1. Izvedba vodenja sinhronskega reluktančnega stroja : diplomsko deloDanilo Osojnik, 2021, diplomsko delo Opis: V okviru diplomskega dela smo načrtovali vodenje sinhronskega reluktančnega stroja, ki smo ga nato izvedli na eksperimentalnem sistemu. Za načrtovanje in sintezo vodenja smo izpeljali ustrezen model stroja, ki smo ga izpeljali s pomočjo teorije vezij. V diplomskem delu je prikazan nelinearen model obravnavanih strojev in pretvorba le-tega v linearen model s pomočjo ustreznih matematičnih transformacij. Obravnavanemu modelu smo nato z različnimi preizkusi določili parametre in s programskim orodjem Matlab in Simulink simulacijsko preizkusili načrtovano kaskadno regulacijo hitrosti. Na koncu smo na reluktančnem stroju Siemens 1FP1014R40DB221AB4-Z vodenje tudi eksperimentalno preizkusili. Za potrebe vodenja smo uporabili močnostni pretvornik TIDA-00366 in razvojno orodje TI Launchpad 28379D. Ključne besede: sinhronski reluktančni stroj, dinamični model, kaskadna regulacija hitrosti, TI Launchpad 28379D Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 880; Prenosov: 96 Celotno besedilo (4,48 MB) |
2. |
3. Regulacija vrtilne hitrosti elektromotorja s frekvenčnim pretvornikom omron mx2 : diplomsko deloVito Podgoršek, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni vplivi na regulacijsko vrtilne hitrosti asinhronskega elektromotorja in frekvenčni pretvornik Omron MX2. Pojasnjena je uporaba, delovanje frekvenčnih pretvornikov in glavne značilnosti uporabljenega frekvenčnika 3G3MX2. Opisana je povezava frekvenčnika s sistemom in priključitev na računalnik. Na kratko je predstavljena programska oprema CX-Drive, ki služi za programiranje frekvenčnega pretvornika. Pojasnjena je teorija P, PI in PID regulatorjev in praktični izračun PID parametrov s pomočjo Ziegler/Nichols metode. Na koncu je opisan uporabljen sistem, ki obsega asinhroni elektromotor, inkrementalni dajalnik in frekvenčni pretvornik. Argumentirani so tudi vplivi na regulacijo vrtilne hitrosti elektromotorja. Ključne besede: avtomatizacija, frekvenčni pretvornik, regulacija vrtilne hitrosti, PID regulator Objavljeno v DKUM: 16.09.2019; Ogledov: 1424; Prenosov: 172 Celotno besedilo (4,46 MB) |
4. Tehnike preprečevanja integralskega pobega pri vodenju enosmernega motorjaEva Tratnik, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo Opis: V projektnem delu je analiziran pojav integralskega pobega, ki nastane pri uporabi PI regulatorjev, kadar so v regulacijskem sistemu prisotne omejitve. Predstavljene so različne tehnike, ki jih lahko uporabljamo za preprečevanje integralskega pobega. Učinkovitost obravnavanih tehnik je preizkušena na podlagi simulacijske analize enozančne in kaskadne regulacije hitrosti enosmernega motorja s trajnimi magneti. Predstavljene tehnike smo poizkusili tudi na primeru vodenja enosmernega motorja s trajnimi magneti z uporabo industrijskega krmilnika SIEMENS S7-300, ki pa se je izkazal kot neprimeren krmilnik za izvedbo vodenja motorja. Ključne besede: enosmerni motor s trajnimi magneti, integralski pobeg, kaskadna regulacija, PI regulator, regulacija hitrosti, tehnike preprečevanja integralskega pobega Objavljeno v DKUM: 30.01.2018; Ogledov: 2521; Prenosov: 305 Celotno besedilo (4,08 MB) |
5. |
6. |
7. Merilna proga s frekvenčno reguliranim elektromotorjem za črpalne sistemeBorut Prica, 2013, diplomsko delo Opis: V nalogi je raziskana možnost uporabe črpalnega sistema, ki mu je na pogonski strani dodan frekvenčni pretvornik. Izgrajeno je preizkuševališče z možnostjo simulacije vklopa in izklopa različnih uporabnikov. Izmerjene so bile karakteristične vrednosti sistema pri različnih vrednostih vrtilne hitrosti pogonskega stroja in pri spreminjanju velikosti potrošnika. Meritve so bile opravljene z uporabo klasičnih merilnikov tlaka in z zveznim merilnikom tlaka za potrebe dinamičnih odzivov. Merjenje pretoka je bilo izvedeno z ultrazvočnim merilnikom pretoka. Poleg statičnih karakteristik sistema so bile izvedene meritve z simulacijo spremembe vodilne veličine in vklopa oziroma izklopa potrošnikov, kot motilne veličine. Preizkušen je bil tudi sistem točkovnega nastavljanja želene veličine in s tem možnost daljinskega diskretnega krmiljenja.
Naloga je pokazala, da sodobni pristopi uporabe frekvenčno reguliranih pogonov omogočajo tudi delno obnovljenim obstoječim črpalnim sistemom dogradnjo in s tem izboljšanje učinkovitosti sistema in energetskih prihrankov. Ključne besede: črpalka, asinhronski elektromotor, frekvenčni pretvornik, frekvenčno krmiljen asinhronski elektromotor, meritev karakteristik, ultrazvočni merilnik pretoka, črpalni sistem, regulacija tlaka, hitrosti, pretoka in vrtilna frekvenca. Objavljeno v DKUM: 24.05.2013; Ogledov: 2276; Prenosov: 250 Celotno besedilo (3,85 MB) |
8. ZASNOVA IN IZVEDBA REGULACIJE HITROSTI AVTOMOBILA S TEMPOMATOMTadej Jelušić, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo opisuje zasnovo, vgradnjo, testiranje in izvedbo regulacije hitrosti avtomobila s tempomatom. Izdelana in vgrajena je elektronika tempomata, poleg tega so uporabljeni rabljeni deli tempomatov. Za avto ni bila predvidena serijska vgradnja tempomata.
Tempomat uporablja obstoječe senzorje za regulacijo hitrosti, na katere je elektronika tempomata priključena neposredno. Preizkušena je pa bila možnost zajema podatkov iz senzorje prek vmesnika OBD. Ključne besede: tempomat, avtomobil, avto, regulacija hitrosti Objavljeno v DKUM: 03.07.2012; Ogledov: 1861; Prenosov: 290 Celotno besedilo (2,51 MB) |
9. |
10. |