| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 49
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
EROTIČNA RISBA
FORTUNA LAZAR, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Erotična risba« je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del diplomske naloge. Neposredna erotična upodobitev je del likovne produkcije večine umetnikov. V raziskovanju erotičnih upodobitev sem izpostavila dva umetnika, Egona Schieleja, ki je ustvaril pomemben opus erotične figuralike in Marlene Dumas, še živečo umetnico, ki skozi erotične podobe izraža aktualne teme sodobnosti. Namen tega diplomskega dela je, raziskati vlogo erotičnih upodobitev v preteklosti in danes ter poiskati vzroke za nastanek določenih erotičnih upodobitev pri obeh umetnikih, ki sem jih iskala predvsem s psihološkega vidika. Vse to bom povezala s svojimi likovnimi rešitvami.
Ključne besede: UPODOBITVE, EROTIKA, PORNOGRAFIJA, EKSPRESIONIZEM, MODERNIZEM, EGON SCHIELE, EROTIČNA RISBA, MARLENE DUMAS
Objavljeno: 08.07.2009; Ogledov: 3120; Prenosov: 344
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

4.
METODOLOGIJA UGOTAVLJANJA IN ODKRIVANJA SPOLNIH ZLORAB OTROK
Sabina Švagan, 2009, diplomsko delo

Opis: Spolne zlorabe otrok so realen družbeni pojav. Pri kazenski obravnavi spolnih zlorab predstavlja glavni problem, kako se dokopati do materialne resnice, še zlasti kadar je žrtev majhen otrok, ki še ne zna ali ne zmore povedati, kaj se mu je zgodilo. Izvedenci tako išcejo nove poti, kako do dokazov s spolnih zlorabah otrok. Ena izmed možnosti se je pokazala v analizah otroških risbic. Raziskave so pokazale, da otroške risbe odsevajo družinsko stanje in so pomembne pri dokazovanju spolnih zlorab v družini, ki so sicer še težje dokazljive od ostalih. Pomemben vidik pri tem pa je poznavanje otroške psihologije in razumevanje psihologije pricanja. Tukaj strokovna javnost ravno opozarja na pomanjkljiva znanja in razumevanje teh podrocij in se zavzema za to, da bi se organizirali vsaj posveti na to temo. Postopki bi zaradi tega bili ucinkovitejši, ker bi se á priori izognili (v marsikaterem primeru) nekaterim napakam kot npr. obsodba napacnega storilca, ponovna zaslišanja otrok žrtev-pric spolnih zlorab, pritožbeni postopki idr.
Ključne besede: otroci, spolne zlorabe, kazenski postopek, otroška risba, sposobnost pricanja.
Objavljeno: 14.12.2009; Ogledov: 2748; Prenosov: 336
.pdf Celotno besedilo (401,87 KB)

5.
BARVA, RISBA IN KONTEKST FORMATA
Martin Pintar, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava fenomen barve in vlogo risbe v kontekstu formata. Na podlagi teoretične vsebine diplomskega dela bo izvedena empirična rešitev konkretnega likovnega problema - v obliki konkretnih likovnih materializacij. Tako zastavljen koncept vključuje tudi razstavo slikarskih kompozicij, z namenom postaviti opazovalca v kontekst problematike, povezane s subjektivnim dojemanjem barve. Vsebina torej zajema tudi določitve metodologije praktične izvedbe slik lastnega likovnega projekta. Teoretična vsebina s konceptualno zasnovo projekta je namenjena opredelitvi likovnega problema upodobitve dematerializiranega stanja temeljne ploskve in do opredelitve neposrednega delovanja med barvo, risbo in formatom. Prav tako ta del vsebine raziskuje neposredne povezave med dematerializiranim stanjem, subjektivnim dojemanjem barve in razumevanjem simbolnih dimenzij, ki so imanentne sliki. Empirični cikel slik, ki je bil realiziran v okviru diplomskega dela, nudi kritični vpogled v konkretno rešitev likovnega problema dematerializiranega stanja slike. Na podlagi študija literature in praktičnih spoznanj sem z lastnim projektom deloval v smeri dematerializacije slikarske podobe in argumentirano sledil določitvi zveze in delovanja med barvo, risbo in formatom.
Ključne besede: modra barva, risba, format, temeljna ploskev, dematerializacija, monokromno slikarstvo, simbol.
Objavljeno: 11.02.2010; Ogledov: 2920; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

6.
RIBA FARONIKA
Snežana Malenović, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Riba faronika« je teoretično delo, ki obravnava problematiko motiva pravljičnega apokaliptičnega bitja ribe faronike, ki svetu grozi z vesoljnim potopom. Diploma sestoji iz treh delov. Prvi del naloge je oblikovan kot pregled določene reprezentacije simbolike ribe skozi zgodovino, ki vključuje tudi ribo faroniko kot morsko deklico. Drugi sklop naloge obravnava predstavitev bajeslovne ljudske pesmi Riba faronika. V tretjem delu se posvetim raziskovanju, vrednotenju in interpretaciji ter simbolnemu pomenu upodobitev ribe faronike nekaterih slovenskih umetnikov, predvsem Franceta Miheliča.
Ključne besede: France Mihelič, simbolika ribe, riba faronika, risba, morska deklica, ljudska pesem
Objavljeno: 24.02.2010; Ogledov: 3775; Prenosov: 478
.pdf Celotno besedilo (13,59 MB)

7.
DINAMIKA LINIJE IN BARVA
Saša Oder, 2010, diplomsko delo

Opis: Risba je osnova v vseh ustvarjalnih postopkih, lahko pa obstaja tudi sama zase. V umetnostni zgodovini so nastajale risbe različnih likovnih umetnikov; nekatere so bile pripravljalne, pogosto pa so bile tudi finalne. Vse se med seboj razlikujejo, ne le po motivu in po risarskem materialu, pač pa jih ločujemo tudi po karakterju linije, ki neko risbo zarisuje. Umetniki skozi zgodovino, predvsem pa v 20. stoletju, v risbo vedno bolj vključujejo tudi barvo. Ta lahko risbo poživi in jo naredi atraktivnejšo, a mora biti v njej drugotnega pomena, saj je glavna linija. Zato za risbo uporabljamo predvsem transparentno akvarelno barvo. Tudi glede na izraz obstaja več vrst risb. Za to diplomsko delo je bistvenega pomena kroki, ki ga prav tako uvrščamo med samostojne in finalne umetniške risbe. Zato so v praktičnem delu predstavljeni krokiji, v katerih poleg linije s trdim risarskim materialom gibanje figure prikazuje tudi linija z akvarelom.
Ključne besede: risba, risarske tehnike, linija, zgodovina risbe, kroki, barva, Auguste Rodin.
Objavljeno: 08.04.2010; Ogledov: 2932; Prenosov: 412
.pdf Celotno besedilo (4,55 MB)

8.
OD RISBE DO STRIPA
Iva Gustinčič, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem se osredotočila na analizo del štirih umetnikov: Gustava Klimta, Alfonsa Muche, Takehika Inoueja in Tsukase Hoja. Izhajala sem iz predpostavke, da je na vse štiri posredno ali neposredno vplivala japonska umetnost in jim pomagala oblikovati lasten stil, zaradi katerega so prepoznavni na svojem področju. Japonizem, kot imenujemo vpliv japonske umetnosti na Evropo od leta 1860 dalje, je nedvomno zaznamoval tako Mucho kot Klimta s svojo ornamentiko, dolgimi linijami in živimi barvami; na isti način, kot je sama japonska kultura jasno vplivala na Hoja in Inoueja. V drugem delu naloge bom analizirala tudi lastni stil risanja skozi ilustracije in stripe, zbrane in natisnjene v publikacijo, ki je nastala kot praktični del naloge, ob tem pa poskušala ugotoviti, na kakšen način je vsak izmed obravnavanih umetnikov vplival na razvoj moje risbe.
Ključne besede: JAPONIZEM, STRIP, RISBA, SECESIJA, TSUKASA HOJO, TAKEHIKO INOUE, GUSTAV KLIMT, ALFONS MUCHA
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 2013; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (4,34 MB)

9.
LIKOVNO-OBLIKOVNE STRATEGIJE OTROK PRI RAZLIČNIH RISARSKIH TEHNIKAH
Lucija Gosak, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Likovno-oblikovne strategije otrok pri različnih risarskih tehnikah, je zgrajeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej z vidika risanja na kratko predstavili stopnje otrokovega likovnega izražanja na primeru človeške figure, ter različne likovne tipe otrok. Opisali smo pojme: risba, likovne tehnike, materiali, orodja in podloge. Nato smo predstavili likovna izrazila, ki jih uporabljamo pri risbi. Podrobneje smo opisali suhe in mokre risarske likovne tehnike ter govorili o računalniški risbi, računalniških orodjih in računalniku kot orodju za risanje. Empirični del vsebuje rezultate, ki smo jih pridobili z opazovanjem učencev med likovnim ustvarjanjem in primerjanjem njihovih izdelkov. Kot samostojno tehniko zbiranja podatkov smo izbrali analizo dokumentov, ki jih predstavljajo videoposnetki, posneti med likovnim ustvarjanjem otrok in analizo fotografij, posnetih med postopkom dela učencev. Pri empirični raziskavi smo uporabili deskriptivno, komparativno in kvalitativno metodo pedagoškega raziskovanja. Raziskovalni vzorec je predstavljalo šest osnovnošolskih otrok petega razreda devetletke — trije dečki in tri deklice, ki so bili naključno izbrani. Ugotovili smo, da se likovno-oblikovne strategije otrok spreminjajo glede na ponujeno risarsko tehniko — spreminjale so se tako pri tradicionalnih risarskih tehnikah (oglje in flomaster), kot tudi pri bolj nenavadni risarski tehniki (računalnik). Razlike so se pojavljale med dečki in deklicami, predvsem se je to pokazalo pri tradicionalnih risarskih tehnikah, z ogljem in s flomastrom in sicer pri začetni fazi ustvarjalnega dela učencev.
Ključne besede: likovno-oblikovne strategije otrok, likovni tipi otrok, risarske likovne tehnike, računalniška risba, računalniška orodja.
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 3008; Prenosov: 555
.pdf Celotno besedilo (4,54 MB)

10.
GRAFIKA IN KOLAŽ
Petra Nemec, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je osredotočena na kolažiranje različnih medijev v grafiki. Del vsebine zajema predstavitev grafičnih tehnik globokega tiska, ki jih je avtorica osvojila v grafičnem studiu Edinburgh Printmakers. Predstavljeni so tudi različni mediji, kot so kolaž, fotografija, risba in grafika, v medsebojnem odnosu. V drugem delu je izvedena primerjava posameznih del slovenske grafičarke Zore Stančič z deli avtorice tega diplomskega dela. Vsako izmed del je razloženo z vidika izpričanih kolažnih lastnosti, uporabe posameznega medija in likovnega problema. Avtorica se je odločila za primerjavo svojih del in del Zore Stančič z vidika kolažne tehnike, in to zaradi njunega neprestanega raziskovanja in kombiniranja drugih medijev v grafiko. Preučila je tipične značilnosti kolaža in možnosti, ki nam jih ta tehnika ponuja. Raziskovala je odnos med kolažem in grafiko ter drugimi mediji in grafiko v Zorinih in svojih delih ter predstavila, v katerih njunih delih se prepozna princip kolaža, in ga razložila. Na osnovi obravnavanih grafik je skušala odkriti tako tendence te tehnike kot načine izvedbe. Preko tega je razvidno, da so tendence kolaža prisotne v vseh predstavljenih delih in da je kolažiranje različnih medijev mogoče in lahko tudi zelo kvalitetno. Pridobivanje informacij o temi je potekalo z deskriptivno, zgodovinsko in komparativno metodo. Uporabljeni so bili primarni in sekundarni viri ter viri s spletnih strani avtorjev in projektov. Namen diplomskega dela je preučiti možnosti kolažiranja različnih medijev v grafiki in raziskati vzrok za tovrstno kolažiranje. Hkrati pa medsebojno primerjati njune grafike in njihov nastanek.
Ključne besede: grafika, različni mediji, fotografija, risba, kolaž, kolažiranje, sodobni pripomočki, tradicionalni postopek
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 3202; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (6,67 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici