SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Reproduktivno zdravje študentk
Lidija Trop, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V svetu in tudi v Sloveniji je prisotnih vedno več težav oziroma motenj v reproduktivnem obdobju ženske populacije. Skrb za zdravje, kamor spada tudi reproduktivno zdravje, sega že v zgodnje otroštvo. Kako skrbeti za reproduktivno zdravje, kakšni so preventivni postopki, ki jih vsaka ženska mora poznati in jih upoštevati, da bo zdrava v svojem fertilnem obdobju, smo raziskali in opisali v diplomski nalogi. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili definicijo reproduktivnega zdravja, dispanzersko dejavnost, diagnostične metode v ginekologiji in vlogo medicinske sestre pri zdravstveni vzgoji in varovanju reproduktivnega zdravja. V drugem, raziskovalnem delu diplomskega dela, je predstavljena raziskava, ki je bila opravljena na Fakulteti za zdravstvene vede v Mariboru in na Pedagoški fakulteti v Mariboru. Večina anketiranih študentk je v treh letih bilo na ginekološkem pregledu, prav tako je večini v tem časovnem obdobju bil odvzet bris po PAP-u. Ena tretjina študentk pozna pravilen način samopregleda dojk, a večina si dojke samopregleduje le občasno. Rezultati raziskave so pokazali, da dve tretjini anketiranih študentk živi zdravo, je pa med študentkami prisotnih še vedno preveč škodljivih razvad, ki znatno slabšajo reproduktivno zdravje.
Keywords: reproduktivno zdravje, dejavniki tveganja, zdravstvena vzgoja, ginekološki pregled, medicinska sestra.
Published: 09.08.2010; Views: 2005; Downloads: 271
.pdf Full text (2,70 MB)

2.
Zadovoljstvo uporabnic z vaginalnim obročkom
Špela Freitag, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Zadovoljstvo uporabnic z vaginalnim obročkom je pregled kontracepcijskih metod s poudarkom na predstavitvi vaginalnega obročka, ki je slovenskemu tržišču še dokaj nepoznana oblika kontracepcije. V diplomskem delu se osredotočamo na poznavanje vseh lastnostih vaginalnega obročka pri uporabnicah ter zadovoljstvo njih in njihovih partnerjev. S pomočjo anketnega vprašalnika je bila izvedena raziskava na vzorcu 27 uporabnic vaginalnega obročka. Cilji raziskave so bili ugotoviti, ali izbrani ginekolog in medicinska sestra nudita uporabnicam dovolj informacij o vaginalnem obročku, ugotoviti zadovoljstvo uporabnic z vaginalnim obročkom, seznanjenostjo o pozitivnih in negativnih lastnostih vaginalnega obročka ter pogostost pojavljanja nezaželenih stranskih učinkov. Pri uporabnicah vaginalnega obročka je bilo ugotovljeno, da so v veliki meri zadovoljne z informacijami, podanimi s strani ginekologa, od medicinske sestre pa nobena od uporabnic ni pridobila podatkov o vaginalnem obročku. Prav tako je znanje uporabnic o pozitivnih ter negativnih lastnostih vaginalnega obročka zadovoljivo. Z raziskavo smo ugotovili, da so uporabnice zadovoljne z uporabo vaginalnega obročka, enako njihovi partnerji, kljub dokaj pogostemu izražanju nekaterih nezaželenih stranskih učinkov, predvsem v začetnih mesecih uporabe vaginalnega obročka.
Keywords: vaginalni obroček, kontracepcija, reproduktivno zdravje
Published: 19.09.2011; Views: 1829; Downloads: 266
.pdf Full text (737,81 KB)

3.
Spolna vzgoja osnovnošolcev od 6. do 9. razreda
Ula Hribar Babinski, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišče: Spolnost obstaja, odkar obstaja človek. Freud je odkril, da gredo otroci čez pet stopenj spolnega razvoja, ki jih pripravi na zdravo odraslost. Sodobni zagovorniki spolnosti podpirajo to izhodišče in dodajajo, da spolnost ni omejena zgolj na spolne odnose, pač pa je sestavni del zdravih medčloveških odnosov. Pomembno vlogo pri vpeljevanju spolne vzgoje v šolski program ima tudi Svetovna zdravstvena organizacija, ki združuje medicinsko-zdravstveno paradigmo z drugimi paradigmami. Spolna vzgoja se torej začne v družini od rojstva otroka in doseže vrhunec v adolescenci. Velik vpliv nanjo pa imajo še mediji, okolje in izobraževalne inštitucije. Namen: Namen diplomskega dela je ugotoviti mnenje učiteljev, ali dobijo otroci od šestega do devetega razreda osnovne šole dovolj informacij o spolnosti in katere so te vsebine. Raziskovalna metodologija: Uporabljena je deskriptivna metoda dela. Pripravili smo spletni anketni vprašalnik s 15 vprašanji, s katerim smo februarja 2012 anketirali 30 učiteljev od šestega do devetega razreda osnovnih šol na področju Gorenjske, Ljubljane in Savinjske doline. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da imajo učitelji do spolne vzgoje pozitiven odnos in jo vključujejo medpredmetno. Informacije, ki jih o spolnosti dobijo osnovnošolci v 6. razredu, vključujejo anatomske in fiziološke značilnosti ljudi ter spolne zlorabe in spolno nasilje. V 9. razredu osnovne šole pa osnovnošolci izvedo več o temah kot so zdrava in varna spolnost in spolni odnosi med mladimi. Čeprav so učitelji, ki predavajo vsebine o spolnosti pri tem sproščeni, na teme dobro pripravljeni, si v določenih situacijah želijo sodelovanja strokovnih sodelavcev, kot so zdravstveni delavci ali psihologi, da bi otrokom predstavili teme, ki zahtevajo več strokovnega in praktičnega znanja. Še posebej pa si želijo pri spolni vzgoji sodelovanje staršev. Sklep: Na področju spolne vzgoje otrok se predvsem zdravstvene inštitucije vključujejo v vzgojo učiteljev in otrok z didaktično učnim gradivom. Učitelji so na teme o spolnosti dobro pripravljeni, vendar potrebujejo dodatno podporo zdravstvenih strokovnjakov.
Keywords: spolnost, spolna vzgoja v osnovni šoli, spolno in reproduktivno zdravje otrok in mladostnikov
Published: 21.11.2012; Views: 2914; Downloads: 477
.pdf Full text (1010,82 KB)

4.
Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica