| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza otroških pesmi revije Cicido in Ciciban med letoma 2011 in 2023
Maruša Kajzba, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na analizo pesemskega gradiva oz. uglasbenih otroških pesmi, ki jih najdemo v revijah Cicido in Ciciban med letoma 2011 in 2023. V teoretičnem delu smo predstavili: otroški reviji Cicido in Ciciban, elemente analize pesemskega gradiva, načrtovanje glasbenih dejavnosti v vrtcu, Kurikulum za vrtce ter razvoj glasbenih sposobnosti otrok. V empiričnem delu smo zbrali objavljene pesmi iz revij Cicido in Ciciban od leta 2011 do leta 2023 in jih analizirali glede na ritmično-melodično strukturo, vsebino, obliko in značaj pesmi. Ugotovili smo, da so otroške pesmi in vsebine iz revije Cicido primerne za predšolsko obdobje, otroške pesmi in vsebine iz revije Ciciban pa so primerne za šolsko obdobje. Pridobljene analize in ugotovitve lahko odpirajo možnosti za kasnejše načrtovanje, izvajanje in vrednotenje pesemskega gradiva za predšolske otroke.
Ključne besede: revija Cicido, revija Ciciban, analiza otroških pesmi, načrtovanje glasbenih dejavnosti, razvoj glasbenih sposobnosti otrok
Objavljeno v DKUM: 23.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (22,57 MB)

2.
VLOGA MEDIJEV ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ V VRTCU
Monika Kokot, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na podlagi strokovne in znanstvene literature analizirali pojem trajnostni razvoj. Namen diplomskega dela je ugotoviti, ali so v otroški reviji Cicido zajete vsebine o trajnostnem razvoju in če so, v kolikšni meri. Namen empirične raziskave je bil, da ugotovimo, kaj vzgojiteljem pomeni vzgoja za trajnostni razvoj in kakšen pomen ima revija Cicido pri oblikovanju vzgoje za trajnostni razvoj. Raziskali smo tudi, v kolikšni meri vzgojiteljice uporabljajo revijo Cicido in zanimala so nas pričakovanja vzgojiteljic, ki so vezana na vsebino Cicidoja. Pri raziskovanju je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. V raziskavi, ki je potekala v aprilu in maju tega leta, je sodelovalo 129 vzgojiteljic iz mariborskega in širšega ptujskega okolja. Vzgojiteljev ni bilo. Podatki so bili računalniško obdelani s programom SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Statistično značilnost smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05 (p < 0,05). Rezultati kažejo, da večina vzgojiteljic pri svojem delu uporablja revijo Cicido, vendar ne vsak dan. Najpogosteje se poslužujejo zgodb, ki se navezujejo na trajnostni razvoj, redkeje se poslužujejo pesmi, ugank, izštevank in rim za podkrepitev vzgoje za trajnostni razvoj. Vzgojiteljice menijo, da je vsebin o trajnostnem razvoju v Cicidoju dovolj in nimajo posebnih pričakovanj.
Ključne besede: trajnostni razvoj, vrtec, revija Cicido, vzgojiteljice
Objavljeno v DKUM: 19.11.2012; Ogledov: 2261; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (325,50 KB)

3.
GLASBENE VSEBINE V SERIJSKIH PUBLIKACIJAH CICIBAN IN CICIDO TER NJIHOVA UPORABA V PRAKSI
Nataša Medved, 2010, diplomsko delo

Opis: Najprej so bili samo zvoki, ki jih je človek izvajal z udarjanjem na trde, zveneče predmete in jih spremljal s svojim glasom. Prvotni glasbeni izraz je bilo bolj kakor petje vpitje in oponašanje zvokov iz narave. Pri tem je človeka najbolj prevzel ritem. Z njim je povezal tudi gibanje telesa. Tako so se rodili ples, petje in igranje na zveneče predmete (les, kamen, kost). Nastanek piščali je prinesel nov glasbeni izraz — melodijo, ki pa predstavlja višji glasbeni razvoj. Sprva se je glasba ustno prenašala iz roda v rod. Ko pa so se pojavili posebni znaki za pisanje not, se je tudi glasba začela spreminjati. Ni pa se spreminjala samo glasba, spreminjala se je tudi miselnost o vplivu glasbe na človeka. Glasba ima izjemno pozitiven vpliv na oblikovanje značaja posameznika. Zato se je glasba počasi začela pojavljati v glasbenih knjižicah; najprej kot ročno napisana, ob izumu tiskarskega stroja pa se je začela množično objavljati v publikacijah. Čez čas so odkrili, da je otrok za glasbo zelo dovzeten, da jo potrebuje, da otroka glasba čustveno bogati in plemeniti. Zato so začeli v mladinskih publikacijah (Vertec, Angeljček …) objavljati pesmice za otroke, ki so bile sprva bolj zahtevne po vsebini, besedilu, melodiji, razponu, ritmu in tonskem načinu. Po drugi svetovni vojni pa so otroške pesmice, ki so bile objavljene v publikacijah, kot sta Ciciban in Cicido, postale manj zahtevne. Namen diplomskega dela je na podlagi teoretičnih izhodišč ugotoviti razvoj tiskanega besedila in glasbenega tiska na Slovenskem, pojav prve uglasbene pesmice v otroški reviji, zgradbo in razvoj Cicibana ter Cicidoja, izvesti analizo uglasbenih pesmic ter pripraviti zbirko vseh uglasbenih pesmic v revijah Ciciban in Cicido. Namen empiričnega dela je ugotoviti prepoznavanje uglasbenih pesmic v revijah Ciciban in Cicido ter pogostnost njihove uporabe v praksi.
Ključne besede: revija Ciciban, revija Cicido, uglasbene pesmice, serijska publikacija, pojav prve pisave, zgodovina tiska, razvoj mladinskega tiska, zgodovina zapisovanja glasbe, notni tisk, predšolski otrok.
Objavljeno v DKUM: 05.07.2010; Ogledov: 4076; Prenosov: 846
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici