| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Restitucija kot način reševanja konfliktov
Katja Gomboc, 2019, diplomsko delo

Opis: Do konfliktov lahko v današnjem hitrem ritmu življenja zaradi stresa ali drugih dejavnikov pride hitro, saj so tudi potrebe vsakega posameznika lahko zelo različne. Med procesom komuniciranja lahko pride do nesporazuma ali nestrinjanja in konflikt, ki je nastal, moramo tudi uspešno rešiti. Restitucija je učinkovit način reševanja konfliktov, ki ga veliko posameznikov še ne pozna. V teoretičnem delu diplomske naloge predstavljamo različna razmišljanja avtorjev o komunikaciji, frustracijah, konfliktu, slednjega tudi podrobneje spoznamo, spoznamo pa tudi možnosti reševanja konflikta. V tem delu tudi bolje predstavimo pojem restitucija, njene oblike in lastnosti in kako jo lahko dosežemo. Empiričen del vsebuje rezultate naše raziskave, v kateri je sodelovalo 100 vzgojiteljev in pomočnikov vzgojitelja. V naši raziskavi nas je zanimalo, kaj za anketirance pomeni konflikt, kako se nanj odzivajo, kako dobro poznajo restitucijo in kako so v izvajanju slednje suvereni in kakšne so razlike glede na starost in na delovno mesto anketirancev. Podatke smo zbirali s pomočjo anketnega vprašalnika, pridobljene podatke pa smo obdelali s pomočjo statističnega programa SPSS. Pridobljeni podatki nam kažejo, da veliko vzgojiteljev in pomočnikov vzgojitelja pozna restitucijo, ki jo nekateri uporabljajo v konfliktnih situacijah na delovnem mestu s sodelavci. Čeprav strokovni delavci restitucijo poznajo, nam rezultati kažejo, da večina strokovnih delavcev čuti, da bi svoje znanje o restituciji lahko dopolnili.
Ključne besede: predšolski otrok, frustracije, konflikt, restitucija, pedagoški delavec
Objavljeno v DKUM: 22.11.2019; Ogledov: 1596; Prenosov: 289
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

2.
ODŠKODNINA KOT SANKCIJA
Branka Cimeša, 2016, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo je odraz želje po celovitejšemu pristopu k spoznavanju instituta odškodnine kot vrste civilnopravne sankcije. Na temo odškodninskega prava je bilo prelitega veliko črnila, vendar maloštevilni so domači viri, ki omogočajo spoznavanje omenjenega instituta z vidika njegovega pomena, namena, izvora, skratka temeljev, ki bi prispevali k integralnemu razumevanju predmetnega instituta. Omenjeno spoznanje o prisotni vrzeli med temeljnimi pojmi, velja nasploh za področje civilnega prava. Navedeno ugotovitev podkrepljuje dejstvo, da je splošni pojem civilnopravne sankcije ostal neizoblikovan. V želji po spoznavanju instituta odškodnine in njeni umestitvi v sistem pravnih sankcij se teorija med drugim poslužuje klasificiranja, ki v določeni meri zapolnjuje navedene vrzeli. S tem namenom sem v diplomskem delu predstavila klasifikacijo pravnih sankcij, ki zadevajo neposredno kršitelja ter klasifikacijo civilnopravnih sankcij z vidika ciljev in namena, ki jih le-te zasledujejo. Odškodnina kot sankcija je institut odškodninskega prava, ki ga kot skupek pravnih pravil in pravnih načel, umeščamo v podpanogo obligacijskega prava in panogo civilnega prava. Njena pravna podlaga oziroma podlaga za sankcioniranje je normativno urejena v Obligacijskem zakoniku (OZ), vendar ob tem ne gre zanemariti Ustavo Republike Slovenije, ki predstavlja hierarhično najvišji pravni akt in temelj celotnega slovenskega pravnega reda. Skoraj ga ni področja, ki ne bi bilo prepleteno z odškodninskim pravom, vendar pogoji oziroma predpostavke, ki morajo biti podane za izrek sankcije ostajajo takšne, kot jih je izoblikovalo civilno pravo. Kadar restitucija ni izvedljiva, subsidiarno nastopi denarna odškodnina. Namen denarne odškodnine kot sankcije počiva na temelju pravnega standarda pravične denarne odškodnine. Bodisi kot ekvivalenca, bodisi kot satisfakcija. Zgodovinsko gledano, tako kazensko kot civilno pravo izvirata iz istih korenin. Danes se namen sankcij popolnoma razlikuje. Medtem ko kazensko pravo izpostavlja storilca kaznivega dejanja, njegova dejanja moralno vrednoti, ga kaznuje in skuša doseči preventivni učinek na druge, pa odškodninsko pravo izpostavlja oškodovanca ter temelji na pravičnem odškodovanju in povrnitvi škode v obsegu, ne več, ne manj, kot bi ustrezala pojmu pravične denarne odškodnine. Vendar omenjeno velja za kontinentalni pravni sistem, medtem ko anglo-ameriški pravni sistem počiva na drugačnih temeljih. Zaradi vpliva zgodovinske dediščine in posledično prepletanja različnih funkcij odškodnine, je elemente kazenskih sankcij v odškodninskem pravu čutiti tudi do neke mere pri nas.
Ključne besede: odškodnina, denarna odškodnina, sankcija, klasifikacija sankcij, odgovornost, restitucija, kaznovalna odškodnina, satisfakcija, civilna kazen.
Objavljeno v DKUM: 18.11.2016; Ogledov: 1468; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

3.
NEKATERI VIDIKI UPORABE RESTITUCIJE PRI PREDŠOLSKIH OTROCIH
Sara Potočnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Konflikte med otroki oziroma med dvema ali več udeleženci lahko na preprost, enostaven in učinkovit način rešimo s pomočjo vzgojnega pristopa restitucije. Teoretični del diplomske naloge predstavlja ugotovitve in razmišljanja različnih avtorjev o konfliktih, razumevanju konflikta, vrstah konfliktov, vzrokih za nastanek konfliktov, odzivih na konflikt reševanju konflikta, metode reševanja konflikta, načine reševanja konfliktov ter o načelih reševanja konfliktov. Posvečena je bila predvsem pozornost o restituciji oziroma povračilu škode, njenih značilnostih, predstavljenih je deset primerov izvedbe restitucije, discipliniranje nasproti kaznovanju in pravilna izvedba. V povezavi je predstavljena tudi vloga mediacije. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave. Naš namen je bila predstavitev, kako lahko konflikte in nesoglasja učinkovito rešujemo s pomočjo restitucije. Zanimalo nas je, ali starši in pedagoški delavci vzgojni pristop restitucije poznajo, kako pogosto ga uporabljajo in kakšno je njihovo mnenje o uporabi omenjenega pristopa ter ali pri tem obstajajo razlike glede na spol, starost in vlogo anketirancev. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega je odgovorilo 98 staršev, ki imajo otroke vpisane v Vrtec Rogaška Slatina ter 102 pedagoška delavca, ki so zaposleni v Vrtcu Rogaška Slatina in v Vrtcu Anice Černejeve. Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo statističnega programa SPSS. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da imajo pedagoški delavci ter starši pozitivno stališče o vzgojnem ukrepu restitucija ter da se v večini strinjajo z njegovo uporabo pri otrocih, starih do treh let, ter pri otrocih, starejših od treh let.
Ključne besede: predšolski otrok, starši, pedagoški delavci, konflikti, restitucija, mediacija.
Objavljeno v DKUM: 17.11.2016; Ogledov: 2244; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (544,28 KB)

4.
BISTVENA KRŠITEV POGODBE S STRANI PRODAJALCA KOT PODLAGA ZA NJEN RAZDOR PO KONVENCIJI ZDRUŽENIH NARODOV O POGODBAH O MEDNARODNI PRODAJI BLAGA
Eva Šmirmaul, 2013, diplomsko delo

Opis: Izpolnitev obveznosti skladno z dogovorom v mednarodni prodajni pogodbi oziroma določbami Dunajske konvencije igra ključno vlogo pri vsakodnevnem nemotenem poslovanju gospodarskih subjektov. Mnogokrat pa se v praksi zgodi, da pride do kršitev obveznosti s prodajalčeve strani. Kršitve so takšne narave, da jih opredelimo kot bistvene ali pa kot nebistvene. V vsakem primeru posebej je potrebno presoditi težo same kršitve. Razlikovanje med bistvenimi in nebistvenimi kršitvami je temeljnega pomena za uveljavljanje sankcij, ki jih ima na voljo kupec. Le takrat, ko so izpolnjeni elementi bistvene kršitve, sme kupec podati izjavo o odstopu od pogodbe. Kljub temu pa se v praksi lahko zgodi, da kupec izgubi pravico do razveze, če izjave ne poda pravočasno in če prodajalec ne podlagi same izjave ne more sklepati, da kupec zahteva razdor pogodbe. Najpomembnejši učinek razveze je restitucija, po kateri mora vsaka stran drugi vrniti tisto, kar je dala. Če kupec uspe razvezati pogodbo, se na podlagi tega šteje, da sta stranki prosti vseh obveznosti. Na podlagi razdora pogodbe tako pridemo do začetnega stanja, tj. kot da pogodba nikoli ni bila sklenjena. Čeprav je v določenem konkretnem primeru podana bistvena kršitev in ima kupec pravico do razveze, je možno, da pogodba ostane v veljavi oziroma da kupec izgubi razvezno upravičenje. To se zgodi v primeru poslabšanja ali uničenja blaga kot posledica ravnanj kupca, razen če kupec zadosti eni izmed izjem, določenih z Dunajsko konvencijo.
Ključne besede: Dunajska konvencija, bistvena kršitev, bistveno prikrajšanje, predvidevanje kršitve, razveza pogodbe, učinki razveze, restitucija.
Objavljeno v DKUM: 08.05.2014; Ogledov: 2351; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (743,50 KB)

5.
KRŠITEV POGODBE IN SANKCIJE V ANGLEŠKEM PRAVU
Monika Skledar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavim sankcije kršitev pogodb v angleškem pravu. Za boljše razumevanje, podam na začetku kratek opis razvoja pogodbenega prava ter dva tipična sistema, ki sta se razvila v angleškem pravu, in sicer sistem common law in sistem equity. Čeprav sodišča niso več ločena na tak način, je še vedno potrebno ločevati sankcije common law in sankcije equity. Na kratko opišem tudi učinke in vrste kršitev. Najpogostejša oz. najsplošnejša sankcija common law je odškodnina. V nadaljevanju navedem in opišem različne kriterije in izračune odškodnin. Prikažem, da se stranki pogodbe lahko tudi sami dogovorita o odškodnini; kadar pa stranki odškodnine nista določili, se uporabi quantum meruit oziroma primerna odškodnina. Možna je tudi restitucija, in sicer v primeru, kadar stranka ni prejela, kar je plačala. Ob neprimerni uporabi odškodnine se, po preudarku sodišča, uporabijo sankcije po equity; to sta izpolnitveni zahtevek in injunction. Vse opisane sankcije podkrepim s primeri iz sodne prakse, kajti angleško pravo temelji na sodni praksi oziroma je pravo primerov (case law). Na koncu diplomskega dela predstavim roke za zastaranje zahtevkov.
Ključne besede: sankcije, common law, equity, odškodnina, quantum meruit, restitucija, izpolnitveni zahtevek, injunction, sodna praksa, zastaranje zahtevkov
Objavljeno v DKUM: 10.06.2010; Ogledov: 3697; Prenosov: 584
.pdf Celotno besedilo (673,77 KB)

6.
Postavljanje meja otrokom
Mateja Podgorelec, 2009, diplomsko delo

Opis: Otroci se ne rodijo disciplinirani. Tega se dobro zavedo tako starši kot vzgojitelji, ko jih otrok enostavno ne uboga več. Na robu potrpežljivosti se včasih zazdi najbolj enostavno poseči po fizični prisili, zapovedi, vpitju ipd., vendar je danes splošno znano, da so ti načini preizkušeno neuspešni. Pravi način vzgoje ni samo eden. Vsaka družina ima svoj način, ki je lahko dober, če imajo starši posluh in znajo stvarno oceniti značaj in zmožnosti svojega otroka in sebe. V teoriji pa sta najbolj razpoznavna dva skrajna in zato neprimerna načina vzgoje. Diplomsko delo obravnava seznanitev s pojmom disciplina, z disciplinskimi metodami, ki se najpogosteje oziroma najredkeje uporabljajo v praksi in katere nam teorija priporoča oziroma odsvetuje. V delu smo preučili uporabo disciplinskih metod in zaznavanje kršitev pravil. Podrobneje je opisan pomen restitucije kot sodobne in povsem uspešne disciplinske metode. Prav tako diplomsko delo zajema poglavitne značilnosti vzgoje ter njeno povezanost z disciplinskima metodama, pohvalo in kaznijo. Po zbranih podatkih se ti primerjajo glede na spol, poklic in izobrazbo ter se prikažejo v frekvencah, odstotkih in se rangirajo glede na pogostost.
Ključne besede: vzgoja, vzgojne metode, restitucija, pohvala, kazen, disciplina
Objavljeno v DKUM: 25.02.2009; Ogledov: 5023; Prenosov: 1154
.pdf Celotno besedilo (949,24 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici