| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
INFRASTRUKTURNI IN EKONOMSKI VIDIKI UVEDBE ELEKTRONSKEGA SISTEMA CESTNINJENJA V PROSTEM PROMETNEM TOKU
Boris Voršič, 2010, diplomsko delo

Opis: Danes ni več vprašanje, ali vzpostaviti sistem brezgotovinskega elektronskega cestninjenja za vsa vozila ali ne, saj so evropske smernice na področju plačevanja storitev jasne. Zaračunavanje uporabe cest naj bo sorazmerno z dejansko uporabo, to pa je mogoče le ob natančnem merjenju in obračunavanju vsakega prevoženega kilometra ceste. Diplomska naloga predstavlja raznolikost vpeljanih konceptov v državah Evrope in sveta, katere pospešeno uvajajo elektronsko cestninjenje, saj le to omogoča boljšo pretočnost prometa, zmanjšanje škodljivih emisij v okolje ter večje prihodke iz naslova cestninjenja. Diplomska naloga podaja koncept rešitve, ki izhaja iz osnovnih zahtev obračunavanja cestnin za vsa motorna vozila v prostem prometnem toku in je glede na zahteve najprimernejši za uvedbo v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: cestna infrastruktura, ekologija, prosti prometni tok, informacijski sistem, cestnina, elektronsko cestninjenje, ekonomska upravičenost, mikrovalovno cestninjenje, satelitsko cestninjenje, sistem univerzalne identifikacije, varstvo osebnih podatkov
Objavljeno: 09.12.2010; Ogledov: 2092; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

2.
3.
IZREDNI PREVOZI SKOZI CESTNINSKO POSTAJO KOMPOLJE
Alen Dekić, 2012, diplomsko delo

Opis: Kot lahko razberemo iz naslova, smo se v diplomski nalogi posvetili izrednim prevozom. Na začetku smo opisali probleme, s katerimi se srečujejo izvajalci izrednih prevozov in kako se z njimi spopadajo. V nadaljevanju je opisan transport kot takšen in procesni vidik organiziranja izrednih prevozov, kjer smo navedli, kaj vse je potrebno za uspešno izvedbo izrednega prevoza ter to tudi slikovno prikazali. Cilj raziskave, ki smo jo opravili za potrebe tega diplomskega dela, je bil potek izrednih prevozov skozi cestninsko postajo, kjer smo nazorno opisali kako poteka prehod skozi cestninsko postajo, do kakšnih problemov prihaja in kako se z njimi delavci spopadajo, poleg tega pa še vse prikazali slikovno za boljše razumevanje. Glede na omenjene probleme, ki jih povzročajo izredni prevozi, kot so povzročanje hrupa, močno onesnaževanje okolje, preširoki izredni prevozi itd. smo navedli tudi nekaj predlogov, s katerimi bi izboljšali trenutno obstoječe stanje. Z uvedbo elektronskega cestninjenja bi imeli pravičnejše in ekonomsko učinkovitejše zaračunavanje cestnin, manjše onesnaževanje okolje, večjo pretočnost prometa te druge prednosti. Na koncu pa smo opisali pogoje za uvedbo navedenih rešitev in možnosti, ki bi jih lahko uporabili za nadaljnji razvoj.
Ključne besede: Izredni prevozi, cestninska postaja, procesni vidik organiziranja, elektronsko cestninjenje, satelitsko cestninjenje.
Objavljeno: 27.10.2012; Ogledov: 1093; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

4.
SODOBNI SISTEMI CESTNINJENJA TER NJIHOVE PREDNOSTI IN POMANJKLJIVOSTI
Dejan Prelog, 2013, diplomsko delo

Opis: Tako hitro, kot se razvija svetovna tehnologija, je izjemno pomembno, da smo v koraku s časom tudi na področju sistemov cestninjenja. Prihodnost nas vedno znova sili, da posegamo po vedno sodobnejših tehnologijah. Ker se naš življenjski slog nenehno spreminja, tempo življenja pa stopnjuje, je uporaba sodobnih prometnih povezav praktično nuja. Tako jih dnevno uporabljamo z namenom, da bi čim hitreje in seveda pravočasno prispeli do svojega, zaradi aktualnih razmer, mnogokrat zelo oddaljenega cilja oziroma delovnega mesta, ter da bi na svojih poteh imeli čim manj zastojev in nevarnosti, ki bi lahko povzročali slabo voljo pri nas. Vse to vsekakor vpliva na posameznikovo zbranost in voljo do dela skozi celoten delovni proces. Po končanem napornem delavniku pa si tako vsak posameznik želim čimprejšnjega povratka nazaj, med svoje najdražje, da bi v njihovi družbi čim bolje izkoristili ves preostali dragoceni prosti čas. Vse se na prvi pogled zdi lepo in prav, saj smo seveda zadovoljni, da so imamo zgrajeno sodobno cestno infrastrukturo, ki jo lahko uporabljamo za premagovanje večjih razdalj v krajšem času. Večkrat pa se pri nas uporabnikih pojavlja slaba volja, ko se znajdemo v gneči, bodisi zaradi nekaterih manjših vzdrževalnih del ali tudi večjih sanacijsko-gradbenih posegov v te večpasovne sodobne žile prometnice. Takrat smo mnogokrat nejevoljni in svojo jezo stresamo na nesposobnost cestnih družb, ki so kot koncesionarji v posameznih državah odgovorne, da na cestah, ki jih upravljajo, zagotavljajo nemoteno pretočnost prometa. Zavedati se namreč moramo, da kot uporabniki, obremenjujemo in obrabljamo vse te prometnice in na drugi strani tudi okolje, zraven tega pa narava na koncu pristavi še svoj delež, saj z vsemi svojimi spremembami v klimatskih razmerah in letnih časih, še dodatno vpliva, da je zob časa teh cest še toliko hitreje opažen. Vzdrževanja, sanacije in obnove avtocest so torej nujne in ni se jim mogoče izogniti. Da pa bi lahko vse potrebne sanacije in vzdrževanja zagotovili, so potrebna tudi izdatna finančna sredstva, ki jih družbe s koncesijo za upravljanje teh prometnic, najlažje pridobijo s pobiranjem cestnine za njihovo uporabo. Za procese cestninjenja poznamo več različnih sistemov, na področju katerih se je skozi zgodovino uporabljene tehnologije zgodil velik napredek. Tako lahko omenimo, da smo kmalu po začetnem fizičnem pobiranju cestnine na cestninskih postajah, prešli na nove sodobnejše modele elektronskih cestninskih sistemov, ki jih uporabljamo še danes in se od države do države razlikujejo. Poznamo tudi, vinjetni sistem plačevanja pavšalne cestnine, ki ga trenutno uporablja tudi Slovenija. Gre za enega enostavnejših sistemov, ki terja bistveno manj finančnih vložkov, povezanih z nakupom posebne informacijske tehnologije. Naša prihodnost pa temelji na vzpostavitvi pravičnejšega sistema, ki bo temeljil na uporabi satelitsko-navigacijske tehnologije. Tako bomo v prihodnosti morali vse svoje obstoječe elektronske sisteme cestninjenja prilagoditi Direktivi Evropskega parlamenta in Sveta (Direktiva 2004/52/ES), da bomo kasneje lahko čim lažje in brez večjih težav, vpeljali novi satelitski sistem cestninjenja. V tem času pa je potrebno podrobno preučiti in analizirati vse pomembne pomanjkljivosti tega sistema ter pravočasno zagotoviti ustrezne rešitve s katerimi bi bilo možno te pomanjkljivosti odpraviti. Na podlagi teh rešitev pa bo potrebno oblikovati ustrezne odgovore na vprašanja, glede skeptičnih pogledov na uporabo, njihovih bodočih uporabnikov.
Ključne besede: cestninjenje, sodobni sistemi cestninjenja, elektronsko cestninjenje, satelitsko cestninjenje, primeri cestninskih sistemov, analiza prednosti in pomanjkljivosti.
Objavljeno: 13.11.2013; Ogledov: 783; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici