| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Evolutionary games on multilayer networks : a colloquium
Zhen Wang, Lin Wang, Attila Szolnoki, Matjaž Perc, 2015, pregledni znanstveni članek

Opis: Networks form the backbone of many complex systems, ranging from the Internet to human societies. Accordingly, not only is the range of our interactions limited and thus best described and modeled by networks, it is also a fact that the networks that are an integral part of such models are often interdependent or even interconnected. Networks of networks or multilayer networks are therefore a more apt description of social systems. This colloquium is devoted to evolutionary games on multilayer networks, and in particular to the evolution of cooperation as one of the main pillars of modern human societies. We first give an overview of the most significant conceptual differences between single-layer and multilayer networks, and we provide basic definitions and a classification of the most commonly used terms. Subsequently, we review fascinating and counterintuitive evolutionary outcomes that emerge due to different types of interdependencies between otherwise independent populations. The focus is on coupling through the utilities of players, through the flow of information, as well as through the popularity of different strategies on different network layers. The colloquium highlights the importance of pattern formation and collective behavior for the promotion of cooperation under adverse conditions, as well as the synergies between network science and evolutionary game theory.
Ključne besede: kooperacija, sociološke mreže, evolucijske igre, kolektivni pojav, samo-organizacija, fazni prehodi, recipročnost, fizika socioloških sistemov, cooperation, social networks, evolutionary games, collective phenomena, self-organization, phase transitions, reciprocity, physics of social systems
Objavljeno v DKUM: 17.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 2
URL Povezava na celotno besedilo

2.
Dolgoročni rezultati sledenja po samoodvzemu vzorca za test na okužbo z onkogenimi humanimi papilomavirusi z odvzemnikoma qvintip in herswab za neodzivnice presejalnega programa za rak materničnega vratu
Teodora Bokan, 2021, doktorska disertacija

Opis: POVZETEK Izhodišča: Rak materničnega vratu lahko preprečimo z odkrivanjem predrakavih sprememb na materničnem vratu. Organiziran nacionalni program se v Sloveniji izvaja s citološkimi pregledi brisov materničnega vratu, vendar je za uspešnost ključna dovolj velika udeležba žensk, ki pa je v Sloveniji v nekaterih regijah, tudi v mariborski, prenizka, še posebej v starejših starostnih skupinah. Odkar je znano, da je ključni povzročitelj raka materničnega vratu persistentna okužba z onkogenimi tipi humanih papilomavirusov (HPV) se določanje prisotnosti HPV uporablja v okviru obravnave žensk s patološkimi izvidi brisov materničnega vratu, po svetu pa tudi kot primarna metoda presejanja. Raziskave v svetu kažejo, da lahko udeležbo žensk, ki se ginekoloških presejalnih pregledov ne udeležujejo, občutno povečamo, kadar jim ponudimo možnost, da vzorec za test na prisotnost HPV opravijo same doma z ustreznimi samo-odvzemniki. Podatki o tem, koliko je samo-odvzem za HPV zanesljiv za odkrivanje predrakavih sprememb na materničnem vratu, so v literaturi nasprotujoči. Namen naše raziskave je bil ugotoviti, ali je izvid pregleda samo-odvzetega vzorca za test HPV primerljiv z vzorcem, ki ga odvzame ginekolog in tudi, ali je primerljiv s citološkim izvidom brisa materničnega vratu ter dovolj zanesljiv kot samostojna metoda za odkrivanje predrakavih sprememb na materničnem vratu. Bolnice in metode: V prospektivno raziskavo smo vključili 209 žensk napotenih v kolposkopsko ambulanto v obdobju 2014 do 2016. Ob vključitvi v raziskavo so ženske najprej same iz nožnice odvzele vzorec za test na HPV z enim od samo-odvzemnikov. 111 jih je uporabilo samo-odvzemnik Qvintip, 98 pa HerSwab. Vsaka ženska je uporabila samo eno vrsto odvzemnika. Pri vseh je nato vzorec za HPV z materničnega vratu odvzel tudi ginekolog. Hkrati je odvzel bris materničnega vratu za citološko preiskavo, opravil kolposkopijo in po potrebni biopsijo materničnega vratu za histopatološko preiskavo. Pacientke smo za tem redno spremljali v kolposkopski ambulanti v skladu z nacionalnimi smernicami. Za določanje prisotnosti visoko rizičnih tipov HPV smo uporabljali Hybride Capture 2 Rezultate smo analizirali po enem in štirih letih od vključitve v raziskavo. Izračunali smo občutljivost, specifičnost, negativno napovedno vrednost in pozitivno napovedno vrednost samo-odvzetega vzorca za HPV, vzorca za HPV, ki ga je odvzel ginekolog in citologije za odkrivanje cervikalne intraepiteljiske neoplazije CIN 2 in več (CIN 2+) ter ujemanje testov za HPV. Rezultati: Povprečna starost vključenih žensk je bila 37,6 let, HPV je bil pozitiven pri 67,0 % (140/209). V skupini Qvintip je bila povprečna starost 36,9 let, HPV je bil pozitive pri 70,3 % (78/111), v skupini HerSwab pa 38,4 let in HPV pozitiven pri 63,3 % (62/98). Odstotek skupnega ujemanja med samo-odvzetim vzorcem in vzorcem, ki ga je odvzel ginekolog, je bil v skupini Qvintip 81,8 % (kappa 0,534) v skupini HerSwab pa 77,1 % (kappa 0,456). V skupini Qvintip so bile longitudinalna občutljivost, specifičnost, pozitivna in negativna napovedna vrednost za citologijo: 71,8 %, 75,0 %, 83,6 %, 60,0 %; za samo-odvzet HPV: 83,1 %, 51,3 %, 75,6 % in 62,5 % ter za HPV test, ki ga je odvzel ginekolog: 94,4 %, 57,5 %, 79,8 % in 85,2 %. V skupini HerSwab so bili rezultati istih parametrov: 71,7 %, 46,7 %, 61,3 %, 58,3 % za citologijo; 75,0 %, 47,7 %, 62,9 % in 61,8 % za samo-odvzet HPV in 94,3 %, 44,4 %, 66,7 % in 87,0 % za HPV, ki ga je odvzel ginekolog. Zaključki: Naši rezultati so pokazali, da je samo-odvzet vzorec za test na HPV, določen s HC2, manj zanesljiv od vzorca, ki ga odvzame zdravnik. So pa vsi HPV testi so pokazali višjo občutljivost v odkrivanju CIN2+ v primerjavi s citologijo, čeprav razlike niso bile statistično značilne. Glede na primerljivo občutljivost samo-odvzetega HPV s citologijo, bi bil samo-odvzem lahko primerna možnost za neodzivnice v nacionalnem presejalnem programu za raka materničnega vratu.
Ključne besede: samo-odvzem za HPV, citologija, cervikalna intraepiteljiska neoplazija
Objavljeno v DKUM: 04.02.2022; Ogledov: 974; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

3.
Samo-organizacija procesov informacijskih storitev
Mitja Kopina, 2018, doktorska disertacija

Opis: Klasične organizacije in pristopi k poslovanji po sistemu običajne prakse, danes ne zadovoljujejo več potreb vseh deležnikov. Oblike organizacij, vodenih od zgoraj navzdol in uprav zapriseženih maksimiranju dobička, pred vsemi drugimi cilji, tudi v dobi informatizacije, kot jo poznamo danes, ne zmorejo več ponuditi ustrezne mere zadovoljstva in ustvarjati konkurenčnega, inovativnega in trajnostno naravnanega razvoja. Ljudje se povezujemo odkar obstajajmo. Nove usmeritve prinašajo tri potrebne sile za ekonomsko revolucijo: nove trge in njihove nezadovoljene potrebe, nove tehnologije, ki lahko omogočijo dostopne in zadovoljive produkte in storitve in potrebo ljudi po novih oblikah organizacij. Trenutni poizkusi rešitev vse prepogosto ne temeljijo na vključevanju zadovoljevanja dejanskih in smiselnih potreb, ampak predvsem na ustvarjanju navideznih potreb ob sočasnem iskanju rešitev za zadovoljevanje le-teh. Trenutno najpogostejše uporabljana praksa upravljanja organizacij pa v veliki meri tudi prezira prav ključnega deležnika, to je zaposleni in njegove dejanske potrebe. Delovne skupine ali timi so skupina posameznikov z dopolnjujočimi si znanji, predani skupnemu namenu na način, da so za dosego cilja skupno odgovorni. Koncept uporabe timov ni nov, pa vendar se v zadnjem času iščejo in razvijajo novi pristopi na zanimive načine. Organizacije vse bolj vključujejo delovne skupine ali time kot osnovne organizacijske enote, ugotovile so namreč, da so delovne skupine učinkovite, saj vključujejo kombinacijo znanja, veščin in sposobnosti, ki jim omogoča hitro prilagajanje in izvedbo zahtevnih nalog. Zelo pogost pristop v zadnjem času so samo-organizirane delovne skupine (SODS). Ugotovljeno je, da so SODS boljše, učinkovitejše in povečujejo razvojno moč organizacije. Uporaba SODS temeljito spreminja tudi način dela in obliko organizacije v pozitivnem smislu. SODS imajo različne stopnje vendar pa v vsakem primeru spreminjajo tudi paradigmo vodenja, saj vse pogosteje skupine uporabljajo porazdeljeni ali deljeni način vodenja, kjer se vodstvena funkcija porazdeli med člane skupine ali pa se vodje v skupini menjavajo skladno določenim pravilom. Na eni strani samo-organizacija lahko deluje tudi zastrašujoče neorganizirano, zato navidezni neurejenosti in kaosu samo-organiziranosti, na drugi strani potrebno urejenost lahko zagotavljamo z urejenimi poslovnimi procesi. Poslovni procesi so središče današnje in prihodnje konkurenčnosti, organizacije pa se tudi že zavedajo, da je tako učinkovitost, kot kvaliteta storitev pogojena s procesi. Na temeljih procesne organiziranosti in hkratne uporabe načel samo-organiziranja, pa danes že nastajajo tudi povsem nove oblike organizacij, ki jih v tem delu poimenujemo samo-organizirane procesne organizacije ali SOPO. SOPO svoje temelje gradijo na principih samo-organiziranih skupin, vendar jih prilagojene poizkušajo prenesti na celo organizacijo, hkrati pa temelje procesne organiziranosti uporabljajo za razvoj novih, sebi lastnih a hkrati samo-organizaciji prilagojenih temeljnih, organizacijskih in drugih poslovnih procesov. V pričujočem delu smo na raziskavi treh primerov prikazali temelje nastajanja nove oblike SOPO iz različnih obstoječih organizacij, ovire in pomisleke, zadržke in ideje, z omejitvijo na področje IT storitvenih organizacij. V celoti oblikovane SODS, z uporabo prav vseh pričakovanih elementov v celoti sicer nismo odkrili, vendar je bilo v vseh treh primerih možno ugotoviti tako elemente SODS, kot usmeritev, željo in cilj po prehodu. Oblikovali smo tudi model, ki lahko postane temelj prikazovanja stopnje razvoja SODS in usmeritev organizacijam pri prehodu v novo obliko. Dokazali smo tudi, da je v navedenih obravnavanih primerih tovrstna organiziranost predstavljala pomemben dejavnik pri oblikovanju kvalitetnejših IT storitev, hkrati pa so temu načinu dela zaposleni bolj naklonjeni, kot obstoječim poslovnim procesom v raziskovanih organizacijah.
Ključne besede: samo-organizacija, poslovni procesi, delovne skupine, timi, deljeno vodenje, samo-organizirane procesne organizacije, SOPO, IT storitve, trajnostne organizacije, vodenje od spodaj navzgor, upravljanje znanja
Objavljeno v DKUM: 31.01.2020; Ogledov: 2532; Prenosov: 285
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)

4.
Inhibicija samo-replikacije proteinskih fibrilov
Samo Curk, 2018, magistrsko delo

Opis: Proteinski fibrili nastanejo z agregacijo delno zvitih proteinov in so odgovorni ali pomembno vplivajo na mnogo hudih človeških bolezni, kot sta Alzeimerjeva ali diabetes tipa II. Samo-replikacija fibrilov je proces, v katerem obstoječi proteinski fibrili katalizirajo nastanek novih fibrilov na način, da ponudijo vezavno površino, kjer se proteini lažje srečajo in agregirajo. To prispeva k naglem in eksponentnem napredovanju bolezni. V magistrski nalogi predstavimo Monte Carlo simulacije računalniškega modela agregacije, v katerega vpeljemo inhibitorje. To so delci, ki se lahko vežejo na površino fibrilov in tako inhibirajo oziroma upočasnijo proces samo-replikacije. Takšen način inhibicije se izkaže za zelo učinkovit, ampak zaradi odbojne interakcije med delci naletimo tudi na pojav makromolekularnega gnečenja, ki povzroči, da se pri določeni pokritosti površine s proteini hitrost samo-replikacije poveča. Edinstven deskriptor hitrosti replikacije najdemo v povprečni velikosti skupka na površino vezanih proteinov, ki nosi informacijo o celotni porazdelitvi agregacijskih skupkov. Predstavimo teorije, ki uspešno razložijo vse značilnosti opažanega obnašanja. S pomočjo mrežnega modela napovemo, katere interakcije med delci na površini imajo največji inhibicijski potencial.
Ključne besede: agregacija amiloidov, samo-sestavljanje proteinov, inhibicija, ra\v cunalni\v ske simulacije, metoda Monte Carlo, nukleacijski mehanizem, gne\v cenje makromolekul, krajina proste energije, statisti\v cna mehanika, mehka snov, fizikalna kemija
Objavljeno v DKUM: 20.11.2018; Ogledov: 1185; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (10,23 MB)

5.
Fiziološke determinante kritičnega obnašanja v sistemu sklopljenih ekscitabilnih oscilatorjev
Urban Marhl, 2018, magistrsko delo

Opis: Samo-organizirana kritičnost in kritična dinamika sta lastnost različnih dinamičnih sistemov, ki so sestavljeni iz mnogih gradnikov in so nelinearni. Za te sisteme je značilno, da porazdelitev velikosti posameznih dogodkov sledi potenčni funkciji. Pojma zadnja leta pridobivata na veljavi na področju nevroznanosti, saj so plazovite nevronske aktivnosti, katerih porazdelitev velikosti sledi potenčni funkciji, opazili na različnih velikostnih skalah nevroloških sistemov, med njimi tudi v centralnem živčevju sesalcev. Kritična dinamika se povezuje z optimalnim delovanjem in v teoriji odraža obnašanje na območju faznega prehoda med redom in naključnostjo. Teoretične in numerične raziskave osnovnih modelov sklopljenih nevronov potrjujejo kritično dinamiko sistema zgolj za ozko območje izbranih parametrov, kar ni v skladu z realnimi biološkimi sistemi, ki so po naravi heterogeni. Zato v nalogi osnovni numerični model nadgradimo z vpeljavo različnih realnih mehanizmov in nevrobioloških determinant ter preverimo njihov vpliv na prostorsko-časovno aktivnost. V model vpeljemo heterogenost v ravneh vzdraženosti, kompleksno strukturo interakcij med nevroni, šibko zunanje periodično vzbujanje in heterogenost v sklopitvi. Izkaže se, da določene oblike prostorske heterogenosti, zunanjega vzbujanja in vpeljava kompleksnejše mreže interakcij znatno razširijo območje kritičnega delovanja, medtem ko statična heterogenost v sklopitvi nima velikega vpliva. Naše ugotovitve pripomorejo k razumevanju mehanizmov samo-organizacijskih principov v nevroloških sistemih.
Ključne besede: Samo-organizirana kritičnost, kritična dinamika, potenčna porazdelitev, sklopljeni nevroni, fiziološke determinante.
Objavljeno v DKUM: 28.09.2018; Ogledov: 1239; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (3,19 MB)

6.
OHRANJANJE HUMORJA V PREVODU BRITANSKE NADALJEVANKE SAMO BEDAKI IN KONJI
Darko Kotnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Na osnovi študija obstoječe sodobne literature in virov smo na temo ohranjanja humorja v prevodih britanskih nadaljevank analizirali kulturno-specifične prvine in prenos le teh v tujo kulturo v znani britanski nadaljevanki Samo bedaki in konji. Pričujoče diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, torej na prvi, teoretični del, kjer smo pozornost posvetili značilnostim britanskega humorja ter opredelili pojem situacijske komedije kot televizijski žanr. Televizijske situacijske komedije dandanes predstavljajo velik delež popularne kulture, ki nas spremlja tako rekoč na vsakem koraku. Prav tako smo pozornost posvetili problematiki prevajanja humorja ter prenosu kulturno-specifičnih vsebin iz izhodiščnega v ciljni jezik. Britanska angleščina je jezik prepleten z besednimi igrami, lažnimi prijatelji ter idiomi, kar dodatno otežuje ustrezen prenos humoristične vsebine v ciljno kulturo. Poudarili smo tudi pomen novodobnih prevajalskih orodij kot pomoč pri prevajanju strokovnih besedil. Predmet analize diplomskega dela predstavlja popularna britanska serija Samo bedaki in konji, ki je na podlagi specifičnega humorja izpod peresa Johna Sullivana nizala uspehe po vsem svetu. Pozornost smo posvetili problematiki prenosa kulturno-specifičnih elementov, ki pa se ob prevajanju samem, ter kasneje tekom postopka podnaslavljanja, velikokrat izgubijo. Diplomsko delo smo izdelali na osnovi študija aktualne in relevantne domače in tuje literature ter z zbiranjem virov in dokumentacije. Zbrane podatke smo ustrezno uredili s pomočjo deskriptivne in komparativne raziskovalne metode.
Ključne besede: situacijska komedija, Samo bedaki in konji, John Sullivan, britanski humor, podnaslavljanje, kulturno-specifični elementi
Objavljeno v DKUM: 11.11.2016; Ogledov: 1691; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (892,79 KB)

7.
Vpliv zvezdniške kulture na vedenje potrošnikov pri uporabi družbenih omrežjih – analiza na primeru Slovenije
Arne Baruca, 2016, magistrsko delo

Opis: Ta študija temelji na ugotovitvah vpliva zvezdniške kulture in vedenja potrošnikov in poslednično preučuje kako spletni uporabniki gradijo svojo samo-podobo (blagovno znamko) sami. Spletni uporabnik ima dostop do tega in vidi kar zvezdniki delajo, kako so oblečeni in kakšne vrednote predstavljajo. Z uporabo in uživanjem različnih medijev se spletni uporabniki učijo vedenja zvednikov in vključujejo oz. imitirajo to vedenje pri uporabi družbenih omrežjih na spletu. Študija analizira tako vedenje potrošnikov na primeru Slovenije.
Ključne besede: Zvezdniška kultura, zvezdništvo, samo-predstavitev
Objavljeno v DKUM: 13.09.2016; Ogledov: 1361; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

8.
O lepem (tò kalón) skozi Platonove dialoge
Nina Lučić, 2016, diplomsko delo

Opis: Platon velja za enega najbolj vplivnih literarnih umetnikov in filozofov zahodnega sveta, ki je postavil prve temelje estetike. Njegova dela so polna poskusov in sugestij, nedvomno tudi polna prečudovitih vpogledov. Celovito rečeno Platonova dela niso sistematična, se pa v njih jasno pojavlja filozofija lepega, filozofija, ki še danes premika meje estetike, umetnosti in filozofije. Namen našega »sprehoda po lepem« bo spoznati, uvideti in definirati pojem tò kalón. Pot vrnitve v antično Grčijo, v osrčje filozofije, pa nas ne bo vodila skozi definiense definienduma niti skozi sodobne filozofske ozire, ampak nam bo ta starodavna kultura sama razkrila dvoumnost in kompleksnost, ki se skrivata v pojmu tò kalón. Beseda tò kalón ima mnogo pomenov, ki se med sabo prepletajo in dopolnjujejo, njena naravna razsežnost in pojmovna raven je v antiki dosega načelo kalokagathia. Med ključne pomene razumevanja lepega nedvomno spadata tudi čutna lepota in etična lepota/dobrota. Lepota ne potrebuje telesnega nosilca, saj njena avtonomna eksistenca sije povsod in vsak etično izobražen človek v sebi nosi težnjo po lepoti, katere prvobitno naj ne bi iskal v fizičnem svetu, temveč v notranjem, torej v duši. Pri Platonu velja tudi to, da je utrpevanje lepega eden izmed najbolj mogočnih izkustev, ki jih lahko človek izkusi v svojem življenju. Zaradi teh in podobnih pogledov je teorija lepega pomembna tako za nas posameznike kot tudi za zgodovino filozofije ter predvsem za domeno estetike in umetnosti. Platonovi dialogi s Sokratovo iniciativo nas tako popeljejo v osupljiv svet lepega, v katerem lahko spoznamo lépo v njegovi polni manifestaciji. »Sprehod po lepem« nas bo tako popeljal v misterije, kjer pa ne bomo spoznali le »lépega po sebi« in tega, da je eros »nekje vmes« med lepim in grdim, temveč tudi to, da znotraj pojma »lépo« obstajajo vzponi, katerih bistvo ni nič drugega, kakor razumeti »lépo po sebi« v njegovi polni manifestaciji oziroma v vseh njegovih oblikah, njihov cilj pa je uvesti »lépo« kot resnično človeško vrlino. Najvišji vzpon in obenem sklep diplomskega dela bo »metafilozofski« dialog, v katerem nas Sokrat skozi palinodijo uči o »božanski blaznosti« in o tem, da je vsaka duša nesmrtna ter da je lepota paradigma za resnico, ki so jo sposobni spoznati le tisti, ki so modri, saj le-ti živijo najbolj krepostna življenja – med slednje nedvomno spadajo tudi filozofi.
Ključne besede: tò kalón, lépo, dobro, kalokagathia, eros, utrpevati, utelešenje, spominjanje, vzpon, uvid, sámo po sebi, filozofija, Platon, Hipija Večji, Simpozij, Fajdros.
Objavljeno v DKUM: 24.08.2016; Ogledov: 2011; Prenosov: 316
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

9.
RAZVOJ MODELA ORGANIZIRANJA MLADINSKEGA CENTRA V SLOVENIJI
Tadej Lebič, 2016, magistrsko delo

Opis: Samo preverba besedila.
Ključne besede: Samo preverba besedila.
Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1328; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

10.
STRATEŠKO UPRAVLJANJE ZNAMKE DRŽAVE SLOVENIJA - ZNAMKE 'I FEEL SLOVENIA'
Livija Kovač Kostantinovič, 2016, magistrsko delo

Opis: Trženje in promocija držav sta prisotna že od časov antične Grčije, ko so si mesta prizadevala za promocijo svojih držav na olimpijskih igrah. Danes je konkurenčno tekmovanje med državami, destinacijami, regijami in mesti razen na področju športa prisotno še na drugih področjih, predvsem pa na področju turizma, gospodarstva in tujih investicij. Konkurenca med državami se z globalizacijo dodatno zaostruje, globalizacija pa hkrati pomeni tudi večjo obveščenost in ozaveščenost potrošnikov. Slednje posledično predstavlja vse večjo potrebo po prepoznavnosti in razlikovanju ne samo podjetij, proizvod in storitev, temveč tudi držav. Danes imajo znamke držav ključno vlogo pri doseganju cilja želene prepoznanosti in konkurenčnega položaja držav na globalnem trgu. Strateško upravljanje znamk držav se je do pred kratkim osredotočalo predvsem na področje turizma, čeprav k imidžu države prispevajo tudi številna druga področja. Tudi raziskave, ki se nanašajo na imidž znamke države ter njen pomen in vlogo, so v preteklosti v veliki meri izvedene le za področje turizma, le maloštevilne so bile raziskave, katerih predmet je strategija upravljanja znamke države na različnih družbenih področjih. Prav tako je na voljo malo konceptualno podobnih modelov za strateško upravljanje znamk držav. Zato je fokus tega magistrskega dela na raziskavi vpliva imidža vseh sektorjev in ne le turizma na oblikovanje imidža znamke države v očeh domače in tuje javnosti ter na oblikovanju celovitega modela strateškega upravljanja znamke države za doseganje želenega imidža ustvarjene znamke države. Naša raziskava se osredotoča na znamko države, strateško upravljanje znamke države ter medsebojno razmerje in učinek med imidžem države oz. učinkom države izvora ter nakupnim vedenjem potrošnikov. V magistrskem delu je predstavljena analiza izvršene raziskave in primerjave uspešnih primerov razvoja in implementacije znamk drugih držav: Švice, Nemčije, Avstrije in Nove Zelandije. Pri analizi nas je zanimalo, na kakšen način so te države oblikovale lasten model strateškega upravljanja znamke države. Na osnovi analize uspešnih primerov razvoja in implementacije znamk drugih držav ter analize izsledkov raziskave, ki je predmet te naloge, je podan predlog modela strateškega upravljanja aktualne znamke države Slovenija ‒ znamke 'I feel Slovenia'. Nekateri koraki v modelu so prepoznani kot ključni za uspešno strateško upravljanje znamke 'I feel Slovenia', to so opredelitev identitete, kontinuirano spremljanje imidža države ter v skladu s tem izvedba aktivnosti za pozicioniranje oz. repozicioniranje države na ključnih ciljnih trgih. Raziskava, ki je del tega magistrskega dela, je izvedena na primeru državne znamke Slovenije 'I feel Slovenia', s strani vlade Republike Slovenije sprejete leta 2007. Uporaba znamke 'I feel Slovenia' je od njenega sprejetja do danes ostala zgolj delna, in sicer na področju turizma in parcialno še na nekaterih drugih področjih kot npr. v športu, implementacije pa (še) ni doživela na področjih gospodarstva, umetnosti, kulture, politike in znanosti. Izsledki raziskave 'Percepcija znamke I feel Slovenia' kažejo, da so znamko 'I feel Slovenia' najbolj intenzivno do sedaj uporabila podjetja v slovenskem turističnem gospodarstvu, njena uporaba v ostalem izvoznem delu gospodarstva pa je zanemarljiva. Imidž znamke države Slovenija je z identiteto znamke 'I feel Slovenia' v očeh tuje javnosti usklajen predvsem na področju naravnih in kulturnih danosti, manj na področju identitetnih elementov, ki se nanašajo na gospodarstvo, znanost in državo.
Ključne besede: Strateško upravljanje znamke predstavlja organiziran, sistematičen in strateški način upravljanja z znamko države, uspešno izvajan proces strateškega upravljanja znamke države pa prispeva k doseganju želenega imidža države in posledično k večji vrednosti premoženja znamke države. Strateško upravljanje znamke države lahko pomembno prispeva k povečanju prepoznavnosti države in doseganju želenega pozicioniranja med izbrano ciljno javnostjo. Znamka 'I feel Slovenia' trenutno še ni deležna celovitega strateškega upravljanja, saj ni upravljana na vseh ravneh države, prav tako še ni celovito in konsistentno izoblikovan opredeljen model upravljanja znamke države. Odločitev Slovenije za gradnjo in upravljanje znamke na ravni celotne države in ne samo na področju turizma je pravilna, v prihodnje pa bo potrebno upravljanje znamke izvajati na principih strateškega upravljanja s ciljem implementacije znamke na vseh ključnih področjih.
Objavljeno v DKUM: 31.05.2016; Ogledov: 1696; Prenosov: 292
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici