1. Načrtovanje in izvajanje glasbene pravljice v vrtcu : diplomsko deloBarbara Trafela, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo Načrtovanje in izvajanje glasbene pravljice v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in projektnega dela.
Teoretični del diplomskega dela je sestavljen iz opredelitve jezika in govora, gledališke umetnosti s poudarkom na lutkovni umetnosti in senčnih lutkah ter metodah dela z lutkami v vrtcu in glasbene umetnosti, kjer smo se posebej posvetili glasbenim dejavnostim v predšolskem obdobju: izvajanju glasbe (petje pesmi, igranje na glasbila), poslušanju glasbe, ustvarjanju v in ob glasbi ter glasbeno-didaktičnim igram.
V projektnem delu smo po posameznih dnevih načrtovali dejavnosti, s katerimi smo pri otrocih razvijali glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja ter jim približali senčne lutke. V okviru izvedenega projekta smo načrtovali in ovrednotili izvedbo glasbene pravljice s senčnimi lutkami Hiška, majhna kakor miška.
Otroci so ob zaključkiu projekta predstavili glasbeno pravljico Hiška majhna kot miška s
senčnimi lutkami otrokom in vzgojiteljicam ostalih skupin iz vrtca, poznali so rokovanje z
instrumenti in lutkami ter z veseljem predstavili to, kar smo skozi različne dejavnosti
pripravljali v času projekta. Ključne besede: glasbena pravljica, gledališče, senčne lutke, glasbene dejavnosti Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 474; Prenosov: 133
Celotno besedilo (1,39 MB) |
2. Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu : diplomsko deloEla Pečnik, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj pet- do šestletnega otroka, moč lutke ljubljenke in metode dela z lutkami v vrtcu. Opisali smo ročno in senčno lutko, njun pomen, izdelavo in vlogo vzgojitelja pri izdelavi in uporabi lutke. Posvetili smo se tudi senčnemu gledališču, senci in motivaciji otrok v predšolskem obdobju.
V praktičnem delu diplomskega dela smo si zastavili naslednje cilje: otroke spodbuditi za oblikovanje karakterja lutke; spodbuditi jih k ustvarjalnemu izdelovanju lutke in utrjevanju fine motorike; otroke spodbuditi, da se poistovetijo z lutko ljubljenko in jo seznanijo z njihovo dnevno rutino v vrtcu; spodbuditi jih, da se doživeto in domiselno vživijo v vlogo lutke; z ročno lutko spodbuditi manj govoreče otroke k aktivnemu govoru; otroke seznaniti s senčno lutko in z njenim rokovanjem; seznaniti jih s prvinami senčnega gledališča; spodbuditi jih za sodelovanje in timsko delo. Tako smo skozi celoten projekt z otroki ustvarili ročno lutko, ki je postala naša ljubljenka skupine, s katero smo spletli močno vez, jo vključili v dnevno rutino in dejavnosti. Pri izdelavi lutk smo otroke spodbujali k ustvarjalnemu izdelovanju in urili ročne spretnosti. Seznanili smo jih s prvinami senčnega gledališča, ustvarili lutkovni kotiček in uprizorili predstavo s senčnimi lutkami ter jih spodbujali k sodelovanju in timskemu duhu.
Ročne in senčne lutke so tako postale naše vsakodnevne prijateljice, ki so otroke spodbujale pri izražanju in bogatile njihov besedni zaklad. Veliko časa smo namenili opazovanju otrok, ki smo jih spremljali s pomočjo opazovalnih listov skozi celotni projekt, ki so ga doživljali kot prijetno izkušnjo.
Dobljeni rezultati kažejo na to, da je za uresničitev želenih ciljev treba delo dobro načrtovati in se pred izvedbo nanj suvereno pripraviti. Otroke je treba spremljati, spodbujati in podpirati, saj je le na ta način mogoče slediti njihovemu napredku. Ključne besede: Ročna lutka, senčne lutke, lutkovna predstava, otrok, predšolsko obdobje, opazovanje Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 952; Prenosov: 139
Celotno besedilo (3,76 MB) |
3. Vključevanje senčnih lutk v 1. in 2. starostnem obdobju : diplomsko deloKsenija Vogrin, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi z naslovom Vključevanje senčnih lutk v 1. in 2. starostnem obdobju smo se posebej posvetili senčnim lutkam ter njihovi uporabi v obeh starostnih obdobjih. Menimo, da je uporaba lutke v vrtcu ključnega pomena, saj s pomočjo nje otrok spoznava sebe in svet, v katerem živi. S pomočjo strokovne literature smo v teoretičnem delu opisali razvojne značilnosti otroka v prvem in drugem starostnem obdobju, kako lutka vpliva na otroka in kako s pomočjo lutke spodbujamo ustvarjalnost in ustvarjalnost domišljije. Prav tako smo prikazali, kako s pomočjo lutke krepimo razvoj samopodobe, samozavesti in oblikujemo socialne večine. Opisali smo tudi, kakšno vlogo ima vzgojitelj pri delu z lutko in kakšne metode dela z lutko poznamo. Posvetili smo se tudi značilnostim vključevanja lutk, in sicer značilnostim vključevanja lutk v prvem starostnem obdobju in vključevanju lutk v drugem starostnem obdobju. Nekaj smo povedali o lutki, podrobneje pa smo predstavili senčne lutke in senčno gledališče, njegovo zgodovino in uporabo senčnega gledališča v vrtcu v prvem in drugem starostnem obdobju.
V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili podatke o vključevanju senčnih lutk v prvem in drugem starostnem obdobju ter te podatke obdelali in jih interpretirali. Namen dela je ugotoviti, koliko in kako strokovni delavci v različnih vrtcih po Sloveniji vključujejo senčne lutke pri svojem vzgojno-izobraževalnem delu.
Ugotovili smo, da vzgojitelji in vzgojiteljice senčne lutke vključujejo tako v prvem kot v drugem starostnem obdobju. Senčne lutke vključujejo strokovni delavci sami in pri tem vključujejo tudi otroke, s katerimi pripravljajo predstave s senčnimi lutkami. Ključne besede: Vključevanje lutk, senčne lutke, značilnosti vključevanja lutk, 1. starostno obdobje, 2. starostno obdobje. Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 804; Prenosov: 93
Celotno besedilo (659,29 KB) |
4. Improvizirani nastop otrok s senčnimi lutkamiVeronika Prislan, 2018, diplomsko delo Opis: Praktični del diplomske naloge z naslovom Improvizirani nastop otrok s senčnimi lutkami smo izvedli v Zasebnem vrtcu Bambi v skupini Mešane bibe, v kateri so sodelovali otroci, stari od 3 do 6 let.
V teoretičnem delu smo opisali otrokov razvoj in lutko, nato pa podrobneje še značilnosti in vrste lutk. Omenili smo tudi jezikovni razvoj otrok, pomen igre in vzgojitelja. Opredelili smo se do senčnih lutk in senčnega gledališča.
Praktični del sestavlja pet priprav, z njimi smo želeli otroke seznaniti s senco, spodbudili smo jih k izmišljanju zgodbice, izdelavi svoje knjige, izdelovanju senčnih lutk in senčnega gledališča ter nazadnje k igri v senčnem gledališču. Ključne besede: otrokov razvoj in lutka, jezikovni razvoj otrok, senčne lutke, igra v senčnem gledališču. Objavljeno v DKUM: 29.05.2018; Ogledov: 1243; Prenosov: 143
Celotno besedilo (2,12 MB) |
5. KAKO IZDELAMO SENČNE LUTKE IN LUTKOVNO DRAMATIZACIJO V VRTCUDamjana Nestorović, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Kako izdelamo senčne lutke in lutkovno dramatizacijo v vrtcu predstavlja vzgojno delo v skupini otrok starih 5─6 let.
Teoretični del diplomske naloge opisuje lutko, vrste lutk, senčne lutke ter njihove vrste, dramatizacijo zgodbe in praktično delo.
V praktičnem delu diplomske naloge je bil namen otrokom predstaviti senčne lutke, senčno gledališče, otroke seznaniti z literarno predlogo Pod medvedovim dežnikom avtorice Svetlane Makarovič, izdelati lutke in otroke pripraviti na samostojno uprizoritev lutkovne dramatizacije z izdelanimi senčnimi lutkami.
Otroci v tem starostnem obdobju senco že poznajo in z veseljem sodelujejo v načrtovanih igrah z njo. Znajo sodelovati, si med seboj pomagati, se opominjati in samostojno uprizoriti lutkovno dramatizacijo. Senčne lutke so zanje zelo zanimive, neobičajne. Ključne besede: lutka, vrste lutk, senčne lutke, dramatizacija zgodbe. Objavljeno v DKUM: 08.11.2016; Ogledov: 4048; Prenosov: 698
Celotno besedilo (2,21 MB) |
6. PRIPRAVA LUTKOVNE PREDSTAVE STROKOVNIH DELAVK ZA OTROKEJerneja Novak, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Priprava lutkovne predstave strokovnih delavk za otroke je predstavljena praktična priprava in izvedba lutkovne predstave v vrtcu Radeče v izvedbi strokovnih delavk.
V teoretičnem delu je na podlagi strokovne literature opisana vrsta lutk ter njihovo vnašanje v vzgojno izobraževalni program kot učno sredstvo na več področjih otrokovega zaznavanja.
praktični del je zasnovan iz otroka, ki nas z svojo pripovedjo o obisku živalskega vrta pripelje do preučevanja gradiva, literature in avdio - vizualnih mediev o izbrani temi ter izvedbo lutkovne predstave, kot nadgradnje, ki predstavlja izkustveni del čarobnega doživetja lutk. za izvedbo predstave smo izbrali senčno lutko, ki nas s svojim posrednim vizualnim vtisom popelje v uprizoritev podajanja preprostih, jasnih in že znanih vsebin. Rod Champbell pa nas je z predstavitvijo animiranega filma Dear ZOO, preko avdio - vizualnega media, navdihnil za zasnovo predstave. Ključne besede: Predšolski otrok, lutke, senčne lutke, strokovni delavci, lutkovna predstava Objavljeno v DKUM: 25.09.2014; Ogledov: 1785; Prenosov: 213
Celotno besedilo (4,17 MB) |
7. DRAMATIZACIJA ZGODBE S SENČNIMI LUTKAMITamara Hrovatič, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Dramatizacija zgodbe s senčnimi lutkami je predstavljeno projektno vzgojno delo v oddelku otrok, starih od 4—5 let.
V teoretičnem delu diplomske naloge je na podlagi strokovne literature opisano senčno gledališče, senčne lutke, lutkovna dramatizacija, dramatizacija zgodbe, lutka — idealna povezava didaktičnih smotrov ter projektno delo.
Namen praktičnega dela je bil, da otroke seznanimo s senčnimi lutkami in njihovo izdelavo, s katerimi na koncu izdelamo dramatizacijo. Podrobno je opisan potek projekta, ki vsebuje tri priprave, in sicer spoznavanje senčnih lutk, izdelavo senčne lutke in dramatizacijo zgodbe s temi lutkami. Projektno delo smo izvedli v oddelku otrok starih od 4 do 5 let Vrtca Šentjur. Pri samem projektu pa nam je za literarno predlogo služila zgodbica Škoržek, avtorice Gerde Marie Scheidl. Ključne besede: senčno gledališče, senčne lutke, dramatizacija zgodbe, projektno delo, vrtec. Objavljeno v DKUM: 17.02.2011; Ogledov: 5954; Prenosov: 1019
Celotno besedilo (469,63 KB) |