SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
SPANJE V STAROSTI
Alenka Topolovec, 2010, diplomsko delo

Opis: Spanje je ena izmed osnovnih življenjskih aktivnosti človeka. V starosti so motnje spanja pogostejše. Med njimi je nespečnost na prvem mestu. Pojem nespečnosti je subjektiven, saj izraža človekov občutek kakovosti spanja. Fiziologijo spanja urejata dva mehanizma, cirkadiani ritem in homeostaza. Spanje sestavlja pet faz v obliki enega cikla, ki se preko noči tri do petkrat ponovi. V diplomskem delu smo obravnavali aktivno spanje pri starostnikih med 65. in 80. letom. Z anketo smo ugotavljali tipične probleme in vzroke sprememb pri spanju ter možne vzroke motenj spanja in potrebne ukrepe za njegovo izboljšanje, kar skupaj imenujemo higiena spanja. Rezultati raziskave so potrdili, da imajo starejši ljudje pogostejše težave s spanjem. Kot glavni razlog motenega spanca je bil prisoten fizični dejavnik. Pri tem so izpostavili dva dejavnika, težave pri uriniranju in bolečina, kot najpogostejši motnji. Psihični dejavnik je bil manj pomemben, medtem ko dejavniki okolja niso imeli bistvenega vpliva na motnje spanja. Starostniki so v večini primerov izboljševali svoje spanje z jemanjem tablet. V manjši meri so jim v pomoč nemedikamentozni ukrepi. Opredeljeno je tudi zdravstveno vzgojno delovanje medicinske sestre, ki ima pomembno vlogo pri edukaciji starostnikov in svojcev za doseganje dobrega spanca. Dobro spanje zagotavlja pomemben doprinos h kakovosti življenja.
Ključne besede: spanje, motnje spanja, starostnik, higiena spanja, cirkadiani ritem, homeostaza, medicinska sestra, kakovost spanja.
Objavljeno: 30.03.2010; Ogledov: 2454; Prenosov: 564
.pdf Polno besedilo (514,81 KB)

2.
SPREJEMNI IZPIT V GLASBENO ŠOLO ZAGORJE OB SAVI
Monika Suša, 2010, diplomsko delo

Opis: Glasba je del otrokovega odraščanja, zato je pomembno, da se otrok že od rojstva naprej srečuje z njo ter razvija svoje ritmične in melodične sposobnosti. V teoretičnem delu so opredeljene razlike med glasbenimi sposobnostmi, nadarjenostjo, talentom in muzikalnostjo. Sledi poglavje glasbenih testov, ki so jih sestavljali in izvajali različni raziskovalci in umetniki. Na koncu smo se omejili na dejavnike, ki so pomembni pri sprejemnem izpitu v glasbeno šolo, in na sestavo sprejemnega izpita. V empiričnem delu smo analizirali podatke sprejemnega izpita, ki je potekal v Glasbeni šoli Zagorje ob Savi. Namen analize podatkov je bil ugotoviti, na katerem področju so otroci najuspešnejši in katera področja jim povzročajo težave. Raziskava je pokazala, da je večina otrok, ki se je udeležila sprejemnega preizkusa, glasbeno zelo sposobna. Po pogovoru z ravnateljico Glasbene šole Zagorje ob Savi smo skupaj prediskutirali kriterije, ki so pomembni pri sprejemu otroka na izbrani glasbeni instrument. Le-ti so naslednji: fizične dispozicije (dolžina prstov, oblikovanost zobnega loka, velika pljučna kapaciteta), razvitost melodičnega in ritmičnega posluha, ter na kakšen način se otrok odzove, ko naredi napako.
Ključne besede: glasbene sposobnosti, sprejemni izpit, glasbena šola, glasbeni testi, ritem, melodija
Objavljeno: 22.04.2010; Ogledov: 1697; Prenosov: 219
.pdf Polno besedilo (779,44 KB)

3.
STUDIO ZA PLES CELJE IN PLESNI TEATER IGEN
Mateja Kos, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge sta predstavljena Studio za ples Celje in Plesni teater Igen — njegovi začetki, cilji, načela, programi in države gostovanj. Posamezno so predstavljeni plesni pedagogi, njihova plesna izobraževanja ob domačih in tujih pedagogih ter njihove plesne predstave in izkušnje. Del naloge je namenjen tudi gibanju in plesu. Ker pa so Igenove predstave postale že prave ambasadorke države in mesta Celje, so v nadaljevanju teoretičnega dela predstavljene najpomembnejše predstave, po katerih so prepoznavni. V empiričnem delu so interpretirani podatki iz anketnih vprašalnikov o delu v Studio za ples Celje. Rezultat kritike, ki je v večini pozitivna, je zelo pomemben, saj smo tako dobili tudi objektivno sliko stališča staršev do kvalitete dela v Studio za ples Celje, organizirane ponudbe na področju plesa v kraju Celje in vloge nekaterih zunanjih relevantnih dejavnikov, ki vplivajo na vpis v Studio za ples Celje.
Ključne besede: Studio za ples Celje, Plesni teater Igen, plesni pedagogi, Igenove predstave, ples, gib, ritem.
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 1342; Prenosov: 73
.pdf Polno besedilo (1,11 MB)

4.
PLESNE DELAVNICE NA RAZREDNI STOPNJI
Simona Perša, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Plesne delavnice na razredni stopnji so predstavljene težave, s katerimi se srečujejo učenci 1. in 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja pri učenju plesa ter poklic plesnega pedagoga. V teoretičnem delu je osvetljena vloga plesa v šolah, vpliv in pomen plesa na otrokov razvoj, ples kot dejavnost otrok in poučevanje plesa z vidika plesnega pedagoga. Praktični del ponuja izdelane, preizkušene, analizirane priprave za plesne delavnice na razredni stopnji. V okviru plesnih delavnic smo prišli do naslednjih ugotovitev: - Plesni program je primeren za 1. in 2. VIO, vendar imajo z njim več težav učenci 1. VIO. Težave so namreč pogojene s starostjo in telesnim razvojem otrok. Učenci 1. VIO potrebujejo več časa, da osvojijo plesni program. - Spol in starost pri nekaterih težavah sovpadata, pri drugih pa se razhajata. V našem primeru spol in starost vplivata na koordinacijo in ravnotežje, medtem ko na ritmični čut nimata vpliva. Na izbranem vzorcu se je izkazalo, da imajo več težav glede na VIO, učenci 1. VIO, glede na spol pa fantje. - Obstajajo razlike in podobnosti pri poučevanju plesa v 1. oziroma 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju, vendar je razlik mnogo več. Do razlik prihaja v poučevanju, motoriki, vodenju, artikulaciji plesne ure, pri pomnjenju gibov in glasbenem znanju. - Ugotovili smo tudi, da je delo plesnega pedagoga zelo naporno in zahteva od njega veliko discipline, ustvarjalnosti, psihične in fizične pripravljenosti.
Ključne besede: ples, glasba, ritem, umetnostna-kulturna vzgoja, ples - dejavnost otrok, plesni pedagog, poučevanje plesa.
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 997; Prenosov: 199
.pdf Polno besedilo (800,04 KB)

5.
WALDORFSKE LUTKE
Nataša Obrul, 2016, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem diplomskem delu z naslovom Waldorfske lutke so na podlagi strokovne literature opisana načela waldorfske pedagogike ter življenje in delo njenega utemeljitelja Rudolfa Steinerja. Prav tako je na kratko predstavljena njegova duhovna znanost, imenovana antropozofija. Opisan je pomen ritma v waldorfski pedagogiki ter predstavljeni štirje temperamenti in njihova povezanost z barvami. Podrobneje so s področja umetnosti predstavljene lutke, ki so pomemben del življenja v waldorfskem vrtcu, in njihov vpliv na otrokov razvoj. Ker so waldorfske lutke zaradi svojih značilnih kreacij zelo posebne in ker so ljudem še dokaj neznane, je namen tega diplomskega dela predstaviti njihovo pojavnost in s tem opravičiti njihovo edinstvenost. Opisane so stoječe, ploske, prstne in senčne lutke, lutke za posebne priložnosti, marionete in waldorfska punčka. V zadnjem delu obravnavane teme so predstavljeni materiali in tehnike izdelovanja waldorfskih lutk. Podrobneje je predstavljena volna, njena predelava in uporabnost. Na koncu je predstavljena še waldorfska lutkovna pravljica, različne vrste scen in rekviziti, ki se uporabljajo v waldorfski lutkovni pravljici. Ugotovljeno je bilo, da waldorfske lutke pozitivno vplivajo na otrokov razvoj, zaradi naravnih materialov in preprostosti negujejo otrokove čute in otroke spodbujajo k uporabi domišljije. V waldorfskih vrtcih se najpogosteje uporabljajo stoječe lutke iz različnih tehnik, katerih liki so večinoma človeška bitja, elementarna bitja - palčki ter živali in waldorfska punčka. S to vrsto lutk se otroci tudi najpogosteje igrajo. Waldorfsko lutko bi lahko zaradi njene estetike, sestave in pozitivnega vpliva na otrokov razvoj imenovali tudi dobra igrača.
Ključne besede: Antropozofija, barve, bombaž, elementarna bitja, gibljive slike, letni časi, lutke, marionete, preproste lutke, prstne lutke, ritem, Rudolf Steiner, stoječe lutke, svila, temperamenti, waldorfska pedagogika, waldorfska lutkovna pravljica, waldorfska punčka
Objavljeno: 27.05.2016; Ogledov: 435; Prenosov: 57
.pdf Polno besedilo (15,46 MB)

6.
INTERPRETACIJA OTROŠKIH PESMI 5 DO 6 LET STARIH OTROK
Renata Kosi, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je, da ugotovimo, kako natančno otroci izvajajo besedilo, melodijo in ritem pesmi, kako upoštevajo intonacijo, katero pesem z veseljem pojejo. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih sedemnajst otrok, starih od pet do šest let. Otroci so peli Čukovo ženitev, Naša četica koraka in pesem, katero so si sami izbrali. Na podlagi posnetkov z diktafonom so bile pesmice ocenjene po ocenjevalni lestvici, glede na melodijo, intonacijo, ritem in besedilo. Rezultati so pokazali pomanjkljivosti izvajanja melodije, ritma in besedila pesmi. Pri pesmi katero so si otroci sami izbrali, so bili uspešnejši, predvsem pri poznavanju besedila. Večina otrok si je izbralo pesem, katero so se učili v vrtcu.
Ključne besede: petje pesmi, ritem, melodija, intonacija, besedilo
Objavljeno: 12.09.2016; Ogledov: 267; Prenosov: 16
.pdf Polno besedilo (634,64 KB)

7.
Integracijska funkcija ritma v gibalno plesni vzgoji otroka na predšolski stopnji
Sara Klančnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Integracijska funkcija ritma v gibalno plesni vzgoji otroka na predšolski stopnji je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu raziskujemo pojem ples in ritem. Opredelimo pomembna izhodišča o estetiki, umetnosti in gibu. Gib in ritem sta ključna poglavja diplomske naloge. V empiričnem delu pa raziskujemo vpliv plesnih poskokov - Pajackov na gibalno koordinacijo telesa. Namen raziskave je, da z izhodiščnim pojmom »ritem« poglobimo in pridobimo nova spoznanja s področja gibalno plesne vzgoje predšolskih otrok, z vidika integracije le-teh. V raziskavi je sodelovalo osem otrok starih med tri in štiri leta. S pomočjo ocenjevalne tabele, smo otroke ocenili in sklepamo, da je gibalno ritmična dejavnost »Pajacki« primerna za otroke že v tem starostnem obdobju. Za natančno izvedene omenjene dejavnosti pa bi morali upoštevati daljše časovno obdobje, kot je bilo predstavljeno v raziskavi (en mesec).
Ključne besede: ritem, gib, ples, Pajacki, otrok.
Objavljeno: 25.08.2017; Ogledov: 50; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (714,65 KB)

8.
Obravnava pacientov z atrijsko fibrilacijo pri elektrokonverziji
Patricija Weingerl, 2017, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: med najpogostejše motnje srčnega ritma prištevamo atrijsko fibrilacijo, za katero je značilno nepravilno delovanje srčnih preddvorov in sočasno neenakomerno delovanje srčnih prekatov. Težje oblike AF se lahko zdravijo s pomočjo elektrokonverzije, pri kateri je pomembna ustrezna zdravstvena nega. Namen diplomskega dela je ugotoviti, ali je postopek elektrokonverzije pogostejši pri starejših osebah in ali so pacienti zadostno poučeni o postopku elektrokonverzije. Raziskovalna metodologija: za izdelavo teoretičnega dela diplomske naloge smo uporabili deskriptivno metodo dela. Raziskava temelji na kvantitativni metodologiji. Izvedena je bila anketa ter podatki prikazani s pomočjo računalniških programov Microsoft Word in Microsoft Excel. Rezultati: ugotovili smo, da je atrijska fibrilacija pogostejša v starostni skupini od 61 do 70 let. Kljub rednemu jemanju terapije za preprečevanje motenj srčnega ritma pacienti v povprečju na elektrokonverzijo prihajajo enkrat letno. O izvedbi elektrokonverzije so pacienti ustrezno poučeni. Sklep: atrijska fibrilacija je pogostejša pri starejši populaciji. Pacienti pri hudih motnjah ritma doživljajo strah in neugodje, zato je pomembno, da so zadostno poučeni o izvedbi elektrokonverzije, zdravem načinu življenja in ustreznem jemanju antikoagulantne terapije.
Ključne besede: motnje ritma, medicinska sestra, sinusni ritem, antikoagulantno zdravljenje, palpitacije
Objavljeno: 10.10.2017; Ogledov: 19; Prenosov: 11
.pdf Polno besedilo (1,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici