| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 93
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Planiranje razvoja v javnem zavodu
Lidija Krpič Časar, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se ukvarjali s proučevanjem planiranja razvoja v javnem zavodu. Planiranje razvoja podjetij, ki delujejo v današnjem dinamičnem svetu, katerega zaznamujejo hitri tehnološki napredki, močna konkurenca, sprememba navad, vrednot, stališč in prepričanj ljudi, ekonomske in okoljske nestabilnosti, krizna obdobja, je zelo oteženo. Zato je planiranje razvoja pomembno tudi za javne zavode, če želijo obstati in delovati v svojem okolju. Področje našega raziskovanja je proučevanje posebnosti planiranja razvoja javnega zavoda na ravni politike podjetja in strateškega managementa. Raziskovali bomo za javni zavod Zavod za upravljanje kulturne dediščine Grad, katerega je ustanovila občina, da upravlja s kulturno dediščino ter ostalimi naravnimi in turističnimi danostmi v občini. Javni zavod se na podlagi odloka o ustanovitvi zavoda financira sam, s svojimi lastnimi sredstvi, odgovarja pa lastnici, to je občini. Cilji naše raziskave so proučitev upravljavsko-vodstvenih značilnosti javnih zavodov, proučitev posebnosti planiranja razvoja v javnih zavodih, razvojna proučitev javnega zavoda ZUKD Grad, okoljska preučitev razvojnih možnosti in nevarnosti za ZUKD Grad, analiza razvojnih prednosti in slabosti ZUKD Grad s primerjavo z drugimi podjetji ter celovita presoja podjetja in okolja, izdelava predloga razvojne vizije, politike in strategij ZUKD Grad in izdelava uresničitvenega programa planiranega razvoja ZUKD Grad. Na koncu pridemo do spoznanja, da so razvojna vizija, politika in strategija prav tako pomembne za uspešen razvoj in delovanje javnega zavoda kot posebne vrste podjetja. Obstoj in razvoj javnega zavoda sta odvisna od planiranja njegovega razvoja tako na ravni politike podjetja kot na ravni strateškega managementa. Šele s pravilnim in pravočasnim zaznavanjem sprememb v okolju delovanja zavoda in njegovim prilagajanjem spremembam in planiranjem razvoja, bo javni zavod uspešen v svojem delovanju in doseganju zastavljenih ciljev.
Ključne besede: javni zavod, razvojna vizija, politika podjetja, strategija, planiranje razvoja, prednosti in slabosti, uresničitveni program
Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 795; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)

2.
Ekonomsko-pravni vidiki na področju razvojnega financiranja gospodarstva v Sloveniji : pregled in analiza ZSIRB
Matevž Rašković, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Kot so pokazali dogodki ob nedavni svetovni finančni krizi in njenem razmahu v gospodarstvu, tudi v Sloveniji delovanje finančnih trgov ne more biti v celoti prepuščeno samo tržnim silam, saj banke in druge zasebne finančne institucije zasledujejo predvsem lastne, predvidoma kratkoročne profitne interese ter ne želijo oz. niso sposobne ustreznega financiranja vseh gospodarskih aktivnosti (npr. mala in srednja podjetja oz. MSP). Interesi zasebnega bančnega sektorja, kot temeljnega finančnega alokacijskega mehanizma v Sloveniji, so lahko oz. so pogosto v nasprotju z interesi širše družbe in njene blaginje. Zlasti na področju t. i. razvojnega financiranja gospodarstva, ki predstavlja nekakšno »vmesno« območje med delovanjem zasebnega finančnega sektorja na eni strani ter čistimi državnimi transferji na drugi strani, se pojavlja t. i. tržna vrzel ter številne nepravilnosti in asimetrije na posameznih področij financiranja pomembnih socio-ekonomskih aktivnosti s širšimi družbenimi eksternalijami. Namen prispevka je opredeliti koncept razvojnega financiranja gospodarstva ter orisati posamezne ekonomsko-pravne vidike na področju ureditve razvojnega financiranja pri nas. V okviru omenjenega se prispevek osredotoča zlasti na pregled in analizo posameznih določil Zakona o slovenski izvozni in razvojni banki (ZSIRB) ter predlaga posamezne izboljšave obstoječe pravno-ekonomske ureditve.
Ključne besede: razvojna strategija, financiranje, ekonomski razvoj, pravni vidik
Objavljeno v DKUM: 23.07.2018; Ogledov: 955; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (351,48 KB)

3.
Perspektiven der Stadtentwicklung der Stadt Rehau/Oberfranken : ein Beitrag zur angewandten geographischen Kleinstadtforschung
Jörg Maier, Beate Kadner, Matthias Gutgesell, 2006, izvirni znanstveni članek

Opis: Perspektive razvoja mesta Rehau/Oberfranken – Prispevek k aplikativnem geografskem proučevanju malih mest V preteklih letih so se pogoji razvoja mest in občin močno spremenili. Internacionalizacija gospodarstva, vse večje konkurenca, spremembe gospodarske strukture, novi življenjski stili ter zmanjševanje števila prebivalcev so v današnjem času pomembna izhodišča pri načrtovanju razvoja občin. Tudi v prihodnje je pričakovati spremembe glede oskrbe, gospodarskih razmer, socialnih razmer in okoljskih vprašanj, ob čemer se bo spreminjalo razmerje med možnostmi in pastmi gospodarskega in socialnega razvoja. To še posebej velja za mesta na podeželju, kakršno je Rehau. Mesto leži v bližini nemško češke meje, v območju, ki ga označuje neugoden demografski razvoj. Osrednje vprašanje bodočega razvoja mesta Rehau je, kako ohraniti obstoječo industrijsko usmerjenost. Nič manj aktualno ni vprašanje demografskega razvoja. Menimo, da je rešitev v gospodarskih povezavah s sosednjimi občinami v regiji in oblikovanju mreže interesnih skupin. Možni poudarki prihodnjega razvoja so naslednji: • oblikovanje interesnih povezav s sosednjimi območji in gospodarskimi subjekti v regiji • sodelovanje med generacijami bi lahko bila rešitev za probleme na socialnem področju • izobraževanje prebivalcev • aktivnejše vključevanje prebivalcev pri odpravljanju socialnih konfliktov • izkoriščanje strateškega položaja v središču „nove Evrope“ Ob tem se postavlja še vprašanje, kako pri geografskem proučevanju malih mest upoštevati njihovo specifiko; dosedanji pristopi so namreč v veliki meri prilagojeni proučevanju velikih mest in urbanih aglomeracij, kjer imamo opraviti z drugačno socialno in gospodarsko strukturo od tiste v malih mestih.
Ključne besede: mala mesta, urbani razvoj, razvojna strategija, urbani sistemi, Rehau, Oberfranken, Nemčija
Objavljeno v DKUM: 02.03.2018; Ogledov: 1207; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (555,43 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Spremenjen model konkurenčne rasti
Art Kovačič, 2008, pregledni znanstveni članek

Opis: Svetovni ekonomski forum je indeks konkurenčne rasti oblikoval na podlagi treh determinant, ki so bile dolgo časa ključnega pomena za dolgoročno gospodarsko rast ekonomij. Kakovost makroekonomskega okolja, delovanje javnih institucij ter tehnološka pripravljenost odpirajo možnost za dolgoročni gospodarski razvoj. Svetovni ekonomski forum je na podlagi treh determinant indeksa konkurenčne rasti dolgo časa pojasnjeval pripravljenost držav na prihodnje izzive. Jasno je, da dobro delujoča podjetja ne morejo doseči velike rasti, če država nima stabilnega makroekonomskega okolja, dobro delujočih institucij ter ugodne tehnološke ravni. V zadnjem času je pri modelu konkurenčne rasti prišlo do spremembe.
Ključne besede: konkurenca, konkurenčnost, analiza, primerjalna analiza, strategija, razvojna strategija, razvoj, industrijska politika
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 837; Prenosov: 47
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Strateško načrtovanje gospodarskega razvoja mest in regij
Petra Grah, Vito Bobek, 2008, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Mesta in regije se soočajo s številnimi gospodarskimi in razvojnimi težavami, zato morajo izkoristiti svoj razpoložljiv kapital, saj si bodo le tako zagotovila konkurenčnost in prepoznavnost. Za razvoj mest in regij je pomembno analizirati stanje, oblikovati vizijo s strateškimi cilji, proučiti njihov trenutni položaj ter izbrati pravi pristop, s katerim bodo vizijo v prihodnosti uresničili. Pri procesu preporoda pa se morajo osredotočiti tudi na nekaj ključnih razvojnih projektov, ki podpirajo strateške razvojne cilje in s tem izboljšujejo kakovost življenja tako v mestih kakor tudi v regijah.
Ključne besede: analiza, mesta, urbana naselja, razvoj, razvojna strategija, konkurenca, konkurenčnost
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1402; Prenosov: 69
URL Povezava na celotno besedilo

6.
RAST IN RAZVOJ MALEGA IN SREDNJEGA VELIKEGA PODJETJA
Rok Vukmanič, 2012, diplomsko delo

Opis: Tema, ki smo jo obravnavali v diplomskem seminarju, sodi v področje politike podjetja in strateškega managementa. V raziskavi nas je predvsem zanimalo, v kateri razvojni fazi življenjskega cikla se podjetje Železničarki teniški klub Maribor nahaja ter kakšni so njegovi investicijski plani, s katerimi smo lahko določili strategijo rasti. Železničarski teniški klub Maribor je podjetje, katero ponuja oddajo teniških igrišč, učenje tenisa ter prirejanje velikih domačih in mednarodnih teniških turnirjev. Pri izvedbi diplomskega seminarja sem si pomagal s teorijo domačih in tujih avtorjev s področja rasti in razvoja malih in srednje velikih podjetji. V drugem delu dela, kjer sem v praksi obravnaval podjetje, sem na kratko opisal metode raziskovanja ter predstavil raziskovano podjetje, nakar sem izvedel raziskovanje s pomočjo vprašalnikov oziroma anket. Z odgovori, ki sem jih dobil od vprašanih, sem lahko določil razvojno fazo življenjskega cikla podjetja ter določil strategijo rasti. Ugotovil sem, da je razvojna faza, v kateri se nahaja podjetje Železničarski teniški klub Maribor, faza rasti. Ker podjetje misli v prihodnje investirati v izgradnjo nove teniške dvorane ter načrtuje rast na podlagi storitev, katere so ji zagotavljale dosedanjo rast in prinesle največji dobiček, sem za podjetje določil generično strategijo rasti. Podjetje bo generično rastlo s postopnim povečevanjem prodaje svojih storitev in s povečevanjem dobička. Le načrtovana rast in razvoj vodita v uspeh podjetja.
Ključne besede: rast podjetja, razvoj podjetja, razvojni modeli, faze rasti podjetja, mala in srednje velika podjetja, razvojna faza življenjskega cikla podjetja, strategija rasti, podjetje Železničarski teniški klub Maribor, anketni vprašalnik.
Objavljeno v DKUM: 11.12.2012; Ogledov: 2372; Prenosov: 262
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici