| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
FORUM SHOPPING V ČEZMEJNIH INSOLVENČNIH POSTOPKIH ZNOTRAJ EVROPSKE UNIJE
Marko Pleskonjić, 2012, diplomsko delo

Opis: V času čedalje večje internacionalizacije poslovanja in mednarodnega prepletanja kapitala je v zadnjih letih na področju Evropske unije opaziti porast povpraševanja po bolj fleksibilnih in podjetjem prijaznejšim pravnih redih znotraj Evropske unije. V smislu insolvenčnega prava je najnovejši trend v Evropski uniji pojav t. i. čezmejnega forum shopping-a v insolvenčnih postopkih. Dolžniki skušajo s prenosom premoženja oz. sodnih postopkov iz ene države članice v drugo pred sodiščem izven države, kjer se nahaja središče dolžnikovih glavnih interesov, doseči ugodnejši pravni položaj v postopku zaradi insolventnosti. Pojav forum shopping-a je prisoten v praktično vseh vejah prava. Tako ga najdemo npr. v pravu gospodarskih družb, družinskem pravu, mednarodnem zasebnem pravu itd. Ne glede na področje prava pa se vedno poraja vprašanje, do katere meje je tako ravnanje dopustno. Kdaj se tako ravnanje šteje za zlorabo prava in kdaj za ekonomsko koristno? Kdaj je forum shopping dober in kdaj slab? Upoštevajoč motive za forum shopping vidimo, zakaj je fenomen forum shopping-a tako hitro prešel iz običajnih civilnih sporov na področje insolvenčnega prava. V večini primerov pomeni razliko med rešitvijo podjetja v postopku prestrukturiranja na eni in propadom podjetja na drugi strani. V postopku prestrukturiranja je podjetje največkrat sposobno ohraniti delovna razmerja, z njo povezane družbe ter poplačati upnike, medtem ko je ob prenehanju soočeno s ponovno vzpostavitvijo poslovanja, registracijo družbe ter s tem povezanimi stroški. Orodje za preprečevanje forum shopping-a v čezmejnih insolvenčnih postopkih znotraj Evropske unije je Uredba Sveta (ES) 1346/2000 o postopkih zaradi insolventnosti, ki temelji na prepričanju, da je forum shopping škodljiv za delovanje notranjega trga Evropske unije. Uredba 1346/2000 je bila sprejeta prehitro. Ni dosledno upoštevala problemske specifike pojava forum shopping-a in je kot taka potrebna nujnih sprememb. Potrebno je predvsem določiti natančnejše kriterije glede določanja središča dolžnikovih glavnih interesov in časovni okvir, kdaj ob nastopu insolventnosti je še dopustno prenesti središče dolžnikovih glavnih interesov in kdaj ne. Diplomska naloga preko analize sodnih odločb in primerov iz prakse preizkuša legitimnost negativnega stališča, ki ga je do pojava čezmejnega forum shopping-a zavzela Uredba 1346/2000 in večina pravne stroke. V večini primerov uspešnih prenosov središča dolžnikovih glavnih interesov z namenom forum shopping-a ni v ospredju oškodovanje upnikov, temveč potreba po učinkovitejšem in enostavnejšem prestrukturiranju insolventnih gospodarskih družb, s katerim se zagotovi nadaljevanje poslovanja in poplačilo dolgov upnikom.
Ključne besede: forum shopping, insolventnost, Uredba Sveta 1346/2000 o postopkih zaradi insolventnosti, središče dolžnikovih glavnih interesov, čezmejni insolvenčni postopek
Objavljeno: 12.07.2012; Ogledov: 2139; Prenosov: 283
.pdf Celotno besedilo (832,16 KB)

3.
UREDBA SVETA (ES) 1346/2000 O POSTOPKIH V PRIMERU INSOLVENTNOSTI
Andreja Potočnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Zaradi vse večje globalizacije in s tem povezanim kapitalizmom ter vstopom podjetij na tuj trg je bila potreba po spremembi pravnih redov vse večja. Z namenom izboljšati učinkovitost in uspešnost čezmejnih postopkov je bila maja 2002 sprejeta Uredba (ES) Št. 1346/2000 o postopkih v primeru insolventnosti. Uredba se neposredno uporablja v vseh državah članicah EU z izjemo Danske. V diplomskem delu preučujem Uredbo in pojem središča dolžnikovih glavnih interesov ter pojav forum shoppinga z analizo praktičnih primerov in sodnih odločb. Pojem središče dolžnikovih glavnih interesov, s katerim določimo pristojnost sodišča v postopku, v Uredbi ni definiran, se pa zanj šteje kraj, kjer dolžnik redno posluje oziroma kraj, kjer se nahaja poslovna enota. Ta kraj in redno poslovanje pa morata biti preverljiva za tretje osebe na podlagi objektivnih dejstev. Ravno to je ena izmed slabosti Uredbe, ki kliče po spremembi, saj s tem omogoča forum shopping. Forum shopping je odvisen od dolžnikove sposobnosti prenašanja središča dolžnikovih glavnih interesov iz pravnega reda ene države članice v drugo. Treba bi bilo natančneje določiti kriterije glede določanja središča dolžnikovih glavnih interesov.
Ključne besede: Uredba ES 1346/2000 o postopkih v primeru insolventnosti, središče dolžnikovih glavnih interesov, forum shopping, mednarodna pristojnost
Objavljeno: 03.07.2015; Ogledov: 1898; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (450,39 KB)

4.
Treaty shopping kot (ne)primerna raba sporazumov o izogibu dvojnega obdavčevanja
Danijela Drekonja, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Treaty shopping je oblika izogibanja davkom, ki se uporablja za zmanjševanje davčne osnove in prenašanje dobičkov pri čezmejnih transakcijah. Je praksa, ko mednarodne korporacije z uporabo prehodne družbe izkoristijo sklenjene davčne sporazume z jurisdikcijami, ki imajo ugodnejšo obdavčitev. V večini shem treaty shoppinga ni vprašanje, ali gre za zakonito ravnanje oziroma davčno utajo, temveč za vprašanje, ali gre za primerno davčno prakso minimiranja davčne obveznosti ali pa gre za neprimerno uporabo sporazumov oziroma agresivno davčno načrtovanje. V magistrski nalogi smo analizirali in razmejili kdaj gre za davčno načrtovanje z uporabo treaty shoppinga, ki je sprejemljivo in zakonito in kdaj gre za načrtovanje, ki ni v skladu z namenom sporazumov o izogibu dvojnega obdavčevanja. V nalogi so predstavljeni in analizirani pristopi, ki zavirajo nezaželeno uporabo sporazumov z vidika OECD in ZDA. Primerjali smo oba pristopa ter analizirali njune prednosti in slabosti. Analizirane so določbe treaty shoppinga v razmerju do prava EU in sodne prakse Sodišča EU.
Ključne besede: treaty shopping, prehodna družba, (ne)primerna uporaba sporazumov o izogibanju dvojnega obdavčevanja, zloraba sporazumov o izogibanju dvojnega obdavčevanja, izogibanje davkom
Objavljeno: 10.12.2016; Ogledov: 402; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

5.
Mednarodna pristojnost v sporih zaradi kršitev avtorske pravice - pomen odločbe SEU v zadevi Pinckney proti KDG Mediatech
Ožbe Brezovec, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se nanaša na člen 7(2) BU Ia glede mednarodne pristojnosti v sporih zaradi kršitev avtorske pravice ter analizo zadeve Pinckney. Gre za delikte v zvezi z nepogodbeno odgovornostjo po BU Ia, ki se razlagajo (evro)avtomno, torej neodvisno od morebitnih interpretacij po pravu posameznih držav članic. Tožnik ima vselej možnost po pravilu splošne pristojnosti (actor sequitor forum rei) tožiti pred sodiščem države članice, kjer ima toženec domicil, lahko pa se odloči, da bo spor sprožil tudi po pravilih posebne pristojnosti, ki so za delikte in kvazidelikte določene v členu 7(2) BU Ia in sicer, kjer je prišlo ali lahko pride do škodnega dogodka. Odločba SEU v zadevi Pinckney ki močno poseže v temeljno načelo interpretacije BU Ia o restriktivni razlagi izjem od splošne pristojnosti. SEU je v zadevi Pinckney kot zadosten kriterij za določitev mednarodne pristojnosti določilo dostopnost spletne strani. S tako odločitvijo je odstopilo od sodne prakse SEU. Prav tako je odločilo, da je mednarodno pristojnost mogoče utemeljiti na podlagi škodne posledice, ki jo je storila tretja oseba, ki je domnevno ravnala skupaj s toženo stranko, kar je v nasprotju z odločbo SEU v zadevi Melzer. Zavrnilo je tudi test neposredne dejavnosti kot kriterij vzpostavljen iz zadev Pammer in Hotel Alpenhof, po katerem bi morali usmerjati dejavnost v določeno državo članico, da bi lahko pred njenim sodiščem sprožil spor. Sam kriterij dostopnosti spletne strani ogroža razširitev forum shoppinga, saj se dejansko spor lahko sproži v katerikoli državi članici, kjer je mogoče dostopati na dotično spletno stran.
Ključne besede: Pinckney, Shevill, Pez Hejduk, Bruseljska uredba Ia, avtorska pravica, forum shopping, kraj škodljive posledice
Objavljeno: 21.09.2017; Ogledov: 414; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (568,67 KB)

6.
Advantages and disadvantages of the single European patent
Klara Glazer, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: In February 2013, the European Union successfully completed more than 30 years of negotiations and formally signed an agreement establishing a single European patent. The agreement brought about a more competitive patent law compared with that in the United States and Japan. The agreement resulted in a number of advantages, especially for small and medium-sized enterprises, such as the reduction of costs by as much as 80%, simplification of procedures, and the adoption of the Unified Patent Court. With the new unitary patent, intellectual property will grow in importance. Yet experts warn that the new patent results in new forms of unwanted behavior, such as forum shopping and the emergence of patent trolls. This study presents both sides-the pros and cons-to predict the effects on business and cover the widest possible range of experts, providing their views on the topic.
Ključne besede: Single European patent, single patent court, reduce costs, patent trolls, simplified procedures, forum shopping, European Union
Objavljeno: 03.11.2017; Ogledov: 324; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (312,36 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Analysis of individual aspects influencing non-purchasing in an online environment and consumer willingness to purchase custom-made apparel
Milica Žuraj, Petra Šparl, Anja Žnidaršič, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Purpose: The main purpose of the study was to assess the opinion of online consumers about the possibility of making custom apparel using 3D body scanning technology in an online environment and to investigate the shopping experience of consumers who purchase in the online apparel market. In order to be able to propose solutions to improve the online shopping experience, we also investigated aspects influencing non-purchasing in an online environment. Methods: An online questionnaire on shopping experience, influences on the purchase, and the process of online apparel shopping using advanced technology was prepared and distributed via several online channels to the consumers who purchase apparel online. The questionnaire was completed by 76 respondents from different European countries, the United States and Australia. In order to analyze individual aspects influencing non-purchasing in an online environment, an exploratory factor analysis was performed. Results: The factor analysis revealed that the two broad dimensions of reasons why consumers have never bought any ready-to-wear apparel online despite browsing are a misperception of product integrity and time-consuming searching. The results show that the proposed solutions to improve the online apparel experience, such as making custom apparel using advanced technologies, have a positive impact on the decision of the consumers to purchase on the online apparel market. It turned out that a high proportion of potential consumers are willing to share their body dimensions through 3D body scanning technology in order to improve the fit of the apparel. Conclusion: According to the results, we expect that the advanced 3D body scanning technology would provide substantial progress regarding fit, visualization, and manufacturing of custom-made apparel when purchasing in online stores.
Ključne besede: online shopping apparel, custom made apparel, counsumerʼ shopping experience
Objavljeno: 23.01.2018; Ogledov: 253; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (633,33 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Application of the Huff's probability model on selected large-area retail units in Košice in the context of transformational changes in retail after 1989 in Slovakia
Jana Fertal'ová, Pavol Varga, 2007, izvirni znanstveni članek

Opis: After 1989 there have been rather significant qualitative and spatial changes in retail trade network in Slovakia. The behaviour of trader as well as consumer is changing. Supranational trade networks with their large hypermarkets are penetrating our trade. In last four years the share of hypermarket shopping in Slovakia has increased more than twice, and the share of small shops and counter shops is decreasing despite the fact that they keep the highest average annual shopping frequention. Hypermarkets continuously make a profit of new customers.
Ključne besede: retail, shopping behaviour, Slovakia, hypermarket, retail store, intensity of attendance, accessibility area of attendance, the Huff´s probability model
Objavljeno: 13.03.2018; Ogledov: 180; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (407,98 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Shopping and business centres in Sarajevo
Rahman Nurković, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: In the paper, influence of shopping and business centres: Mercator, Tuš, Obi Robot, Konzum and BBI on development of Sarajevo city is analysed. Results of the survey made among visitors indicate to presence of social functions (walk, leisure, recreation, fun, socialization) in five centres. The mentioned functions are more expressed in new shopping centres, while shopping is the most important motive of visits to commercial centres. Sarajevo city makes, with its surrounding, a functionally connected wholeness – city, respectively an urban region.
Ključne besede: shopping and business centres, central business centre, public space, social functions, Sarajevo
Objavljeno: 10.04.2018; Ogledov: 225; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (233,01 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Jurisdiction in on-line defamation and violations of privacy
Jerca Kramberger Škerl, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: This article will address the rules of EU private international law regarding the international jurisdiction in defamation and the violations of the right to privacy committed via the internet. Being that there is no common conflict of laws rule regarding these issues and a number of different courts hold jurisdiction, great efforts are being taken to prevent the so called "forum shopping", or, as regards to defamation, "libel tourism". It is namely very hard to strike a fair balance between the procedural rights of both parties, since this is strongly connected with striking a balance between the freedom of speech, on one hand, and personality rights, on the other, all of which are fundamental rights. During the internet era, the problems regarding cross-border issues on defamation and privacy cases rose to a whole new dimension. The interpretation of the traditional connecting factor, the place where the harmful event occurred, became very difficult. Over the years, the Court of Justice of the EU has issued several milestone judgments interpreting Article 7(2) of the Brussels I Recast Regulation in such a way that the particularities of violations committed via the internet are taken into account.
Ključne besede: defamation, personality rights, privacy, jurisdiction, private international law, libel tourism, forum shopping, Brussels I Recast, torts, delicts
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 200; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (511,68 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici