1. Priprava predstave strokovnih delavcev za otroke : diplomsko deloJan Števanec, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga z naslovom Priprava predstave strokovnih delavcev za otroke se osredotoča na pomembnost kakovostne priprave in izvedbe predstav ter aktivnosti za otroke strokovnih delavcev v vrtcih, šolah ali drugih ustanovah, ki skrbijo za otroke. Naloga raziskuje različne vidike priprave in izvedbe predstav za otroke, vključno z izborom tematike, razvojem scenarija, uporabo didaktičnih sredstev, vključevanjem interaktivnih elementov ter evalvacijo učinkovitosti predstave. Cilj diplomske naloge je ponuditi smernice in priporočila za kakovostno pripravo in izvedbo predstav, ki bodo otrokom omogočile kreativno in zabavno učenje ter razvoj njihovih sposobnosti. V tej nalogi avtorji poudarjamo pomen ustvarjalnosti, prilagodljivosti in interaktivnosti pri pripravi in izvedbi predstav za otroke ter nujnost stalnega izobraževanja strokovnih delavcev na tem področju.
V praktičnem delu diplomske naloge je bila izvedena raziskava, ki je vključevala anketo med strokovnimi delavci, ki pripravljajo predstave za otroke. Namen ankete je bil pridobiti vpogled v njihove izkušnje, prakse in mnenja o pripravi predstav za otroke. Anketa je zajemala vprašanja o različnih vidikih priprave, kot so: izbor tem, uporaba didaktičnih sredstev, načrtovanje scenarija, vključevanje interaktivnosti in evalvacija učinkovitosti predstave. Rezultati ankete so ponudili vpogled v raznolike pristope in preference strokovnih delavcev pri pripravi predstav za otroke. Razkrili so tudi morebitne izzive in potrebe po dodatnem izobraževanju ali podpori na tem področju.
Ključne besede: Predstava, scena, lutke, scenografija.
Ključne besede: Predstava, scena, lutke, scenografija Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 132; Prenosov: 44
Celotno besedilo (3,27 MB) |
2. Od formalne likovne analize k scenografiji: nakaj primerov : magistrsko deloAna Glažar, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Od formalne likovne analize k scenografiji: nekaj primerov sestavljata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo proučili likovnoteoretsko obravnavo prostora v slikarstvu, kar smo podkrepili s klasifikacijo prostorskih vodil. Slednje smo obravnavali pri formalni likovni analizi izbranih slikarskih del. Poleg tega smo prikazali razvoj načinov upodobitve prostora v slikarstvu, torej s pomočjo umetnostnozgodovinskega pregleda ključnih obdobij in njihovih prostorskih paradigem. Ključni obdobji pri izbranih slikarskih delih, predvsem pri gradnji slikovnega prostora, sta renesansa in modernizem, glede na motiviko del pa smo dodali še obdobji baroka in romantike. Splošno smo se navezali na scenografsko oblikovanje, poseben poudarek smo namenili razvoju scenografske makete. V procesu izdelave praktičnega dela smo povezali rezultate formalne likovne analize slik z literaturo, ki se navezuje na oblikovanje scenografskih maket. Z rezultati praktičnega dela naloge smo potrdili našo glavno hipotezo, da lahko z združevanjem zakonitosti ustvarjanja slikovnega prostora in tehnologij oblikovanja scenskih maket znova poustvarimo prostor slikarskega dela. Ključne besede: slikarski prostor, formalna likovna analiza, scenografija, likovna umetnost Objavljeno v DKUM: 13.07.2022; Ogledov: 729; Prenosov: 83
Celotno besedilo (17,80 MB) |
3. A/D-PRETVORBA VIDEOSIGNALA IN OSNOVE VIRTUALNE SCENOGRAFIJEAndrej Koščak, 2013, diplomsko delo Opis: Tako kot vsa področja tehnike je tudi televizija v zadnjih letih doživela bliskovit razvoj. V zadnjih dveh letih (2010-2013) smo na Televiziji Slovenija (v nadaljevanju TV Slovenija) prešli iz analogne tehnologije na digitalno. V nalogi želim narediti pregled razvoja televizije od začetka, v črno-beli tehniki, prek barvne televizije do digitalne.
V prvem poglavju sem naredil kratek zgodovinski pregled razvoja televizijske tehnike, v drugem pa opisal analizo in sintezo slike.
V naslednjih poglavjih sem predstavil A/D (analogno-digitalna pretvorba) videosignala z različnimi načini vzorčenja, ki se uporabljajo v televizijski tehniki, ter digitalizacijo videosignala.
Digitalni televizijski signal nam ponuja več možnosti za različne televizijske sisteme. V 6. poglavju so predstavljeni sistemi, ki jih določajo priporočila, ki jih je izdal EBU (European Broadcasting Union). Prav tako so v tem poglavju predstavljeni vmesniki za SDTV- in HDTV-signal ter paralelno serijski pretvornik s koderjem.
V poglavju Virtualna scenografija sem predstavil osnove postopka chroma key, ki je temelj virtualne scenografije. Če so slike ozadij stične, ga je razmeroma preprosto narediti tudi v analognem okolju. Težave se pojavijo pri ozadjih, ki se premikajo skladno s premikanjem kamer, saj moramo ozadja renderirati 50-krat na sekundo.
V zadnjem poglavju sem omenil sistem SideDeck, ki nam ponuja interaktivne vizualne komunikacije v 2D-, 3D- in HD-tehnologiji. Pri tem sistemu potekajo vse komunikacije v realnem času, z akterji, ki so na različnih geografskih lokacijah. Ključne besede: orad, ultimatte, virtualna scenografija, A/D-pretvorba videosignala, blue spill. Objavljeno v DKUM: 26.03.2014; Ogledov: 1572; Prenosov: 120
Celotno besedilo (4,07 MB) |
4. |
5. |