1.
MODELIRANJE PROCESOV SERVISNE LOGISTIKE V FUNKCIJI RACIONALNEGA VZDRŽEVANJA ŽELEZNIŠKIH POTNIŠKIH VLEČNIH VOZIL NA SLOVENSKIH ŽELEZNICAHLudvik Pevec, 2016, magistrsko delo
Opis: Zapletena gospodarska situacija v preteklem obdobju je vplivala tudi na železniški promet v celoti, ki je stagniral, kar se je odražalo tudi v Republiki Sloveniji; hkrati pa se je v podobnem položaju znašla tudi vzdrževalna dejavnost železniških vozil. Edina družba za vzdrževanje železniških vozil na področju RS, ki deluje v okviru Slovenskih železnic je kar v 90% dela vezana na nacionalnega železniškega operaterja, kar prinaša določene prednosti, predvsem zagotovljen obseg dela, hkrati pa tudi pomanjkljivost, kot neambicioznost v razvoju, tehnološko zaostajanje, neracionalno poslovanje, zato bo morala družba v prihodnosti bistveno spremeniti in optimizirati način poslovanja na vseh segmentih, da bo lahko ohranila prevladujoč položaj na področju vzdrževanja železniških vozil.
Na Slovenskih železnicah se je izvedla reorganizacija celotnega poslovnega sistema, v osnovi se je organizacija prilagodila v skladu z evropskimi direktivami in zakonodajo in hkrati tudi s potrebami in specifiko prometnega in logističnega sistema Republike Slovenije, kar se posledično izkazuje v novih odvisnih družbah in njihovih povezavah. Glede na trenutno politiko vlade RS in zakonodajo naj bi v prihodnosti ostala železniška infrastruktura še naprej v 100% državni lasti, ostale družbe pa bi se lahko delno, ali tudi v celoti privatizirale. Te spremembe imajo in bodo imele odločilen vpliv v vzdrževalni dejavnosti železniških vozil in servisni logistiki, ki ni optimalna, ter prilagojena trenutnim in prihodnjim razmeram na trgu železniških storitev. Družbe, ki izvajajo železniški transport, iščejo najugodnejši način vzdrževanja za svoja vozila, tako že prihaja do velikega pritiska na optimizacijo vzdrževanja železniških vozil, servisno logistiko in s tem posledično na trenutno edinega vzdrževalca železniških vozil. Zaostrene razmere na trgu železniških storitev v RS pomenijo za edinega vzdrževalca železniških vozil prilagajanje tržnim razmeram in tudi poslovne priložnosti, saj lahko nudi svoje storitve vzdrževanja železniških vozil novim operaterjih železniških prevozov, na javni železniški infrastrukturi RS. Družba za vzdrževanje železniških vozil, ki deluje v okviru SŽ se prilagaja prihodnjim pogojem delovanja, to pa pomeni znotraj družbe prenovo poslovnih procesov, kar pomeni, izboljšati organizacijo na vseh področjih, zvišanje tehnološkega nivoja znanja in dela, kadrovsko prestrukturiranje, tržna preusmeritev in optimizacija logističnih procesov, prenova nabavnih procesov, predvsem pa je potrebno odpraviti najbolj pereč problem, ki je posledica več faktorjev, to pa je podaljševanje normiranih stojnih časov železniških vozil v rednih servisnih pregledih, kar posledično pomeni, manjšo razpoložljivost vozil v prometu in manj prihodkov. To problematiko je potrebno podrobno analizirati in jo reševati po delih s formiranjem modela servisne logistike železniških potniških vlečnih vozil, s pomočjo katerega bo mogoče ugotoviti bistvene dejavnike, ki vplivajo na čas zadrževanja železniških potniških vozil v servisnih pregledih, predvideti možne scenarije, ter podati rešitve z določeno mero verjetnosti. Kot rezultat raziskovanja je nastal model servisne logistike železniških potniških vlečnih vozil, ki omogoča analizo vpliva vseh ključnih dejavnikov (elementov) v procesu proizvodnje rednih planiranih servisnih storitve vzdrževanja železniških potniških vlečnih vozil, ki je bil verificiran in ga je pod določenimi pogoji mogoče uporabiti tudi pri vzdrževanju drugih vrste železniških vozil.
Ključne besede: servisna logistika, racionalno vzdrževanje železniških vozil, železniška potniška vlečna vozila, servisiranje železniških vlečnih vozil, elementi modela servisne logistike, model servisne logistike.
Objavljeno v DKUM: 16.09.2016; Ogledov: 1478; Prenosov: 106
Celotno besedilo (2,55 MB)