| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 219
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Planiranje razvoja podjetja fa-dental d.o.o.
Ven Florjančič, 2020, diplomsko delo

Opis: Spremembe v poslovnem svetu postajajo že skoraj vsakodnevna stalnica. Zaradi sprememb v življenjskem slogu končnih potrošnikov je ključno hitro sprejemanje vizije podjetja. Da bi se podjetje uspešno razvijalo, mora biti vodstvo podjetja pripravljeno pravočasno zaznati spremembe in nato ukrepati. Cilje vsakega podjetja, kot so obstoj in razvoj, doseganje poslovne uspešnosti, ohranjanje konkurenčnega položaja in zadovoljstvo vseh udeležencev podjetja, pa lahko podjetje uresniči le s pravilno planiranim in usmerjenim razvojem. V diplomskem delu bomo preučevali planiranje razvoja podjetja Fa-dental d. o. o., ki se ukvarja z zobozdravstvenimi storitvami. Najprej bomo podali teoretična izhodišča različnih avtorjev, ki jih bomo kasneje uporabili pri planiranju razvoja proučevanega podjetja. Osrednja tema diplomskega projekta je pripraviti vizijo in cilje za podjetje Fa-dental d. o. o. in ga finančno ovrednotiti. Pri pisanju diplomskega projekta bomo eno poglavje namenili vplivu covid-19 krize in morebitnih makroekonomskih posledic krize, ki bi lahko vplivale na podjetje.
Ključne besede: razvoj podjetja, vpliv covid-19 krize, vizija, politika podjetja, širitev podjetja
Objavljeno: 24.11.2020; Ogledov: 122; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (390,93 KB)

2.
Iskanje poslovnih možnosti na prodajnem trgu veganskega prehranjevanja kot način trajnostnega razvoja
Urška Matko, 2020, diplomsko delo

Opis: Na razvoj in delovanje vsakega podjetja vplivajo različne vrste okolij. Za uspešno poslovanje mora podjetje preučiti vsako od okolij, v izogib nevarnostim, ki bi negativno vplivale na njegovo delovanje in s tem razvoj, ter za prepoznavanje priložnosti, ki jih lahko izkoristi v dobrobit delovanja in razvoja podjetja. Okolje podjetja je kompleksno, zato smo ga delili na ekološko, družbeno-socialno in kulturno, tehnično-tehnološko, pravno-politično in ekonomsko okolje pa tudi na prodajni trg ter nabavne trge z resursi, kapitalom in delovno silo. Okolja se med seboj povezujejo in ne izključujejo. Vedno je potrebna odločitev, katere priložnosti iz okolja bodo izkoriščene, saj se je nemogoče odzivati na vse priložnosti naenkrat. Poleg priložnosti iz okolja se podjetje poslužuje tudi lastnega razvoja in iskanja svojih prednosti. Notranji potenciali so področja, ki jih lahko podjetje okrepi in izboljša za konkurenčnejše poslovanje, ki ga potrtebuje za izkoriščanje priložnosti oziroma izogibanje nevarnostim v okolju in na trgih kot delih okolja. Poslovne odločitve bi morale biti pri odločanju za izkoriščanje poslovnih priložnosti usmerjene v trajnostni razvoj. Predstavljeni so različni vidiki trajnostnega razvoja ter poglobljeni v segment prehranjevanja po načinu veganskega prehranjevanja. Prehranske navade in ozaveščenost o zdravi prehrani pomembno vplivajo na način delovanja in razvoja podjetja. Prilagajanje povpraševanju je ključno za obstoj podjetja na trgu. Vse to so vidiki, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu. V praktičnem delu je opravljena analiza priložnosti/možnosti na prodajnem trgu veganskega prehranjevanja kot načinu trajnostnega razvoja v Zgornji Savinjski dolini. V prvem delu je opravljena analiza ekološkega, družbeno-socialnega in kulturnega, tehnično-tehnološkega, pravno-političnega in ekonomskega okolja. Izpostavljenih je nekaj priložnosti in nevarnosti, ki bi lahko vplivale na poslovne odločitve veganske restavracije v Zgornji Savinjski dolini. Z anketo preučevan prodajni trg je pokazal, kakšne so trenutne prehranske navade ljudi na dotični lokaciji, predvsem je razvidno, kolikšno je zanimanje za vegansko ponudbo hrane in stališče do takšnega načina prehranjevanja. Z intervjujem pridobljeni podatki kažejo na zmožnost nabavne ponudbe lokalnih pridelovalcev za potencialno vegansko restavracijo.
Ključne besede: trgi podjetja, trajnostni razvoj, veganstvo, poslovne priložnosti.
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 90; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (861,75 KB)

3.
Analiza dejavnikov rasti in razvoja na primeru družinskega podjetja
Nina Fujs, 2020, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetništvo predstavlja eno od pomembnih oblik podjetništva. Večina podjetij v Sloveniji je še mladih, saj so še vedno v okviru prve generacije. Raziskave namreč kažejo, da jih pri prenosu iz ene generacije v drugo preživi le ena tretjina. Za diplomsko delo smo si za študijo primera izbrali družinsko podjetje, ki je prestalo prenos in uspešno posluje, se razvija ter raste. Najprej smo opredelili pojem družinsko podjetje. Zavedati se moramo, da se družinsko podjetje zelo razlikuje od nedružinskih podjetij. Menimo, da so družinska podjetja ključna za razvoj gospodarstva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti družinskega podjetja, razloge za ustanovitev in prenos družinskega podjetja. Naše diplomsko delo temelji na analizi dejavnikov rasti in razvoja družinskega podjetja. Za lažje razumevanje smo predstavili štiri faze življenjskega cikla rasti ter jih podrobneje opisali. V tabeli smo prikazali tudi razlike med pojmoma rast in razvoj. Temo smo si izbrali z namenom, da ugotovimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na rast in razvoj družinskega podjetja. V diplomskem delu najprej predstavimo splošno teorijo posameznih pojmov, nato pa se osredotočimo na študijo primera, kjer smo teorijo uporabili in prikazali na praktičnem primeru. Izbrali smo si družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o. Podjetje dobro poznamo in nam je bilo pripravljeno zaupati želene podatke. Družinsko podjetje se nahaja v Prekmurju in spada med večja družinska podjetja v tej regiji. Zanimivo je zaradi same dejavnosti, saj se ukvarjajo s proizvodnjo in prodajo kleparsko-krovskih izdelkov ter storitev. Podjetje se nahaja v fazi rasti; na podlagi letnega dobička namreč reinvestirajo v rast in razvoj podjetja. V izbranem družinskem podjetju je potekal tudi prenos, saj je leta 2013 podjetje prevzela hči ustanovitelja. S tem lahko omenimo tudi žensko podjetništvo, kjer ima upravljalno-vodstvene sposobnosti v rokah ženska. Ugotovili smo, da je ključnega pomena pri razvoju in rasti podjetja odnos družine, zagotovo ima ključno vlogo tudi konkurenca, saj brez nje podjetje ne bi vlagalo in skušalo postati še boljše, kot je bilo. Družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o., se iz leta v leto razvija, prenavlja in raste. Vse podrobnosti smo prikazali v življenjskem ciklu rasti. V diplomskem delu smo si zastavili tudi tri teze, ki smo jih potrdili oziroma ovrgli. Podrobnejše opredelitve in razložitve smo predstavili v sklepu.
Ključne besede: družina, družinsko podjetje, rast in razvoj družinskega podjetja, življenjski cikel rasti podjetja, nasledstvo, vizija in poslanstvo podjetja.
Objavljeno: 19.10.2020; Ogledov: 243; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1012,90 KB)

4.
Reševanje kadrovske problematike v zasebnem varovanju z naprednimi tehnološkimi rešitvami
Patricija Lunežnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Tehnološki napredek je aktualen razvojni trend v zasebnovarnostni industriji. Predstavlja priložnost tako za nadgradnjo varnostnih storitev, kakor tudi za reševanje kadrovske problematike, ki sodi med temeljne probleme zasebnovarnostnih podjetij. Magistrska naloga medsebojno povezuje tovrstna sodobna izziva s ciljem analizirati vpliv tehnološkega razvoja na kadrovsko problematiko v zasebnovarnostnih podjetjih. Natančneje smo se osredotočili na potenciale uporabe varnostnih robotov in brezpilotnih zrakoplovov. Ugotovili smo, da lahko implementacija tovrstnih rešitev v zasebnovarnostno dejavnost prispeva k optimizaciji finančnih in kadrovskih sredstev. S kvalitativno raziskavo, ki je vključevala intervjuje s predstavniki slovenske zasebnovarnostne stroke, smo analizirali razvojno usmerjenost podjetij na tem področju in izvedljivost implementacije naprednih tehnoloških rešitev v prakso. Rezultati kažejo, da trenutna problematika na trgu dela močno vpliva na zasebnovarnostno dejavnost v Sloveniji. Pomanjkanje kompetentnega kadra namreč vodi v neurejene delovne razmere in v nezmožnost zagotavljanja kakovostnih varnostnih storitev. Podjetja prepoznavajo prednosti naprednih tehnoloških rešitev in njihov vpliv na večjo učinkovitost pri zagotavljanju varnostnih storitev. Tehnološki in kadrovski razvoj sicer umeščajo med strateške cilje, vendar je razvoj zaradi nestabilnega trga in rigidnih regulatornih okvirov omejen. Predstavljeni izzivi potrebujejo večnivojsko reševanje, odgovornost pa je na strani zasebnovarnostnih podjetij, zakonodajalca, naročnikov in ostalih povezanih subjektov.
Ključne besede: magistrska dela, zasebnovarnostna podjetja, Slovenija, kadrovska problematika, tehnološki razvoj, napredne tehnološke rešitve, nadzorstvene tehnologije, varnostne storitve
Objavljeno: 01.06.2020; Ogledov: 293; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
Trajnostni razvoj v cestnem tovornem prometu in odnos slovenskih avtoprevozniških podjetij do trajnostnega razvoja
Urška Grden, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V tej diplomski nalogi smo na trajnostni razvoj pogledali z vidika slovenskih transportnih podjetij. Da bi bralcu predstavili čim bolj celovit pregled, smo na začetku podali definicijo trajnostnega razvoja, opredelili cilje trajnostnega razvoja in zakonodajo, ki to ureja v Sloveniji. Ugotovili smo, da je najširše sprejeta definicija trajnostnega razvoja definicija, ki pravi, da gre pri trajnostnem razvoju za obliko razvoja ali napredka, ki zadovoljuje potrebe sedanjosti ne da bi ogrožala prihodnje generacije pri zadovoljevanju njihovih potreb. Srb za izvajanje trajnostnega razvoja se na formalni ravni kaže predvsem v sprejemanju mednarodnih dokumentov, kot je na primer Agenda 2030 Organizacije združenih narodov, pa tudi v sprejemanju nove okoljske zakonodaje na ravni Evropske unije, ki je bila veliki meri v okviru Zakona o varstvu okolja implementirana tudi v slovensko pravo. V tej nalogi smo se osredotočili na trajnostni razvoj na področju cestnega prometa. Da bi izvedeli, kaj o trajnostnem razvoju menijo slovenska transportna podjetja, smo jih tako preko spletne ankete povprašali po njihovem delovanju na tem področju. O njihovi trajnostni ozaveščenosti smo dobili presenetljivo spodbudne informacije, vendar pa so spremembe v praksi kljub temu relativno redke, saj se podjetja bojijo, da bi pri uvajanju sprememb utrpela večjo finančno škodo. Sklenili smo, da bi bilo dobro, da bi podjetjem z željo po trajnostnem razvoju na tej točki v obliki finančne stimulacije naproti stopila država.
Ključne besede: Logistika, trajnostni razvoj v cestnem prometu, transportna podjetja v Sloveniji, ukrepi za trajnostni razvoj prometa, državne subvencije
Objavljeno: 19.12.2019; Ogledov: 320; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (844,90 KB)

6.
Politika podjetja in strateški management družinskega podjetja EDEX, d. o. o.
Tim Ličen, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu se osredotočimo na planiranje razvoja družinskega podjetja EDEX, d. o. o., in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Izbrano podjetje je mikro podjetje, katerega začetki segajo v leto 1992. Ima devet zaposlenih in se ukvarja s prodajo oblačil in obutve. V začetnem delu diplomskega projekta predstavimo podjetje EDEX, d. o. o. in značilnosti le-tega. Opredelimo njegovo velikost, dejavnost in prodajne trge. Opravimo tudi premoženjsko analizo podjetja, kjer smo z različnimi kazalniki preverjali finančno sposobnost podjetja EDEX, d. o. o., za nadaljnji razvoj. V osrednjem delu predstavimo pomembna teoretična izhodišča o planiranju razvoja podjetja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Predstavili smo vizijo podjetja in politiko podjetja, metode planiranja politike podjetja in strategij podjetja, strateška poslovna področja ter temeljno strategijo ter poslovne in splošne strategije podjetja. V zaključnem delu opišemo planiranje razvoja proučevanega podjetja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Najprej proučimo vrednote ključnih udeležencev v podjetju. Proučimo tudi prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti proučevanega podjetja. Na podlagi ugotovljenih raziskovalno-prognostičnih izhodišč na ravni politike podjetja smo za podjetje EDEX, d. o. o., oblikovali planirano vizijo podjetja in politiko podjetja. Pri planiranju razvoja na ravni strateškega managementa smo najprej določili strateška poslovna področja podjetja EDEX, d. o. o., nato pa smo poiskali strateške možnosti in določili strategije podjetja EDEX, d. o. o. Diplomski projekt smo zaključili s predlogom programa razvoja in rasti za to podjetje.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, razvoj podjetja, vrednote udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, strateška poslovna področja, strategije podjetja
Objavljeno: 18.09.2019; Ogledov: 575; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (831,72 KB)

7.
Analiza rasti javnega podjetja marprom d. o. o.
Tjaša Gašparič, 2019, diplomsko delo

Opis: Zaradi hitrega razvoja in sprememb na trgu so podjetja primorana rasti in se razvijati. Spremembe lahko izhajajo iz zunanjega okolja ali notranjega okolja podjetja. Podjetja morajo vlagati svoja sredstva v rast in razvoj svojih dejavnosti. V diplomskem delu smo proučevali analizo rasti Javnega podjetja Marprom d. o. o. Cilj naloge je bil opredeliti, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. Osnovna dejavnost podjetja je avtobusni prevoz potnikov v občini Maribor, svoje poslovanje pa so usmerili na upravljanje krožnokabinske žičnice in prevzem smučarskih prog na Pohorju. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo rasti izbranega podjetja po letih in na podlagi podatkov ugotovili, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. S SWOT analizo smo preučili prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz okolja. S konkurenčno analizo smo preučili izbrane kazalnike. Pri kazalniku sredstev in čistih prihodkov od prodaje smo ugotovili, da so z leti naraščali. Pri kazalniku čistega poslovnega izida pa smo ugotovili, da je ta v obdobju med letoma 2015 in 2016 upadel.
Ključne besede: rast podjetja, diverzificirana rast, strategija rasti, konkurenčna analiza, razvoj podjetja
Objavljeno: 04.06.2019; Ogledov: 420; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (978,37 KB)

8.
Znamka kot del uresničevanja razvojnih usmeritev podjetja
Špela Lašič, 2018, magistrsko delo

Opis: Intelektualna lastnina je pojem, ki zajema veliko več, kot se morda zdi na prvi pogled. Eden izmed delčkov, ki sestavlja celoto, so tudi znamke. V današnjem času na trgu vlada prenasičenost ponudbe in neizmerna konkurenca med ponudniki. Ker je dobro, da se vsak ponudnik kar najbolj zaščiti, je v podjetnikovi ponudbi ključnega pomena njegova predstavitev širni javnosti. Znamka je znak, ki ponudnike istega ali ekvivalentnega blaga med seboj ločuje in predstavlja na trgu. Kakor hitro se začne podjetje predstavljati javnosti, mora imeti tudi določen simbol, tj. logotip, ki ga opredeljuje in razlikuje od ostalih. Potrošniki si ga tako zapomnijo in povezujejo z določenim podjetjem oz. organizacijo. Z njim ne povezujejo zgolj in samo podjetja, ampak tudi ponudbo in predvsem kvaliteto ponujenih izdelkov oz. storitev. Ker se dandanes pojavljajo tudi kraje znamk oz. posnemanje teh, jih moramo zaščititi. V podjetjih se odločajo za izpeljavo postopka zaščite znamke, a je to pomembno predvsem za tiste, ki imajo v ponudbi tržno zares zanimiv izdelek. Kmalu se namreč pojavi nekdo s podobnim ali skoraj istim izdelkom in celo z istim logotipom. V magistrskem delu smo se v teoretičnem delu posvetili znamki, jo opredelili, predstavili njene značilnosti, vrste ter njene funkcije. Opredelili smo tudi vse možne postopke zaščite znamke na območju Republike Slovenije in drugod po Evropi ter državah zunaj EU. Predstavili smo tudi uresničitveni program planiranega razvoja podjetja, ki ima ključno vlogo pri uspešni organizaciji in izpeljavi vseh potrebnih projektov za nadaljnjo uspešno delovanje in poslovanje podjetja. V aplikativnem delu smo predstavili obravnavano podjetje. Na primeru smo predstavili tudi postopek zaščite znamke v Sloveniji: potek in končne rezultate. V obravnavanem podjetju so se lotili zaščite znamke, saj je bila ta predvidena kot naslednja aktivnost v uresničitvenem programu planiranega razvoja. Znamko jim je uspelo uspešno zavarovati, saj so se na postopek temeljito pripravili.
Ključne besede: intelektualna lastnina, znamka, zaščita znamke, uresničitveni program planiranega razvoja, razvoj podjetja
Objavljeno: 15.03.2019; Ogledov: 362; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

9.
Vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja Prevozništvo in gradbena mehanizacija Topler, Anton Topler s. p.
Laura Topler, 2018, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta z naslovom vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja Prevozništvo in gradbena mehanizacija Topler, Anton Topler, s. p, smo se podrobneje seznanili z besedno zvezo družinsko podjetje. V razvitih predelih tržnega gospodarstva je okoli dve tretjini vseh podjetij družinskih podjetij. Tako kot vsaka druga podjetja se tudi družinska podjetja med seboj razlikujejo. Lahko imajo drugačno obliko, velikost ali obseg dejavnosti. Eden od glavnih problemov v družinskem podjetju je problem nasledstva. Pojavi se vprašanje, kdo bo podjetje prevzel, ali je ta oseba sploh primerna oz. ali si sploh želi prevzeti podjetje. Prav tako se lahko zaplete pri dedovanju oz. razdelitvi dediščine, kajti v družini lahko zavlada zavist in ljubosumje. Eden od problemov v družinskem podjetju je tudi, da lahko lastniki podjetja svojim družinskim članom dajejo prednost v podjetju, in jih postavijo na položaje, za katerega nimajo ustreznega znanja in sposobnosti. Seznanili smo se tudi s prednostmi in slabosti družinskega podjetja, ki smo jih kasneje tudi v praktičnem delu opisali na dejanskem primeru podjetja. V diplomskem projektu smo tudi preučili, ali družinski odnosi vplivajo na razvoj in delovanje podjetja. Podrobneje smo opisali podjetje Topler, s. p., našteli njegove značilnosti in prednosti ter slabosti. Opisali smo tudi razvojne dejavnike in razvoj družinskega podjetja Topler, s. p., ter ugotovili, da družinski odnosi in konflikti vplivajo na razvoj obravnavanega družinskega podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, vpliv odnosov na podjetje, razvojni dejavniki družinskega podjetja, prednosti in slabosti.
Objavljeno: 03.12.2018; Ogledov: 335; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (694,41 KB)

10.
Rast in razvoj podjetja Belta d. o. o.
Katja Pušnik, 2018, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta na podlagi teoretičnih predpostavk proučujemo rast in razvoj izbranega podjetja Belta, d. o. o. Če se vprašamo, kaj je rast podjetja se nam zdi vprašanje preprosto, ampak če skušamo nanj odgovoriti vidimo, da temu še zdaleč ni tako in tudi tako velja za razvoj. Čeprav veliko ljudi meni, da med rastjo in razvojem ni nobene razlike, vendar če se malenkost bolj poglobimo v teoretična izhodišča in primer podjetja ugotovimo, da temu ni tako. Rast je tesno povezana s povečano količino proizvodov in storitev, ki jih podjetja proizvajajo na trgu, vendar podjetje pa raste tudi takrat, kadar poveča svoj dohodek, poveča delovno silo, kupi nove proizvodne stroje itd. Razvoj pa je ciljno usmerjen proces spreminjanja podjetja na boljše. Razvoj se dotika področja procesov v podjetju. V diplomskem delu bomo proučili značilnosti rasti in razvoja, njune razlike, dejavnike rasti, dejavnike razvoja, ovire rasti in ovire razvoja. Osredotočili smo se tudi na življenjski cikel in življenjsko okolje podjetja, ki smo ga proučili glede na zunanje in notranje dejavnike, ki vplivajo na podjetje (s pomočjo tabel IFAS in EFAS), ter strateške dejavnike (s pomočjo matrike SFAS), ki smo jih nato proučili, kako vplivajo na rast in razvoj izbranega podjetja Belta, d. o. o. Vse štiri izbrane hipoteze smo potrdili, saj izbrano podjetje uspešno raste in se razvija, na to pa vplivajo notranji in zunanji dejavniki podjetja, pri svojem poslovanju pa je naletelo tudi na nekaj ovir.
Ključne besede: rast podjetja, razvoj podjetja, ovire rasti, ovire razvoja, dejavniki rasti, dejavniki razvoja, življenjski cikel podjetja, življenjsko okolje podjetja
Objavljeno: 30.11.2018; Ogledov: 800; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (841,05 KB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici