1. Reorganizacija vodenja in sledenja embalaže v podjetju Skupina Posavje d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaJasna Pezdir, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo analizirali in obravnavali možnosti reorganiziranja vodenja ter sledenja embalaže v podjetju Skupina Posavje d.o.o. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in praktični del. V teoretičnih izhodiščih so predstavljeni logistični procesi in embalaža na splošno. Predstavili smo zgodovino embalaže in splošne ter logistične funkcije embalaže, vrste in oblike le-te ter razpravljali o vplivu embalaže na okolje. V praktičnem delu diplomske naloge smo najprej predstavili podjetje in pomembne informacije o njem, da smo se lahko posvetili analiziranju obstoječega stanja. Analiza se je začela z zgodovino ravnanja in poslovanja embalaže v podjetju, ki smo jo prikazali s shemo, nadaljevali pa smo s spremembami, ki so se zgodile skozi leta. Opisali smo procese embaliranja v podjetju in pojasnili, kakšne zahteve glede embalaže imajo njihovi poslovni partnerji. Analiziranje zgodovine embalaže v podjetju se je nadaljevalo z obtokom embalaže v sedanjem času. Pojasnili smo celoten potek embaliranja, od naročanja pri embalažnih podjetjih, do kupcev (trgovin) nazaj do embalažnih podjetij in vse skupaj ponazorili s shemo pretoka embalaže v podjetju.
V poglavju kritične analize trenutnega stanja smo odkrivali vzroke, ki so doprinesli k visokim finančnim stroškom embalaže. Vzroki so prikazani s pomočjo vzročno- posledičnega diagrama. Vzroke smo detajlno pojasnili. V poglavju Predlogi izboljšav smo predlagali, na kakšen način bi lahko povečali produktivnost podjetja, zmanjšali finančne stroške embaliranja in povečali uspeh poslovanja. V zaključku smo potrdili obe zastavljeni tezi, ocenili in ovrednotili uspešnost rešitve problema, razpravljali o pogojih za uvedbo rešitve ter raziskali in predlagali možnosti nadaljnjega razvoja. Ključne besede: embaliranje, reorganizacija, stroški, proces embaliranja, logistika Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 405; Prenosov: 44 Celotno besedilo (2,19 MB) |
2. Reorganizacija skladiščnih prostorov v procesu pridobivanja energetskih surovin : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaBlaž Vrečar, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na reorganizacijo skladiščnih lokacij v procesu pridobivanja energetskih surovin. Vsa podjetja, ki imajo relativno velike skladiščne ali deponijske lokacije, si prizadevajo za čim večjo transparentnost pri skladiščnem poslovanju, posledično so ključnega pomena skladiščne kapacitete. Tudi izbrano podjetje se srečuje s pomanjkanjem skladiščnih oziroma deponijskih kapacitet, kar vpliva na učinkovitost transportiranja, skladiščenja in komisioniranja materiala in opreme.
Cilj diplomskega dela je izboljšati in reorganizirati skladiščne in deponijske lokacije v procesu pridobivanja energetskih surovin. S kritično analizo smo predstavili vzroke za izgubo časa in pomanjkanja skladiščne oziroma deponijske lokacije in podali rešitve, ki bi pripomogle k izboljšanju procesa v izbranem podjetju. Zaradi specifične gospodarske panoge se je težko odločiti za pravo smer prenove, saj se proces konstantno spreminja in se je potrebno prilagajati procesu dela. Po preučitvi smo se odločili za predlog preureditve skladiščnih in deponijskih lokacij, s čimer posledično povečamo učinkovitost transportiranja, uskladiščenja in komisioniranja materiala in opreme ter s tem pridobimo na produktivnosti samega procesa. Ključne besede: skladiščenje, komisioniranje, kritična analiza, reorganizacija skladiščnega procesa in lokacij, analiza učinkovitosti Objavljeno v DKUM: 11.01.2023; Ogledov: 591; Prenosov: 44 Celotno besedilo (2,33 MB) |
3. Proces poslovne strateške transformacije proizvodnega podjetjaMaja Plavčak, 2022, diplomsko delo Opis: Živimo v časih, kjer je poznavanje tehnologije zelo pomembno za uspešno in učinkovito delo. Zato smo se v diplomskem delu poglobili v proces poslovne strateške transformacije podjetja, podrobneje digitalno transformacijo podjetja. Zanimalo nas je, kakšni so lahko razlogi in načini transformacije podjetja in kako poteka proces strateške transformacije.
Za lažje razumevanje procesa poslovne strateške transformacije smo v teoretičnem delu naloge raziskali upravljalno-vodstvene procese, nosilce in hierarhijo upravljanja v podjetjih, nato pa na podlagi teoretičnih dejstev opredelili, kdo od zaposlenih v podjetju lahko sodeluje v procesu transformacije in kaj so njihove naloge. Raziskali smo poslovno okolje podjetja in teoretično pojasnili, zakaj je poznavanje okolja podjetja pomembno.
V praktičnem delu diplomskega dela smo obravnavali primer slovenskega proizvodnega podjetja, ki se je v okviru projektov zavezalo k trajnostni poslovni transformaciji in digitalizaciji podjetja. Raziskali smo, kako poteka proces strateške transformacije podjetja, katere so naloge zaposlenih pri transformaciji in kakšne učinke pričakujejo v proučevanem podjetju po končanju projekta.
Ugotovili smo, da se vsako podjetje v času delovanja vsaj enkrat sooči z vprašanjem, ali je treba pristopiti k transformaciji podjetja. Digitalna doba je namreč čas, v katerem mora podjetje biti pripravljeno na nenehne in nepričakovane spremembe, pa čeprav se, kot ugotavljamo v raziskavi, zaposlenim digitalizacija poslovanja zdi manj pomemben dejavnik. Tudi proučevano podjetje se je soočilo z omenjenim izzivom, saj je digitalizacija procesov njihova glavna strategija transformacije. Ugotovili smo tudi, da je proučevano podjetje že v procesu transformacije razvilo dve inovaciji, na osnovi katerih pričakujejo večjo rast povpraševanja in višjo donosnost. Inovativnejši poslovni procesi pa omogočajo višjo zanesljivost in ustvarjalnost. Ob tem velja izpostaviti, da je proces transformacije treba začeti pri temeljih in zaposlene najprej informirati in izobraziti o pomembnosti vseh dejavnikov, ki vplivajo na delovanje podjetja, pa tudi o pričakovanih učinkih transformacije. Ključne besede: Reorganizacija podjetja, poslovna strateška transformacija, digitalizacija podjetja, proizvodno podjetje. Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 702; Prenosov: 90 Celotno besedilo (3,13 MB) |
4. Ekonomska učinkovitost kadrovske reorganizacije javnega podjetja MarpromJaka Majhenič, 2021, magistrsko delo Opis: Spremembe v okolju podjetja, bodisi so to na trgu podjetja, trgu dela, finančnem trgu, dobavnem trgu, družbeno-politične ali socialne spremembe ter preostale, silijo podjetja v aktivnosti, s katerimi se na njih prilagajajo. Podjetja namreč na spremembe v okolju odgovarjajo s spremembami v svojem poslovnem modelu, organizacijski ali procesni strukturi. Samo z uspešno vpeljanimi spremembami lahko podjetja odgovorijo na zunanje izzive in se odrežejo uspešneje kot konkurenca.
Zaposleni so kot eden izmed najpomembnejših elementov podjetja na spremembe zelo občutljivi. Spreminjanje delovne rutine, podajanje v neznano, uvajanje novih tehnologij in tudi spreminjanje strukture zaposlenih ustvarja med njimi nezaupanje in strah, zaradi tega pa so lahko z njihove strani tudi spremembe neuspešno sprejete in posledično vpeljane aktivnosti ne prinesejo želenih rezultatov. Poleg uspešnega upravljanja in vpeljevanja sprememb je tako zelo pomembno tudi dobro upravljanje človeških virov v podjetju. Na strateškem, pa tudi operativnem nivoju podjetja pa morajo aktivnosti upravljanja človeških virov in aktivnosti upravljanja sprememb delovati povezano in usklajeno.
Z magistrskim delom smo želeli predstaviti pomembnost pravilnega upravljanja človeških virov v povezavi z vpeljevanjem sprememb v poslovanje podjetja. Pri tem smo se še posebaj osredotočili na kadrovsko reorganizacijo podjetja, ki jo številni povezujejo samo z odpuščanjem. Posledično kadrovska reorganizacija tudi med zaposlenimi vzbuja strah in nezaupanje v samo spremembo, podobno pa se pojavlja tudi v odnosu do vodstva podjetja. Vrhovni management se mora zavedati občutljivosti te spremembe in pomena dobre, jasne komunikacije in pravilnega upravljanja zaposlenih tako v obdobju pred reorganizacijo, med samim procesom izvedbe reorganizacije in tudi po končani kadrovski reorganizaciji. Ker pa mora vsaka sprememba v podjetju izboljšati trenutno stanje in podjetju prinesti konkurenčno prednost, bodisi z znižanjem stroškom, boljšim izkoristkom dela, optimiziranjem procesov itd., smo v nalogi obravnavali tudi ekonomski del kadrovske reorganizacije. Na primeru javnega podjetja Marprom d. o. o. smo prikazali proces izvedbe kadrovske reorganizacije in na koncu ob primerjavi začetnega in končnega stanja ter ob upoštevanju stroškov implementacije reorganizacije ovrednostili ekonomsko učinkovitost reorganizacije. Ključne besede: kadrovska reorganizacija, management človeških virov, javno podjetje, upravljanje kadrov, organizacijske spremembe Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 965; Prenosov: 140 Celotno besedilo (1,15 MB) |
5. Reorganizacija varnostno-obveščevalnih služb v vzhodni Evropi po padcu komunizma : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeBlaž Bohinc, 2021, diplomsko delo Opis: Ob koncu 80. in v začetku 90. let 20. stoletja je v številnih srednje- in vzhodnoevropskih državah s komunističnim ter socialističnim političnim in gospodarskim sistemom prišlo do korenitih sprememb. Globoka ekonomska kriza v kombinaciji z zmanjševanjem vpliva in moči Sovjetske zveze ter prihodom bolj liberalno usmerjenih oseb na čelo vladajočih komunističnih partij je številnim narodom odprla pot, da sami vplivajo na prihodnost svoje države. To je omogočilo, da so v številnih državah po dolgem času ponovno potekale demokratične volitve, na katerih so zmagale stranke, ki so zagovarjale drugačne vrednote od prejšnjega političnega vodstva, predvsem spoštovanje demokracije, svobode govora in ostalih človekovih pravic ter tudi kapitalistično gospodarsko ureditev. Do obsežnih sprememb pa ni prišlo le na političnem in ekonomskem področju, ampak tudi na področju teritorialne celovitosti nekaterih držav. Številne države so razpadle, na njihovem mestu pa so nastale nove, spet druge so se ponovno združile z že obstoječimi državami. Prav vse države, ki so šle skozi proces tranzicije v nov politični in ekonomski sistem, pa so se znašle pred dilemo, kaj storiti z varnostno-obveščevalnimi službami, ki so delovale v teh državah v prejšnjem sistemu. Te službe v preteklosti niso samo zagotavljale varnosti države same, ampak so tudi igrale vlogo ideološke policije, ki je varovala interese vladajoče stranke. Ti interesi pa niso bili več v skladu z novimi vrednotami postkomunističnih držav. To je pomenilo, da je vodstvo teh držav moralo najti način reorganizacije varnostno-obveščevalnih služb, s katerim bi zagotovili spoštovanje načel demokracije in vladavine prava, pri tem pa ne bi smeli ogroziti varnosti države in njenih interesov. Ključne besede: obveščevalno-varnostna dejavnost, obveščevalne službe, reorganizacija, padec komunizma, vzhodna Evropa, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 776; Prenosov: 59 Celotno besedilo (760,51 KB) |
6. Odstranitev predmontaže stranic v podjetju farmtech d.o.o. : magistrsko deloMitja Potočnik, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava predstavitev delovnega mesta varjenja stranic in predmontaže. Podrobneje je opisano delovno mesto, predstavljena pa je tudi analiza delovnega mesta. Analiza je predstavljena z veliko ugotovitvami in slikami iz prakse. V analizi se pokaže veliko pozitivnih kot tudi negativnih problemov, ki se jih vseeno lahko odpravi. Na podlagi analize so najprej predstavljene rešitve za reorganizacijo delovnega mesta, v nadaljevanju pa rešitve za večjo kakovost izdelkov in ergonomsko izboljšavo. Predstavljena je tudi postavitev delovnega mesta, ki je izrisana v 3D programski opremi za lažjo predstavitev. Dodanih veliko primerov različnih rešitev, ki ponazarjajo, kakšne rešitve so lahko implementirane. Predstavljena je tudi implementacija rešitev in zakaj so bile izbrane tovrstne rešitve. Ključne besede: Varjenje stranic na prikolici, analiza, reorganizacija, delovno mesto, dvig kakovosti Objavljeno v DKUM: 26.08.2021; Ogledov: 931; Prenosov: 86 Celotno besedilo (6,35 MB) |
7. Obveščevalno-varnostni sistem Republike Slovenije : reorganizacija in sistemske rešitveJaroš Britovšek, Aleš Čretnik, 2016, izvirni znanstveni članek Opis: Namen prispevka:
Namen prispevka je predstaviti modele reorganizacije in izboljšave dela obveščevalnih in varnostnih služb majhnih držav, ki se soočajo z omejenimi finančnimi in kadrovskimi resursi. Analiza prispevka temelji na primeru obveščevalno-varnostnega sistema Republike Slovenije (RS).
Metode:
Z analizo primarnih in sekundarnih virov so bile analizirane in identificirane pomanjkljivosti obveščevalno-varnostnega sistema Republike Slovenije ter s primerjalno analizo obveščevalnih in varnostnih služb tujih držav razvite ustrezne rešitve.
Ugotovitve:
Razviti in predstavljeni so trije možni modeli reorganiziranja obveščevalno-varnostnega sistema RS, ki se med seboj razlikujejo glede na obsežnost posegov. Prav tako so v prispevku predstavljene sistemske rešitve na področju nadzora, zaposlovanja in izobraževanja uslužbencev obveščevalnih in varnostnih služb, ki jih lahko odgovorni implementirajo ne glede na to, ali se država odloči za reorganizacijo ali ne.
Omejitve/uporabnost raziskave
Tajna narava delovanja obveščevalnih in varnostnih služb nudi omejen dostop do popolnih podatkov, kar posledično omejuje raziskovanje na tem področju.
Praktična uporabnost:
Ugotovitve oz. rešitve, ki so predstavljene v prispevku se lahko nanašajo na praktično implikacijo reorganizacije in izboljšave dela obveščevalnih in varnostnih služb Republike Slovenije.
Izvirnost/pomembnost prispevka:
Prispevek opredeli obveščevalne in varnostne naloge ter odgovarja na vprašanja in dileme v zvezi z reorganizacijo in izboljšavami dela obveščevalnih in varnostnih služb Republike Slovenije, same ugotovitve pa so namenjene tako politični, strokovni kot tudi širši javnosti. Ključne besede: obveščevalne naloge, varnostne naloge, obveščevalnovarnostne naloge, zaščitne naloge, reorganizacija Objavljeno v DKUM: 20.04.2020; Ogledov: 1189; Prenosov: 101 Celotno besedilo (594,60 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. VEČNIVOJSKI MODEL KADROVSKE REORGANIZACIJE JAVNIH ZDRAVSTVENIH ZAVODOV Z UVEDBO JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVABoštjan Kušar, 2019, doktorsko delo/naloga Opis: Kadrovske reorganizacije javnih zdravstvenih zavodov niso nov pojem v slovenskem prostoru. Raziskave kažejo, da v Sloveniji do sedaj še ni bil izdelan predlog modela kadrovske reorganizacije javnih zdravstvenih zavodov s pomočjo uvedbe javno-zasebnega partnerstva in instituta svobodnega zdravnika specialista. Uvedba instituta svobodnega zdravnika specialista bi približala delovanje slovenskega zdravstvenega sistema Evropski skupnosti in svetu. Z njegovo uvedbo bi se znižali stroški dela, povečala bi se učinkovitost zaposlenih ter ustvarilo stimulativno delovno okolje za mlade zdravnike, kar bi posledično prispevalo k zajezitvi odhodov mladih zdravnikov v tujino. Uvedba svobodnega zdravnika specialista v slovenski zdravstveni sistem bi prinesla tudi nove možnosti sodelovanja med izvajalci zdravstvenih storitev in bolnišnicami, prav tako bi pozitivno vplivala na enakomerno dostopnost do zdravstvenih storitev, kar bi občutili uporabniki.V doktorski disertaciji je predstavljeno trenutno stanje zdravstvenega sistema v Republiki Sloveniji, ki se sooča z različnimi problemi; dolge čakalne dobe na vseh področjih dela, odhodi zdravnikov in zdravstvenih sodelavcev v tujino oziroma zasebništvo. Posledično prihaja do pomanjkanja kadra za redno delo, ki povzroča preobremenjenost zaposlenih. Na osnovi poglobljenega vpogleda v zdravstveni sistem v Republiki Sloveniji je bila izdelana raziskava, katere cilj je bil preveriti stališča nosilcev zdravstvene dejavnosti v Republiki Sloveniji – zdravnikov do uvedbe instituta svobodnega zdravnika v slovenski zdravstveni sistem ter na drugi strani pridobiti mnenje direktorjev javnih zdravstvenih zavodov o obravnavani temi. Raziskava je bila izvedena na celotni populaciji zdravnikov (N = 5.637) in vodstvenih delavcev (N = 92) v Sloveniji v letu 2014. Vrnjenih smo dobili 318 anketnih vprašalnikov s strani zdravnikov, kar predstavlja 5,6 % celotne populacije. S strani direktorjev je bilo vrnjenih 52 anketnih vprašalnikov, kar predstavlja 56,5 % celotne populacije. Zaradi urejenosti spremenljivk in postavljenih hipotez, so bili uporabljeni neprarametrični pristopi, ki so za razliko od standardnih parametričnih metod primernejši, kadar so spremenljivke urejenostne in predpostavke za uporabo parametričnih metod niso izpolnjene, kot v primeru naših hipotez. V poglobljeni statistični analizi smo za obdelavo podatkov uporabili še naslednje kazalce in metode: povprečno vrednost, standardni odklon, test Kaiser-Mayer-Olkin in Bartlettov test. S faktorsko analizo smo nadalje želeli reducirati spremenljivke, ki smo jih kasneje z multiplo regresijsko analizo primerjali in ugotavljali njihovo medsebojno odvisnost. Analiza demografskih podatkov kaže na enakomerno razporeditev pridobljenih odgovorov, glede na obravnavano populacijo. Drugi del raziskave se je nanašal na delovanje zdravstvenega sistema in možne izboljšave, torej vsebinski del. Rezultate obeh anket (za zdravnike in vodstvene delavce) smo najprej opisno primerjali in jih predstavili s frekvencami (%). Ugotovitve raziskave kažejo na nujnost sprememb slovenskega zdravstvenega sistema v organizacijskem smislu. V sistem vodenja javnih zdravstvenih zavodov je potrebno uvesti piramidno hierarhijo, ustrezno stimuliranje in motiviranje zaposlenih ter urejen sistem nagrajevanja zaposlenih. Direktorjem javnih zdravstvenih zavodov je potrebno dodeliti večjo avtonomijo, pooblastila in orodja za izboljšanje nastale situacije. Rezultat poglobljene analize je izdelan večnivojski model kadrovske reorganizacije javnih zdravstvenih zavodov z uvedbo javno-zasebnega partnerstva in instituta svobodnega zdravnika specialista. Model je oblikovan na osnovi trenutnega zdravstvenega sistema, kar v praksi pomeni, da bo z njegovo implementacijo dopolnil obstoječ zdravstveni sistem v Sloveniji, ne bi pa ga v celoti zamenjali. Pripravljen model predvideva novo obliko izvajanja zdravniškega poklica. Ključne besede: kadrovska reorganizacija, kadrovski management, javno-zasebno partnerstvo, zdravstvo, model, institut svobodnega zdravnika specialista Objavljeno v DKUM: 05.06.2019; Ogledov: 1787; Prenosov: 237 Celotno besedilo (5,85 MB) |
9. Ureditev logistike v podjetju bartec varnost d.o.o.Erik Kranjc, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Za osvetlitev ter prikaz teoretičnega znanja, pridobljenega na fakulteti, se v sklopu tretjega letnika izdeluje diplomsko delo. Diplomsko delo je uradna potrditev o uspešno opravljenem študiju. V sklopu tega diplomskega dela je predstavljena organizacija ter procesi znotraj nje, kar nam omogoča pogled v teoretično znanje z drugačnega vidika. Naslov in tema diplomskega dela pa je analiziran problem, ki smo ga zaznali, ter ponujena možna rešitev. Seznanili smo se s problemom logistike v podjetju, ki je bil predstavljen kot eden večjih problemov v podjetju. V diplomskem delu smo s pridobljenimi podatki analizirali dejansko stanje logistike ter na podlagi tega poiskali možne optimizacije oziroma izboljšave. Identificirali smo potencialne partnerje, s katerimi smo opravili intervju, kjer smo jim predstavili svoje potrebe, oni pa so nam posredovali svoje pogoje ter okvirne cene. Sledila je medsebojna primerjava in analiza potencialnih partnerjev ter prikaz možnih rešitev in izboljšav. Ključne besede: logistika, outsourcing, transport, reorganizacija Objavljeno v DKUM: 27.02.2019; Ogledov: 1185; Prenosov: 103 Celotno besedilo (1,56 MB) |
10. Logistična analiza notranje logistike v podjetju Kovis Brezina, d. o. o.Adrijana Stergar, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu smo opisali, kakšno je trenutno stanje v podjetju, ter ob tem predstavili kar nekaj ovir, s katerimi se zaposleni vsakodnevno srečujejo. Nato smo se posvetili razreševanju treh največjih ovir ter podali predloge izboljšav. Največjo težavo smo opazili v povezavi s pomanjkanjem prostora v skladišču in proizvodnji. S pomočjo notranjih delovodij smo izbrali optimalno rešitev glede premestitve delovnih strojev ter vzpostavitve boljše organizacije pri samem delu oz. pri proizvodnem procesu. V skladišču smo določili nadaljevanje klasičnega paletnega regalnega sistema na osnovi izračunov za obliko regalnega okna ter dolžino in širino skladiščne cone. Predlagali smo tudi nadaljevanje že obstoječih mikrolokacij za manjkajoča regalna okna v posameznih skladiščih. Nadalje smo opisali uporabo neekoloških viličarjev na plin in dizel. Za vse trenutne viličarje v podjetju smo izračunali mesečne stroške. Nato smo podali predlog novih zelenih viličarjev ter izračunov zanje. Primerjali smo izračune ter podali predlog izboljšav. Tretja ovira, ki smo se ji posvetili, je bila nedosledna uporaba talne in vertikalne signalizacije ter varnostnih oznak v notranji logistiki. Na podlagi standarda DIN 18225 smo opravili reorganizacijo transportnih poti v skladišču in proizvodni hali, na podlagi Pravilnika o varnostnih znakih ter Zakona o varnosti cestnega prometa pa smo dodelili varnostne oznake. Ključne besede: Zelena logistika, viličarji, reorganizacija skladišča, reorganizacija proizvodnje, klasični paletni regalni sistem, reorganizacija transportnih poti, določitev varnostnih oznak. Objavljeno v DKUM: 03.12.2018; Ogledov: 1562; Prenosov: 147 Celotno besedilo (1,70 MB) |