| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Telesna samopodoba in športna aktivnost študentk : magistrsko delo
Nika Žuža, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je ugotoviti, kakšna je telesna samopodoba študentk, ali se le-ta razlikuje med skupinami bolj, srednje in manj športno aktivnimi študentkami. Prav tako smo raziskali, kako se sedeče vedenje odraža na športno aktivnost in ali imajo pri študentkah družbeni mediji velik pomen pri dojemanju telesne samopodobe ali se primerjajo z drugimi, jih mediji spodbujajo pri ukvarjanju s športno aktivnostjo ali ne. V raziskavi je sodelovalo 104 študentk Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Meritve so se izvajale v predavalnih prostorih Pedagoške fakultete. Podatki o telesni samopodobi so bili pridobljeni s francoskim vprašalnikom, ki je poslovenjena različica anketnega vprašalnika, za ugotavljanje telesne samopodobe mladostnikov The Physical Self-Inventory - short form. Podatki o pomenu družbenih omrežij ter uporabi interaktivnih medijev so bili pridobljeni z vprašalnikom »Interaktivni mediji in družbena omrežja«. Podatki o sedečem vedenju so bili pridobljeni z vprašalnikom »Sedeče vedenje« ter podatki o športni aktivnosti so bili pridobljeni z vprašalnikom »Gibalna/športna« dejavnost. Za ugotavljanje razlik v telesni samopodobi med skupinami športno različno dejavnih študentk je bila uporabljena analiza variance (ANOVA) kot tudi Kruskal-Wallis test (KW). S Post-Hoc Scheffe preizkusom in Mann-Whitney U testom so bile natančneje opredeljene predhodne ugotovljene statistično značilne razlike. Statistično značilne razlike so bile ugotovljene na ravni tveganja p ≤ 0,05. Rezultati raziskav kažejo, da športno bolj aktivne študentke statistično značilno višje vrednotijo telesno samopodobo v primerjavi s športno manj aktivnimi študentkami. Srednje in bolj športno aktivne študentke se gibalno/športno udejstvujejo predvsem zaradi zdravja in boljšega počutja, kar za skupino manj aktivnih študentk ne velja. Rezultati so tudi pokazali, da srednje športno aktivne študentke pripisujejo mnenju drugih statistično značilno višji pomen pri oblikovanju lastne samopodobe kot drugi dve skupini.
Ključne besede: samospoštovanje, telesna dejavnost, mediji, samozavest, odnosi
Objavljeno v DKUM: 14.11.2023; Ogledov: 455; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

2.
3.
Vodstveno vedenje, osebnostna čvrstost, anksioznost in samozavest trenerjev in trenerk v ekipnih in individualnih športih : magistrsko delo
Mojca Marinič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo se osredotočili na vodstveno vedenje trenerja in nekatere njegove osebnostne lastnosti (čvrstost, anksioznost in samozavest). Trenerji predstavljajo specifično populacijo in pomembno vplivajo na športnike tudi z načinom vodenja. Na vodenje vplivajo različni dejavniki (značilnosti trenerja, značilnosti situacije, značilnosti športnikov). Preverjali smo, ali se vodstveno vedenje trenerjev razlikuje glede na spol in ali obstajajo razlike v vodenju glede na nekatere značilnosti športa. Med seboj smo primerjali trenerje v ekipnih in individualnih športih ter trenerje, ki delujejo v športih, kjer so naloge bolj ali manj variabilne. Zanimalo nas je tudi, ali na vodenje vplivajo tudi nekatere trenerjeve osebnostne značilnosti. Naš vzorec je bil sestavljen iz trenerjev in trenerk različnih športov (N = 146). Preko spletne strani 1ka so udeleženci izpolnili dva vprašalnika: Lestvico vodenja v športu in Vprašalnik osebnostne čvrstosti, anksioznosti in samozavesti. Našli smo razliko med spoloma glede treninga in poučevalnega vedenja. Več tega vedenja kažejo trenerji. Ugotovili pa smo tudi pomembno razliko med trenerji ekipnih in individualnih športov glede uporabe demokratičnega vedenja, kjer so bili trenerji v individualnih športih bolj demokratični. Med trenerji, ki delujejo v športih z bolj oziroma manj variabilnimi nalogami, statistično pomembnih razlik nismo našli. Statistično pomembno korelacijo pa smo našli med trenerjevo samozavestjo in nudenjem pozitivne povratne informacije. Ugotovili smo, da so bolj samozavestni trenerji redkeje uporabljali pozitivno povratno informacijo.
Ključne besede: vodenje v športu, Lestvica vodenja v športu, osebnostna čvrstost, anksioznost, samozavest
Objavljeno v DKUM: 05.01.2022; Ogledov: 816; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1001,21 KB)

4.
Samopodoba žensk v kontekstu oglaševanja : diplomsko delo
Niki Cigan, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali pojem samopodoba in vpliv nanjo, v povezavi z oglaševanjem. Samopodoba nas spremlja od rojstva in je dolgotrajen proces. Oglaševanje lepotnih izdelkov s ''popolnimi'' modeli ima večinoma negativen vpliv na ženske, saj želijo doseči težko dosegljiv ideal. Ženske visoko cenijo žensko lepoto, ker verjamejo, da jim pomaga doseči družbeni uspeh. Pri oblikovanju samopodobe pa velikokrat igra pomembno vlogo primerjanje z drugimi, ki lahko izboljša ali pa poslabša našo samopodobo.
Ključne besede: samopodoba, samozavest, množični mediji, oglaševanje
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 823; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (796,20 KB)

5.
Vpliv instagrama na telesno samopodobo mladostnikov
Danijela Vrhovac, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu raziskujemo vplive družbenega omrežja Instagram na samopodobo mladostnikov. Družbena omrežja omogočajo medsebojno komunikacijo ljudi, ki delijo delčke svojih življenj skozi internet. Ta pa imajo vpliv na splošno populacijo in tako tudi na mladostnike. Zaradi konstantnega objavljanja ‘’popolnih’’ fotografij posameznic in posameznikov, tako slavnih kot manj slavnih, ki mladostnikom neprestano vsiljujejo nenaravne in nedosegljive lepotne ideale smo se odločili, da raziščemo, v kolikšni meri Instagram kot medij vpliva na telesno samopodobo mladostnikov. Najprej v sklopu teoretičnega dela opredelimo družbena omrežja in motive za njihovo uporabo, nato opišemo samopodobo in samospoštovanje v povezavi z idealizirano telesno samopodobo, predstavimo strukturo in vzdrževanje pozitivne samopodobe pri mladostnikih, ter izpostavimo pozitivne in negativne učinke spletnih družbenih omrežij na samopodobo mladostnikov. V empirični raziskavi, v kateri je sodelovalo 92 anketirancev, s pomočjo spletne ankete proučujemo vpliv Instagrama na telesno samopodobo. Pri tem nas zanima obstoj razlik med spoloma, starostjo mladostnikov, in vpliv preživetega časa na Instagramu v povezavi s samopodobo. Rezultati prikazujejo, da Instagram negativno vpliva na telesno samopodobo mladostnikov.
Ključne besede: Instagram, telesna samopodoba, samozavest, mladostniki, družbena omrežja.
Objavljeno v DKUM: 28.10.2019; Ogledov: 3799; Prenosov: 1022
.pdf Celotno besedilo (739,57 KB)

6.
Komunikacija in samozavest predšolskega otroka
Sanja Osek, 2018, diplomsko delo

Opis: Komunikacija in samozavest predšolskega otroka je diplomsko delo, ki je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so opisani in opredeljeni naslednji pojmi: komunikacija, samozavest, samopodoba in samospoštovanje. Komunikacija je predstavljena kot glavna sestavina sporazumevanja med ljudmi, hkrati pa je opisano, kako naj odrasli in strokovni delavci pravilno komuniciramo, da zgradimo pozitivno samozavest pri otroku, ki je pomembna za zdravo odraslo življenje. Poleg tega je opisano, kako s pravilnimi izrazi, mimiko obraza in samim izražanjem vzgojitelji in starši pravilno pristopimo k konfliktu, kako se odzvati na določeno težavo in kako odpraviti situacijo brez negativnih posledic, ki lahko vodijo do negativne samozavesti otroka . Samozavest, samospoštovanje in samopodoba so trije temeljni elementi, ki se med seboj prepletajo in so v tesni povezavi, zato je pomembno, da odrasli pravilno pristopimo k vsakemu elementu, da lahko otroku ponudimo samozavestno življenje. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete na temo komunikacije in samozavesti predšolskega otroka. Vzorec zajema starše, vzgojitelje in pomočnike vzgojiteljev na območju dravske regije. Z anketo smo želeli ugotoviti, kako odrasli komunicirajo z otroki, kakšne meje jim postavljajo in ali otrok prevzema vedenje nekoga drugega. Podatke s pomočjo spletnega anektiranja smo obdelali s SPSS programom (Statistical Package for Social Sciences) in jih prikazali tabelarično.
Ključne besede: Samozavest, samopodoba, samospoštovanje, predšolski otrok, konflikti
Objavljeno v DKUM: 24.08.2018; Ogledov: 1224; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (917,90 KB)

7.
Samopodoba ženske z urinsko inkontinenco
Anne Marie Roškar, 2017, diplomsko delo

Opis: Izhodišča: Urinska inkontinenca je nehoteno uhajanje urina, ki vpliva na samopodobo. Njena pogostost se povečuje s starostjo, vendar prizadene tudi mlajše ženske. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali urinska inkontinenca vpliva na samopodobo ženske in v kolikšni meri. Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Podatke za izdelavo teoretičnega dela smo pridobili iz slovenske in tuje strokovne literature, člankov, knjig in spletnih virov. Raziskovalni del je temeljil na kvantitativni metodologiji. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anket, v društvu za pomoč osebam z urinsko inkontinenco in v Uroginekološki ambulanti UKC Maribor. Rezultati: V raziskavi smo ugotovili, da urinska inkontinenca vpliva na samopodobo ženske. Pri 17 % žensk se je raven samopodobe zaradi urinske inkontinence znižala. Opazen je tudi vpliv urinske na osebnost ženske. Urinska inkontinenca vpliva tudi na družabno življenje, telesno aktivnost, partnerstvo, spolnost in zaposlitev. Diskusija in zaključek: Urinska inkontinenca vpliva na samopodobo ženske, na osebnost in številna področja življenja. Menimo, da bi morali o urinski inkontinenci ljudi več ozaveščati. Tako bi zmanjšali strah pred priznanjem težav ter vplivali na to, da se samopodoba ženske z urinsko inkontinenco ne bi znižala.
Ključne besede: uhajanje urina, dejavniki tveganja, področja življenja, osebnost, samozavest, strah.
Objavljeno v DKUM: 13.09.2017; Ogledov: 2335; Prenosov: 284
.pdf Celotno besedilo (381,58 KB)

8.
KAKOVOST ŽIVLJENJA ŽENSKE PO ODSTRANITVI DOJKE
Blanka Čas, 2016, diplomsko delo

Opis: Izhodišča. Rak dojke je zelo pogosta rakava bolezen pri ženskah. Vplivi na nastanek raka dojk so zelo različni. Lahko so dedne zasnove, kot tudi način življenja. Odstranitev dojke zelo vpliva na kakovost življenja ženske, saj poseg prizadene pacientko psihično in fizično. Namen diplomskega dela je predstaviti rak dojke, ter ukrepe, s katerimi lahko izboljšamo kakovost življenja pacientke po odstranitvi dojke. Raziskovalne metode. Diplomsko delo temelji na uporabi deskriptivne metode dela. Pri raziskavi je bila uporabljena kvalitativna metodologija. Izvedli smo dva intervjuja, in sicer prvi intervju s pacientko po odstranitvi dojke. Dojko so ji odstranili pred dvema letoma. Drugi intervju je potekal z njenim partnerjem. Intervjuja sta potekala na njunem domu. Rezultati. Ugotovili smo, da 11 funkcionalnih vzorcev obnašanja po Marjory Gordon zagotavlja kakovostno in kontinuirano obravnavo pacientke po odstranitvi dojke. Ugotovili smo, da bolezen rak dojke močno vpliva na samozavest pacientke, ter tudi na izvajanje vsakdanjih opravil. Zaradi odstranjene dojke je njena zunanja podoba močna spremenjena in vpliva na kakovost življenja, saj nima več želje po aktivnostih, ki so jo včasih razveseljevale. Paziti mora tudi pri dnevnih aktivnostih, kot so delo na vrtu, saj je nevarnost za okužbo zaradi odstranjenih bezgavk povečana. Diskusija in zaključek. Rak dojke pri ženski ne povzroči samo zunanje spremembe videza zaradi odstranjene dojke, temveč povzroči veliko psihičnih težav, ki vplivajo na kakovost življenja. Pacientka lahko postane nesamozavestna, zaskrbljena, depresivna, njena samopodoba ji ni več všeč. Naloga medicinskih sester je, da naučijo pacientko živeti kvalitetno življenje po zdravljenju raka dojke. Naučiti jo morajo, da bo živela kvalitetnejše in samozavestno. Medicinska sestra lahko s komunikacijo, podporo pacientki in njeni družini veliko pripomore k boljši kakovosti življenja pacientke. Ključne besede: rak, rak dojke, kakovost življenja, medicinska sestra, samozavest.
Ključne besede: rak, rak dojke, kakovost življenja, medicinska sestra, samozavest.
Objavljeno v DKUM: 02.03.2017; Ogledov: 2801; Prenosov: 324
.pdf Celotno besedilo (743,18 KB)

9.
ZNAČILNOSTI BULIMIJE NERVOZE IN ORTOREKSIJE NERVOZE V POVEZAVI S TEORIJO STILOV NAVEZANOSTI, NARCISISTIČNIMI POTEZAMI IN PATOLOŠKO UPORABO INTERNETA
Matej Miklavčič, 2016, magistrsko delo

Opis: Motnje hranjenja danes predstavljajo velik problem na področju duševnega zdravja. V pričujočem delu bomo obravnavali bulimijo nervozo (BN), za katero je značilno ponavljajoče se obdobje prenajedanja s hrano v krajših časovnih intervalih, ki jim sledijo neustrezni kompenzatorni vedenjski vzorci, namenjeni preprečevanju pridobivanja telesne teže. Obravnavali bomo tudi novejšo obliko motenj hranjenja ortoreksijo nervozo (ON), za katero je značilna patološka obsedenost z zdravo, biološko neoporečno prehrano, ki pušča posledice na različnih plasteh posameznikovega delovanja. Magistrsko delo ugotavlja povezanost teh dveh terminov z različnimi temeljnimi lastnostmi oseb, ki kažejo nagnjenost/obolelost z motnjami hranjenja, s stili navezanosti, z narcisističnimi osebnostnimi potezami ter s patološko uporabo interneta. V raziskavi je sodelovalo 251 oseb (101 moški in 150 žensk). Udeleženci raziskave so izpolnjevali vprašalnik motenj hranjenja EDI-3, vprašalnik medosebnih odnosov RQ, vprašalnik ortoreksije ORTO-15, vprašalnik narcisizma NPI in vprašalnik odvisnosti od interneta IAT. Rezultati so pokazali, da se ON pogosteje pojavlja pri ženskah kot pri moških. Razlike v indeksu telesne mase (ITM) pri osebah, nagnjenih k BN, niso bile statistično pomembne. Pri preverjanju temeljnih lastnost se je potrdilo, da imajo osebe, ki izkazujejo nagnjenost k BN, nizko samospoštovanje, so manj zadovoljne z lastnim telesom ter kažejo višji pretiran nadzor (asketizem, perfekcionizem). Pri povezavi med nagnjenostjo k ON in dimenzijami narcisizma ni bilo pomembnih statističnih razlik. Pri vprašalniku medosebnih odnosov RQ so osebe, nagnjene k BN in ON, izkazovale varen stil navezanosti, pri čemer ni prišlo do pomembnih statističnih povezav pri preokupiranem, plašljivem in odklonilnem stilu navezanosti. Prav tako ni prišlo do pomembnih statističnih povezav med nevarnim stilom navezanosti, narcisizmom ter nagnjenostjo k BN. Podlestvica vprašalnika EDI-3, ki meri kakovost medosebnih odnosov, je pokazala, da pri osebah, ki so nagnjene k BN, ne prihaja do primanjkljajev na tem področju. Raziskali smo tudi povezavo med patološko uporabo interneta ter nagnjenostjo k BN, ki se je izkazala za statistično pomembno. Razvojna meja motenj hranjenja se vse bolj premika k zgodnejšim obdobjem, zato je razumevanje in raziskovanje dejavnikov tveganja toliko bolj pomembno. Rezultati dela kažejo na povezanost nekaterih konceptov ter pomembnost raziskovanja slednjih v nadaljnjih raziskavah.
Ključne besede: Bulimija nervoza, ortoreksija nervoza, motnje hranjenja, stili navezanosti, patološka uporaba interneta, narcisistične osebnostne poteze, samozavest
Objavljeno v DKUM: 03.02.2017; Ogledov: 2428; Prenosov: 469
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

10.
Samopodoba in učni uspeh
Tanja Oprčkal, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem obravnavala tematiko samopodobe in učnega uspeha. Samopodoba je pomemben pokazatelj otrokovega duševnega zdravja in hkrati njegovega razvoja in funkcioniranja kasneje v življenju. Sodobna spoznanja kažejo, da je prav obdobje otroštva najpomembnejše za oblikovanje posameznikove samopodobe in njenih posameznih sestavin. Cilj diplomske naloge je bil ugotoviti stopnjo splošne samopodobe pri učencih. Želela sem ugotoviti, ali obstajajo razlike pri stopnji samopodobe glede na spol in glede na prevladujočo oceno v spričevalu. Skušala se najti povezavo med splošno samopodobo učencev in njihovo učno uspešnostjo, izraženo s prevladujočo oceno v spričevalu. V prvem delu sem predstavila teoretične vidike samopodobe, strukture in oblikovanje samopodobe, velik del sem namenila obravnavi šestih temeljnih prvin samopodobe ter vlogi vzgojno izobraževalnih institucij pri oblikovanju le-te. V drugem delu pa sem analizirala rezultate anketnega vprašalnika in ugotovila, da je stopnja samopodobe učencev na zelo visokem nivoju in da povezave med spoloma ter prevladujočo oceno v spričevalu pri oblikovanju slednje ne obstajajo oz. so statistično nepomembne.
Ključne besede: otroci, samozavest, samopodoba, samospoštovanje, osebnost, učni uspeh
Objavljeno v DKUM: 01.09.2016; Ogledov: 2747; Prenosov: 660
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici