| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 32
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Ekonometrična analiza izvozne funkcije v Združenem kraljestvu
Santina Jurić, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo ekonometrično analizo izvozne funkcije v Združenem kraljestvu. Za smiselno povezovanje dobljenih rezultatov analize pričnemo s pregledom ekonomske teorije in empirične literature s področja izvoza. Izvozno funkcijo definiramo s pomočjo treh pojasnjevalnih spremenljivk, to so bruto domači proizvod trgovinskih partneric, bruto domači proizvod Združenega kraljestva in realni efektivni devizni tečaj, na podlagi kvartalnih podatkov v obdobju med leti 2002 in 2020. Kot zanimivost lahko izpostavimo pomen gospodarskih prelomov, kot je Velika recesija in pojav pandemije Covid-19, na gibanje izvoza in posledično ustreznost specifiranega modela izvozne funkcije. Ugotovljen prelom v letih 2009-2010 od nas zahteva zapis ločenih izvoznih funkcijskih modelov in skrajšanje opazovanega obdobja. V nadaljevanju dela smo izbrani izvozni funkciji podrobneje analizirali s pomočjo programa EViews11Univ, ugotavljali primernost specifikacij in izpolnjenost predpostavk metode najmanjših kvadratov, tako da smo z različnimi testi preverjali prisotnost normalne porazdelitve slučajne spremenljivke, multikolinearnosti, heteroskedastičnosti in avtokorelacije. V sklepu smo pridobljene rezultate argumentirali in pojasnili pomen v model vključenih spremenljivk na gibanje izvoza v Združenem kraljestvu.
Ključne besede: izvozna funkcija, realni efektivni devizni tečaj, Združeno kraljestvo
Objavljeno: 04.11.2021; Ogledov: 63; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

2.
Primerjava metod za izračun hrupa NMPB 1996 in CNOSSOS ob uporabi realnih in modelskih vhodnih podatkov
Tamara Bračko, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali obremenjenost okolice Ceste proletarskih brigad v Mariboru s hrupom cestnega prometa. Izračune hrupa smo opravili po metodah NMPB 1996 in CNOSSOS ob uporabi realnih in modelskih vhodnih podatkov. Pozornost smo namenili postopku pridobivanja vhodnih podatkov, njihovi kakovosti in analizi rezultatov različnih metod. Za različne scenarije smo izračunali zvočno moč cestnega prometa in izdelali karte hrupa. Pridobljeni podatki o površinah raziskovalnega območja, na katerih so kazalci hrupa prekoračeni, so bili osnova za izračun števila stavb in prebivalcev, ki so obremenjenih s hrupom cestnega prometa, in predloge omilitvenih ukrepov. Rezultati so pokazali, da je metoda NMPB 1996 primernejša za uporabo, saj ima metoda CNOSSOS pomanjkljivosti v zvezi s širjenjem hrupa. Z realnimi vhodnimi podatki se bolje opiše stanje okolja kot z modelskimi, vendar je njihovo pridobivanje kompleksnejše, dolgotrajnejše in dražje, zato se njihova raba priporoča v primeru študij na manjših in gosto poseljenih območij z močno obremenjenimi cestami.
Ključne besede: Maribor, Cesta proletarskih brigad, hrup cestnega prometa, metodi NMPB 1996 in CNOSSOS, realni/modelski vhodni podatki
Objavljeno: 19.09.2019; Ogledov: 407; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (10,10 MB)

3.
Sistem za HiL testiranje avtomobilskih krmilnih enot
Danijel Radočaj, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je zasnovano na sistemu za HiL (ang. Hardware-in-the-Loop) testiranje. HiL je razvojna metoda, ki se uporablja za testiranje sistemov v realnem času. Uporabljena je v več aplikacijah z namenom nadomeščanja konkretnega realnega prototipa in njegove strojne opreme z emulatorjem. V tem primeru predstavlja emulator mikrokrmilnik s svojo periferno strojno opremo. Sistem, ki ga preizkušamo, je avtomobilska krmilna enota oz. ECU. Izveden je na mikrokrmilniškem razvojnem sistemu Texas Instruments TMS320F28377s. Programska oprema je razvita v programskem paketu Matlab/Simulink. Izdelan in predstavljen je prototip naprave za HiL testiranje. Prikazani so rezultati simulacij, za različna stanja obratovanja izbranih avtomobilskih sistemov.
Ključne besede: hardware-in-the-loop, testiranje krmilnih enot, ECU, Matlab/Simulink, realni čas, mikrokrmilnik
Objavljeno: 09.01.2019; Ogledov: 684; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (8,80 MB)

4.
Ptuj in drugi realni kraji v pripovedni prozi Mihe Remca
Iva Lah, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi z naslovom Ptuj in drugi realni kraji v pripovedni prozi Mihe Remca je poudarek na dogajalnem prostoru, tj. mestu Ptuj, ki je rojstni kraj avtorja obravnavanih del Mihe Remca. V prvem delu naloge je predstavljena teoretična zasnova za analizo, to je teorija dogajalnega prostora v literaturi, teorija urbanega romana, teorija identificiranja realnih krajev v literaturi in predstavitev osrednjih kronotopov po Bahtinu. Teoretični del naloge vključuje še obravnavo mesta kot dogajalnega prostora v tuji in slovenski literaturi ter pomen kolektivne memorije in geniusa loci v književnosti. V drugem delu magistrske naloge sledi analiza literarnih del. Osrednji del predstavljajo povest z dramsko predlogo in dva romana, ki so prostorsko umeščeni v mesto Ptuj in okolico. V njih so predstavljeni zgodovinski, politični in kulturni vidiki Ptuja. Ob tem so prikazane možnosti pojavitev kolektivne memorije, geniusa loci in regionalne identitete. Prikazani so opisi okolja, iz katerih lahko razberemo, ali je Ptuj v vlogi urbanega mesta ali ne. Romana sta obravnavana tudi po kategorizaciji kronotopov po Bahtinu. Sledi obravnava drugih Remčevih pripovednih del, ki ne vsebujejo sestavine oz. dogajalnega prostora Ptuja, a se v njih pojavi ogromno drugih realnih krajev ter primerjava teh z opisi Ptuja. Na koncu so predvidene tudi povezave del, oziroma realnih krajev v njih, z avtorjevim življenjem.
Ključne besede: Miha Remec, Ptuj, realni kraji, mesto, kronotop, kulturna memorija, regionalna identiteta.
Objavljeno: 12.06.2018; Ogledov: 656; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

5.
Razvoj naprednega adaptivnega regulatorja za mehatronske sisteme
Dušan Fister, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi predstavljamo, opisujemo ter razlagamo princip delovanja nelinearnega naprednega adaptivnega hitrostnega regulatorja, ki smo ga izdelali za potrebe napredne regulacije na enoosnem robotu. Tega krmilimo z algoritmom evolucijskih strategij, ki je sposoben dinamičnega iskanja rešitev, kjer se vrednost funkcije uspešnosti spreminja s časom. Pri tem smo vrednost funkcije uspešnosti napovedovali s pomočjo nevronske mreže (angl. Artificial Neural Network, krajše ANN). Predlagano metodo smo testirali na realnem laboratorijskem robotskem sistemu z eno stopnjo prostosti (angl. one degree of freedom, krajše 1 D.O.F.) in ugotovili, da je primeren za regulacijo v realnem času (odzivni čas 1-5 ms). Izvedena je bila primerjava z linearnim PI-hitrostnim regulatorjem, rezultati pa so pokazali uspešnejše delovanje nelinearnega hitrostnega regulatorja.
Ključne besede: online-regulacija, identifikacija, evalvacija, optimizacija, realni čas
Objavljeno: 01.09.2017; Ogledov: 744; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

6.
Platforma za zbiranje podatkov o vozniku in vozilu v realnem času
Tomaž Ščavničar, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili generičen model senzorske platforme in model eksperimentalne senzorske platforme za zajem podatkov o vozniku in vozilu. Predstavili smo komponente, s katerimi bi lahko v prihodnosti implementirali zanesljiv sistem za inteligentno podporo voznikov med vožnjo ali celo rešitev za avtonomno vožnjo vozil. Nato smo predstavili koncept rešitve za zajem podatkov o vozniku in implementirali prototipno senzorsko platformo za zajem podatkov o vozilu. Zanimalo nas je ali lahko implementirana senzorska platforma deluje v realnem času, zato smo pripravili 5 eksperimentov. Pregledali smo tudi poslovni vidik takšne rešitve, kjer smo ugotovili, da transportna podjetja iščejo rešitve in pristope za zmanjševanje prometnih nesreč. Predstavljene ugotovitve so lahko osnova za izdelavo inteligentne »after-market« rešitve, s katero bi lahko v prihodnosti nadgradili transportna vozila in jim dodali določeno stopnjo inteligence.
Ključne besede: senzorska platforma, sistemi za pomoč vozniku, realni-čas, avtonomna vožnja
Objavljeno: 19.01.2017; Ogledov: 963; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (4,46 MB)

7.
POGODBE PRI PREVOZU BLAGA V CESTNEM IN ŽELEZNIŠKEM PROMETU
Tine Šrot, 2016, diplomsko delo

Opis: Prevoz blaga v cestnem in železniškem prometu spada v pogodbeno pravo, kar posledično pomeni, da je za sklenitev pogodbe obvezno, da stranki soglašata o vseh bistvenih sestavinah. Pri železniškem prevozu pa je za sklenitev pogodbe potrebna še določena obličnost, saj je pogodba o prevozu blaga v železniškem prometu realni kontrakt. V nalogi sem obravnaval tudi, kaj se zgodi v primeru, če stranki ne soglašata o bistvenih sestavinah in prišel do ugotovitve, da prevozna pogodba ne more biti veljavno sklenjena. V primeru, da se stranki ne sporazumeta o odplačnem namenu prevozne pogodbe je pogodba brez te bistvene sestavine še vedno lahko veljavno sklenjena, vendar ni mogoče več govoriti o prevozni pogodbi. Ker je odplačnost bistvena sestavina prevozne pogodbe pomeni, da mora biti ob sklenitvi vedno izkazan odplačni namen oziroma mora biti določena točna prevoznina (železniški prevoz blaga). Kdo plača stroške prevoza je odvisno od dogovorov v pogodbi, in pa od tarifnega sistema (v železniškem prometu). Stranki pa lahko določita plačnika prevoza tudi kar v tovornem listu. Pri preučevanju prevoznih pogodb sem ugotovil, da je tovorni list zelo pomembna listina, ki ima v železniškem prometu konstitutivno funkcijo. V cestnem prevozu blaga je izdaja tovornega lista fakultativna, vendar ga stranke v praksi zelo pogosto izdajo, predvsem zaradi njegove dokazne funkcije. Ker ima tovorni list posebno dokazno funkcijo je zakonodajalec podrobno predpisal katere sestavine mora tovorni list vsebovati. Obravnaval pa sem tudi vprašanje odgovornosti prevoznika oziroma kako se lahko prevoznik ekskulpira odgovornosti. Ugotovil sem, da prevoznik za poškodbo ali izgubo blaga in za zamudo odgovarja objektivno. Odgovornosti pa se lahko reši po splošnih oprostilnih razlogih ali po posebnih oprostilnih razlogih. Splošni oprostilni razlogi zajemajo poškodbo, izgubo in zamudo, medtem ko posebni oprostilni razlogi zajemajo le poškodo in izgubo blaga. Bistvena razlika med splošnimi in posebnimi oprostilnimi razlogi je, da mora prevoznik pri splošnih dokazati višjo silo, medtem ko je pri posebnih oprostilnih razlogih za ekskulpacijo dovoj le verjetnost. Za konec sem obravnaval še zastaralne roke, saj se le-ti pojavljajo v vseh pogodbenih razmerjih. Prišel sem do ugotovitve, da so zastaralni roki pri prevoznih pogodbah precej krajši od splošnega petletnega zastaralnega roka. Za terjatve iz pogodbe o prevozu blaga v cestnem prometu velja enoletni zastaralni rok, medtem ko sta pri železniškem prevozu dva zastaralna roka, šestmesečni in enoletni zastaralni rok.
Ključne besede: Prevozno pravo, prevozna pogodba, železniški prevoz, cestni prevoz, odgovornost prevoznika, ekskulpacija odgovornosti, stroški prevoza, tovorni list, konsenzualni kontrakt, realni kontrakt, zastaranje, bistvene sestavine pogodbe.
Objavljeno: 18.11.2016; Ogledov: 1445; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (1013,77 KB)

8.
GONILNIK ZA REALNO-ČASOVNI ZAJEM PAKETOV IZ MREŽE ETHERCAT V OKOLJU LINUX
Mario Casar, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisana izdelava gonilnika za zajem podatkov v realnem-času pri visokih frekvencah iz omrežja EtherCAT, in sicer s pomočjo odprtokodnih rešitev za okolje Linux. Na začetku je primerjava dveh razširjenih rešitev za strogi realni-čas v operacijskem sistemu Linux z namenom ugotoviti, ali sta rešitvi enakovredni. Primerjani rešitvi sta v drugem delu implementirani in opravljene so primerjalne meritve. Izbrana rešitev Linux RT-Preempt je nato uporabljena kot osnova za razvoj jedrnega gonilnika. Gonilnik je razvit kot jedrni modul za operacijski sistem Linux, zasnovan na odprtokodni rešitvi IgH EtherCAT Master. Gonilnik je testiran, rezultati opravljenih meritev pa primerjani s pričakovanimi.
Ključne besede: Linux, realni-čas, EtherCAT, RT-Preempt, RTAI, IgH EtherCAT Master, odprta koda.
Objavljeno: 23.09.2016; Ogledov: 878; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (3,14 MB)

9.
Konstruiranje in izdelava medvrstnega obdelovalnika poljščin
Luka Rošer, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga prikazuje konstruiranje, izdelavo in prikaz uporabe traktorskega medvrstnega obdelovalnika. Glavna naloga priključka je, da ob vrstah, v katerih so zasejane poljščine, enakomerno doziramo mineralna gnojila, hkrati pa med vrstami prezračimo prst in mehansko odstranimo plevel. Na podlagi zahtev, ki smo jih zastavili, je najprej potekala idejna zasnova celotne konstrukcije po posameznih segmentih. Dimenzioniranje in modeliranje priključka je bilo opravljeno v programu CATIA V5R16. Izdelava same tehniške dokumentacije in prikaz simulacije obremenitve celotne konstrukcije pa smo opravili s pomočjo CREO SIMULATOR-ja. V zadnjem delu naloge so napisana navodila za uporabo, izdelavo prototipa, preizkus priključka v realnih pogojih, vzdrževanje ter izračun približnih stroškov razvoja in izdelave celotnega priključka.
Ključne besede: CAD, dimenzioniranje, konstruiranje, dokumentacija, medvrstni obdelovalnik, prototip, strojništvo, realni model
Objavljeno: 15.09.2016; Ogledov: 636; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

10.
VELJAVNOST PARITETE KUPNE MOČI V IZBRANIH VZHODNOEVROPSKIH DRŽAVAH
Tina Maučec, 2016, magistrsko delo

Opis: Poglavitni namen magistrskega dela je analiza veljavnosti teorije paritete kupne moči (PKM) v izbranih evropskih tranzicijskih državah. Čeprav teorija PKM velja za preprosto teorijo, je le-ta v realnosti težko uresničljiva, saj obstajajo številne omejitve, ki nasprotujejo njeni veljavnosti. Poleg osnovnih omejitvenih dejavnikov, ki izhajajo iz mednarodne menjave, obstajajo številni drugi, za tranzicije države, specifični dejavniki. Te države se namreč razlikujejo od ostalih držav zahodne Evrope, saj so opravile prehod iz strogo centraliziranih držav v tržno usmerjene, zato so kot take doživele številne gospodarske spremembe. Tako so realni šoki, ki izhajajo iz narave njihove gospodarske preobrazbe, vplivali na gibanje realnega deviznega tečaja in s tem pripomogli k odstopanjem od veljavnosti PKM. Analizo veljavnosti teorije PKM smo opravili za šest držav članic Evropske unije, ki za zdaj še niso sprejele evra kot svoje valute, in sicer: Bolgarija, Češka, Hrvaška, Madžarska, Poljska in Romunija. Uporabili smo teste stacionarnosti časovne vrste, in sicer ADF in KPSS test. Osnovo analize predstavljajo izračunane serije podatkov o realnih deviznih tečajih. Pri tem smo za bazno valuto uporabili tako ameriški dolar kot evro. Veljavnost PKM smo sprva preverjali za celotno obdobje opazovanja, ki je zajemalo mesečne podatke od leta 1995 do leta 2015 v primeru uporabe ameriškega dolarja in od leta 1996 do leta 2015 v primeru uporabe evra. Celotno obdobje opazovanja smo razčlenili še na dve podobdobji, odvisni od vstopa posamezne države v Evropsko unijo – tako je prvo obdobje zajemalo čas od začetka opazovanja do vstopa države v Unijo in drugo obdobje od vstopa države v Unijo do konca obdobja opazovanja. Pri upoštevanju celotnega obdobja opazovanja nismo uspeli najti obsežnih dokazov v korist veljavnosti PKM v izbranih državah, zlasti to velja pri uporabi bazne valute ameriški dolar. Rezultati so nekoliko spodbudnejši v podobdobjih, saj nam je uspelo dokazati veljavnost PKM v nekaterih primerih. Ugotovili smo tudi, da ima evro kot referenčna valuta pri PKM pomembnejšo vlogo od ameriškega dolarja, še posebej po vstopu teh držav v Evropsko unijo.
Ključne besede: pariteta kupne moči, tranzicijske države, trendna apreciacija, realni devizni tečaj, stacionarnost, test enotskega korena.
Objavljeno: 24.08.2016; Ogledov: 1115; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici