| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NASLEDSTVENE MOŽNOSTI V DRUŽINSKEM PODJETJU
Nina Strnad, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju smo v začetnih poglavjih predstavili in opredelili družinsko podjetje. Opisali smo njegove prednosti in slabosti, razlike med družinskim in nedružinskim podjetjem ter prepletanje družinskega in poslovnega sistema. Nato smo pozornost namenili družini v družinskem podjetju, ki je srce podjetja. Opisali smo njihove medsebojne odnose, predstavili možne konflikte med njimi in rešitve za njihovo odpravljanje. V nadaljevanju smo predstavili še nasledstvo in nasledstvene možnosti ter probleme, ki nastanejo, če ustanovitelji nasledstva ne planirajo. V zadnjih poglavjih diplomskega seminarja smo predstavili tudi resnično podjetje, opisali družino in njihove odnose. Za podjetje smo pripravili tudi predlog nasledstvenega plana, ki bo lahko v pomoč ustanovitelju ob njegovi predaji podjetja na drugo generacijo.
Ključne besede: Družinsko podjetje, družina, nasledstvene možnosti, nasledstvo, planiranje nasledstva, družinski odnosi, rivalstvo, ustanovitelj.
Objavljeno: 03.12.2010; Ogledov: 1551; Prenosov: 243
.pdf Celotno besedilo (385,85 KB)

2.
PREDNOSTI IN SLABOSTI DRUŽINSKIH PODJETIJ - PRIMER SLOVENIJE
Barbara Jozičić, 2013, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja so pomemben člen v ekonomijah po svetu in pri nas. Zaradi pomanjkanja enotne definicije družinskega podjetje je točne deleže, ki jih predstavljajo med majhnimi in srednje velikimi podjetji težko določiti. Imamo pa ocene nekaterih približkov in tako se ocenjen delež družinskih podjetij v Evropi se giblje med 70-80 %, medtem ko v Sloveniji med 40-50 %. Odlikujejo jih številne prednosti, pestijo pa slabosti. V primerjavi z nedružinskimi naj bi bila bolj predana poslu in družini, imela več znanja in izkušenj, bila bolj fleksibilna v času, delu in denarju in naj bi bolj dolgoročno razmišljala. V družinskem podjetju je moč zaslediti stabilno kulturo, zanesljivost in ponos članov, ki se kažejo v družinskem imenu. Odločitve naj bi sprejemali hitreje. Na drugi strani pa se soočajo s slabostmi kot so rigidnost, številnimi poslovnimi izidi (modernizacija zastarelih metod vodenja, upravljanje tranzicije, pridobivanje kapitala). Zelo občutljiva tema je pojem nasledstva in če le-to ni dobro urejeno še pride do problemov vodstva in legitimnosti. Prihaja tudi do čustvenih vplivov in nekaterih konfliktnih odnosov (nepotizem, lastnik, sindrom razvajenega otroka, vojna rož, rivalstvo med otroki, očetovo dominantno obnašanje). Pojavi se lahko molzenje podjetja v primeru, da družinski člani premalo ali nič prispevajo k poslu, ter problem priženjenih. Vodilna delovna mesta za nedružinske člane niso tako atraktivna.
Ključne besede: Družinsko podjetje, družinski sistem, poslovni sistem, lastnik, družinsko ime, stabilna kultura, pripadnost poslu, tradicija podjetja, nepotizem, čustveni vplivi v poslovanju, dominantnost lastnika, vojna rož, rivalstvo otrok, priženjeni, nasledstvo
Objavljeno: 04.11.2014; Ogledov: 904; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (769,99 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici