1. Marketinško komuniciranje rokometnih klubov na družbenih omrežjihLuka Milič, 2023, magistrsko delo Opis: Marketinško komuniciranje ima tako v svetu, kakor tudi pri zasnovi organizacije velik pomen, saj si z njim organizacije pomagajo uspešno priti na trg z določenim izdelkom. Preden se organizacija loti načrta marketinškega komuniciranja, mora imeti izbrano svojo blagovno znamko ter svoj izdelek, oziroma storitev, ki jo bo ponujala na trgu potrošnikom. Marketinško komuniciranje zahteva veliko načrtovanja in premišljenosti. Pred vstopom na trg mora vsaka organizacija vedeti, kaj bo ponujala na trgu, komu bo ponujala to storitev ali izdelek, kako bo stopila v stik z bodočimi potrošniki, kako bo ohranjala zveste stranke in podobno. Ker živimo v hitro razvijajočem se svetu, se je tudi marketinško komuniciranje prestavilo na digitalne medije. Marketinško komuniciranje je zelo pomembno upoštevati tudi v športu in trženju športnih klubov. Pri športnem marketingu lahko tržimo izdelke, dogodke ali pa celo posamezne igralce. Prav tako je potrebno biti pri športnem marketingu pozoren na to, kaj se bo oglaševalo, kako se bo oglaševalo in kaj bo od tega imela določena športna organizacija. Pri športnem marketingu so prav tako pomembni sponzorji, ki so eden od glavnih finančnih virov športnih organizacij.
V magistrski nalogi je bolj podrobno opisana blagovna znamka, kot tudi proces marketinškega komuniciranja in zakaj je le ta tako zelo pomemben. Prav tako se v magistrski nalogi srečamo z bolj podrobnimi oblikami marketinškega komuniciranja ter digitalnega marketinškega komuniciranja. V zadnjem poglavju teoretičnega dela je bolj podrobno zapisano tudi zakaj je marketing tako zelo pomemben v športu. Po teoretičnem delu sledi še empirični del, kjer smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili mnenje ljudi o rokometnih klubih na družbenih omrežjih.
Prvi del magistrske naloge je bil teoretičen, kjer smo s strokovno literaturo bolj podrobno pregledali teorijo marketinškega komuniciranja, v drugem empiričnem delu pa smo naredili še raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika in le to analizirali. V empiričnem delu smo se osredotočili na lastno raziskavo s katero smo želeli pridobiti mnenja ljudi o rokometnih klubih na družbenih omrežjih. V prvem delu empiričnega poglavja smo predstavili metodo raziskovanja in na kratko opisali vprašanja, ki jih je zajemal anketni vprašalnik. Sledila je analiza demografskih vprašanj, potem pa še analiza glavnih vprašanj naše raziskave. Na koncu je sledilo še preverjanje zastavljenih hipotez in sklep. Ključne besede: družbena omrežja, rokometni klub, šport, športni marketing, športni management, informiranje, blagovna znamka, marketinško komuniciranje. Objavljeno v DKUM: 16.02.2024; Ogledov: 479; Prenosov: 112 Celotno besedilo (1,80 MB) |
2. Management v športnem klubuDavid Ban, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu z naslovom Management v športnem klubu sem raziskal management in izvajanje managementa v Rokometnem klubu Krško (v nadaljevanju RK Krško), ki je neprofitna organizacija. Poudariti sem želel pomen dobrega managementa, saj tako klub oblikuje pozitivno podobo v javnosti in pridobiva pokrovitelje, uporabnike športnih storitev, obiskovalce tekem in povečuje število trenirajočih članov. Za uspešnost športnega kluba je pogosto ključnega pomena s kolikšnimi finančnimi sredstvi razpolagajo.
Najprej sem navedel nekaj teoretičnih osnov managementa, managementa v športu in neprofitnih organizacij. Nato sem opisal športna društva in rokomet. Teorijo sem povezal s praktičnim primerom in predstavil RK Krško ter raziskal zadovoljstvo članov kluba z izvajanjem managementa.
Ugotovil sem, da so člani z izvajanjem managementa v klubu zadovoljni ali zelo zadovoljni, delo vodstva pa ocenjujejo kot solidno, dobro ali zelo dobro. Vendar nekatere pomanjkljivosti vseeno obstajajo.
Na osnovi analize obstoječega managementa, ugotovitev in odgovorov na vprašanja, sem podal ideje in predloge za izboljšave. Ključne besede: Management, Rokometni klub Krško, neprofitne organizacije, športni management, rokomet. Objavljeno v DKUM: 28.10.2019; Ogledov: 1381; Prenosov: 168 Celotno besedilo (621,74 KB) |
3. Motivacija in merjenje zadovoljstva članov v rokometnem klubu KrškoDomen Škalički, 2018, diplomsko delo Opis: Šport spremlja in ga izvaja skoraj celotna svetovna civilizacija. Aktualen je tako pri tistih, ki si želijo postati svetovne zvezde, kot tudi tisti, ki se z njim ukvarjajo zgolj tekom prostega časa. Ljudje, ki ga jemljejo kot hobi, se z njim ukvarjajo z namenom izboljšanja splošnega počutja, za grajenje pozitivne samopodobe, za zadostitev notranjega zadovoljstva, za zdrav način življenja in podobno. Lahko bi rekli, da sta ključna motiva želja in doseganje zastavljenih ciljev, ki si jih postavijo z namenom motivacije. Športniki, ki se z njim ukvarjajo zgolj rekreativno, nimajo takšne odgovornost in vloge kot tisti, ki se ukvarjajo z njim profesionalno.
Za profesionalne športnike je značilno, da jim predstavlja prioriteto, saj je to služba oziroma poklic in so od njega ekonomsko odvisni. Od rekreativnih pa se razlikujejo v tem, da potrebujejo več podpore, motivacije in zadovoljstva z opravljanjem svojega poklica, sej vse zgoraj našteto močno vpliva na nadaljevanje njihove športne kariere. Klubi in organizacije, v katerih delujejo športniki, morajo poskrbeti, da bodo njihovi varovanci kar se da visoko motivirani in zadovoljni, saj je to poglaviten razlog za korektno in profesionalno opravljanje dela. Visoko motivirani športniki bodo namreč pomembno prispevali k ugledu kluba oziroma organizacije, posledično tudi na prihodek, ki se ob dobrih rezultatih poveča.
V teoretičnem delu diplomskega seminarja bomo posvetili pozornost poglavju motivacije. Opredelili bomo pojem motivacije in opisali pomembnejše motivacijske teorije. Podrobneje bomo razdelali motivacijo v športu. Dotaknili se bomo tudi tematike zadovoljstva, v katerem se bomo osredotočili na zadovoljstvo pri delu, vpliv plač na vsakega posameznika, opredelili bomo merjenje zadovoljstva in navedli nekaj temeljnih pravil, ki vplivajo na zadovoljstvo pri delu posameznika.
Cilj raziskave je bil ugotoviti poglavitni razlog za motivacijo igralcev v rokometnem klubu Krško, da vztrajajo v svoji panogi in kaj jim predstavlja zadovoljstvo pri treniranju in igranju za omenjen klub. Raziskava, ki smo jo opravili na podlagi pridobljenih rezultatov, je pokazala, da vsi igralci rokometnega kluba radi opravljajo svoje delo in da so dobri odnosi njihov glavni motivator za vztrajanje pri treniranju. Izmerili smo tudi njihovo zadovoljstvo na podlagi zastavljenih vprašanj in prišli do zaključka, da so bili dokaj zadovoljni z navedenimi dejavniki, ki smo jih določili. Z rezultati lanske sezone so bili zadovoljni. Potrebno je omeniti tudi to, da so skoraj prišli v najmočnejšo slovensko rokometno ligo.
Na koncu raziskave bomo predstavili zastavljene hipoteze, ki jih bomo na podlagi rezultatov ovrgli oziroma sprejeli. Po končani razlagi hipotez bomo podali uporabne predloge, kaj bi lahko rokometni klub izboljšal za boljšo motivacijo in zadovoljstvo svojih članov. Rokometni klub bo rezultate, pridobljene v namene diplomskega seminarja, dobil v pregled. Ključne besede: motivacija, motivacijske teorije, zadovoljstvo, merjenje zadovoljstva, anketni vprašalnik, rokometni klub Krško. Objavljeno v DKUM: 30.11.2018; Ogledov: 1752; Prenosov: 254 Celotno besedilo (939,69 KB) |
4. Marketing v športu na primeru Rokometnega kluba Slovenj Gradec 2011Tatjana Potočnik, 2016, diplomsko delo Opis: V sodobnem športu je marketing izjemnega pomena, ne glede na to, ali govorimo o marketingu športne panoge, ekipe/posameznika ali o marketingu športnih produktov. Dobra marketinška strategija je dejansko pokazatelj urejenega delovanja in ambicij športnega subjekta, v našem primeru rokometnega kluba. Od marketinških aktivnosti je namreč odvisno finančno stanje v klubu, s tem pa tudi zagotavljanje optimalnih pogojev za trening, brez katerega ni rezultatov.
Predmet tega diplomskega dela je marketing v športu, pri čemer se naloga osredotoča na primer Rokometnega kluba Slovenj Gradec 2011. V nalogi izhajamo iz predpostavke, da marketinška strategija kluba temelji na aktivnostih preko sodobnih elektronskih medijev, ne pa tudi preko tradicionalnih marketinških orodij.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, v okviru katerega obravnavamo opredelitve pojma marketing, športno organizacijo ter pojma marketinško komuniciranje. V praktičnem delu naloge pa najprej na kratko spoznamo Rokometni klub Slovenj Gradec 2011, nato pa v analitičnem delu analiziramo marketinške aktivnosti preko sodobnih elektronskih medijev, kasneje pa še preko tradicionalnih marketinških orodij. Na podlagi izvedene analize lahko ugotovimo, da se klub v svoji marketinški strategiji poslužuje obeh načinov, drži pa, da bistveni del marketinške strategije kluba temelji na aktivnostih preko Facebooka. Ključne besede: marketing, marketing v športu, rokomet, Rokometni klub Slovenj Gradec 2011 Objavljeno v DKUM: 03.08.2016; Ogledov: 1288; Prenosov: 124 Celotno besedilo (572,42 KB) |
5. MARKETING ŠPORTNIH ORGANIZACIJJure Fideršek, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: V diplomskem seminarju sem se najprej osredotočil na predstavitev teorije marketinga in športnih organizacij. Poleg športnega trga, menjalnega procesa v športu in ciljnih skupin športnih organizacij, sem se podrobneje osredotočil na marketinški splet v športu ter marketinško komuniciranje kot del tega. V nadaljevanju sem pridobljeno znanje uporabil še na praktičnem primeru in prikazal delovanje marketinga v rokometnem klubu Celje Pivovarna Laško.
Zdravo življenje pridobiva na pomenu, z njim pa dobiva šport pomembno vlogo v družbi. Za zadovoljitev potreb po športu so nastali številni izdelki in storitve, ki nam omogočajo aktivno sodelovanje v njem. Zaradi teh potreb, pa so nastale številne nove organizacije, ki so v športu videle možnost dobrega zaslužka.
Športne organizacije, kot so klubi, društva, so z željo po dobrem zaslužku razvile številne marketinške metode in tehnike. Dobro načrtovani cilji in metode jim omogočajo pridobitev različnih finančnih sredstev. Zavedajo se namreč, da bi brez njih le s težavo normalno delovale. Večino finančnih sredstev dobijo od sponzoriranja in oglaševanja drugih organizacij. Vse to, pa je odvisno od uspešnosti športne organizacije in njenih rezultatov. Ob dobri igri bodo deležni velike pozornosti gledalcev (preko televizije, s tribun) pri tem pa bo vedno več sponzorjev pripravljeno sponzorirati klub, saj želijo z oglasi pritegniti določeno ciljno skupino.
Odjemalci športne organizacije (gledalci, navijači, kupci) so dandanes že zelo zahtevni in imajo različne želje. Pri tem jih je zelo težko zadovoljiti in popolno ugoditi njihovim željam, saj je na trgu prisotnih že zelo veliko različnih izdelkov in ponudb. Tako je potrebno skrbno analizirati in raziskati ciljne trge, ciljne skupine, analizirati okolje organizacije, da bomo lahko zadovoljili njihove potrebe. Odjemalci od športnih organizacij ne pričakujejo zgolj tekmo kot tekmo, ampak si želijo doživetja. Le tako se bodo radi vračali nazaj in si z veseljem ogledali tekmo.
Rokometni klub Celje Pivovarna Laško je slovensko in evropsko poznan klub. Njegovi izdelki in storitve so primerljivi z ostalimi slovenskimi klubi. Z dobro igro in vzdušjem privablja na svoje tekme številne gledalce. K dodani vrednosti kluba pomembno vpliva mesto Celje, kjer se klub tudi nahaja. Poleg športnega vzdušja je pomembno regijsko, zgodovinsko, kulturno, sejemsko in izobraževalno središče. Klub ima dobro načrtovano marketinško komuniciranje, obenem pa je aktiven na vzgojno-izobraževalnem in sociokulturnem področju. Ključne besede: Ključne besede: šport, športna organizacija, rokometni klub, sponzoriranje, oglaševanje, odnosi z javnostmi, izdelek, cena, ciljne skupine, marketing v športu, marketinško komuniciranje, marketinški splet, konkurenca, okolje, ponudba, povpraševanje. Objavljeno v DKUM: 21.12.2010; Ogledov: 2849; Prenosov: 422 Celotno besedilo (895,71 KB) |