| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 194
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Ustvarjalno reševanje problema zaposlitvenih možnosti mladih v času korona krize
Viktorija Špes, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen dela diplomskega projekta je ustvarjalno reševanje problema zaposlitvenih možnosti mladih v času korona krize z uporabo izbranih metod. V prvem delu diplomskega projekta smo spoznali zastavljen problem brezposelnosti mladih in vzroke zanj ter možne oblike zaposlitve. V drugem delu smo teoretično spoznali tehnike, s katerimi obravnavamo zastavljen problem, in jih praktično uporabili na našem primeru. Obravnavali smo tri metode za definiranje problemov in priložnosti, in sicer tehniko W za definiranje problema, tehniko petih zakajev za spoznavanje bistva problema, ter tehniko ribja kost za ugotavljanje vzrokov problema. Nadalje smo uporabili program Web-HIPRE za podporo večkriterijskemu odločanju, s pomočjo katerega smo na podlagi alternativ, kriterijev in podkriterijev pridobili končne rezultate najprimernejše možnosti zaposlitve mladih v času korona krize. Ugotovili smo, da je ribja kost najprimernejša tehnika za definiranje obravnavanega problema, saj nam hitro pokaže težave in vzroke, ki se pojavijo pri iskanju zaposlitve mladih. S programom Web-HIPRE smo ugotovili, da se je za najprimernejšo rešitev izkazala zaposlitev v tujini, saj ima najvišjo agregirano vrednost, vendar nam je gradientna analiza občutljivosti pokazala, da gre za občutljivo rešitev glede na spremembo uteži kriterijev na prvi ravni.
Ključne besede: zaposlitev mladih, korona kriza, ustvarjalno reševanje problemov, računalniški program Web-HIPRE, večkriterijsko odločanje
Objavljeno: 23.10.2020; Ogledov: 322; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

2.
Programsko okolje za razvoj in preizkušanje stohastičnih algoritmov
Klemen Ledinek, 2019, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je narediti programsko okolje za razvoj stohastičnih algoritmov, ki bo omogočalo enostavno in hitro dodajanje novih stohastičnih algoritmov in različnih problemov. Okolje bo zasnovano tako, da bo omogočalo izvajanje eksperimentov s pomočjo neodvisnih zagonov, ki se bodo lahko izvajali na več nitih. Prav tako pa bo mogoče rezultate algoritmov tudi primerjati.
Ključne besede: programsko okolje, stohastični algoritem, primerjava algoritmov, razvoj algoritmov, reševanje težkih problemov
Objavljeno: 22.11.2019; Ogledov: 314; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

3.
Revitalizacija ponudbe v hotelu grande
Lavra Berger, 2019, diplomsko delo

Opis: Za nastanitveni objekt je pomembno, da vzdržuje konkurenčnost z drugimi ponudniki, saj je od slednje odvisen njegov obstanek na trgu. To je bil tudi razlog, da smo se v tem delu diplomskega projekta posvetili iskanju rešitev za revitalizacijo ponudbe v Hotelu Grande. Najprej smo izvedli tehniko za definiranje problema. Nato so sledile tehnike, s katerimi smo generirali ideje. Na podlagi tehnik za ustvarjalno razmišljanje smo prišli pri tehniki zapisovanje idej do najustreznejših rezultatov. V nadaljevanju smo presojali na podlagi analize odločanja ustreznost rešitev s programom Web-HIPRE. Presojali smo med štirimi idejami, in sicer med: ureditvijo sejne sobe, ureditvijo bara, ureditvijo sobe za najem in dnevni počitek ter prenovo sob. S pomočjo programa smo opredelili kriterije in podkriterije, ki vplivajo na našo izbiro, ter tako pričeli s procesom večkriterijskega odločanja. Na koncu smo prišli do rešitve, da je najboljša ideja oziroma rešitev ureditev sejne sobe.
Ključne besede: ustvarjalno reševanje problemov, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE, hotelska ponudba.
Objavljeno: 04.03.2019; Ogledov: 656; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

4.
Reševanje avtentičnih problemov pri pouku fizike
Uroš Gašpar, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo reševanje avtentičnih problemov. To so pristni, realni problemi, ki so vzeti iz vsakdanjega življenja. Učencem in dijakom je treba fiziko približati tako, da bo postal šolski predmet fizika v njihovih pogledih bolj priljubljen in uporaben. Ravno reševanje problemov, ki so avtentični (pristni), pripomorejo, da dosežemo zastavljen cilj in da bo postal predmet bolj priljubljen, saj se le s takimi problemi učenci in dijaki lahko poistovetijo. Pri pouku fizike vsekakor ne smemo pozabiti vključiti v pouk fizike eksperimenta, predvsem kadar z učenci in dijaki usvajamo novo snov. Pri pouku fizike mora učitelj včasih pri delu z eksperimentom, ki predstavlja realni problem, ali pri neposrednem opazovanju v naravi, razlago fizikalnega pojava zaradi slabega matematičnega predznanja učencev in dijakov poenostaviti oziroma mora določene vplive zanemariti ali zamolčati. Zaradi tega prihaja včasih do razhajanj rezultatov meritev, dobljenih z eksperimentom, v primerjavi s pričakovanimi rezultati, ki jih dobimo iz fizikalnih enačb. To pa pri učencih in dijakih povzroči zmedo in nezaupanje v fiziko. Da do teh razhajanj ne bo prihajalo, dopolnimo eksperimentalno delo z ustrezno rabo simulacije. V magistrskem delu smo podrobneje preučili, kako lahko uporabljamo simulacijska okolja pri pouku fizike za modeliranje fizikalnih pojavov. Preučili smo tudi, kako v pouk fizike vnesti strategijo gradnje simulacij kot tudi strategijo uporabe simulacij. Glede na učne načrte fizike v osnovni šoli, v programu splošne gimnazije ter v izbranih strokovno tehniških srednjih šolah smo analizirali, za katere vsebinske sklope lahko s programom Algodoo izdelamo simulacije.
Ključne besede: reševanje problemov, avtentični problemi, strategija gradnje simulacij, strategija uporabe simulacij, simulacijsko okolje, Algodoo
Objavljeno: 21.11.2018; Ogledov: 696; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (3,46 MB)

5.
Ustvarjalno reševanje problema posodobitve prodajnega programa v vrtnarskem podjetju
Tamara Poštrak, 2017, diplomsko delo

Opis: Namen dela diplomskega projekta je ustvarjalno reševanje problema posodobitve prodajnega programa v vrtnarskem podjetju z uporabo različnih metod, ki smo jih za obravnavan problem izbrali kot najprimernejše. Delo diplomskega projekta ima dva dela, teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu so predstavljene metode za opredelitev problemov in priložnosti, pri čemer smo opisali značilnosti tehnike W, tehnike petih zakajev in tehnike šestih vprašanj. Nadalje smo predstavili različne opredelitve odločanja po več kriterijih hkrati, računalniško podprte metode za omenjeno odločanje in podrobneje še računalniški program Web-HIPRE.
Ključne besede: ustvarjalno reševanje problemov, metode za opredelitev problemov in priložnosti, računalniški program Web-HIPRE, večkriterijsko odločanje
Objavljeno: 22.03.2018; Ogledov: 891; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

6.
Davčne blagajne pri dopolnilnih dejavnostih na kmetiji
Katja Zadravec, 2017, diplomsko delo

Opis: Zaradi veljave zakona o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR, 2015) se davčnim blagajnam niso mogli izogniti niti kmetje, ki so zavezanci za DDV in vsi tisti, ki imajo ob osnovni kmetijski dejavnosti na svoji kmetiji registrirano tudi dopolnilno dejavnost. Zakona o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR, 2015) določa obvezno uporabo davčnih blagajn, katere pa so povzročile upad dopolnilnih dejavnostih na kmetijah. Davčne blagajne predstavljajo problem dopolnilnim dejavnostim na kmetiji. Ta problem bomo v delu diplomskega seminarja definirali in reševali, pri tem pa si bomo pomagali s pomočjo metod ustvarjalnega reševanja problemov. S pomočjo tehnik ustvarjalnega reševanja problemov, katere bomo uporabili v delu diplomskega seminarja, bomo prišli do boljšega analiziranja problema, novih idej in na koncu pridobili rešitev. Pri uporabi teh tehnik bomo upoštevali njihova pravila in uporabili svojo ustvarjalnost. Delo diplomskega seminarja zajema teoretičen in praktičen del. V teoretičnem delu dela diplomskega seminarja opisujemo tehnike za definiranje problemov in priložnosti, tehnike za ustvarjalno razmišljanje ter predstavitev dopolnilne dejavnosti in zakonodaje po različnih avtorjih strokovne literature. V praktičnem delu pa rešujemo problem davčnih blagajn za dopolnilne dejavnosti na kmetiji s pomočjo tehnik. Uporabili smo tehniko W, ribjo kost, listo oznak ter zapisovanje idej.
Ključne besede: ustvarjalno reševanje problemov, metode reševanja problemov, dopolnilna dejavnost na kmetiji, davčne blagajne.
Objavljeno: 08.11.2017; Ogledov: 599; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

7.
PRIČAKOVANJA DELODAJALCEV PRI ZAPOSLOVANJU TER NAGRAJEVANJE ZAPOSLENIH V RAČUNOVODSKEM PODJETJU X
Ines Zajc, 2017, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta smo obravnavali dva problema na primeru računovodskega podjetja X. Najprej smo reševali problem pričakovanja delodajalcev pri zaposlovanju kadrov, nato pa problem nagrajevanja zaposlenih. Delo diplomskega projekta smo razdelili na dva dela, in sicer na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili tehnike za ustvarjalno reševanje problemov. Najprej smo prestavili tehnike za definiranje idej in priložnosti, nato pa še tehnike za generiranje idej. V nadaljevanju smo opisali, kako poteka postopek pridobivanja novih sodelavcev, ter podali nekaj koristnih nasvetov, ki nam lahko pomagajo priti do zaposlitve. Na koncu smo v teoretičnem delu tudi opisali pomen in cilje nagrajevanja, ter vrste nagrad. V praktičnem delu smo najprej opisali nastanek računovodskega podjetja X, nato smo predstavili organizacijsko strukturo podjetja, dejavnost s katero se podjetje ukvarja in storitve, ki jih opravlja za svoje stranke. Na kratko smo tudi opisali, kakšen je sistem nagrajevanja zaposlenih v tem podjetju. Tehnike za ustvarjalno reševanje problemov, ki smo jih predstavili v teoretičnem delu, smo kasneje uporabili v praktičnem delu. Problem pričakovanja delodajalcev pri zaposlovanju kadrov smo reševali s tehniko W, s tehniko ribjo kost in morfološko analizo. Problem nagrajevanja zaposlenih pa smo reševali s tehniko petih zakajev, z miselnim vzorcem in s tehniko lista oznak. Ugotovili smo, da je nagrajevanje zaposlenih v podjetju zelo pomembno, vendar veliko podjetij temu posveča premalo pozornosti in da je zelo pomembno vedeti, koga bomo zaposlili, saj nam lahko novo zaposlen delavec v nasprotnem primeru naredi v podjetju, več škode kakor koristi.
Ključne besede: • računovodsko podjetje X, • pričakovanja delodajalcev pri zaposlovanju kadrov, • nagrajevanje zaposlenih, • ustvarjalno reševanje problemov, • tehnike za ustvarjalno razmišljanje.
Objavljeno: 09.08.2017; Ogledov: 724; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

8.
Reševanje problemov s pametnim pisalom v kemiji in kemijski tehniki
Dominika Lovrenčec, 2017, diplomsko delo

Opis: V vsakdanjiku se srečujemo z najnovejšo tehnologijo, ki nam olajšuje sprejemanje različnih informacij. V diplomskem delu je predstavljeno pametno pisalo, uporaba le tega in različni primeri njegove uporabe v kemiji in kemijski tehniki. Pametno pisalo deluje le s pomočjo papirja, na katerem se nahaja unikatni vzorec mikro točk, katerega pametno pisalo s pomočjo infrardeče kamere posname in ga pretvori v elektronsko obliko. Tako nam pametno pisalo omogoča hkratno združevanje besedila in zvoka, s pomočjo vgrajene infrardeče kamere in mikrofona. Študentje vsakodnevno prejemajo najrazličnejše nove in pomembne informacije pri različnih predmetih. Ker je teh informacij velikokrat preveč, je cilj naše diplosme naloge predstaviti uporabo pametnega pisala, prikaz kreiranja različnih problemov, ki njim bodo v pomoč pri usvajanju nove, nerazumljive snovi. S pametnim pisalom smo pri predmetih Kemijsko računanje, Procesne bilance in Kemijsko računanje II kreirali in predstavili različne probleme, ki so jim v pomoč pri učenju. Predstavljene probleme smo v PDF obliki shranili na internetno stran https://estudij.um.si, kjer so študenti imeli nenehni dostop do le teh. Ob končanem 2. semestru v študijskem letu 2015/2016 smo izvedli anketo med študenti, ki so predstavljene probleme uporabljali pri učenju in usvajanju nove snovi.
Ključne besede: pametno pisalo, reševanje problemov, elektronski način učenja, kemija, kemijska tehnika
Objavljeno: 03.07.2017; Ogledov: 859; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

9.
Slovenski podjetniški observatorij 2000
Miroslav Rebernik, Dijana Močnik, Matej Rus, 2001, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Pomen malih in srednjih podjetij je zelo velik in teh podjetij je v evropskem in svetovnem merilu vse več, v njih pa je tudi zaposlenih vse več ljudi. Nobenega dvoma tudi ni, da bo pomen malih in srednjih podjetij še nadalje naraščal, ne nazadnje tudi zaradi tega, ker se z digitalizacijo poslovanja bistveno spreminjajo meje podjetja, razvoj tehnologije, globalizacija poslovanja in splošno zniževanje transakcijskih stroškov pa pripomorejo k temu, da so tudi mala in srednja podjetja vse bolj konkurenčna večjim. Skladno z naraščanjem pomena malih in srednjih podjetij pa seveda narašča tudi potreba po rednem spremljanju njihovega razvoja in po primerjavi med državami. Slovenski podjetniški observatorij je prva tovrstna publikacija v Sloveniji, ki se v celoti posvetila proučevanju tega fenomena. V prvem delu podajamo analizo slovenskih podjetij za leto 1999 po regijah, dejavnostih in velikostnih razredih. V drugem delu primerjamo slovensko gospodarstvo z evropskim gospodarstvom, v tretjem delu pa smo razgrnili nekatere pomembnejše izide terenske raziskave, ki smo jo opravili med slovenskimi podjetji. Publikacija je dvojezična (slovenščina in angleščina).
Ključne besede: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovni rezultati, zadolženost, podatki, informacije, statistični podatki, ocenjevanje, mala podjetja, srednja podjetja, zaposlenost, dodana vrednost, dobiček, reševanje problemov, birokracija, uporaba računalnika, Internet, inovacijska dejavnost, primerjave, mednarodne primerjave, Evropa, Evropska unija, Slovenski podjetniški observatorij, poslovna analiza, ovire za poslovanje
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 722; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
EKSPERIMENTALNI DNEVI V VRTCU
Urška Nepužlan, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je v teoretičnem delu na kratko predstaviti eksperiment kot naravoslovni postopek in opisati vprašanja, ki jih postavljamo ob eksperimentiranju. Poleg tega smo predstavili še problemsko poučevanje ter razvijanje spretnosti in sposobnosti skozi eksperimentiranje oziroma reševanje problemov. V praktičnemu delu diplomskega dela smo izvedli dva ocenjevanja otrok s pomočjo ocenjevalnih listov in eksperimentiranje na podlagi problemskega reševanja s pomočjo lutk. Začetno ocenjevanje smo izvedli pred eksperimentiranjem, končno pa po izvedenih eksperimentih. Tako smo lahko najbolje opazili razliko v razvoju spretnosti in sposobnosti pri otrocih. Otroci so aktivnosti izvajali samostojno, s pomočjo delovnih kartic, na katerih so bila navodila. Vzorec merjencev je sestavljalo sedem otrok iz vrtca Otona Župančiča v Mariboru, starih 4–5 let. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo, v praktičnem delu smo uporabili metodo opazovanja ter metodo praktičnega dela. Otroke smo opazovali s pomočjo opazovalnih listov, eksperimentalni del smo izvajali z vnaprej pripravljenimi pripravami. Spoznali smo, da so otroke dejavnosti pritegnile, zaradi zastavljenih problemov, ki so jih kasneje poskusili razrešiti, prav tako pa so si otroci s pomočjo izvajanja eksperimentov izboljšali spretnosti ter sposobnosti rokovanja s pripomočki. Mnogo bolje tudi razumejo in »berejo« navodila na karticah, kar jim je na začetku povzročalo nekaj problemov.
Ključne besede: eksperimenti, otroci, naravoslovje, problemski pouk, reševanje problemov s pomočjo eksperimentiranja, razvoj spretnosti in sposobnosti.
Objavljeno: 11.11.2016; Ogledov: 1228; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici