smo analizirali logotipe družb, ki se nahajajo na eni izmed takšnih lokacij v Mariboru. Njihovo ustreznost iz vidika učljivosti, prepoznavnosti, razlikovalnosti, berljivosti in referenčnosti, smo preverili s spletnim anketiranjem širokega vzorca uporabnikov, različnega spola in starosti. Ugotovili smo, da respondenti obravnavanim logotipom pripisujejo srednje dobro vizualno ustreznost. Pomanjkljivosti so anketirani prepoznali predvsem v referenčnosti in razlikovalnosti. Navedli smo tudi možnosti posodobitve logotipov, pri čem smo izhajali iz teoretičnega dela naloge. Ključne besede: logotip, simbol, tipografija, grafično oblikovanje Objavljeno v DKUM: 20.04.2012; Ogledov: 8414; Prenosov: 227 Celotno besedilo (1,59 MB) |
7. CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA PODJETJA ŽIHER, d.o.o.Danijela Vesenjak, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo opisuje celostno grafično podobo v podjetju Žiher d.o.o.
Bistvo vsebine je:
- predstaviti bistvo referenčnega trikotnika
- opredeliti celostno grafično podobo
- analizirati nastanek celostne grafične podobe podjetja Žiher
- ugotoviti kakšno mnenje ima ciljna skupina o celostni grafični podobi podjetja Žiher
Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. V prvem delu diplomske naloge sem napisala uvod. V drugem delu sem predstavila celostno grafično podobo s teoretičnega vidika. V tretjem delu pa sem predstavila podjetje Žiher d.o.o.
V današnjem času se mora sodobno podjetje zavedati, da je celostna grafična podoba zelo pomembna v vsakem podjetju. S prodorno celostno grafično podobo je podjetje bolj prepoznavno na trgu in ima prednost pred konkurenco. Ključne besede: Ključne besede:
referenčni trikotnik, identiteta podjetja, imidž podjetja, simbolni identitetni sistem, poslanstvo in vizija podjetja, simbol in logotip, celostna grafična podoba, priročnik celostne grafične podobe. Objavljeno v DKUM: 19.08.2010; Ogledov: 3302; Prenosov: 1264 Celotno besedilo (1,43 MB) |
8. SNOVANJE KORPORATIVNE IN IZDELČNE CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE PTUJSKE KLETIMihael Cajnko, 2010, diplomsko delo Opis: Celostna grafična podoba je del simbolnega identitetnega sistema organizacije. Uspešen in učinkovit simbolni identitetni sistem organizacije temelji na strateško načrtovani in oblikovani realni identiteti organizacije. Ker si zunanji opazovalec na podlagi simbolnega identitetnega sistema ustvarja imidž o organizaciji, simbolni identitetni sistem predstavlja kritično vez med zunanjim opazovalcem in realno identiteto organizacije. Le kadar organizacija s svojim simbolnim identitetnim sistemom nepopačeno komunicira svojo realno identiteto in le kadar zunanji opazovalci komunicirane informacije interpretirajo na tak način, kot to organizacija želi, lahko govorimo o uspešnem prenosu informacije o identiteti organizacije do zunanjega opazovalca. Imidži, ki niso odsev realne identitete organizacije so kratkoročne narave saj na dolgi rok identiteta organizacije in njen imidž težita k ravnovesju. Uspešni in učinkoviti simbolni identitetni sistemi v katere spadajo tudi celostne grafične podobe organizacij morajo biti del tega ravnovesja.
Diplomsko delo predstavlja projekt snovanja korporativne in izdelčne celostne grafične podobe Ptujske kleti. V skladu s teoretičnimi izhodišči na praktičnem primeru predstavlja celoten proces dela, ki zajema stopnje od raziskovalne faze pa vse do predstavitve konkretnih oblikovalskih zasnov primarnih in sekundarnih elementov obeh grafičnih podob. Ključne besede: celostna grafična podoba, korporativna celostna grafična podoba, izdelčna celostna grafična podoba, realna identiteta organizacije, simbolni identitetni sistem organizacije, imidž organizacije, poslanstvo organizacije, vizija organizacije, filozofija organizacije, politika znamke, znamka izdelka, blagovna znamka, pozicijsko geslo, simbol in logotip, Ptujska klet, Pullus, vino, vinski trg. Objavljeno v DKUM: 19.08.2010; Ogledov: 3196; Prenosov: 304 Celotno besedilo (6,30 MB) |
9. VPLIV SPREMEMBE CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE PODJETJA KAPELA D.D. NA NJIHOVO POSLOVANJETamara Rajk, 2009, diplomsko delo Opis: Celostna grafična podoba podjetja, ki je osrednja tema te diplomske naloge v poslovnem svetu vedno bolj pridobiva na pomenu. Do sedaj so vodstva podjetij v njej videla samo posredovanje osnovnih informacij o podjetju, niso se pa zavedala pravega pomena, ki ga ima celostna grafična podoba. Skrbno oblikovana celostna grafična podoba podjetja ali blagovne znamke le-to razlikuje od številnih konkurentov na trgu in »poskrbi« da se le-to kupcem vtisne v spomin. Zato se za njeno popolno spremembo ali pa samo posodobitev odloča vedno več podjetij. Podjetja si na ta način želijo zagotoviti večjo prepoznavnost in verodostojnost pri kupcih, ter boljše pozicioniranje na trgu.
Podjetje Kapela d.d., ki ga obravnavamo v tem diplomskem delu, se je v preteklosti srečevalo z mnogimi težavami, ki so le-to pripeljale do slabega položaja na trgu, slabega imidža ter velikih finančnih težav. Takratno vodstvo je povsem zanemarilo številne konkurenčne prednosti, ki jim jih ponuja že sama lega njihovih vinogradov, bogata dolgoletna tradicija ter vinska klet okrogle oblike, ki je bila prva tovrstna v Sloveniji. Prav tako vodstvo podjetja ni vlagalo v razvoj novih vinskih sort temveč je večji del odprtega vina prodajalo konkurenci, ki pa si je tako z svojimi izdelki lahko pridobivala vedno večjo konkurenčno prednost. Podjetje pa je zanemarjalo tudi vključevanje v okolje, kar je prav tako vplivalo na slabšanje imidža podjetja in izgubo kupcev. Vlaganje v komunikacijska sredstva je bilo minimalno. Uporabljali so samo vizitke, poslikavo dostavnih vozil, ter logotip na dopisnem papirju in dobavnicah.
Z menjavo vodstva v preteklem letu pa se je v podjetju Kapela d.d. marsikaj spremenilo. Novo vodstvo se poleg drugih sprememb, ki jih je podjetje potrebovalo dobro zaveda tudi pomena skrbno oblikovane celostne grafične podobe podjetja. Tako so v lanskem letu v sodelovanju z izbrano agencijo izoblikovali celostno grafično podobo, ki zajema vse pomembne elemente, s katerimi se podjetje želi predstaviti na trgu ter pri kupcih ponovno vzpodbuditi verodostojnost. To so cerkvica sv. Magdalene ter prikazano tradicijo kapelskih vinorodnih gričev. Zavezanost naravi pa so prikazali z izbiro rjave ter oker barve, ki predstavljata rodovitnost, ruralnost in prvinskost. Pomembena konkurenčna prednost, ki njihovim vinom zagotavlja žlahten okus je lega njihovih vinogradov
Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in praktični del. Teoretični del zajema prvo, drugo in tretje poglavje. Poglavja predstavljajo definicije pojmov povezanih s celostno grafično podobo ki jih interpretirajo različni avtorji. Praktični del, ki zajema četrto, peto, šesto, sedmo in osmo poglavje pa se nanašajo na proučevano podjetje. Poglavja predstavljajo položaj podjetja v preteklosti in sedaj, ter postopek prenove celostne grafične podobe podjetja, na kateri podjetje gradi uspešno poslovanje v prihodnosti. Ključne besede: blagovna znamka, imidž oz podoba podjetja, korporativna podoba podjetja, ugled podjetja, ime podjetja oz. blagovne znamke, simbol oz. logotip, slogan oz. pozicijsko geslo, črkopis in tipografija, barve, priročnik celostne grafične podobe. Objavljeno v DKUM: 27.11.2009; Ogledov: 4251; Prenosov: 510 Celotno besedilo (634,28 KB) |
10. CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA VINOGRADNIŠTVA RAMŠAKTomaž Ramšak, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sem se lotil teme celostne grafične podobe organizacije v teoriji in praksi. Tako je nastal izdelek, ki ga bomo v Vinogradništvu Ramšak uporabljali kot smerokaz v komuniciranju z javnostmi. S pomočjo prijatelja, grafičnega oblikovalca in art direktorja pri oglaševalski agenciji Pristop, Nenada Cizla je nastal nov logotip, simbol, barvna zasnova in tipografija. Izdelala sva etiketo za steklenice, vizitke, dopisni papir, kuverte, označevalne table, cenik, nalepke za avte, majice in ostali promocijski material. Sam sem med tem določil tudi politiko podjetja, filozofijo, cilje in vizijo Vinogradništva Ramšak.
Prepričan sem, da bomo ob doslednem uporabljanju elementov na trgu uspešnejši in bolj prepoznavni. Logotip se mi zdi enostaven, lahko zapomljiv in berljiv, hkrati pa vsebuje tudi vse elemente, ki smo jih želeli vnesti. Tako simbol predstavlja domačijo, mogočno hišo pod vinogradi, ki nam bo pomagala graditi imidž Vinogradništva Ramšak kot velikekga, močnega predstavnika vrhunskih vin doma in v tujini.
Ključne besede: celostna grafična podoba, realna identiteta organizacije, imidž organizacije, simbolni identitetni sistem, poslanstvo, vizija, cilji, politika organizacije, blagovna znamka, slogan, javnosti, komunikacijski sistem, simbol in logotip, barve, črkopis, priročnik celostne grafične podobe. Objavljeno v DKUM: 08.07.2009; Ogledov: 4758; Prenosov: 869 Celotno besedilo (1,37 MB) |