| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Prikrito oglaševanje kot oblika promocijskega novinarstva : diplomsko delo
Špela Sternad, 2019, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje v tiskanih medijih se je skozi zgodovino zelo spremenilo. Sam tehnološki razvoj, posledično razvoj družbe v bolj potrošniško usmerjeno, je botroval k različnim načinom oglaševanja. Nove vrste oglaševanja iz dneva v dan izpodrivajo uredniško vsebino in jo spreminjajo v prikrito oglaševanje. Osredotočili smo se na tiskane medije, v sami analizi smo analizirali priljubljeno žensko revijo Cosmopolitan, s katero smo želeli odkriti količino prikritih oglasnih sporočil. Število oglasnih sporočil smo pridobili iz šestih naključnih številk revije Comsopolitan iz leta 2017 in šestih naključnih številk Cosmopolitan iz leta 2007. Poleg analize smo izvedli poglobljene intervjuje z ženskami v ciljni starostni skupini revije Cosmopolitan (16–36 let) in jih povprašali, ali vedo, kaj je to prikrito oglaševanje in če ga prepoznajo. Zanimalo nas je tudi, če berejo Cosmopolitan in če so se pri branju te revije že kdaj srečale s prikritim oglaševanjem.
Ključne besede: oglaševanje, prikrito oglaševanje, ženske revije, tiskani mediji
Objavljeno v DKUM: 12.07.2019; Ogledov: 1764; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

3.
Slavia Centralis - ob 10. obletnici izhajanja
Natalija Ulčnik, 2018, predgovor, uvodnik, spremna beseda

Ključne besede: znanstvene revije, humanistika, slovenska književnost, slovenski jezik, slavistične raziskave
Objavljeno v DKUM: 10.10.2018; Ogledov: 1222; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (305,96 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Modne revije
Iris Galinec, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt »Modne revije« sestavlja osem poglavij. V prvem poglavju smo zapisali, sčim se bomo ukvarjali v diplomskem projektu. V ostalih poglavjih smo opredelili pomen mode in trženje le-te, predstavili smo modne revije ter njihove vrste. Zatem smo pisali o modnih agencijah, kjer smo se osredotočili tako na tuje kot domače uspešne modne agencije. Nadaljevali smo z vplivi modnih revij na samopodobo žensk in za konec predstavili pomembnost blagovnih znamk, kjer smo se dotaknili tudi razmer na domačem trgu.
Ključne besede: Modne revije, teden mode, modne agencije, modeli, oblačila, blagovne znamke
Objavljeno v DKUM: 11.05.2018; Ogledov: 1329; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
SEMIOTIKA OGLAŠEVANJA : ŽENSKO TELO V MODNEM OGLAŠEVANJU
Neja Hafner, 2016, magistrsko delo

Opis: Na vsakem koraku smo obdani z mediji, ki nam služijo kot vir informacij in zabave ter nas nezavedno oblikujejo ter vplivajo na naše vedenje in navade. Preko oglaševanja nam množični mediji predstavljajo idealizirano podobo telesa, predvsem ženskega telesa. Po taki podobi se potrošniki zgledujejo in jo želijo doseči, saj so oglasi oblikovani tako, da vzbudijo željo in potrebo po idealnem telesu in podobi ter po izdelkih, ki takšno popolno podobo uresničujejo in izpolnjujejo. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov; iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili tri sklope teorije. Prvi sklop je opredelitev oglaševanja in medijev, bolj podrobno tiskanih medijev, predvsem ženskih revij, saj je tema magistrskega dela podoba ženske v oglasih. V drugem sklopu magistrskega dela smo opredelili semiotiko in njeno uporabo v oglaševanju. Semiotika nam pomaga pri razumevanju oglasnih sporočil, saj se ukvarja z razumevanjem znakov in njihovim interpretiranjem, ki se lahko razlikuje pri vsakem posamezniku. V zadnjem, tretjem sklopu prvega dela, smo proučevali podobo ženske v oglasnih sporočilih. Opisali smo, kakšna je podoba ženske v družbi in oglaševanju, se soočili s še vedno prisotnimi problemi seksizma in obravnavanja ženske kot seksualnega objekta ter kako oglasi vplivajo na ženske. V empiričnem delu smo se osredotočili na razumevanje oglasov s pomočjo semiotične analize, saj se semiotika ukvarja s tem, kako je pomen posredovan. Ker se semiotika ukvarja z razumevanjem in interpretiranjem znakov, je eden glavnih ciljev magistrskega dela pokazati, da je tudi telo znak, ki ga je mogoče opredeliti kot nosilca pomenov. V raziskavi smo med drugim ugotovili, da naj bi bile lepe in vitke ženske opredeljene kot zadovoljne in uspešne ter tudi zaželene. S semiotičnega vidika to pomeni, da nas oglasi nagovarjajo k nakupu izdelka, ki to omogoča.
Ključne besede: oglaševanje, mediji, ženske revije, semiotika, podoba ženske
Objavljeno v DKUM: 10.01.2017; Ogledov: 2481; Prenosov: 364
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

6.
ETIČNOST OGLAŠEVANJA V ŽENSKIH REVIJAH
Lea Milar, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju sem obravnavala temo etičnosti oglaševanja v ženskih revijah, ki je precej aktualna tema v današnjem času, ko smo zasičeni z ogromnimi količinami takšnih in drugačnih vrst etično (ne)spornih oglaševanj. Ravno zaradi zasičenosti z oglasi se vse bolj srečujemo s problematiko vprašanja etičnosti posameznih oglasov, saj so nekateri oglasi na skrajni meji med etično sprejemljivim in etično spornim. K takšnim skrajnostim, ki so na meji sprejemljivega oglaševalce žene predvsem številčna konkurenca, v poplavi katere želijo s svojimi oglasi izstopati, da bi bili opaženi. Diplomski seminar smo razdelili na teoretični in analitični del. Teoretični del vsebuje razlago pojmov kot so etika, oglaševanje, etičnost oglaševanja in ostale pojme povezane s temi osnovnimi pojmi. V analitičnem delu pa smo analizirali oglaševanje v slovenskih ženskih revijah Cosmopolitan, Elle ter Grazia. V vseh treh ženskih revijah je največ moč zaslediti oglaševanja drugih sorodnih medijev (istih založnikov, kot pri revijah samih), kozmetičnih izdelkov, oblačil, raznoraznih storitev, nekaj pa je tudi oglaševanja prehranskih izdelkov, avtomobilov, izdelkov za dom ter tehnike. Ob analizi oglaševanja smo ugotovili, da večinski delež neetičnega oglaševanja predstavlja prav prikrito oglaševanje, ki je hkrati tudi težko dokazljivo kar se tiče etične spornosti. Vse odkrite oglase v vseh treh revijah smo analizirali tudi na podlagi členov Slovenskega oglaševalskega kodeksa ter prišli do ugotovitve, da je v revijah kar nekaj primerov kršitve teh členov, kar bi bilo seveda potrebno izboljšati. Pri oglaševanju v slovenskih ženskih revijah smo ugotovili, da presenetljivo ni moč opaziti hujših primerov kršitve etičnosti oglaševanja. Je pa precejšen problem v prikritem oglaševanj, ki je zelo pogosto v slovenskih ženskih revijah oziroma je le-to kar stalnica v tem oglaševalskem prostoru, kar bi bilo vsekakor potrebno spremeniti. Prav tako je problem napihovanje v oglasih ter preverjanje resničnosti in dokazljivost trditev, česar je tudi veliko zaslediti. Glede na zapisano smo ugotovili tudi, da mora biti oglaševanje etično, ustrezati mora vsem etičnim standardom, saj ima zelo močen vpliv na družbo in posameznike ter mora ravno zaradi tega biti v skladu z etičnimi načeli ter tudi odgovorno v svojem poslanstvu.
Ključne besede: etika, oglaševanje, etika oglaševanja, etične dileme, zakonodaja s področja oglaševanja, ženske revije
Objavljeno v DKUM: 23.11.2016; Ogledov: 1186; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (859,67 KB)

7.
VPLIV ANGLEŠČINE NA SLOVENŠČINO V REKLAMNIH OGLASIH NA PODROČJU ZDRAVJA
Natalija Štefančič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem predstavila vpliv angleškega jezika na slovenščino, osredotočila sem se na reklamne oglase s področja zdravja. Ker je angleščina prevladujoč svetovni jezik, se njeni vplivi kažejo na vseh področjih našega življenja. V Sloveniji smo priča doslej najmočnejšemu vplivu angleščine na slovenščino in oglaševanje pri tem ni nobene izjema. Ker je jezik živ pojav, se v svoji obliki in delovanju tudi neprestano spreminja. V diplomskem delu se osredinjam na področje zdravja in pregledam vpliv angleščine na slovenščino v zdravstvenih revijah, zdravstvenih ustanovah in na internetu. Raziskala sem oglase zadnjih treh let. Ta vpliv analiziram na različnih jezikovnih ravninah: leksikalni, skladenjski, pravopisni, oblikoslovni ter s pragmatičnega in kulturnega vidika. To ponazorim z ustreznimi primeri.
Ključne besede: vpliv angleščine na slovenščino, zdravstveni oglasi, zdravstvene revije, zdravstvene ustanove, internetni zdravstveni oglasi, različne jezikovne ravnine
Objavljeno v DKUM: 27.09.2016; Ogledov: 1687; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

8.
MAJNIŠKA DEKLARACIJA LETA 1989 - VZROKI ZA NJEN NASTANEK IN NJENE POSLEDICE
Renato Škerbinc, 2016, diplomsko delo

Opis: Predmet raziskovanja diplomske naloge je Majniška deklaracija iz leta 1989. Vzroke za njen nastanek gre iskati v 80-ih letih prejšnjega stoletja, po smrti Josipa Broza Tita. Takrat je bila Jugoslavija na prelomu, saj so do izraza prišli znaki gospodarske, socialne in politične krize ter nerešeni mednacionalni, nacionalni in medrepubliški odnosi. Jugoslavija kot federacija je združevala republike in pokrajini, ki so se izjemno razlikovale po kulturi, veri, narodnosti in jeziku. Neposredna vzroka za nastanek Majniške deklaracije sta bili prelomna 57. številka Nove revije in afera Janša, Bavčar, Tasić, Zavrl. Hkrati je k temu pripomogla tudi tedanja oblast, ki je Slovenijo videla kot del jugoslovanske federacije in ne kot samostojno suvereno državo. Tako je kot neposredna posledica Majniške deklaracije nastala Temeljna listina Slovenije. Vpliv Majniške deklaracije je bil vsekakor večji. Zaradi nje je prišlo do ustanavljanja novih političnih strank in imela je velik vpliv na demokratizacijo slovenske družbe. Majniška deklaracija je bila prelomnica v ustvarjanju samostojne slovenske države in lahko rečemo celo, da je neke vrste ustanovna listina slovenske državnosti.
Ključne besede: Majniška deklaracija 1989, 57. številka Nove revije, Afera JBTZ, Temeljna listina Slovenije
Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 1474; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (762,22 KB)

9.
Analiza vizualne sporočilnosti oglasov za otroke v izbranih otroških revijah
Mojca Viličnjak, 2016, magistrsko delo

Opis: Pri izdelavi magistrskega dela nas je zanimalo, kakšne so značilnosti tiskanih oglasov za otroke v otroških revijah. V teoretičnem delu smo raziskali teorije otrokovega razvoja, medijsko pismenost otrok in vzgojo za medije ter vpliv in značilnosti oglaševanja za otroke. Pri tem smo se dotaknili tudi zakonskega vidika oglaševanja, ki je namenjeno otrokom. Nekaj besed smo namenili tiskanim medijem, katerih ciljna skupina so otroci. Vključili smo tudi vizualne elemente, ki gradijo oglase. Pri praktični analizi smo izbrali revije Pil, Moj planet in National Geographic Junior, v katerih smo podrobneje analizirali in primerjali oglase. Na koncu smo podali rezultate, primerjave in ugotovitve, do katerih smo prišli z našo raziskavo.
Ključne besede: oglasi, otroci, revije, vizualna komunikacija
Objavljeno v DKUM: 19.08.2016; Ogledov: 1114; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (3,46 MB)

10.
REVIJE O ŽIVLJENJSKEM SLOGU: PRIMERJAVA DOMAČIH IN LICENČNIH BLAGOVNIH ZNAMK
Romanca Pahor, 2015, diplomsko delo

Opis: V času, v katerem živimo, se razvijajo številni novi mediji. Medijske hiše so tako postavljene pred vedno nove izzive, saj morajo za pozornost svojih občinstev tekmovati z novimi, naprednejšimi tehnologijami. Številni lastniki »klasičnih« medijev gredo v boju zanjo v korak s časom – v lasti imajo zelo obiskane spletne strani, razvijajo mobilne aplikacije in so močno prisotni na družbenih omrežjih. S primerjalno analizo 14 slovenskih življenjsko stilnih revij – tako licenčnih kot domačih – sem ugotavljala, ali obstajajo razlike med njimi in jih prepoznala. Primerjala sem: naklade in dosege, cene revij in oglasnega prostora, oglaševanje in prihodke iz oglaševanja ter prisotnost spletnih in drugih digitalnih kanalov komuniciranja.
Ključne besede: življenjsko stilne revije, licenčne revije, družbena omrežja, oglaševanje, naklade, dosegi
Objavljeno v DKUM: 18.03.2016; Ogledov: 864; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (957,05 KB)

Iskanje izvedeno v 2.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici