| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
O ROMIH IN INTEGRACIJI ROMSKIH OTROK V VRTCU LESKOVEC
Stanislava Pavkovič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom O Romih in integraciji romskih otrok v vrtcu Leskovec smo najprej obravnavali izvor Romov, kje je njihova domovina, kdaj in zakaj so se pričeli seliti in kdaj so se naselili na našem slovenskem ozemlju. V drugem delu obravnavamo problematiko in težave integracije romskih otrok v vrtcu Leskovec. Zanimalo nas je predvsem, na kakšen način vzpostavijo vzgojiteljice prvi stik z romsko družino. Raziskali smo naloge romskega koordinatorja in način vključevanja v vzgojno-izobraževalni proces. Prav tako nas je zanimalo, kaj menijo romski starši o vrtcu, predvsem o njihovem zaupanju do te ustanove in zaposlenih. Po raziskavi med starši iz čistih romskih in mešanih družin smo ugotovili, da starši, ki pošiljajo svoje otroke v vrtec, zaupajo tako vzgojnemu osebju, kot tudi vrtcu. Spoznali smo, da je staršem otrok, ki ne govorijo in ne razumejo slovenskega jezika, pomembna pomoč romskega koordinatorja pri premagovanju jezikovnih ovir. Ugotovili smo, da starši menijo, da bo obiskovanje vrtca njihovim otrokom pomagalo pri nadaljnjem izobraževanju. Prav tako smo ugotovili, da je integracija romskih predšolskih otrok v redne oddelke ključ do uspešnega izobraževanja v osnovni šoli, ker se v vrtcu seznanijo s slovenskim jezikom in dnevno rutino v vrtcu, ki se podobno nadaljuje tudi v osnovni šoli.
Ključne besede: Romi, romski otrok, družina, vrtec, vzgojiteljica, romski koordinator, romski starši, integracija.
Objavljeno: 10.03.2009; Ogledov: 3035; Prenosov: 386
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

2.
ZAŠČITA PRED DISKRIMINACIJO IN ZAGOTAVLJANJE ENAKOSTI ROMSKE ETNIČNE SKUPINE V RS - S POUDRAKOM NA VARSTVU OTROK
Tanja Vomer, 2012, diplomsko delo

Opis: V DELU JE PODANA PROBLEMATIKA DISKRIMINACIJE IN NEENAKOPRAVNEGA OBRAVNAVANJA ROMSKE SKUPNOSTI S POUDARKOM NA POLOŽAJU OTROK. SKOZI CELOTNO DELO JE IZPOSTAVLJEN POLOŽAJ ROMSKE SKUPNOSTI, ŠE POSEBEJ OTROK, GLEDE ZAGOTAVLJANJA ENAKOPRAVNE IN NEDISKRIMINATORNE OBRAVNAVE V PRVI VRSTI GLEDE VKLJUČEVANJA OTROK V SISTEM VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA OB HKRATNEM NAVAJANJU IN ORISU DRUGIH POMEMBNIH OSNOVNIH PODROČJI DRUŽBENEGA ŽIVLJENJA, KOT SO SAMA POLITIKA ZAPOSLITVENIH MOŽNOSTI MLADIH, UKREPI DRŽAVE GLEDE UČINKOVITEGA ZDRAVSTVENEGA VARSTVA RANLJIVIH SKUPIN, KOT SO ROMI IN OTROCI, MOŽNOST NJIHOVEGA KULTURNEGA DELOVANJA. IZPOSTAVLJENA JE NAJPOMEMBNEJŠA DOMAČA ZAKONODAJA, KI ZAGOTAVLJA ENAKOPRAVNO OBRAVNAVO ROMSKE ETNIČNE SKUPINE. POMEMBNOST TAKO VLADNIH, KOT NEVLADNIH ORGANIZACIJ GLEDE SAME ZAŠČITE ROMSKE SKUPNOSTI. V MEDNARODNEM OKVIRU PA PODAM PREVZETE MEDNARODNE POGODBENE OBVEZNOSTI, KI SE NANAŠAJO NA UŽIVANJE UNIVERZALNIH PRAVIC IN SVOBOŠČIN VSEH PRIPADNIKOV IN TAKO TUDI ETNIČNIH SKUPIN. PRI TEM NAVEDEM NAJPOMEMBNEJŠE SPREJETE DOKUMENTE, KI SE NANAŠAJO NA ZAGOTAVLJANJE ENAKOPRAVNOSTI ROMSKE ETNIČNE SKUPINE IN ŠE POSEBEJ OTROK.V DELU JE PODAN SISTEM NADZORA NAD SPOŠTOVANJEM PREVZETIH MEDNARODNIH POGODBENIH OBVEZNOSTI V OKVIRU ODBOROV ORGANIZACIJE ZDRUŽENIH NARODOV SVETA EVROPE IN EVROPSKE UNIJE. OPIŠEM TUDI MOŽNOST SODNEGA VARSTVA PRED DOMAČIM SODIŠČEM IN INŠPEKCIJSKI POSTOPEK V PRIMERU DISKRIMINACIJE NA POSAMEZNIH PODROČJIH DRUŽBENEGA ŽIVLJENJA, KOT SO:VZGOJA IZOBRAŽEVANJE, ZAPOSLOVANJE, KULTURA. PODAM TUDI MOŽNOST PRITOŽBE NA EVROPSKO SODIŠČE ZA ČLOVEKOVE PRAVICE.
Ključne besede: ROMSKA SKUPNOST, ROMSKI OTROCI, DISKRIMINACIJA, IZOBRAŽEVANJE ROMSKIH OTROK.
Objavljeno: 01.08.2012; Ogledov: 1517; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (796,96 KB)

3.
VPLIV ŠOLE NA USPEŠNOST ROMSKIH OTROK V OSNOVNI ŠOLI
Ana Mauko, 2012, diplomsko delo

Opis: Množično preseljevanje Romov v slovenski prostor je potekalo več let in s tem se je začelo spreminjanje in prilagajanje njihove kulture. Ena izmed pomembnejših človekovih vrlin je tudi znanje, ki otroci začenjajo pridobivati z vstopom v osnovno šolo, s čimer spoznajo tudi drugačen hišni red in obliko spoštovanja. Da bi se otroci čim več naučili in iz osnovne šole odnesli čim več kvalitetnega znanja, pa so prav učitelji in ostali pedagoški delavci na šoli ključnega pomena. Vendar se pri romskih otrocih pojavi prva težava, ki jo predstavlja znanje slovenskega jezika, zato je potrebnega veliko truda za vzpostavitev odnosa učiteljev do učencev, da jim predstavijo učno snov na najboljši način, tako da jo bodo tudi romski otroci sprejeli in osvojili. Nekatere šole so prilagodile svoje učne programe, da bi romskim otrokom zagotovile boljši uspeh. Cilj raziskave se je navezoval na uspešno vplivanje učiteljev in njihova pomoč pri zagotavljanju uspešnih rezultatov romskih otrok v dveh mariborskih osnovnih šolah. Želeli smo ugotoviti, na kakšen način šola, ki ima vključeno večjo število romskih otrok, skrbi za njihovo uspešno delovanje. Z raziskavo smo ugotavljali mnenja in delo učiteljev za uspešno delovanje romskih otrok.
Ključne besede: Ključne besede: Romi na Slovenskem, romski otroci v osnovni šoli, prilagojen učni program, strategije vzgoje in izobraževanja romskih otrok, romski pomočnik. 
Objavljeno: 18.12.2012; Ogledov: 1764; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici