1. KAKO STARŠI OTROK ROMOV IZ VADARCEV DOŽIVLJAJO VRTEC IN ŠOLO V BODONCIHTadeja Rajbar, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Kako starši otrok Romov iz Vadarcev doživljajo vrtec in šolo v Bodoncih smo želeli z rezultati anket ugotoviti, ali čutijo starši otrok Romov, da so njihovi otroci s strani vzgojiteljice in svojih vrstnikov obravnavani drugače od svojih vrstnikov zaradi njihove etnične pripadnosti. Prav tako nas je zanimala izobrazba Romov, in ali se staršem otrok Romov zdi pomembna prisotnost romskega koordinatorja pri sporazumevanju in navezovanju stikov. Zanimalo nas je tudi, če se starši otrok Romov odzovejo vabilom na različne delavnice v vrtcu. V teoretičnem delu smo najprej pogledali, kdo so Romi, od kod njihovo poimenovanje ipd. Nato smo obravnavali izvor Romov, kje je njihova domovina, kdaj in zakaj so se pričeli seliti in kdaj so se naselili na tleh slovenskega ozemlja. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika za starše ugotovili, da imajo starši romskih otrok iz Vadarcev končano ali pa še nedokončano osnovno šolo. Njihovo mnenje glede na rezultate anket je, da njihovi otroci niso obravnavani drugače, ker so Romi, ne s strani vzgojiteljice in ne s strani vrstnikov. Večini staršev je pomembno, da je njihovim otrokom pri sporazumevanju v pomoč romski koordinator in prav tako se velika večina staršev romskih otrok odzove vabilom v vrtec na razne delavnice. Ključne besede: romski otrok, romski koordinator, romski starši, vrtec, vzgojiteljica Objavljeno v DKUM: 30.10.2020; Ogledov: 657; Prenosov: 47
Celotno besedilo (322,94 KB) |
2. ROMSKI POMOČNIK KOT VEZ MED DOMOM IN ŠOLOTomi Ploj, 2016, diplomsko delo Opis: Danes so vsi otroci, tudi romski, enakovredno vključeni v vzgojno-izobraževalni sistem. Odvisno od geografskega okolja, iz katerega prihajajo, se romski otroci ob vstopu v šolo srečujejo predvsem z (ne)poznavanjem slovenskega jezika ter drugačnimi izkušnjami, ki zadevajo socialno in kul¬turno okolje.
V zadnjih letih je v nekaterih slovenskih osnovnih šolah, ki vključujejo romske otroke, zaposlen romski pomočnik. V teoretičnem delu naloge smo osvetlili pomen temeljnega izobraževanja romskih otrok. Proučili smo zakonodajno ureditev romskega pomočnika kot poklica ter njegovo umeščenost v slovenski šolski sistem. Zanimala nas je vloga romskega pomočnika v osnovni šoli ter predvsem, kakšen vpliv ima romski pomočnik na romske starše z vidika šolanja njihovih otrok.
V empiričnem delu smo analizirali mnenja ravnateljev osnovnih šol. Predstavili smo, kakšen vpliv ima romski pomočnik na izbranih področjih sodelovanja romskih staršev s šolo. Ugotavljali smo vpliv na naslednjih področjih: obiskovanje roditeljskih sestankov in govorilnih ur, obveščenost o učnem uspehu, opravljanje domačih nalog in obiskovanje pouka romskih otrok. Zanimala nas je tudi vloga romskega pomočnika v slovenski osnovni šoli.
Analiza mnenj je pokazala, da romski pomočnik na izbranih področjih pomembno prispeva h kvaliteti sodelovanja romskih staršev s šolo. Pri opredelitvi vloge romskega pomočnika na šoli se je pokazalo, da romski pomočnik predstavlja vez med romskimi starši in šolo. Ključne besede: Romi, romski starši, romski otroci, romski pomočnik, osnovna šola. Objavljeno v DKUM: 04.08.2016; Ogledov: 2516; Prenosov: 364
Celotno besedilo (1,81 MB) |
3. O ROMIH IN INTEGRACIJI ROMSKIH OTROK V VRTCU LESKOVECStanislava Pavkovič, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi z naslovom O Romih in integraciji romskih otrok v vrtcu Leskovec smo najprej obravnavali izvor Romov, kje je njihova domovina, kdaj in zakaj so se pričeli seliti in kdaj so se naselili na našem slovenskem ozemlju. V drugem delu obravnavamo problematiko in težave integracije romskih otrok v vrtcu Leskovec. Zanimalo nas je predvsem, na kakšen način vzpostavijo vzgojiteljice prvi stik z romsko družino. Raziskali smo naloge romskega koordinatorja in način vključevanja v vzgojno-izobraževalni proces. Prav tako nas je zanimalo, kaj menijo romski starši o vrtcu, predvsem o njihovem zaupanju do te ustanove in zaposlenih.
Po raziskavi med starši iz čistih romskih in mešanih družin smo ugotovili, da starši, ki pošiljajo svoje otroke v vrtec, zaupajo tako vzgojnemu osebju, kot tudi vrtcu. Spoznali smo, da je staršem otrok, ki ne govorijo in ne razumejo slovenskega jezika, pomembna pomoč romskega koordinatorja pri premagovanju jezikovnih ovir. Ugotovili smo, da starši menijo, da bo obiskovanje vrtca njihovim otrokom pomagalo pri nadaljnjem izobraževanju. Prav tako smo ugotovili, da je integracija romskih predšolskih otrok v redne oddelke ključ do uspešnega izobraževanja v osnovni šoli, ker se v vrtcu seznanijo s slovenskim jezikom in dnevno rutino v vrtcu, ki se podobno nadaljuje tudi v osnovni šoli.
Ključne besede: Romi, romski otrok, družina, vrtec, vzgojiteljica, romski koordinator, romski starši, integracija. Objavljeno v DKUM: 10.03.2009; Ogledov: 4052; Prenosov: 528
Celotno besedilo (2,36 MB) |