| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Načrt finančnega prestrukturiranja v postopku prisilne poravnave
Sara Drofenik, 2017, diplomsko delo

Opis: Področje diplomske naloge je upravljanje in vodenje prisilne poravnave s prikazom v družbi Merkur d.d. ter poslovanje v krizni situaciji.
Ključne besede: kriza, poslovanje v krizi, reševanje krize, prisilna poravnava, načrt finančnega prestrukturiranja, podjetje Merkur d.d.
Objavljeno v DKUM: 08.12.2017; Ogledov: 1968; Prenosov: 275
.pdf Celotno besedilo (416,98 KB)

2.
REŠEVANJE POSLOVNE KRIZE V PODJETJU
Tanja Žižek, 2016, magistrsko delo

Opis: V današnjem času se vse več podjetij zaradi različnih razlogov sooča s poslovno krizo. Tako podjetja niso dovolj fleksibilna, da bi se lahko prilagajala velikim in hitrim spremembam tako znotraj podjetju kot v okolju. V krizo zaidejo predvsem zaradi pomanjkanja finančnih sredstev ali pa neučinkovitega vodenja. Ne glede na razlog zakaj je podjetje zašlo v poslovno krizo je pomembno, da vodstvo podjetja čim prej odkrije vzroke za nastanek krize ter poišče rešitve za njeno odpravo, saj je lahko v nasprotnem primeru kriza za podjetje usodnega pomena. V magistrskem delu smo proučili reševanje poslovne krize v podjetju. Magistrsko delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili teoretična izhodišča za obravnavo kriz - proučili smo različne opredelitve pojma krize, saj jo vsak avtor opisuje na drugačen način; poslovne krize in poslovanje – tj. temeljne značilnosti poslovnih kriz, različne stopnje kriz, dve kategoriji poslovnih kriz; vzroke za nastanek poslovnih kriz - zunanje in notranje vzroke; potek razvoja poslovne krize v podjetju - štiri faze razvoja krize, življenjski cikel podjetja, informacije, ki ji mora podjetje pridobiti v krizni situaciji; načine reševanja podjetja iz krize; ukrepe za izhod iz krize; vedenje udeležencev v krizi; ter kako preprečiti nastanek krize - načini preprečevanja krize v podjetju ter predlogi za izboljšanje organizacije poslovanja. V empiričnem delu smo na podlagi intervjuja z direktorjem družbe in informacij, ki smo jih pridobili na praktičnem usposabljanju v obravnavanem podjetju preučili vzroke za nastanek poslovne krize v obravnavanem podjetju ter način reševanja krize v podjetju. Ugotovili smo, da je bil temeljni vzrok za nastanek poslovne krize prezadolženost zaradi izgradnje ene najmodernejših, najsodobnejših in tehnološko najbolje opremljenih vinskih kleti v Evropi. Da bi nastalo poslovno krizo v podjetju, kar se da najhitreje in najbolj učinkovito rešili se je zamenjalo vodstvo oziroma direktor podjetja. Novi direktor je najprej opravil analizo stanja v podjetju in se na podlagi tega lotil priprave poslovnega načrta oziroma načrta poslovne sanacije za obdobje 2012-2017. Načrt je vseboval pet ključnih področij pomembnih za reševanje krize. Prva stvar je bila zamenjava managementa oziroma vodstva, saj management, ki krizo povzroči težko najde izhod iz nje – tj. ne zaradi njegove nesposobnosti, ampak zaradi prevelikega pritiska iz okolja. Druga ključna stvar je bila vzpostavitev vodstvene ekipe, jasna razdelitev nalog ter prevzemanje odgovornosti za sprejemanje odločitev. Tretja stvar je bila podpora banke z odobritvijo moratorija na kredite in obresti v celotnem obdobju sanacije. Četrta ključna stvar so bili mali lastniki, ki so se za obstoj podjetja bili pripravljeni odpovedati svojim lastniškim deležem. Peta stvar, ki je podjetju pripomogla k reševanju poslovne krize je bila inovativnost (vsako leto je podjetje uvajalo nove izdelke, ki so bili povezani z vinom). Kljub temu, da je nastala poslovna kriza podjetju povzročila veliko težav pa je bila do neke mere tudi pozitivna, saj so se v podjetju zgodile spremembe, ki so izboljšale njegovo delovanje in mu omogočajo v prihodnosti še bolj učinkovito in uspešno delovanje ter rast in razvoj.
Ključne besede: poslovna kriza, vzroki za nastanek krize, reševanje krize, preprečevanje krize.
Objavljeno v DKUM: 24.08.2016; Ogledov: 1590; Prenosov: 257
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

3.
OBVLADOVANJE KRIZE V POSLOVANJU PODJETJA X
Jasmina Juvančič, 2016, diplomsko delo

Opis: V današnjem času se srečujemo z vedno večjim napredkom in hitrimi spremembami. Podjetja dnevno propadajo, po drugi strani pa na trg dnevno vstopajo novi konkurenti. Zato mora biti podjetje vedno pripravljeno, da se prilagodi spremembam in ne zaostane za konkurenti. Kriza se lahko pojavi v vsakem podjetju, še hitreje pa se pojavi, če podjetje na njo ni pripravljeno in ne sledi spremembam v podjetju in okolici. Prvi del diplomskega dela je teoretičen, kjer smo opisali, kaj kriza je, kaj privede do nje in kakšne krize poznamo. Če ima podjetje dobro vodstvo, lahko marsikatero krizo prepreči ali vsaj ublaži njene posledice. V diplomskem delu smo opisali načine, ki podjetju pomagajo, da kriza ne nastopi v najhujši možni meri in da lahko podjetje krizo prepreči, še preden ta nastane. V nadaljevanju diplomske naloge smo predstavili možne izhode iz krize in tudi možne ukrepe pri obvladovanju in razrešitvi krize. Ukrepov in načinov je veliko, zato smo se v diplomi osredotočili le na nekatere. Seveda pa lahko vsako podjetje uporabi tudi več ukrepov naenkrat, da se čimprej in čim uspešneje reši iz krize. V zadnjem, praktičnem delu smo predstavili krizo v podjetju x. Opisali smo, kaj je bil vzrok za nastanek krize in kako so se v podjetju spopadli z njo. Podjetje je naredilo analizo notranjih vzrokov in diagnozo položaja v podjetju, da je ugotovilo, kaj bi bilo potrebno spremeniti. Podjetje je krizo sprejelo kot priložnost, saj se je zaradi nje bolj posvetilo svojemu delovanju in šibkim točkam, ki jih je nato s pomočjo zunanjega svetovalca – vodje kriznega tima in njegovimi nasveti poskušalo odpraviti, da bi še uspešneje poslovali kot pred krizo.
Ključne besede: kriza, krizni tim, reševanje krize
Objavljeno v DKUM: 09.06.2016; Ogledov: 1045; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (851,24 KB)

4.
5.
KRIZNI MANAGEMENT IN PRILAGAJANJE PODJETJA NA KRIZO
Marko Božnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Svetovno gospodarstvo od vodstvenega kadra zahteva vedno več hitrih in pravilnih odločitev, če želi, da je podjetje konkurenčno. Problemi so del življenjskega cikla podjetja, ki jih povzročajo spremembe v okolju, kakor tudi spremembe znotraj podjetja. Management v podjetju mora biti zmeraj pripravljen na krizo in na reakcijo. V nasprotnem primeru pridemo hitro do situacije, ki je brezizhodna za podjetje, v skrajnih primerih lahko pripelje tudi do propada podjetja. Diplomsko delo obravnava pojav krize ter poslovno idejo za izhod iz krize. Diplomsko delo obsega sedem poglavij: 1 UVOD, 2 KRIZA, 3 UKREPI IN REŠITVE ZA PREPREČEVANJE KRIZE, 4 KRIZNI MANAGEMENT, 5 STRATEGIJE ZA REŠEVANJE PODJETJA IZ KRIZE, 6 PRILAGAJANJE PODJETJA NA KRIZO V PODJETJU BIG BANG, D. O. O., 7 RFM-ANALIZA PODATKOV IN 8 SKLEP. V uvodu diplomskega dela sem na kratko predstavil razmere današnjega svetovnega okolja, v katerem delujejo podjetja, ter vpliv na poslovanje. V diplomskem delu sem celovito prikazal nastanek krize oz. kaj vse pripelje do krize ter seveda izhod iz nje. Pri pisanju diplomskega dela me je predvsem vodila misel, da je vsaka kriza rešljiva, ne glede na to, kako nastane in od kod izvira. Ob primernem ukrepanju in kriznem managementu je vse rešljivo. S poslovno idejo, ki sem jo predstavil, pa želimo v prihodnje morebiti povečati prepoznavnost podjetja Big Bang, d. o.o., ter tudi na neki način rešiti krizo, v kateri se nahajamo. V uvodnem poglavju sem predstavil problem, pred katerim sem bil ob pisanju diplomskega dela, navedel sem tudi upoštevane omejitve in predpostavke ter uporabljene metode dela. Sledi poglavje, v katerem sem podrobno predstavil krizo in vse, kar je povezano z njo. Tretje poglavje opisuje ukrepe in rešitve za preprečitev krize ter njeno zdravljene. V tem poglavju 57 sem predstavil, kako lahko podjetje, še preden je v krizi, njen nastanek prepreči, ter tudi načine, kako lahko podjetje, ki se v njej nahaja, iz nje odide kot zmagovalec, brez da sledi propad podjetja. V četrtem poglavju sem opisal zadolžitve in pravilne ukrepe kriznega managementa, opisan je celoten postopek saniranja krize z vsemi pripadajočimi nalogami. V petem poglavju predstavim vse strategije, ki so potrebne, da podjetje uspešno prebrodi krizo. V šestem poglavju sem opisal praktičen primer na podjetju, kjer predstavim poslovno idejo za rešitev iz krize. Podjetje je v fazi, ko še ni v krizi, ampak moramo narediti vse, da v njo ne pademo, zato ideja o lojalnostnem programu. V sedmem poglavju sledi predstavitev metode za analizo pridobljenih podatkov v programu. Analiza se imenuje RFM. V zadnjem, osmem poglavju, sledi sklep in zaključna misel ter ocenjene trditve, ki sem jih postavil na začetku diplomskega dela. V diplomskem delu so predstavljeni pogledi nekaterih domačih in tujih avtorjev, ki so postavili trditve, da je reševanje iz krize ali njena preprečitev kompleksen in dolgotrajen proces, ki zahteva veliko kriznega znanja in odrekanja ter izjemen krizni management.
Ključne besede: vzroki za krizo, Big Bang, lojalnostni program, preprečevanje krize, krizni management, kriza v podjetju, ukrepi za reševanje krize
Objavljeno v DKUM: 17.10.2014; Ogledov: 2435; Prenosov: 174
URL Povezava na celotno besedilo

6.
OBVLADOVANJE KRIZE V POSLOVANJU PODJETJA
Bojan Zadravec, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem predstavil vzroke in pojav različnih kriznih stanj in ob tem reakcijo in vedenje udeležencev, ki so se z njimi soočili. Poudarek sem v svojem delu vsekakor namenil kriznemu managementu, njegovi vlogi pri obvladovanju krize v podjetju ter seveda ukrepom za reševanje podjetja iz krizne situacije. Na koncu svojega diplomskega dela sem predstavil še primer kriznega delovanja v podjetju Gorenje, d. d., kjer sem zaposlen že več kot dvajset let. Skozi celotno diplomsko nalogo sem vseskozi dokazoval različna spoznanja. Predvsem to, da je učinkovito in pravočasno reagiranje podjetja na spremembe v okolju ter uspešno prilagajanje nanje ključ za njegov obstoj in nadaljnji razvoj. Kadar pa zaide v težave, je reševanje podjetja iz krize brez priprave in izvedbe t. i. revolucionarnih sprememb skoraj nemogoče. Takrat je potrebna zavzetost posebnih strokovnjakov, t. i. kriznih managerjev. Ti lahko z ustreznim znanjem, kompetencami in izkušnjami na vseh področjih poslovanja izvedejo spremembe v delovanju podjetja in njegov preobrat. Krizne razmere namreč zahtevajo drugačne pristope in načine vodenja podjetja kot vodenje v normalnih okoliščinah. Krizne situacije in soočanje z njimi danes postajajo stalne spremljevalke na vseh področjih delovanja podjetja. Zato je ena od temeljnih nalog vsakega podjetja, ki želi biti uspešno, da se zna hitro in učinkovito odzivati na dinamične spremembe in zahteve poslovnega okolja.
Ključne besede: Kriza, vzroki za nastanek krize, krizni management, reševanje krize v podjetju, izhodi iz krize, podjetje Gorenje
Objavljeno v DKUM: 06.10.2014; Ogledov: 1931; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (467,40 KB)

7.
REŠEVANJE PODJETJA S FENIKSI NA PRIMERU PODJETJA X
Špela Kermel, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili reševanje podjetja s feniksi na primeru podjetja X d.o.o. Podjetje je bilo med uspešnejšimi trgovskimi podjetji v Mariboru in okolici. Preden smo analizirali podjetje smo si najprej poiskali pomene in razložili nekatere pomembne pojme - reševanje podjetij in feniksi. Reševanje podjetja iz finančne krize je proces, ki je v vsakem podjetju nekoliko drugačen. Svetovalci, ki se teoretično in praktično ukvarjajo s tem procesom, ugotavljajo nekatere skupne značilnosti tega procesa. vsako reševanje krize v podjetju namreč pomeni premagovanje notranjih in zunanjih vzrokov za krizo podjetja, usklajevanje interesov posameznih skupin, povezanih s podjetjem v finančni krizi, odpravljanje ovir, ki so nastale s preteklimi strategijami podjetja in podobno. Pri reševanju podjetij iz krize poznamo več rešitev, med drugim tudi reševanje podjetja s feniksi. Za reševanje podjetja s feniksi se podjetja odločijo zaradi ohranitve nekaterih dobičkonosnih obratov starega podjetja. Gre namreč za ustanavljanje novih podjetij na pogorišču starih podjetij. To z drugimi besedami pomeni, da ko staro podjetje speljemo v stečaj, nato iz stečajne mase poplačamo vse upnike podjetja. Nato ustanovimo novo podjetje, katerega novi lastniki so hkrati tudi upniki starega podjetja. V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje X d.o.o., ki je upadalo in ustanovilo novo podjetje s pomočjo feniksa. Vsi podatki so verodostojni in pridobljeni iz poslovnih poročil in spletne strani podjetja. Na primeru podjetja smo naredili tudi analizo finančnih podatkov in jih prikazali v diplomskem seminarju.
Ključne besede: pomen krize, vzroki krize, značilnosti krize, razvrstitev kriz, reševanje podjetja, metode za rešitev podjetja, reševanje podjetja s feniksi, podjetje X d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 29.11.2013; Ogledov: 1728; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

8.
KAKO REVITALIZIRATI PODJETJE, KO TO ZAIDE V FAZO ZATONA NA PRIMERU PODJETJA ZLATI GRIČ D.O.O.
Tanja Žižek, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo podrobneje proučevali problem kako revitalizirati podjetje ko to zaide v fazo zatona. Diplomski seminar smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili pojem podjetnika in podjetništvo nasploh; življenjski cikel podjetja in produkta; predstavili kakšna je povezava med podjetništvom in inoviranjem ter življenjskim ciklom; predstavili vzroke kdaj in zakaj podjetje pride v situacijo, ko se mora revitalizirati ter zakonodajo, ki jo mora podjetje spoštovati pri revitalizaciji in iskanju rešitev iz krize. V empiričnem delu pa smo na podlagi intervjuja z direktorjem družbe in predhodnih izkušenj ter informacij, ki smo jih pridobili na praktičnem usposabljanju v obravnavanem podjetju ugotovili vzrok zakaj je podjetje zašlo v krizo ter na kakšen način so se lotili reševanja krize. Ugotovili smo, da so za reševanje krize pripravili strategijo razvoja do leta 2015, ki so jo razdelili na dva dela. Prvi del je bil poslovni, v katerem so bile opredeljene dejavnosti s katerimi se bo podjetje ukvarjalo, cenovna politika ter ciljni kupci in trgi. Drugi del pa je zajemal finančno prestrukturiranje podjetja z iskanjem strateškega partnerja. Kot je razvidno iz primera podjetja ter iz priložene bilance stanja in izkaza poslovnega izida je finančni del v celoti uspel, saj so podatki za prvi dve leti odlični in vsi zastavljeni cilji so izpolnjeni. Podjetju je uspelo poenotenje družabnikov in lastnikov, da so pripravljeni na takšno rešitev tudi za ceno kompromisov, kakšna bo končna ocena pa bo razvidno komaj takrat, ko bo v podjetje vstopil novi strateški vlagatelj.
Ključne besede: Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, kriza podjetja, vzroki za nastanek krize, reševanje krize, vodenje podjetja.
Objavljeno v DKUM: 25.11.2013; Ogledov: 1526; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

9.
INTEGRALNI POGLED NA DAVČNE OAZE IZ PERSPEKTIVE FINANČNE KRIZE V ZAČETKU TRETJEGA TISOČLETJA
Larisa Ferletič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju sem skušala prikazati integralni pogled na davčne oaze ter njene učinke na trenutno finančno in gospodarsko krizo v Evropi in Sloveniji. Opozorila sem na prednosti in pomanjkljivosti reševanja te problematike ter podala svoje videnje in ukrepe za njihovo omejitev. Dejstvo je, da so davčne oaze eden izmed poglavitnih krivcev slabljenja gospodarstva, kljub temu pa jih odpravit ne bo mogoče. Potrebno bo poskrbeti za čim večjo transparentnost nad sredstvi, napisati ustrezne zakone in vzpodbuditi posameznike k večji moralni zavesti, temeljito razmisliti in doreči ključne korake in ukrepe, ki bodo zalegli na svetovni ravni in ne samo v Sloveniji. Kot država smo samostojni, vendar mnogokrat premajhni, da bomo sami zmogli rešiti nastalo situacijo. Potrebna bo skupna moč in volja, kot je to bilo leta 1991. Vzdušje je bilo napeto in ob osamosvojitveni slovesnosti je prvič uradno zazvenela Zdravljica. Milan Kučan, takratni predsednik republike in slavnostni govornik na slovesnosti je izrekel zgodovinske besede: »Nocoj so dovoljene sanje. Jutri je nov dan.« Danes, po 22-ih letih samostojne, demokratične in suverene države Republike Slovenije se postavlja vprašanje, kje so te sanje. Vzdušje je še bolj napeto tako v političnem, gospodarskem kot finančnem sektorju. Kako močan je bil pohlep, da je prevladal nad sanjami, ki so se povsem razblinile. Po 22-ih letih delavec nima več nobenih pravic, socialnega varstva, dela za minimalno plačo ter je izkoriščen z namenom bogatenja posameznikov. Danes, ko je na cesti približno 120.000 nezaposlenih in ko človek ne najde ustreznih besed za nastalo situacijo. Morda jo lahko opiše beseda vakuum; prostor, v katerem ni molekul niti atomov. Dnevno poslušamo nova in nova razkritja o določenih aferah, vidimo dokaze in dejstva, in kljub temu še vedno vakuum. Tisti, ki imajo moč za spremembe, le čakajo in z velikimi očmi opazujejo dogajanje. Dokler bosta pohlep in želja po vladavini glavno vodilo ljudstva, noben ukrep, nobena pomoč in nobena reforma ne bosta pripomogli k bistvenim spremembam.
Ključne besede: davčne oaze, davčna utaja, davčne stopnje, davčna zakonodaja, davčni ukrepi, davčna morala, reševanje krize
Objavljeno v DKUM: 07.11.2013; Ogledov: 1944; Prenosov: 197
.pdf Celotno besedilo (859,97 KB)

10.
VPLIV GOSPODARSKE KRIZE NA GOSPODARSKO RAST SLOVENIJE
Tina Maučec, 2012, diplomsko delo

Opis: Finančna kriza, ki se je začela leta 2008 v ZDA, se je zaradi globalne prepletenosti gospodarstev hitro razširila po svetu. Vzrok za nastanek je pok nepremičninskega balona zaradi hitro rastočega trga nepremičnin, ki ga je generiralo prelahko dajanje kreditov ter nizka obrestna mera. Ker so nepremičnine nenehno naraščale, je šlo za občutek, da gre za varno naložbo. Ko pa posojilojemalci niso bili sposobni več odplačevati kreditov se je ustvarila odvečna ponudba, ki je banke niso mogle prodati. Kreditna aktivnost se je prekinila, kar se je odrazilo v realni sektor in ne nazadnje se je znižala tudi gospodarska aktivnost. Kriza se je razširila v tudi Evropsko Unijo. Ekonomska aktivnost se je v zelo kratkem obdobju začela hitro zniževati, kar je prisilo vlade držav članic EU, da so ukrepale. Prvi ukrepi so se nanašali predvsem na reševanje bank z uporabo monetarnih in fiskalnih orodij, za odmrznitev kreditnih trgov in za stimulacijo gospodarske aktivnosti, kar je do sedaj prineslo skromen napredek. Na dolgi rok se EU zavzema za razvoj organizacije, ki bi prevzela vlogo nadzora nad finančnimi sistemi držav članic. Slovenijo je kriza prizadela preko mednarodnih tokov, saj je Slovenija močno izvozno usmerjena. Zniževanje vseh komponent izdatkovne strukture je povzročilo, da se je bruto domači proizvod zmanjšal. Povečala se je brezposelnost, narašča javnofinančni primanjkljaj in konsolidirani dolg, kar se odraža v zmanjševanju konkurenčnost slovenskega gospodarstva v širšem mednarodnem okolju. Slovenija se nahaja pred pomembnimi izzivi, saj mora sprejeti pomembne strukturne reforme, ki bodo znova zagnale gospodarsko rast.
Ključne besede: Finančna kriza, gospodarska kriza, gospodarska rast, vpliv krize, ukrepi za reševanje, gradbeništvo, zaposlovanje, primanjkljaj, dolg.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2012; Ogledov: 2730; Prenosov: 303
.pdf Celotno besedilo (563,60 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici