1.
Raziskovanje razvojnih mejnikov na področju komunikacije v heterogenih in homogenih skupinah : diplomsko deloManca Povalej, 2021, diplomsko delo
Opis: V teoretičnem delu naloge je predstavljen pomen komunikacije ter tri vrste komunikacije; socialna komunikacija, ekspresivna komunikacija in receptivna komunikacija, ki so zelo pomembne v predšolskem razvojnem obdobju za socialni razvoj ter razvoj govora in jezika. Analizirali smo pomen heterogenih in homogenih skupin ter povezave z razvojem komunikacije glede na vrsto skupine, v katero je vključen otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, katere namen je ugotoviti, kateri otroci pogosteje dosegajo razvojne mejnike na področju komunikacije ter ali obstajajo razlike med dečki in deklicami glede na vrsto komunikacije. Podatke smo pridobili s pomočjo ocenjevalnih listov za vse tri vrste komunikacije. V raziskavi smo zbrali podatke za 69 otrok, starih od 1 do 5 let. Rezultati so pokazali, da v homogenih skupinah otroci pogosteje dosegajo razvojne mejnike kot v heterogenih skupinah v prvem in drugem starostnem obdobju. Analiza razlik med spoloma je pokazala, da deklice statistično značilno pogosteje dosegajo razvojne mejnike v prvem starostnem obdobju pri vseh treh vrstah komunikacije. V drugem starostnem obdobju pa deklice še vedno dosegajo višje povprečne vrednosti pri večini postavk, vendar razlike med deklicami in dečki niso več tako izrazite.
Ključne besede: socialna komunikacija, receptivna komunikacija, ekspresivna komunikacija, predšolska vzgoja.
Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 233; Prenosov: 18
Celotno besedilo (1,19 MB)