| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA ŽIVLJENJSKEGA IN RAZVOJNEGA STANJA PODJETJA S PREDLAGANIMI UKREPI ZA DINAMIZACIJO PODJETJA: PRIMER PODJETJA PLANINKA D.O.O.
Alen Vogrinčič, 2013, magistrsko delo

Opis: Živimo v času hitro se spreminjajočega okolja. Na te spremembe se mora prilagajati tudi podjetje. Podjetje ima svoj življenjski cikel, tako kot vsako živo bitje. V tem življenjskem ciklu se podjetje srečuje z raznimi nevarnostmi, pastmi in tudi priložnostmi. Podjetje, ki sledi tem spremembam, se jim prilagaja in jih v določenih segmentih tudi premaguje, je dinamično podjetje. Da pa podjetje lahko postane dinamično, se mora zavedati svojih značilnosti, prednosti, sposobnosti in ugotoviti, v kateri fazi življenjskega cikla se trenutno nahaja in ustrezno ukrepati. Dinamično podjetje izhaja iz dinamičnih ljudi, ki jih v malem podjetju po navadi vodi podjetnik – dinamični podjetnik. Podjetniki so sicer po klasičnem razumevanju predvsem posamezniki – snovalci in uresničevalci novih poslovnih priložnosti, ki prevzemajo tveganje, ustvarjajo in inovirajo ne samo produkte, temveč tudi celotne procese, denarno vlagajo in povezujejo poslovne priložnosti z viri, ki jih morajo poiskati, medsebojno kombinirati in tako naprej. Pri tem lahko o dinamičnih podjetnikih rečemo, da so to podjetniki z nekaterimi izjemno poudarjenimi lastnostmi, med katerimi kaže predvsem izpostaviti njihovo ustvarjalnost, dolgoročno usmerjenost v trg in kupce, njihovo moralnost, etičnost in poslovnost, usmerjenost v dolgoročni uspeh in kapitalski dobiček ter izjemno sposobnost predvidevanja tveganj in prilagajanj (Tajnikar 2000, 300). Njihova vloga v ekonomskem razvoju in napredku je zagotovo nesporna. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu bomo najprej opredelili teoretična spoznanja o življenjskem ciklu podjetja in rast in razvoj podjetja. Življenjski cikel podjetja predstavlja obdobje delovanja podjetja. Preučevali bomo, kdaj podjetje nastane, deluje, posluje, se razvija in raste ali pa tudi ne, vse do prenehanja. Preučevali bomo podobnosti med življenjskim ciklom podjetja in biološkim življenjskim ciklom. Pri preučevanju rasti in razvoja bomo poudarek namenili življenjski krivulji rasti in razvoja podjetja. Proučevali bomo različne faze in modele razvoja podjetja ter kako se podjetje pri svojem obstoju in poslovanju spreminja. V nadaljevanju bomo preučili načelo dinamičnosti. Življenjski cikel bioloških sistemov se konča s smrtjo. Seznanili se bomo, ali je mogoče premagati življenjski cikel podjetja. V aplikativnem delu bomo najprej predstavili podjetje Planinka d.o.o.. Na podjetju Planinka d.o.o. bomo s pomočjo avtorjev Pümpin in Prange (1995) izvedli raziskavo po metodi diagnosticiranja življenjskega/razvojnega stanja podjetja. Ugotavljali bomo kateri elementi so v podjetju največ prisotni in tako ugotovili, v kateri fazi razvoja je podjetje. S pomočjo avtorjev Pümpin in Prange (1995) bomo ugotavljali in analizirali odstopanja dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti. V primeru odstopanj bomo podali predloge normativnih, strateških in operativnih ukrepov za dinamizacijo podjetja Planinka d.o.o..
Ključne besede: razvojne faze podjetja, rast in razvoj, življenjski cikel, dinamično podjetje
Objavljeno: 14.01.2014; Ogledov: 1322; Prenosov: 97
URL Povezava na celotno besedilo

2.
Analiza življenjskega cikla in dinamizacije za preprečevanje podjetniških kriz: primer podjetja x
Nina Leš, 2018, magistrsko delo

Opis: Nenehne spremembe v poslovnem okolju silijo podjetja k pravočasnim ukrepom prilagajanja poslovne politike k obvladovanju razvojne krize. Skozi delovanje samega podjetja sta potrebna določeno znanje ter izkušnje usposobljenega najvišjega managementa za dosego konkurenčne prednosti, katera je povezana s prepoznavanjem poslovnih priložnosti. Da bi lahko dosegli pričakovano rast in razvoj podjetja, je pomembno prepoznati stanje podjetja. Torej v kateri fazi razvoja življenjskega cikla je, saj na podlagi te ocene lahko uporabimo ustrezno politiko, ki pomaga k sprejemanju premišljenih odločitev za izboljšanje strukture in dogajanja v podjetju. Podjetja, ki želijo dosegati dolgoročno uspešnost skupaj s kombinacijo lastnosti pionirskega in rastočega podjetja, dosežejo dinamičnost. Dinamična podjetja aktivno spremljajo dogajanja na trgu ter tako s tehtanimi odločitvami vodstvenih delavcev z iskanjem profitnega motiva ustvarjajo novo vrednost in nova delovna mesta. Lahko bi rekli, da so vedno v koraku pred konkurenco, ter da njihov cilj ni preživeti, ampak uspeti. V analitičnem delu magistrske naloge smo tako za izbrano podjetje izvedli diagnozo razvojne stopnje podjetja, kjer smo s pomočjo Pümpin in Prangejeve (1995) metode ugotovili, v kateri fazi življenjskega cikla se proučevano podjetje nahaja. Nato smo na podlagi dobljenih rezultatov raziskali, ali je mogoče v življenjskem ciklu obravnavanega podjetja zaznati tipično razvojno krizo, kot sta jo opredelila Pümpin in Prange (1995) ter opredelitev faz podjetniških kriz po Kropfbergerju (2003). S sintezo spoznanj o kriznem stanju obravnavanega podjetja smo podali nadaljnje ukrepe, ki so pomembni za razvoj podjetja. Zadnji del raziskave smo sklenili z analizo odstopanja dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti in podali predloge ukrepov za dinamizacijo podjetja.
Ključne besede: hitro rastoče podjetje, dinamizacija, razvojne faze podjetja, krizni management
Objavljeno: 12.03.2018; Ogledov: 334; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici