1. Reprezentacija slikarja Pabla Picassa v igranih filmihUrška Sabati, 2019, magistrsko delo Opis: Pričujoča magistrska naloga se ukvarja s filmskimi reprezentacijami in analiziranjem le teh. V filmih se srečujemo z upodobitvami raznih resničnih dogodkov in oseb, četudi je film igrani. S temi upodobitvami želijo filmski ustvarjalci gledalcem in družbi nasploh podati informacije ali svoje mnenje o določeni stvari ter na svoj način reprezentirati nek resnični dogodek ali osebo. Zmeraj je njihov cilj pustiti na gledalcu vtis. Določena resnična oseba je lahko reprezentirana v več filmih na različne načine. Ena izmed takšnih osebnosti je slikar Pablo Picasso, ki je navdihnil kar nekaj filmskih ustvarjalcev za ustvarjanje filmov. Za ugotovitev, kakšne konotativne vrednosti se skrivajo za reprezentacijami, si za analizo le teh pomagamo s semiologijo ter retoriko filma. Ključne besede: Igrani film, reprezentacija, Pablo Picasso, konotativne vrednosti, retorika filma, semiologija. Objavljeno v DKUM: 29.08.2019; Ogledov: 1118; Prenosov: 109 Celotno besedilo (2,28 MB) |
2. Pomen in vpliv novih lingvističnih spoznanj Ferdinanda de SaussurjaMarija Švajncer, 2012, izvirni znanstveni članek Opis: V članku sta obravnavana pomen in vpliv novih lingvističnih spoznanj Ferdinanda de Saussurja, enega izmed najpomembnejših sodobnih lingvistov in začetnika strukturalizma. Predmet njegovih raziskav je razlika med jezikom, govorom in govorico. Semiologijo je uvrstil med znanosti. Članek obravnava tudi nekatera spoznanja v sodobni strukturalistični filozofiji, ki jih je navdihnil de Saussure, in posredni vpliv na razvoj slovenskega jezikoslovja. Ključne besede: jezik, sistemi, semiologija, sinhronija, strukturalizem, označevalec, označenec Objavljeno v DKUM: 29.05.2017; Ogledov: 1245; Prenosov: 146 Celotno besedilo (377,34 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. PODOBA ŽENSK NA NASLOVNICAH ŽENSKIH REVIJTina Šela, 2010, diplomsko delo Opis: Ženske revije veljajo za lahkoten žanr, ki se je v zadnjem času zelo razširil. Zanje je značilno, da bralke obravnavajo kot potrošnice in s svojimi idealiziranimi podobami žensk na naslovnicah zbujajo pri bralkah negativen odnos do svojega telesa ter jih silijo, da ga vedno znova izpopolnjujejo.
V diplomski nalogi smo preučili: kaj so ženske revije, katere so njihove značilnosti, razvoj ženskih revij na Slovenskem ter njihovo ciljno publiko. Posvetili smo se grafični podobi naslovnic ženskih revij ter podobi žensk na naslovnicah. Analizirali ter primerjali smo dve, na slovenskem zelo znani ženski reviji Našo ženo ter Cosmopolitan. Pozornost smo posvetili analizi žensk na naslovnicah v smislu načina, kako so prikazane ter analizirali razlike v podobi žensk na naslovnicah Naše žene in Cosmopolitana. Ključne besede: množični mediji, ženske revije, semiologija, naslovnice, podoba ženske, grafično oblikovanje Objavljeno v DKUM: 31.03.2010; Ogledov: 12885; Prenosov: 659 Celotno besedilo (1,37 MB) |