| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj marketinškega spleta za velenjsko jezero
Patricija Verbič Kovačič, 2023, magistrsko delo

Opis: Marketing je pomemben del vsakega podjetja, marketinški splet pa že od nekdaj velja za temelj marketinga. Poleg dobro razvitega marketinškega spleta je pomembno tudi poznavanje ciljnega trga. Porabniki se med seboj razlikujemo glede na potrebe in želje, s katerimi izdelki oziroma storitvami bomo zadovoljili svoje potrebe. Namen magistrskega dela je podrobneje predstaviti pojme marketinški splet, marketinški koncept, vedenje porabnikov in segmentacija ciljnega trga. Poznavanje teh ključnih pojmov je zelo pomembno za podjetja, ki želijo na trgu delovati kar se da konkurenčno. Razumevanje porabnikov in njihovo zadovoljstvo sta ključnega pomena za uspešnost vsakega podjetja. V raziskovalnem delu magistrske naloge je namen ugotoviti, katere dejavnosti obiskovalci Velenjskega jezera že uporabljajo, katerih dogodkov se največkrat udeležijo, kakšne so želje po novih dejavnostih in kaj bi na Velenjskem jezeru spremenili. V magistrskem delu želimo raziskati, kakšne so želje in potrebe obiskovalcev Velenjskega jezera, kako bi lahko povečali njegov obisk in kaj bi bilo potrebno izboljšati. Ugotoviti želimo, katere storitve obiskovalci že koristijo in kaj jih pri tem moti. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo ugotovili, da sta najpogostejša razloga za obisk Velenjskega jezera druženje s prijatelji in sprehod. S pomočjo odgovorov v anketi smo ciljno skupino segmentirali v šest skupin: na starše z otroki, športnike, nosečnice, sprehajalce, upokojence in tiste, ki na jezero prihajajo samo zaradi druženja ob pijači. Obiskovalci so zadovoljni s ponudbo Velenjskega jezera. Motijo jih predvsem umazana stranišča, premalo sence v poletnem času in plačljiv parkirni prostor. Največ anketirancev je odgovorilo, da bi dodali most čez jezero, naredili več naravne sence, povezali pešpoti med jezeri in dodali več vodnih igral.
Ključne besede: marketinški splet, marketinški koncept, vedenje porabnikov, segmentacija trga.
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 398; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

2.
Segmentiranje odjemalcev podjetja SITIS d.o.o.
Lan Soče, 2020, diplomsko delo

Opis: Za dolgoročno uspešno poslovanje in celo obstoj podjetja je nujno kakovostno zadovoljevanje potreb potrošnikov. Dobro je, da ima poleg uporabne vrednosti izdelek še druge značilnosti, ki so pomembne za potrošnika: praktičnost, lep videz, potrošniku prijazno uporabo ipd. To daje potrošniku občutek lastne visoke vrednosti. Z uporabo marketinških znanj, je lažje s kupcem vzpostaviti in negovati odnos, tako da se počuti pomembno in da ve, da je njegov nakup varen. Za kakovosten odnos do kupcev je nujno, da jih čim bolj poznamo, da poznamo njihove lastnosti. Segmentacija pomeni razčlenitev oz. razčlenjenost, v marketingu segmentacija trga pomeni razdelitev trga na več skupin povpraševalcev glede na določene značilnosti. Diplomski projekt sem razdelil na dva dela. V prvem delu sem predstavil teoretična spoznanja o segmentiranju odjemalcev. Predstavil sem opredelitev in razvoj segmentacije, natančneje segmentacijo za analizo in personalizacijo. Opisal sem prednosti in slabosti segmentacije ter različne modele segmentacije odjemalcev. Poznamo več modelov segmentiranja, kot je npr. model angažiranega stika z odjemalcem na podlagi vzorcev nakupa in na podlagi ciljev strank. Z modeli segmentiranja določimo končne oziroma ciljne kupce med vsemi potencialnimi strankami. Poznamo različne vrste segmentov kupcev in orodij ponudbe vrednosti. V nadaljevanju dela so predstavljeni trendi segmentacije strank v prihodnosti. Spoznamo nove načine zbiranja in obdelovanja podatkov, porast hiperpersonalizacije, širjenje platform in novih načinov razmišljanja ter segmentacijo v rokah tržnikov. V drugem delu diplomskega projekta sem svoja spoznanja iz teorije segmentiranja uporabil na primeru konkretnega podjetja, ki prodaja prehranska dopolnila in izdaja knjige s področja zdravja. Po predstavitvi podjetja sem opisal obstoječo segmentacijo odjemalcev. V nadaljevanju sem primerjal podatke iz segmentacije, ki jo je podjetje izvedlo leta 2010, z aktualnim dogajanjem v podjetju in ugotovil, da je prišlo do pomembnih sprememb. Z njihovo analizo sem opredelil nove možne segmente odjemalcev. Kot nove možne segmente sem izbral vse prebivalce, vegetarijance, vegane, starejše od 65 let, bralce knjig njihove založbe. Kot posledico uvajanja novih izdelkov sem tudi določil nova segmenta, in sicer športnike in rekreativce ter ženske, ki uporabljajo magnezij v lepotne namene. V zaključku dela sem predstavil predlog ukrepov, kako s pomočjo znanja o marketingu, posebej o segmentiranju odjemalcev, povečati delež neposrednih kupcev, predvsem uporabnikov spletne trgovine. Kupci tudi v spletni trgovini iščejo rešitve za svoje težave, podjetje pa je zaradi strogih zakonskih omejitev pri navajanju zdravilnih učinkov prehranskih dopolnil pri tem zelo omejeno. Kljub temu obstaja nekaj načinov, kako kupce usmeriti na izdelek, ki pomeni ustrezno rešitev zanje. Te načine sem tudi opisal.
Ključne besede: analiza odjemalcev, segmentacija trga, marketing, redni odjemalci, potencialni odjemalci
Objavljeno v DKUM: 24.03.2021; Ogledov: 1214; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (865,67 KB)

3.
Proučevanje potreb potencialnih odjemalcev Zavoda SI OK glede na segmente po metodologiji VALS
Špela Veler, 2018, magistrsko delo

Opis: Segmentacija trga postaja zmeraj pomembnejša za zagotovitev uspešnosti podjetja. Heterogeni trg s segmentacijo razdelimo na posamične segmente, ki so si med seboj kar se da različni, znotraj njih pa so odjemalci s čim bolj podobnimi potrebami, željami, stališči itd. Slednje omogoča, da lahko podjetje kar najbolje zadovoljuje potrebe in želje odjemalcev. Zmeraj manj posameznikov se klasificira v vnaprej določeno razredno pripadnost, zato poleg standardnih načinov segmentacije prihaja zmeraj bolj v uporabo tudi t. i. segmentacija življenjskih stilov. Zaradi prilagoditve novim sistemom je nastalo ogromno različnih in zmeraj bolj individualiziranih načinov življenja – življenjskih stilov, katerih potrebe, želje, vrednote itd., se zelo razlikujejo. Ena izmed bolj poznanih metod za segmentacijo življenjskih stilov je metodologija VALS (Values and Lifestyles). Ta omogoča segmentacijo odjemalcev glede na določene psihološke in ključne demografske dejavnike, ki določajo vedenje odjemalcev. Velikokrat se namreč zgodi, da imajo ti znotraj demografskih skupin zelo različne psihografske dejavnike. V magistrski nalogi smo raziskovali razlike med potrebami odjemalcev po storitvah Zavoda SI OK glede na kriterije življenjskih stilov po metodologiji VALS. Zavod se ukvarja z organizacijo in izvajanjem različnih delavnic na področju starševstva, zabave in učenja otrok, pomoči drugim ipd. Ugotovili smo, da pri eni izmed petih raziskovanih življenjskih stilov obstajajo razlike pri potrebah po storitvah Zavoda SI OK, medtem ko pri ostalih štirih obstoja razlik nismo mogli statistično potrditi. Ugotovili smo tudi, da se pri štirih od petih raziskovanih življenjskih stilov pojavljajo razlike pri stališčih do interakcije.
Ključne besede: segmentacija trga, metodologija VALS (Valuse and Lifestyles), potrebe, odjemalci.
Objavljeno v DKUM: 15.10.2018; Ogledov: 1268; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

4.
RAZISKAVA TRGA IN TRŽENJSKI SPLET STORITVENE DEJAVNOSTI
Nina Ravnikar, 2014, diplomsko delo

Opis: Trženje je ena od najpomembnejših vezi med podjetjem in njegovim okoljem. Od trženja je odvisen razvoj in obstoj podjetja, zato moramo veliko pozornosti nameniti analizi trga ter snovanju strategije. Podjetje je uspešno le, če mu uspeva prodajati svoje izdelke oziroma storitve. Diplomska naloga je razdeljena na dva dela: teoretičnega in raziskovalnega. V teoretičnem delu je predstavljeno trženjsko raziskovanje, splošna opredelitev storitev, trženjski splet 7xP storitvene dejavnosti, prepoznavnost trga, strategija trženja ter segmentacija trga in izbira ciljnih trgov. V raziskovalnem delu diplomske naloge so prikazani rezultati anketiranja, ki je bilo izvedeno v Kamniku in njegovi okolici. Na koncu diplomske naloge smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: raziskava trga, trženjski splet, trženjsko raziskovanje, strategija trženja, segmentacija trga
Objavljeno v DKUM: 04.06.2014; Ogledov: 3152; Prenosov: 661
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

5.
Vključitev metode QFD v vrednostni management
Rok Kraševec, 2014, diplomsko delo

Opis: Z vsakim izdelkom ali s storitvijo, ki jo razvijemo, želimo doseči največjo vrednost izdelka v očeh kupca, s čimer ga prepričamo v nakup. Metoda QFD inženirjem omogoča predstavitev zahtev kupcev v obliki tehničnih karakteristik. Z metodo QFD dobimo vodilo skozi proces vrednostnega managementa in tako so zahteve kupcev prisotne od začetka procesa razvoja. V diplomskem delu sem izdelal hišo kakovosti s pomočjo diagrama FAST za lažjo predstavo o integraciji obeh procesov. Po opredeljenih funkcijah izdelka s pomočjo diagrama FAST preverimo ujemanje funkcij z zahtevami kupcev in njihovo pomembnost v hiši kakovosti.
Ključne besede: vrednostni management, razvoj funkcij kakovosti, hiša kakovosti, segmentacija trga, ciljne skupine, zahteve kupcev, metoda FAST
Objavljeno v DKUM: 13.03.2014; Ogledov: 2567; Prenosov: 392
.pdf Celotno besedilo (3,34 MB)

6.
SEGMENTIRANJE TRGA KONČNIH ODJEMALCEV TRGOVSKE BLAGOVNE ZNAMKE TUŠ
Darja Novak, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Segmentacija trga končnih potrošnikov je proces s pomočjo katerega ugotovimo, kakšne značilnosti imajo kupci določnega izdelka ali kakor v našem primeru, trgovske blagovne znamke. To je vedno pomembno vedeti, saj lahko le tako izvajamo uspešno marketinško strategijo. Podjetja so ugotovila, da si porabniki med seboj niso enaki, nimajo enakih želja, nakupnih navad in ne želijo enakih stvari, kar je bil razlog za razvoj segmentacije. S časoma so tudi trgovska podjetja ugotovila, da je dobro vedeti kdo so njihovi kupci in kako jih zadovoljiti. Eden izmed načinov kako zadovoljiti svoje kupce in tako ustvariti tudi boljši imidž in ime podjetja, so bile trgovske blagovne znamke. Trgovska podjetja, so začela uvajati lastne blagovne znamke, da bi zadovoljila cenovno občutljive kupce, vendar so do danes dosegla mnogo več. Trgovske blagovne znamke se, danes kosajo s priznanimi blagovnimi znamkami tako v ceni kot v kakovosti. Vedno bolj si prizadevajo izdelke lastne blagovne znamke izpopolniti, da bi dosegli čim večji delež prodaje. Ni pomembna samo cena in kakovost, prav tako je pomemben izgled in imidž izdelkov trgovske blagovne znamke. Z našo raziskavo smo ugotavljali povprečen profil porabnika trgovske blagovne znamke Tuš, kar bo pripomoglo trgovskemu podjetju k boljšemu pozicioniranju izdelkov trgovske blagovne znamke. Pri izbiri segmentacijskih osnov, smo izhajali iz demografskih in vedenjskih spremenljivk, s pomočjo katerih smo kasneje oblikovali profil porabnika. Najpomembnejši cilj, vsake segmentacije je oblikovanje takšne marketinške strategije, ki bo zagotovila največji dobiček ob minimalnih stroških. Menimo, da smo z diplomskim seminarjem uspešno izvedli segmentacijo v finančnih in časovnih okvirjih. Kljub omenjenim omejitvam pa so rezultati raziskave pokazali določene razlike med porabniki trgovske blagovne znamke Tuš.
Ključne besede: segmentacija, trgovska blagovna znamka, profil porabnika, raziskava trga
Objavljeno v DKUM: 23.12.2010; Ogledov: 3742; Prenosov: 823
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

7.
SEGMENTACIJA TRGA UPORABNIKOV MOBILNIH TELEFONOV ZNAMKE MOTOROLA
Robert Dežman, 2009, diplomsko delo

Opis: Segmentiranje trga uporabnikov mobilnih aparatov znamke Motorola je delo, ki je nastajalo v daljšem časovnem obdobju in sicer med septembrom 2007 in majem 2008. Prineslo je kar nekaj zanimivih ugotovitev iz področja mobilne telefonije, o katerih do sedaj nisem razmišljal, saj sem gledal na trg skozi oči prodajalca in se nisem postavljal v kožo uporabnika. Vedeti je potrebno, kaj potrebuje povprečni uporabnik mobitela. Moje gledanje na mobilne aparate je pristransko saj sem tehničen človek, ki išče popolnoma druge stvari pri mobilnih aparatih. Z omenjeno raziskavo trga pa sem pridobil podatke, ki bodo meni in našemu podjetju v pomoč pri nadaljnjem delu. Najbolj me je razveselilo dejstvo, da obstaja trg mogočih uporabnikov kateri ni zanemarljiv. Če ga primerjam z trgom rednih uporabnikov je le ta večji za več kot 3 krat. Predvsem je tu prostor pri ženski populaciji, medtem, ko moški niso toliko navdušeni nad mobilnimi aparati Motorola in potrebujejo več osebnega prepričevanja. Motorola je dobro zapisana v regijah in mestih ob meji z Italijo in Avstrijo, medtem, ko smo izredno šibki v osrednji Sloveniji in dolenjski regiji. Ker živi tu največji del prebivalstva, bo potrebno vložiti veliko moči (sredstev in dela). Osredotočiti se je potrebno na najmlajšo skupino od 15 do 25 let, saj bo ta skupina v prihodnosti tvorila jedro naših kupcev. Ta skupina je zelo zahtevna, saj ima tehnično znanje in poznavanje tujih jezikov (nima jezikovnih ovir), hkrati pa se je pokazala kot najmanj pripadna blagovnim znamkam. Smer razvoja mobilnih aparatov gre v tako imenovane »multifunkcijske« naprave, katere morajo nuditi veliko storitev (kvalitetni fotoaparat, kvalitetni zaslon na dotik). Uporaba storitev, katere ponujajo operaterji, počasi a vztrajno rastejo. Do sedaj je namreč polno izkoriščena le funkcija govora. Od omenjenih ostalih storitev pa so priljubljene storitve vezane na zabavo. Zaradi omenjenih funkcij je postala baterija najšibkejši člen mobilnih aparatov. Zato se bo v prihodnosti potrebno osredotočiti na vzdržljivost baterije, le ta bo namreč pokazatelj kvalitete mobilnih aparatov. Za dosego teh zahtev pa je potrebna nova tehnologija in novi materiali. Proizvajalci pospešeno vlagajo denar v rešitev tega problema in tisti, ki bo prvi uspel, si bo zopet ustvaril prednost na trgu. Mobilni aparat je redek izdelek, ki spremlja človeka od rojstva pa do smrti, zato se je potrebno posvetiti tudi skupini starejših ljudi in pa najmlajših. To je možno z malimi popravki, kot so velike črke in številke dohodnih klicev, ter svetlobnimi efekti in barvnimi kombinacijami mobilnih aparatov.
Ključne besede: segmentacija, množično trženje, mikrotrženje, primarni podatki, sekundarni podatki, interni podatki, eksterni podatki, operater, mobilni aparat, intervju, raziskava trga, trg mobilnih aparatov, segmentacijska osnova
Objavljeno v DKUM: 17.11.2009; Ogledov: 4195; Prenosov: 484
.pdf Celotno besedilo (873,66 KB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici