| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Model za oceno scenarijev za povečanje digitalnih kompetenc dijakov v splošni gimnaziji v republiki sloveniji
Srečko Zakrajšek, 2021, doktorska disertacija

Opis: V doktorskem delu smo raziskovali možnosti za pridobivanje in povečanje digitalnih kompetenc dijakov v slovenski splošni gimnaziji. Digitalne kompetence sodijo med najbolj nujne kompetence v sodobni družbi in šola ima pri pridobivanju le-teh pomembne naloge. Pripravili smo različne scenarije, ki omogočajo povečanje (pridobivanje) digitalnih kompetenc dijakov v splošni gimnaziji v Republiki Sloveniji, ter jih ocenili z modelom, ki smo ga razvili po metodi DEX (Decision EXpert), ki je večkriterijska, hierarhična, kvalitativna metoda za modeliranje odločitvenega znanja, in s programom DEXi. Ta model omogoča oceno primernosti in učinkovitosti izobraževalnih scenarijev za pridobivanje digitalnih kompetenc in upošteva tudi posebnosti v različnih okoljih. V modelu smo pripravili, strukturirali in medsebojno povezali različne atribute, ki vplivajo na pridobivanje in povečanje digitalnih kompetenc. Pri izbiri atributov in izdelavi kriterijev so nam pomagali eksperti iz slovenskih izobraževalnih institucij, pri validaciji modela pa so sodelovali strokovnjaki iz slovenskih splošnih gimnazij. Ustreznost modela smo validirali z anketiranjem strokovnjakov iz gimnazij in ugotovili, da popolnoma dosega načrtovane zahteve. Opravili smo tudi oceno izvedbe programa posameznih gimnazij s stališča pridobivanja in povečanja digitalnih kompetenc dijakov in to v času pred prehodom na poučevanje na daljavo in v času poučevanja na daljavo ter tudi pri tej raziskavi ugotovili, da model ustrezno oceni stanje in spremembe in da se je v času prehoda šolanja na daljavo pridobivanje digitalnih kompetenc v splošnih gimnazijah izboljšalo za približno eno oceno na lestvici od 1 do 5.. Z modelom je mogoče zelo dobro oceniti različne scenarije in je lahko v pomoč pri uvajanju in optimizaciji sistema, ki omogoča pridobivanje in povečanje digitalnih kompetenc dijakov v gimnaziji. Z ustrezno dopolnitvijo bi bilo model mogoče uporabiti tudi za ocenjevanje izobraževalnih scenarijev drugih izobraževalnih ustanov.
Ključne besede: digitalne kompetence, izobraževalni scenarij, gimnazija, dijaki, hierarhični model, DEX
Objavljeno v DKUM: 08.06.2022; Ogledov: 909; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (5,21 MB)

2.
Izbira načina oskrbovanja montažnih linij s simulacijo
Lenart Razpotnik, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo predstavili obstoječe stanje v obravnavanem podjetju, ki se ukvarja s proizvodnjo sestavnih delov. V teoretičnem delu smo pojasnili začetke logistike, opisali vrste posameznih avtomatsko vodenih vozil in našteli argumente za njihovo uporabo, v praktičnem delu pa smo definirali posamezne možne poti oskrbovanja montažnih linij in glede na postavitev montažnih linij oblikovali različne scenarije oskrbovanja. Predstavili smo tudi obe za to vrsto oskrbe načrtovani vozili, na koncu pa izvedli simulacijo in glede na pridobljene rezultate izbrali najboljši scenarij.
Ključne besede: logistika, avtomatsko vodeno vozilo, oskrbovanje, scenarij, simulacija
Objavljeno v DKUM: 04.12.2020; Ogledov: 1190; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

3.
Spletna rešitev za podporo organizaciji snemanja filmskih projektov
Toni Tomšič, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo problematiko razdrobljenosti dokumentov in informacij pri izvajanju projekta spletne serije, ki je potekal v sodelovanju z gledališkim društvom in avdio-vizualno skupino. Rešitev vidimo v postavitvi spletne aplikacije, ki bi vsem deležnikom omogočal centraliziran dostop do vseh informacij, potrebnih za učinkovito delovanje. S spletno aplikacijo bi skrajšali pot do informacij in učinkoviteje izrabili čas. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo pisali o procesu izvedbe filmskega projekta. Za vsako fazo v projektu so opisani postopki, dokumenti in osebe, ki sodelujejo v tej fazi. Opisujemo tudi razliko med produkcijo filma in produkcijo spletne serije. V obstoječem stanju smo podrobno opisali potek snemanja spletne serije. Opisani so začetki projekta, težave, s katerimi so se srečevali odgovorni v projektu, kako so težave skušali reševati in kakšne so posledice omenjenih težav. V praktičnem delu opisujemo programska orodja, ki smo jih potrebovali pri razvoju programske rešitve. Razvita je bila baza podatkov, ki ustreza načrtovani programski rešitvi. Z žičnim diagramom je bilo prikazano osnovno ogrodje spletne aplikacije. Z orodjem za grafično obdelavo smo pripravili prototip spletne aplikacije, ki rešuje omenjene probleme v magistrskem delu. Vsak del prototipa smo podrobno opisali in uporabili dejanske podatke, uporabljene pri projektu. V zadnjem delu smo predstavili oceno učinkov, pogoje za uvedbo aplikacije ter pisali o možnosti nadaljnjega razvoja aplikacije.
Ključne besede: spletna serija, filmski projekt, scenarij, podatkovna baza, prototip spletne aplikacije
Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 995; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (4,54 MB)

4.
Vitalne funkcije in scenariji kritičnih stanj na simulatorju novorojenčka
Barbara Mazora, 2017, diplomsko delo

Opis: Uvod: V diplomskem delu smo obravnavali simulacije na neonatalnem simulatorju. Osredotočili smo se na aktivnosti zdravstvene nege na področju opazovanja vitalnih funkcij in ukrepanja v kritičnih stanjih. Raziskovalne metode: V varnem simulacijskem okolju smo izvedli eksperimentalni poskus. Uporabili smo simulator novorojenčka Newborn Hal in njemu pripadajočo opremo. Pri delu s simulatorjem smo uporabljali samo originalne pripomočke. Na podlagi študije literature smo pripravili scenarij kritičnega stanja. Rezultati: Visokotehnološko razvit simulator nam je omogočil širok nabor možnosti za izdelavo lastnega scenarija. Kvaliteten in realističen simulator zelo dobro simulira vitalne funkcije, posledično lahko dobro prepoznamo stanje in pravilno ukrepamo. Simulator in nadzorni monitor delujeta skladno, kar pomeni, da kar opazujemo in tipamo na simulatorju vidimo na monitorju. Pomemben del simulatorja je kontrolni računalnik, ki izvaja nadzor nad kvaliteto ventilacije in stisov prsnega koša med kardio-pulmonalnim oživljanjem. Po končanem scenariju nam ponudi končno vrednotenje izvedenih aktivnosti na podlagi zahtev, ki smo jih vnesli med pripravo samega scenarija. Razprava in zaključek: Ključnega pomena pri obravnavi je pravočasna prepoznava stanja in temu primerno ukrepanje. predvsem moramo dobro poznati fizične in fiziološke posebnosti novorojenčka ter vrednosti vitalnih funkcij in vitalne znake. Posebnost pri izvajanju temeljnih postopkov oživljanja pri novorojenčku je 5 začetnih vpihov in razmerje med stisi prsnega koša ter vpihi (3:1).
Ključne besede: novorojenček, kritična stanja pri novorojenčkih, neonatalni simulator, scenarij kritičnih stanj, kardio-pulmonalno oživljanje
Objavljeno v DKUM: 18.01.2018; Ogledov: 1941; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

5.
IZBOLJŠAVA PROCESA TESTIRANJA ELEKTRONSKIH KOMPONENT S POMOČJO PROGRAMSKE OPREME iTEST
Milena Majkić, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični del, v katerem smo predstavili problematiko diplomskega dela, podjetje Iskratel, v katerem smo izdelali diplomsko delo, in uporabljene metode dela. Opisali smo osnovne pojme in postopke testiranja, ki smo jih uporabljali pri izvedbi testov. Predstavili smo avtomatizacijo testiranja, njene cilje, prednosti in slabosti, ter primerjali ročno in avtomatizirano testiranje. Po predstavitvi avtomatizacije smo opisali metodologijo ATLM (Automated Testing Lifecycle Methodology), ki je namenjena lažji vpeljavi avtomatizacije v sistem. Opisali smo skripte, ki so pomembne pri testiranju. Predstavili smo tudi postopek izbora najprimernejšega orodja in orodje iTest, ki ga je podjetje Iskratel izbralo za uporabo pri vpeljavi avtomatizacije. Pri opisu praktičnega dela smo predstavili primer testiranja v podjetju Iskratel ter vpeljavo in učinek avtomatizacije testov z orodjem iTest. Izvedli smo primerjavo časov ročnega in avtomatiziranega testiranja s pomočjo statističnega testa.
Ključne besede: Tesno orodje iTest, avtomatizacija testiranja, testni scenarij.
Objavljeno v DKUM: 12.10.2016; Ogledov: 1541; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

6.
Simulacija porabe električne energije računalniške opreme
Iztok Gorišek, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili vzroke porabe električne energije pri računalniški opremi. Osredotočili smo se predvsem na računalnik, katerega poraba je odvisna od vgrajenih komponent in načina kako računalnik uporabljamo. Opravili smo meritve porabe električne energije po vnaprej pripravljenih scenarijih uporabe, ki predstavljajo referenčni model uporabe računalnika. Na podlagi izmerjenih podatkov in modela uporabe računalnika smo izdelali simulacijo porabe električne energije računalniške opreme, ki nam omogoča simuliranje porabe pri poljubnih scenarijih uporabe računalniške opreme.
Ključne besede: računalniška oprema, poraba električne energije, simulacija, scenarij
Objavljeno v DKUM: 26.09.2016; Ogledov: 1501; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

7.
ANALIZA PRIPOVEDOVANJA V ŠALAH SLOVENSKIH STAND UP KOMEDIJ
Polona Kovač, 2016, diplomsko delo

Opis: Stand up komedija je že vrsto let priljubljena v svetu. Z razvojem interneta je postala globalni fenomen in tako smo stand up komike dobili tudi v Sloveniji. Njihovi obrazi so z leti postali znani, oblikovali so si svoje ime in karakter. Zasledimo jih povsod: v klubih, gledališčih, na festivalih in prireditvah vseh vrst, v tiskanih medijih, na radiu in televiziji. Ob iskanju gradiva za našo nalogo ni bilo v slovenskem jeziku najti ničesar oprijemljivega, strokovnega o stand up komediji, zato smo morali poseči po tujejezični literaturi in se obrniti na kompetentne osebe, ki poznajo slovensko stand up sceno. Menimo, da je pričujoče delo doprinos k stand up komediji tudi v teoretičnem smislu. Osnovno sredstvo stand up komedije je humor. V nalogi smo predstavili teorije humorja, in sicer tri klasične: teorijo nadrejenosti, teorijo razbremenitve in teorijo neskladja ter dve sodobni teoriji: teorijo o humorju na osnovi semantičnega scenarija (SSTH) in splošno teorijo verbalnega humorja (GTVH). V teoretičnem delu smo opredelili besedilo in njegove značilnosti, pri čemer smo se osredotočili na govorjeno besedilo. Na podlagi teorije smo analizirali šale slovenskih stand up komikov. Analizirali smo način razvijanja teme, torej pripovedovanje, besedilo z vidika besedilotvornih in skladenjskih sredstev, opazovali značilnosti govorjenega besedila ter skladnost transkribiranih šal z značilnostmi stand up komedije.
Ključne besede: Jezikovno sporočanje, govorjeno besedilo, pripovedovanje, kohezija, teorije humorja, stand up komedija, leksikalni scenarij.
Objavljeno v DKUM: 23.06.2016; Ogledov: 1490; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

8.
Humor na zadnji strani: jezikovnostilna analiza kratkih humornih besedil, imenovanih ocvirki
Tamara Kovačič, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom Humor na zadnji strani: jezikovnostilna analiza kratkih humornih besedil, imenovanih ocvirki je razdeljena na dva dela. V teoretičnem delu smo predstavili temeljne opredelitve besedila in dosedanja spoznanja o humorju. V povezavi s humorjem smo podali temeljna teoretična izhodišča o vrstah humorja, merilih za določanje humornega, hkrati smo podrobno predstavili dve temeljni teoriji humorja – teorijo o humorju na osnovi semantičnega scenarija (SSTH) in splošno teorijo verbalnega humorja (GTVH). Podana je tudi klasifikacija šal Mojce Stritar, ki temelji na knjigi Delie Chiaro. Nenazadnje smo opisali razna leksikalna in skladenjska sredstva, s pomočjo katerih lahko dosežemo humorno. V empiričnem delu naloge smo z besedilnega vidika analizirali 30 primerov humornih besedil, t. i. ocvirkov. V analizi smo skušali določiti tista semantična scenarija, na katerih temelji humor. V nekaj primerih smo zgradbo ocvirkov ponazorili s pojmovnim, relacijskim omrežjem. Na konkretnih primerih smo pojasnili, kako neupoštevanje sodelovalnega načela in kako jezikovna sredstva vplivajo na interpretacijo humornega. Ugotovili smo, da humor v večini primerov nastane iz nepričakovanega ali konflikta med dvema scenarijema, kar je pogosto razlog za nejasnost ali dvoumnost v jeziku.
Ključne besede: jezikoslovje, besedilo, humor, jezikovni humor, šala, semantični scenarij
Objavljeno v DKUM: 15.02.2016; Ogledov: 2264; Prenosov: 313
.pdf Celotno besedilo (556,10 KB)

9.
USTVARJANJE RADIJSKE ODDAJE MLADI MLADIM
Bojana Šrajner, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je raziskovanje ustvarjanja radijske oddaje, ki jo samostojno pripravlja skupina dijakov in študentov. Naloga ponuja vpogled v ustvarjanje radijskih vsebin, ki je zelo kompleksen proces in za dobro izvedbo zahteva veliko predpriprav. Raziskovali smo kako raznoliko je delo ustvarjanja oddaje in kako vpliva na njene mlade ustvarjalce. Osredotočili smo se na vprašanje odnosa mladih do izkušenj, ki so si jih ob ustvarjanju radijske oddaje pridobili. Ker je oddajo v 40. letih oblikovalo okoli 200 mladih in več kot 10 urednikov pa nas je zanimalo tudi kako se je obdržal koncept oddaje do danes. Analizirali smo intervjuje z mladimi, ki so nekateri pa še sodelujejo pri ustvarjanju oddaje in spoznali, da mladim sodelovanje v oddaji med drugim koristi tudi za obvladovanje veščin komunikacije in odnos do dela.
Ključne besede: radio, radijska oddaja, mladi, scenarij, intervju
Objavljeno v DKUM: 29.10.2015; Ogledov: 1466; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (1016,68 KB)

10.
SIMULACIJE MONITORINGA MINUTNEGA IZTISA SRCA IN SISTEMSKE ŽILNE UPORNOSTI NA LiDCO RAPID SISTEMU
Nataša Radovanović, 2015, magistrsko delo

Opis: Izobraževanje s simulacijami je nova metoda poučevanja zdravstvenih delavcev, ki se je uveljavila šele v zadnjem desetletju. Potekajo v okolju brez tveganja za bolnika in zdravstvene delavce. V sklopu izobraževanja s simulacijami se vedno bolj uporabljajo tudi simulatorji bolnika, ki predstavljajo navideznega bolnika, ki je v interakciji z realno medicinsko opremo. Za spremljanje delovanja bolnikovih obtočil se v zadnjem času precej uporablja LiDCO sistem, ki je namenjen zdravstvenim delavcem v intenzivni terapiji in operacijski dvorani kot pomoč, da pravočasno zaznajo morebitne negativne spremembe bolnikovega hemodinamskega stanja. Raziskovalna metodologija. Za izvedbo scenarijev smo uporabili simulator bolnika METI HPS in LiDCO Rapid sistem. Simulacije smo izvedli v simulacijskem centru Fakultete za zdravstvene vede v Mariboru. Za obdelavo podatkov smo uporabili program LiDCOview skupaj z njegovo različico LiDCOviewPRO Trial. Rezultati raziskave. Ugotovili smo, da ima LiDCO Rapid sistem na voljo šest različnih scenarijev, ki jih je možno simulirati in sicer: aplikacija inotropnih učinkovin, bolnikova visoka HR, stabilno stanje bolnika, tekočinska obremenitev – polnitev bolnika, stanje bolnika po tekočinski obremenitvi, odgovor bolnika na tekočinsko obremenitev in podatki v živo. Ti scenariji popolnoma zadostujejo, da študentje dobijo osnovno znanje o delovanju LiDCO Rapid sistema. Ključni spremenljivki, ki smo ju opazovali, sta bili CO in SVR. Ugotovili smo, da sta spremenljivki odvisni od ABP. To smo videli pri scenariju aplikacije inotropnih učinkovin, kjer se je z zviševanjem ABP CO zvišal, SVR pa znižal. Sklep. Z izvajanjem scenarijev za različna inotropna in vazoaktivna zdravila na METI HPS simulatorju, smo prišli do sklepa, da METI simulator ni ustvarjen tako, da bi spremljal obliko arterijskega pulza, preko katere LiDCO Rapid sistem izvaja meritve, zato se vrednosti spremenljivk, ki smo jih dobili s simulacijo dopamina in noradrenalina, ne skladajo z realno klinično sliko in strokovno literaturo, zato teh simulacij ne moremo uporabiti v namene izobraževanja zdravstvenih delavcev.
Ključne besede: LiDCO Rapid, minutni iztis srca, sistemska žilna upornost, simulator, simulacije, scenarij.
Objavljeno v DKUM: 20.04.2015; Ogledov: 2586; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (3,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici