| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
TEN-T vseevropsko transportno omrežje in implementacija inteligentnih transportnih sistemov : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Logistika sistemov
Rok Jeraša, 2008, diplomsko delo

Ključne besede: TEN-T, ITS, trajnostni razvoj, arhitektura sistema, induktivni detektorski sistem
Objavljeno: 13.11.2008; Ogledov: 4064; Prenosov: 562 
(2 glasa)
.pdf Celotno besedilo (4,72 MB)

3.
CELOVITO OBVLADOVANJE OKOLJSKIH STROŠKOV V PODJETJU X D.D.
Ana Sekolec Kocijančič, 2009, diplomsko delo

Opis: Okoljsko računovodstvo je del sistema ravnanja z okoljem in je novejši pristop, s katerim lahko podjetje poveča svojo okoljsko odgovornost. Snovanje sistema okoljskega računovodstva v podjetju in njegovo uvajanje je projekt, ki mora biti natančno opredeljen s planom potrebnih nalog. Diplomska naloga v prvem delu prikazuje teoretično podlago za snovanje sistema okoljskega računovodstva, s prikazom temeljnih nalog, ki morajo biti v podjetju opravljene, če podjetje želi takšen sistem vzpostaviti. Drugi del je praktično usmerjen in opisuje postopek snovanja sistema okoljskega računovodstva v podjetju X d.d., ki deluje v panogi predelave odpadkov. Dejanski primer prikazuje aktivnosti in spremembe, ki so v podjetju potrebne za kasnejše uvajanje omenjenega sistema okoljskega računovodstva. Diplomska naloga želi opozoriti na posebnosti in potrebo po prilagajanju sistema, ki se pojavlja zaradi dejavnosti, v kateri deluje podjetje X d.d.. V podjetju se morajo v postopku snovanja sistema okoljskega računovodstva na novo opredeliti aktivnosti, ki se izvajajo v podjetju in naloge zaposlenih, to je tistih, ki sodelujejo v samem snovanju sistema, in tistih, katerih naloge se nanašajo na področje okoljskega računovodstva. To se doseže s pomočjo popisa obstoječega stanja in navedbo potrebnih sprememb v obstoječem sistemu računovodstva in sistemu ravnanja z okoljem. Odgovorni za snovanje in uvajanje sistema morajo dobro poznati samo podjetje in njegove procese, proizvodni management, računovodstvo in povezave med njimi. Ob tem je potrebno tudi teoretično znanje o razvidovanju okoljskih stroškov in s tem povezanih aktivnosti. Obstaja več načinov opredeljevanja okoljskih stroškov. Z izbranim načinom določanja okoljskih stroškov, po metodologiji IFAC, lahko z natančno opredelitvijo okoljskih vplivov in z njimi povezanih stroškov, primerno izbranimi kazalniki in kontinuiranim analiziranjem v podjetju X d.d. oblikujemo takšne informacije, ki bodo primerna podlaga za odločanje o okoljskih in poslovnih vprašanjih. S pravilnimi odločitvami bo podjetje doseglo cilj o okoljsko odgovornem ravnanju .
Ključne besede: Trajnostni razvoj, sistem ravnanja z okoljem, sistem okoljskega računovodstva, okoljski kazalniki, snovanje sistema okoljskega računovodstva, okoljski stroški, predelava odpadkov
Objavljeno: 08.12.2009; Ogledov: 2113; Prenosov: 630
.pdf Celotno besedilo (722,23 KB)

4.
MEJE KONTINUITETE UPORABE KOORDINACIJSKIH PRAVIL O SOCIALNI VARNOSTI V EU IN NADALJNJI RAZVOJ EVROPSKEGA SISTEMA SOCIALNE VARNOSTI
Katja Kupljen, 2011, magistrsko delo

Opis: V okviru prava socialne varnosti Evropske unije je s 01.05.2010 začela veljati nova uredbena ureditev koordinacije sistemov socialne varnosti. V magistrski nalogi je z vidika nadaljnje uporabe (novih) koordinacijskih pravil, ki so tesno povezana s svoboščino prostega gibanja ljudi, predstavljena analiza primerjalno-pravnega pregleda stare in nove ureditve. Z vidika kontinuitete oziroma nadaljnjega razvoja evropskega sistema socialne varnosti pa so v nalogi izpostavljena predvsem odprta vprašanja, sodna praksa Sodišča Evropske unije in problematika modernizacije enotnega evropskega sistema socialne varnosti. Nova uredbena ureditev koordinacije sistemov socialne varnosti, katere glavno vodilo je še vedno zagotavljanje in vzpodbujanje svobode gibanja ljudi, z vsebinskega vidika večjih sprememb ne prinaša. Temeljna pravila se ohranjajo in namen koordinacije je še vedno povezovanje sistemov socialne varnosti, brez njihovega poenotenja (harmonizacije). Glavna cilja nove ureditve sta poenostavitev in modernizacija. Pomembne so tudi nekatere »tehnične« spremembe (»administrativni« napredek) in novosti glede postopkov odločanja o socialnih pravicah, kar posledično zagotavlja višjo stopnjo varstva pravic. Koordinacija sistemov socialne varnosti svojo materialno veljavnost (ki je »zgolj« dopolnjena z dajatvami iz naslova očetovstva in pred-upokojitvenimi pravicami) ohranja, ter novih »samostojnih« pravic ne prinaša, pa čeprav je Sodišče Evropske unije v svojih sodbah že večkrat opozorilo na nekatere pravice oziroma dajatve in storitve, ki bi prav tako morale biti predmet koordinacije (pravice iz naslova dolgotrajne oskrbe, zdravstvene storitve in dajatve za tiste, ki jim brezposelnost šele grozi). Za kontinuiteto uporabe koordinacijskih pravil (kot tudi za nadaljnji razvoj evropskega sistema/prava socialne varnosti) je pomembna »nova« širša osebna veljavnost nove koordinacijske uredbe, saj le-ta vključuje vse državljane Evropske unije, tako ekonomsko aktivne kot tudi neaktivne. V posledici navedenega so tako v novi ureditvi povzdignjene določbe evropskega državljanstva, socialna solidarnost in temeljna načela koordinacije sistemov socialne varnosti (predvsem teritorialno načelo in načelo enakega obravnavanja). Načela evropske koordinacije so tudi v splošnem z novo uredbo nadgrajena in njihova vloga je okrepljena. Številna koordinacijska pravila so posodobljena, preglednejša, enostavnejša, transparentnejša in bolje strukturirana ter posledično za upravičence/zavarovance (katerim so ta pravila tudi dejansko namenjena) lažje razumljiva in dostopnejša. Pomemben napredek je dosežen na področju (so)delovanja in »upravne administracije« nosilcev socialnih zavarovanj držav članic, kateri bodo postopno vsi prešli na elektronski način izmenjave podatkov (EESSI), s čimer bodo postopki priznavanja in izplačevanja pravic hitrejši in transparentnejši, varstvo pravic zavarovancev pa učinkovitejše. Kljub dosežkom nove »modernizirane« koordinacije sistemov socialne varnosti v Evropski uniji, odprta vprašanja ostajajo. Pomanjkljivost predstavlja »zaprta« stvarna veljavnost (pravice/dajatve, ki so predmet evropske koordinacije, so naštete taksativno in ne primeroma); vzporedna veljava stare in nove ureditve; vprašanje pomena novih definicij in dejanske učinkovitosti pravil v praksi; priprava (prehod) in končno delovanje enotnega elektronskega sistema. V prehodnem obdobju sta še posebej pomembni sodelovanje med nacionalnimi nosilci socialnih zavarovanj in pomoč s strani organov Evropske unije. Upoštevaje izzive sodobne družbe ter kompleksnost in raznolikost nacionalnih sistemov socialne varnosti držav članic, pri čemer imajo države članice na ravni Evropske unije pravico, da same urejajo svoj sistem socialne varnosti, poenotenega (unificiranega) evropskega sistema socialne varnosti nikoli ne bo mogoče doseči. Prav tako iz istih razlogov koordinacijska pravila na določenih mestih (še vedno) ostajajo zapletena, ter je zato pričakovati ponovne spr
Ključne besede: socialna varnost, socialna varnost v EU, socialnovarstvena politika EU, uredbena ureditev, Uredba 883/2004, Uredba 987/2009, sistem koordinacije, koordinacijska pravila o socialni varnosti, primerjalna analiza uredb, nadaljnji razvoj evropskega sistema socialne varnosti, sodna praksa Sodišča EU, pokojninsko zavarovanje
Objavljeno: 09.05.2011; Ogledov: 3397; Prenosov: 253
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

5.
RAZVOJ SISTEMSKEGA MIŠLJENJA NA RAZREDNI STOPNJI IZOBRAŽEVANJA
Nives Ozis - Oprešnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Pri proučevanju sistemov v naravi in družbi imamo običajno opravka s kompleksnimi sistemi, ki zahtevajo skrbno obravnavo z vidika poznavanja teorije sistemov. Gre za proučevanja odnosov med posameznimi količinami tako z vidika matematičnega zapisa kot primerjave rezultatov matematičnega modela z rezultati eksperimenta. Pri tem je pomembno, da matematično modeliranje kot uspešno znanstvenoraziskovalno metodo prenesemo na področje izobraževanja. Na razredni stopnji izobraževanja to počnemo na kvalitativni ravni v smislu razvoja sistemskega mišljenja. Na osnovi tega so v diplomskem delu zbrani primeri obravnave kompleksnih sistemov. Primeri so razdelani po posameznih korakih v smislu postopne obravnave kompleksnih sistemov in so s tem v pomoč učitelju pri izvajanju pouka. Prikazana je kompleksnost sistemov, ločevanje sistemov od okolice, dinamika sistemov in celoten razvoj strukture sistemov. Poudarek je na vizualizaciji strukture in dinamike sistemov s tako imenovanimi »vzročno-posledičnimi diagrami«, ki v kvalitativnem smislu nakazujejo odnose med posameznimi členi znotraj sistema. Poudarjen je tudi pomen eksperimenta z vidika primerjave rezultatov modelnih napovedi z rezultati eksperimenta, kar v smislu ujemanja modelnih napovedi z eksperimentom vodi v razvoj strukture sistemov. Z zbranimi primeri smo pokazali, da lahko že na razredni stopnji izobraževanja obravnavamo kompleksnejše sisteme celovito. S tem postane obravnava sistemov realnejša, kar omogoča bistveno boljšo primerjavo z rezultati eksperimenta in učenca navaja na opazovanje realnih procesov v okolju.
Ključne besede: Kompleksni sistemi, sistemsko mišljenje, modeliranje, dinamika sistemov, eksperimenti, razvoj strukture sistema.
Objavljeno: 14.06.2011; Ogledov: 1735; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

6.
RAZVOJ SISTEMA ZA MATERIALNO POSLOVANJE S STORITVENO TEHNOLOGIJO NA PLATFORMI IBM WEBSPHERE
Aleš Rožman, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili razvoj sistema s storitveno tehnologijo od načrtovanja do implementacije. Razvili smo prototipni sistem za materialno poslovanje za potrebe farmacevtskega podjetja. Opisali smo storitveno tehnologijo in storitveno usmerjeno arhitekturo. Poudarek smo dali na modeliranje sistema, kjer smo izpostavili uporabljeno metodologijo in obrazložili posamezne korake modeliranja. Pri razvoju sistema smo uporabljali orodja iz IBM - ove družine produktov Websphere.
Ključne besede: storitvena tehnologija, storitveno usmerjena arhitektura, razvoj sistema, IBM Websphere
Objavljeno: 30.11.2011; Ogledov: 1253; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

7.
8.
9.
PRENOVA INFORMACIJSKEGA SISTEMA JAVNEGA STANOVANJSKEGA SKLADA MESTNE OBČINE LJUBLJANA
Rok Goli, 2014, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je predstaviti prenovo informacijskega sistema v Javnem stanovanjskem skladu Mestne občine Ljubljana. Poslovanje organizacije je v današnjem svetu neposredno odvisno od uporabe podatkov, shranjenih v njenih informacijskih sistemih, zato mora biti zagotovljena njihova pravilnost in nemoteno delovanje vseh delov tega sistema. Diplomsko delo opisuje prenovo informacijskega sistema, ki je za nemoteno poslovanje organizacije ključnega pomena. V diplomskem delu je predstavljena analiza trenutnega stanja, analiza problematike razvoja novega informacijskega sistema ter izvedba prenove. Prav tako so predstavljene težave in rešitve, ki so se pojavile med razvojem in izvedbo prenovljenega informacijskega sistema V zadnjem delu je predstavljena analiza SWOT prenove, s katero so opisane prednosti in slabosti predstavljenega procesa, v sklepnem delu pa učinki prenove z možnostmi za nadaljnji razvoj.
Ključne besede: prenova informacijskega sistema, razvoj informacijskega sistema, uvedba novega informacijskega sistema, evidenca nepremičnega premoženja, Javni stanovanjski sklad Mestne občine Ljubljana.
Objavljeno: 08.04.2014; Ogledov: 620; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (918,75 KB)

10.
RAZVOJ EKSPERTNEGA SISTEMA ZA OCENJEVANJE VADITELJEV PLAVANJA
Tjaša Šubelj, 2014, diplomsko delo

Opis: Že dolgo časa opravljam delo vaditelja plavanja in pri delu se pojavlja veliko težav. Ena izmed njih je tudi to, kako vsako leto v tečajih določiti mentorstvo novim vaditeljem in kakšen kriterij izbrati pri povečevanju plačila. Zato sem se odločila, da se osredotočim na omenjen problem in poskušam najti rešitev. Izdelala sem ekspertni sistem, na podlagi realnih podatkov, ki posameznemu vaditelju določi osebno oceno, ki je sestavljena iz napredka otrok na tečaju, ki jih je poučeval. Najprej sem analizirala večletne podatke o tečajih, da bi pridobila čim bolj popolno in realno sliko dela. Sezona plavalnega tečaja, katerega podatki so bili najbolj popolni, je bila nato osnovna baza za izgradnjo sistema. S sistemom na podlagi ocene začetnega in končnega testiranja posameznega otroka v tečaju, ki jo je nek vaditelj poučeval, s kriterijem zaradi odsotnosti posameznega otroka, ki vpliva na končno oceno ter s prisotnostjo vseh otrok preko celotnega tečaja izračunamo osebno oceno vsakemu vaditelju, ki je opravljal delo v izbranem časovnem obdobju. Ko smo dobili rezultate, so ti pokazali , da se osebne ocene gibljejo od 1,2 in tja do 2,25. Ta rezultat nam predstavlja osebno oceno, ki pa v realnem stanju pomeni prikazuje za koliko pri nekem vaditelju napredoval posamezni otrok. Končni rezultati, ki smo ga omenili, v povprečju znaša 1,75. To pa je tudi realni napredek, ki ga največkrat dosežejo vaditelji pri delu. S tem sem potrdila začetno ugotavljanje, ki je temeljilo na podlagi izkušen, da otroci napredujejo v večini za 2 oceni.
Ključne besede: delo vaditelja plavanja, mentorstvo novim vaditeljem, ocenjevanje kvalitete dela, razvoj ekspertnega sistema
Objavljeno: 18.09.2014; Ogledov: 569; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

Iskanje izvedeno v 0.35 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici