| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
OTROKOVE PRAVICE V EVROPSKI UNIJI
Aleška Ramšak, 2011, diplomsko delo

Opis: Otroci so naše največje bogastvo. V EU so mnogi otroci prizadeti zaradi revščine in socialne izključenosti. Poseben problem predstavljajo enostarševske družine in družine z večjim številom otrok. V EU živi na pragu revščine 19 milijonov otrok. Evropski Svet je marca 2006 pozval države članice, naj sprejmejo ukrepe, s katerimi bi se odpravila revščina otrok. OZN je sprejela KOP (1989). EU je sprejela EKUOP (1996). V Evropi varujeta otrokove pravice tudi EKČP (1950) in ESL (1961). UNICEF je edina organizacija v okviru Združenih narodov, ki je posvečena izključno otrokom in skrbi za njihovo preživetje in razvoj. Kršitve otrokovih pravic v Evropski uniji so delo otrok, nasilje nad otroki, otroška prostitucija, socialna izključenost, spolna zloraba otrok, trgovina z otroki. Vsi državljani Evropske unije moramo poskrbeti, da bodo otroci živeli otroka dostojno življenje vsak dan in da ne bodo kršene njihove pravice.
Ključne besede: otrokove pravice, revščina otrok, družina, konvencija, kršitve otrokovih pravic, nasilje, stopnja tveganja revščine, socialna izključenost
Objavljeno: 16.05.2011; Ogledov: 2680; Prenosov: 529
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

2.
UČINEK SOCIALNIH TRANSFERJEV NA ZMANJŠEVANJE REVŠČINE V SLOVENIJI IN NA MADŽARSKEM
Vesna Marton, 2014, magistrsko delo

Opis: V nalogi se osredinjamo na področje socialnih transferjev in revščine. Socialne transferje prištevamo k sklopu socialnega varstva, s katerim preprečujemo in rešujemo socialno problematiko ljudi. Primerjali smo prejemanje socialnih transferjev na območju Madžarske in Slovenije, pri čemer smo ugotovili, da sta obe omenjeni državi socialni, čeprav ima Madžarska nekoliko nižje socialne prejemke in drugačen sistem prerazporejanja le-teh. Hkrati pa velja omeniti, da obe državi dajeta izredno velik poudarek socialni zaščiti svojih državljanov, saj so izdatki v ta namen, skozi različna obdobja, bistveno višji od nekaterih držav članic Evropske unije. Revščina je zmeraj predstavljala družbeni problem sleherne nacije in države. V nalogi smo proučili še dejavnike, ki so glavni krivci zviševanja revščine, tako pri nas kot pri sosedih. Revščina otrok, kot največji izziv modernega (razvitega) sveta, je prisotna v vseh oblikah in v vseh državah. Najbolj izpostavljene družbene skupine na Madžarskem predstavljajo družine z več otroki, v Sloveniji pa enočlanska gospodinjstva. Iz primerjav lahko ugotovimo, da je območje Madžarske večje, kar pomeni, da prebiva več ljudi in je tudi revščina posledično višja kot v Sloveniji. Posebno pozornost smo namenili pomembnosti socialnih transferjev glede na zniževanje revščine v obeh državah. Prišli smo do spoznanja, da je pri sosedih revščina večja, toda z dajanjem socialnih transferjev svojim državljanom , se število revnih zniža skoraj za polovico. Ugotavljamo,da se na podoben način znižuje revščina tudi v Sloveniji.
Ključne besede: socialni transferji, socialno varstvo, revščina, revščina otrok, denarni prejemki.
Objavljeno: 27.01.2015; Ogledov: 668; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

3.
VZGOJITELJEVO ZAZNAVANJE REVŠČINE V DRUŽINI PREDŠOLSKEGA OTROKA
Monika Strenčan, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vzgojiteljevo zaznavanje revščine v družini predšolskega otroka je empirično diplomsko delo, s katerim smo želeli ugotoviti, ali vzgojitelji v vrtcih prepoznavajo revščino pri predšolskih otrocih in kako nanjo reagirajo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili pojem revščina. Opisali smo teorije revščine in funkcijo revščine. Analizirali smo tudi razloge, ki pripeljejo do revščine in posledice revščine, ki pogosto kršijo človekove pravice. Poseben poudarek smo namenili družini predšolskega otroka, ki se znajde v revščini. V zaključku teoretičnega dela pa smo opisali vpliv revščine na predšolskega otroka in stiske, ki jih pri tem doživlja. V empiričnem delu smo si zastavili štiri raziskovalne hipoteze, ki smo jih na osnovi dobljenih empiričnih podatkov s pomočjo dobljenih odgovorov na anketni vprašalnik tudi preverili. Anketni vprašalnik smo oblikovali z namenom, da raziščemo ozaveščenost, možnost prepoznavanja in ravnanja strokovnih delavcev ob prepoznavi revščine. Razdelili smo ga med 100 vzgojiteljev in pomočnikov vzgojitelja v vrtcih. Podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov, smo obdelali z uporabo programa SPSS. Vse pridobljene podatke smo analizirali, predstavili v tabelah in jih interpretirali.
Ključne besede: revščina, teorija revščine, človekove pravice, diskriminacija, družina s predšolskim otrokom, predšolski otrok
Objavljeno: 01.09.2016; Ogledov: 502; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (619,44 KB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici