1. Analiza otroških pesmi revije Cicido in Ciciban med letoma 2011 in 2023Maruša Kajzba, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na analizo pesemskega gradiva oz. uglasbenih otroških pesmi, ki jih najdemo v revijah Cicido in Ciciban med letoma 2011 in 2023. V teoretičnem delu smo predstavili: otroški reviji Cicido in Ciciban, elemente analize pesemskega gradiva, načrtovanje glasbenih dejavnosti v vrtcu, Kurikulum za vrtce ter razvoj glasbenih sposobnosti otrok. V empiričnem delu smo zbrali objavljene pesmi iz revij Cicido in Ciciban od leta 2011 do leta 2023 in jih analizirali glede na ritmično-melodično strukturo, vsebino, obliko in značaj pesmi. Ugotovili smo, da so otroške pesmi in vsebine iz revije Cicido primerne za predšolsko obdobje, otroške pesmi in vsebine iz revije Ciciban pa so primerne za šolsko obdobje. Pridobljene analize in ugotovitve lahko odpirajo možnosti za kasnejše načrtovanje, izvajanje in vrednotenje pesemskega gradiva za predšolske otroke. Ključne besede: revija Cicido, revija Ciciban, analiza otroških pesmi, načrtovanje glasbenih dejavnosti, razvoj glasbenih sposobnosti otrok Objavljeno v DKUM: 23.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 24 Celotno besedilo (22,57 MB) |
2. Revija Ciciban poje in pleše nekoč in danesTamara Frank, 2020, diplomsko delo Opis: Glasba izjemno vpliva na otrokov celostni razvoj in z revijo Ciciban poje in pleše otroku omogočimo, da glasbo doživi in se z njo izrazi. Izredno pomembna je kulturna vzgoja, ki jo z revijo prenašamo na otroke, saj je v teh časih niso deležni v tolikšni meri, kot bi jo morali. Otroci z nastopom pridobivajo samozavest, veselje po končani reviji, ko starši otroke pričakajo s ponosom, je nepopisno lepo. Želimo si, da bi revija Ciciban poje in pleše delovala še mnogo let za prihodnje generacije.
Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del.
V teoretičnem delu smo se osredotočili na predstavitev glasbenih dejavnosti v vrtcu, pevskega zbora kot obogatitveno dejavnost ter predstavitev razvoja revije Ciciban poje in pleše od samega začetka, od leta 1970 do danes.
V empiričnem delu smo raziskali, katere pesmi so se prepevale na reviji ter kako revija vpliva na delo vzgojiteljev v mariborskih vrtcih. Ugotovili smo, da so skozi vsa leta prevladovale pesmi skladatelja Janeza Bitenca, v prvih 30. letih tudi Janeza Kuharja ter v zadnjih 20. letih pesmi Tomaža Habeta. Veliko so se prepevale slovenske ljudske pesmi in pesmi Mire Voglar. Skozi leta je repertoar pesmi postal zelo širok, pojavljale so se pesmi različnih slovenskih in tujih skladateljev ter tuje ljudske pesmi. Ugotovili smo, da imajo v večini enot po mariborskih vrtcih obogatitvene dejavnosti v obliki pevskega zbora in plesne skupine. Vzgojitelji z otroki veliko prepevajo in plešejo, kar je v vrtcu izredno pomembno. Revija Ciciban poje in pleše pozitivno vpliva na delo vzgojiteljev v vrtcih. Ključne besede: glasbene dejavnosti v vrtcu, otrokov razvoj, otroške pesmi, pevski zbor, revija Ciciban poje in pleše Objavljeno v DKUM: 18.02.2021; Ogledov: 1338; Prenosov: 90 Celotno besedilo (1,43 MB) |
3. OBLIKOSLOVJE V UMETNOSTNIH BESEDILIH REVIJE CICIBAN V LETU 2012Kaja Kosar, 2014, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo predstavlja oblikoslovje v umetnostnih besedilih revije Ciciban v letu 2012. Analiza temelji na primerjavi umetnostnih besedil treh avtorjev, Anje Štefan, Andreja Rozmana Roze in Vladana Nikolića, katerih dela so bila objavljena v februarski, majski, julijsko-avgustovski in novembrski številki Cicibana leta 2012. Namen diplomskega dela je predstaviti, katere besedne vrste avtorji v svojih besedilih najpogosteje uporabljajo in katere redko ali celo nikoli. Besedila avtorjev so kvalitativno obdelana, razčlenjena na sestavne dele – besede, le-te so nadalje oblikoslovno analizirane. Dobljeni podatki so kvantitativno obdelani z deskriptivno statistiko, primerjani s komparativno metodo, rezultati pa s frekvenčno distribucijo grafično ter tabelarično prikazani. Analiza je pokazala, da vsi trije avtorji v svojih besedilih, ki jih pišejo za otroke, pogosto uporabljajo glagole, samostalnike, vezniške besede, prislove, členke, samostalniške zaimke ter predloge. Pridevnikov je v izbranih besedilih malo. Pri medmetih avtorji niso tako enotni, saj jih je največ v stripih Vladana Nikolića in so tam zelo pogosti, medtem ko jih druga dva avtorja redko uporabljata. Ravno obratno pa je s predlogi, ki v Nikolićevih stripih niso tako pogosti, velik delež pojavljanja pa imajo v delih Anje Štefan in Andreja Rozmana Roze. Pridevniške zaimke in posamostaljene pridevniške besede redko najdemo v besedilih Anje Štefan in Andreja Rozmana Roze, v stripih Vladana Nikolića nikoli. Redke števnike najdemo le v Nikolićevih stripih. Besedja, ki bi bilo povezano s tematiko letnega časa, razen redkih v Nikolićevem stripu Maček Igor in jesen, avtorji niso uporabljali. Ključne besede: oblikoslovje, besedne vrste, revija Ciciban, Anja Štefan, Andrej Rozman Roza, Vladan Nikolić Objavljeno v DKUM: 07.10.2014; Ogledov: 1667; Prenosov: 238 Celotno besedilo (1,64 MB) |
4. GLASBENE VSEBINE V SERIJSKIH PUBLIKACIJAH CICIBAN IN CICIDO TER NJIHOVA UPORABA V PRAKSINataša Medved, 2010, diplomsko delo Opis: Najprej so bili samo zvoki, ki jih je človek izvajal z udarjanjem na trde, zveneče predmete in jih spremljal s svojim glasom. Prvotni glasbeni izraz je bilo bolj kakor petje vpitje in oponašanje zvokov iz narave. Pri tem je človeka najbolj prevzel ritem. Z njim je povezal tudi gibanje telesa. Tako so se rodili ples, petje in igranje na zveneče predmete (les, kamen, kost). Nastanek piščali je prinesel nov glasbeni izraz — melodijo, ki pa predstavlja višji glasbeni razvoj. Sprva se je glasba ustno prenašala iz roda v rod. Ko pa so se pojavili posebni znaki za pisanje not, se je tudi glasba začela spreminjati. Ni pa se spreminjala samo glasba, spreminjala se je tudi miselnost o vplivu glasbe na človeka. Glasba ima izjemno pozitiven vpliv na oblikovanje značaja posameznika. Zato se je glasba počasi začela pojavljati v glasbenih knjižicah; najprej kot ročno napisana, ob izumu tiskarskega stroja pa se je začela množično objavljati v publikacijah. Čez čas so odkrili, da je otrok za glasbo zelo dovzeten, da jo potrebuje, da otroka glasba čustveno bogati in plemeniti. Zato so začeli v mladinskih publikacijah (Vertec, Angeljček …) objavljati pesmice za otroke, ki so bile sprva bolj zahtevne po vsebini, besedilu, melodiji, razponu, ritmu in tonskem načinu. Po drugi svetovni vojni pa so otroške pesmice, ki so bile objavljene v publikacijah, kot sta Ciciban in Cicido, postale manj zahtevne.
Namen diplomskega dela je na podlagi teoretičnih izhodišč ugotoviti razvoj tiskanega besedila in glasbenega tiska na Slovenskem, pojav prve uglasbene pesmice v otroški reviji, zgradbo in razvoj Cicibana ter Cicidoja, izvesti analizo uglasbenih pesmic ter pripraviti zbirko vseh uglasbenih pesmic v revijah Ciciban in Cicido. Namen empiričnega dela je ugotoviti prepoznavanje uglasbenih pesmic v revijah Ciciban in Cicido ter pogostnost njihove uporabe v praksi. Ključne besede: revija Ciciban, revija Cicido, uglasbene pesmice, serijska publikacija, pojav prve pisave, zgodovina tiska, razvoj mladinskega tiska, zgodovina zapisovanja glasbe, notni tisk, predšolski otrok. Objavljeno v DKUM: 05.07.2010; Ogledov: 4076; Prenosov: 850 Celotno besedilo (2,96 MB) |