| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Identitetne regije Slovenije
Danilo Kosi, 2012, doktorska disertacija

Opis: Prostor je eden glavnih elementov človekovega obstoja, kot prostorsko bitje se človek s prostorom bivanja identificira. Prostorske identitete nastajajo tudi z družbenim delovanjem, ki poteka skozi različne dejavnosti družbenega življenja. Le te se pogosto odvijajo v prostorsko zaokroženih območjih, povzročajo diferenciranost prostora in občutek skupni regionalni pripadnosti kar pripelje do pojava identitetnih regij. Identitetne regije so tesno povezane s pojmom socialni prostor, ki predstavlja prostorsko dimenzijo organiziranega družbenega življenja. Le to pa je povezano s človekovimi potrebami; tam kjer človek živi, zadovoljuje svoje najrazličnejše potrebe, pogosto skozi organizirano družbeno življenje. V raziskavi preučujemo nekatere oblike organiziranega življenja, za katere domnevamo, da so najpomembnejši dejavniki regionalnih identitet: gospodarski subjekti, družbene institucije, upravne delitve, mediji ter množični šport. Omenjeni dejavniki imajo običajno določeno območje delovanja. Z zadovoljevanjem potreb v določenem prostoru se vzpostavi povezava, navezava, identiteta s tem prostorom kar pripelje do nastanka regionalne identitete in identitetnih regij. Identitetna regija je območje, ki ga povezuje podobno stanje duha ter pripadnost organizacijam družbenega življenja, posledica česar je občutek regionalne pripadnosti oziroma regionalna identifikacija z določenim območjem. Ko določeno regijo sprejmejo množice ljudi za svojo, postane del uveljavljenih prostorskih predstav skupnosti in prične »živeti« z njimi. Identitetne regije razumemo kot prostorsko projekcijo socialnih in ekonomskih razmer. Naloga sledi trem ciljem: opredeliti vsebino pojma identitetna regija kot element geografske regionalizacije oziroma členjenosti prostora, preučiti dejavnike, s katerimi je možno prepoznati identitetne regije in določiti prostorski domet relevantnih dejavnikov ter na podlagi tega izdelati regionalizacijo Slovenije na identitetne regije. Do ciljev smo prišli s hevristično metodo, metodo zbiranja in analiziranja podatkov, intervjuja in kartiranja. Ugotovili smo, da v Sloveniji obstaja 12 identitetnih regij.
Ključne besede: identitetna regija, regionalna zavest, regionalna identiteta, identitetne regije Slovenije
Objavljeno: 12.07.2012; Ogledov: 2086; Prenosov: 330
.pdf Celotno besedilo (7,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici