| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 61
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga gozdnega vrtca pri motoričnem razvoju otrok, starih 2-3 leta
Kaja Hovnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga gozdnega vrtca pri motoričnem razvoju 2–3 leta starih otrok je sestavljena iz dveh delov. Prvi del je teoretični, kjer smo predstavili dejavnike, ki vplivajo na motorični razvoj in kako se spremlja motoričen razvoj otrok. Predstavili smo program gozdnega vrtca, kaj je njegova vloga, ter Denverski razvojni presejalni test. Na koncu teoretičnega dela smo omenili in predstavili tudi dosedanje raziskave, ki so bile ugotovljene na podlagi dobrih praks s sodelovanjem gozdnega vrtca. Drugi del predstavlja empirično raziskavo, kjer smo ugotavljali razliko v motoričnem razvoju med dvema vrtcema – Vrtec Ravne na Koroškem, ki izvaja program gozdnega vrtca, in Vrtec Otona Župančiča Maribor, ki tega programa ne izvaja. Uporabili smo neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije 2–3 leta starih otrok. Na podlagi rezultatov, pridobljenih s pomočjo Denverskega razvojno presejalnega testa, smo ugotovili, da otroci, ki so vključeni v program gozdnega vrtca, dosegajo boljše rezultate Denverskega presejalnega testa kot otroci, ki v program gozdnega vrtca niso vključeni.
Ključne besede: Motorični razvoj otroka, Gozdni vrtec, Denverski razvojni presejalni test
Objavljeno v DKUM: 05.08.2024; Ogledov: 116; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1019,18 KB)

2.
Vloga lutke pri spodbujanju emocionalnega razvoja predšolskega otroka : diplomsko delo
Nika Rožencvet, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Vloga lutke pri spodbujanju emocionalnega razvoja predšolskega otroka je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo na splošno opredelili pomen lutke in njeno povezavo s čustvi. Opisali smo sestavo čustev in podrobno proučili emocionalni razvoj otroka ter povezavo lutke z emocionalnim razvojem otroka. Prav tako smo opisali vlogo lutke pri razvoju otrokove: domišljije, samopodobe, komunikacije, empatije, ustvarjalnosti in intelektualnosti ter vzgojiteljevo uporabo lutke v vrtcu. Dotaknili smo se tudi, kakšni sta moč lutke in njena uporaba kot motivacijsko in terapevtsko sredstvo. Teoretični del smo zaključili s poglavjem, v katerem smo opredelili vlogo vzgojitelja pri emocionalnem razvoju otroka. V praktičnem delu smo izvedli dejavnosti z ročno lutko Smeško. Izvedli smo pet dejavnosti, pri katerih smo s pomočjo lutke spoznali enostavna in sestavljena čustva ter njihovo izražanje. Z gledališko lutkovnimi dejavnostmi so otroci spoznali enostavna čustva veselje, jezo, žalost in strah ter sestavljeno čustvo ljubezen. Spoznali so, kako lahko premagajo strah in jezo ter ju izrazijo na sprejemljiv način. Pri tem smo opazovali, kakšno vlogo in vpliv je imela lutka pri spodbujanju emocionalnega razvoja otroka. Ugotovili smo, da je lutka pomemben pripomoček, s katerim otrokom na njim prijeten in zanimiv način približamo razumevanje, poimenovanje in izražanje čustev.
Ključne besede: čustva, emocionalni razvoj otroka, lutka
Objavljeno v DKUM: 14.06.2024; Ogledov: 195; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (4,62 MB)

3.
Vpliv poporodne depresije pri materi na razvoj otroka
Patricija Petek, 2023, diplomsko delo

Opis: Uvod: Čeprav rojstvo otroka predstavlja lep dogodek v življenju, se kljub temu veliko mater sooča s poporodno depresijo. Gre za depresivno motnjo, ki se pojavi pri materah po rojstvu otroka in ima lahko negativen vpliv na otrokov razvoj z vidika kognitivnega, socialnega, fizičnega, nevromotoričnega in jezikovnega razvoja. Namen zaključnega dela je raziskati, kako poporodna depresija pri materah vpliva na razvoj otroka. Metode: Pregledali smo znanstveno literaturo v angleškem jeziku s področja poporodne depresije pri materi in vpliv na razvoj otroka. Pri iskanju smo uporabili tuje podatkovne baze Pubmed, CINAHL, Cochrane Library in ScienceDirect. Ključne besede za iskanje ustrezne literature so bile postpartum depression, mother in child development. Zbrane podatke smo analizirali in sintetizirali ter naredili vsebinsko analizo. Rezultati: Od 663 zbranih člankov smo v raziskavo vključili 11 polno dostopnih tematsko ustreznih člankov. S pregledom literature smo ugotovili, da poporodna depresija pri materah negativno vpliva na vsa področja otrokovega razvoja. Slabši rezultati so najbolj izraziti pri otrocih, starih od 18 mesecev do 4,5 leta. Največje povezave so bile ugotovljene na področju jezikovnega in socialnega razvoja ter tudi fine motorike. Razprava in zaključek: Povezava med materino depresijo in otrokovim razvojem se je najbolj pokazala na otrokovem kognitivnem, nevromotoričnem, jezikovnem in socialnem razvoju. Otroci mater s poporodno depresijo v primerjavi z otroki mater brez poporodne depresije so imeli slabše dosežke na vseh področjih razvoja. Zato je pomembno izvajanje preventivnih programov osveščanja, poučevanja populacije o poporodni depresiji in pripravi žensk na starševstvo.
Ključne besede: poporodna depresija, matere, razvoj otroka
Objavljeno v DKUM: 11.12.2023; Ogledov: 601; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (721,07 KB)

4.
Izdelava igrač v vrtcu z otroki, starimi od 4 do 6 let : diplomsko delo
Tjaša Ravnikar, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Izdelava igrač v vrtcu z otroki starimi od 4 do 6 let je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu najprej predstavljamo splošne razvojne značilnosti predšolski otrok, nato pa opredelimo še pojem igrače in samo klasifikacijo igrač. Poseben poudarek je na igračah, ki pri otrocih spodbujajo ustvarjalnost. Sledi pa še opredelitev projektnega dela in vloga otroka ter vzgojitelja pri projektnem delu v vrtcu. V empiričnem delu smo opredelili namen diplomske naloge oz. projekta, ki smo ga v okviru naloge tudi izvedli, pri tem smo si postavili nekaj raziskovalnih vprašanj in hipotez. V praktičnem delu smo predstavili izvedbo projekta »Naredimo svojo igračo«, ki je trajal pet dni, in sicer od ponedeljka do petka. Namen projektnega dela je bil, da otroci čim bolj samostojno izdelajo igračo. Glede na predhodno opazovanje otrok pri igri, smo se odločili za izdelavo konstrukcijskih kock, saj se otroci z njimi najraje igrajo. V praktičnem delu smo opisali celoten projekt in njegovo evalvacijo. Skozi diplomsko delo smo ugotovili, da so otroci, stari od 4 do 6 let, zmožni v veliki meri sami izdelati zastavljeno igračo oz. konstrukcijske kocke. Ugotovljeno je bilo, da po izdelani igrači sežejo tudi med prosto igro, pri kateri pa v veliki meri prevladuje individualna igra z omenjeno igračo. Zastavljeni projekt je bil uspešen, saj so bili zastavljeni cilji doseženi, prav tako pa je imel na otroke pozitiven učinek, saj so v zastavljenih dejavnostih otroci neizmerno uživali, kar je bilo mogoče razbrati iz končne evalvacije zastavljenega projekta.
Ključne besede: predšolski otrok, razvoj otroka, igrača, izdelava igrač, projektno delo
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 346; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
Otrokova ločitev od staršev pri vsakodnevnem prihodu v vrtec : diplomsko delo
Nika Jerebic, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo razvoj otroka od njegovega rojstva dalje in razvijanje navezanosti. Teorijo navezanosti je razvil John Bowlby, ki velja za enega največjih raziskovalcev teorije navezanosti. Ta opredeljuje odnos med otrokom in njegovo mamo. V diplomskem delu je poudarek na navezanosti ter otrokovem razvoju, ki je povezan z ločitvijo ob prihodu v vrtec ter predajo otroka v oddelek. Kateri slog navezanosti oblikuje otrok do staršev, je odvisno od samih staršev, vzgoje in okolja, v katerem živi in odrašča. Zato se glede na vse dejavnike razvije več slogov navezanosti, ki so pomembni in otroka zaznamujejo za vse življenje. Navezanost se oblikuje glede na odnos staršev do otroka. Zelo je pomembno, kako in na kakšen način se starši odzivajo na otrokove potrebe, ko jih slednji potrebuje. Pri razvoju navezanosti je zelo pomembno čustveno stanje staršev in kako ta čustva delijo z otrokom ter zadovoljujejo njegove potrebe. V zgodnjem otrokovem življenju imata največji pomen oče in mama. Oba sta primarna objekta socializacije in predstavljata povezavo z zunanjim svetom. Čeprav je primarni objekt navezanosti mama, se lahko otrok naveže na očeta in na druge ljudi v svojem življenju oz. v svoji okolici, ki mu nudijo varnost in oporo. V teoretičnem delu diplomskega dela je opisan razvoj otroka, pri čemer smo podrobneje opredelili spoznavni, čustveni in socialni razvoj. Opredelili smo pojem navezanosti ter se poglobili v teorijo navezanosti, razvoj navezanosti, pomen navezanosti ter opisali različne sloge navezanosti. Pojasnili smo tudi razliko med otrokovo navezanostjo na mamo in na očeta. Empirični del diplomskega dela smo razdelili na dva dela, in sicer na anketiranje vzgojiteljic in opazovanje otrok. Anketiranje in opazovanje je potekalo v treh različnih vrtcih: Vrtec Beltinci – enota Bibe, Vrtec Murska Sobota – enota Srnice in Vrtci občine Moravske Toplice. V vseh vrtcih smo anketirali 27 vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic ter skupaj opazovali 219 otrok. S pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga razdelili vzgojiteljicam, smo ugotavljali, kako vpliva ločitev od staršev ob predaji otroka v vrtčevski oddelek na večino otrok, na kakšen način se starši poslavljajo od otroka ob predaji v oddelek, kako dolgo se starši zadržujejo pri vhodu v igralnico, kako dolgo traja, da se otrok pomiri, če se burno odzove na odhod staršev, ter kako vzgojiteljice preusmerijo pozornost tistih otrok, ki se na ločitev od staršev odzovejo burno. S pomočjo tabele za opazovanje otrok smo opazovali prehod iz garderobe v oddelek in ločitev od staršev. V tabeli smo si zastavili različne kriterije, ki smo jih označevali, medtem ko smo opazovali vedenje otroka med samo predajo. Kriteriji so bili naslednji: ločitev od staršev z upiranjem ali brez upiranja, otrok joka ali ne joka, s posredovanjem vzgojiteljice ali brez posredovanja vzgojiteljice. Vse pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo SPSS. Ugotovili smo, da predaja otroka iz garderobe v igralnico večinoma poteka mirno in hitro ter da je večina otrok zadovoljna in ne prihaja do izražanja močnih čustev in upiranja.
Ključne besede: predšolsko obdobje, razvoj otroka, navezanost, slogi navezanosti, otrokova navezanost na očeta in mamo
Objavljeno v DKUM: 23.08.2023; Ogledov: 511; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

6.
Vloga vzgojitelja pri razvijanju socialnih odnosov med otroki v vrtcu : diplomsko delo
Anamarija Poredoš, 2023, diplomsko delo

Opis: Z vključitvijo v vrtec se otroci soočajo z novim, nepoznanim okoljem in z različnimi novimi socialnimi odnosi, ki jih razvijajo v vrtčevskem okolju. V diplomskem delu smo se usmerili na socialne odnose med otroki in na to, kako se ti razvijajo in kakšno vlogo imajo pri razvijanju socialnih odnosov strokovni delavci v vrtcu. V naši raziskavi je sodelovalo 100 strokovnih delavcev vrtca (vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev). Ugotovili smo, da strokovni delavci družino, vrtec in vrstnike ocenjujejo kot zelo pomembne za otrokov socialni razvoj, da pripisujejo zelo pomembno vlogo izražanju, prepoznavanju in nadziranju lastnih čustev za socialni razvoj otroka. Prav tako smo ugotovili, da strokovni delavci prepoznavajo odnos, ki ga ima otrok s starši, kot najpomembnejšega. Otroci imajo občasno težave s prilagajanjem v skupini in z vzpostavljanjem socialnih odnosov z drugimi otroki. Večina strokovnih delavcev ocenjuje občutek varnosti in pogovor kot zelo pomembna načina, s katerima vplivajo na socialni razvoj otroka. Večji del strokovnih delavcev se na antisocialno vedenje otroka odzove s pogovorom, na prosocialno vedenje pa s pohvalo. Večji del strokovnih delavcev v vrtcu pogosto izvaja dejavnosti za razvijanje socialnih spretnosti otrok.
Ključne besede: Socialni razvoj otroka, odnosi med otroki, strokovni delavci, vrtec.
Objavljeno v DKUM: 25.04.2023; Ogledov: 1010; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

7.
Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj : diplomsko delo
Staša Deranja, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj je bilo zastavljeno z namenom ugotoviti in raziskati, kakšno vlogo imajo starši pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. Cilj diplomskega dela je s pomočjo anketnega vprašalnika staršev ugotoviti, zakaj je po njihovem mnenju pomembno plavanje, kakšne cilje imajo glede plavanja in ali poznajo učinke plavanja na otrokovo telo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj je plavanje in njegov pomen z različnih vidikov ter pomen plavanja na človeški organizem. Predstavljeno je tudi plavanje v učnem načrtu vrtcev, športnem programu Mali sonček in plavalnem tečaju. Na koncu teoretičnega dela je opredeljenih nekaj raziskav, ki se nanašajo na temo diplomske naloge, torej na vlogo staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov izvedenega anonimnega anketnega vprašalnika. Uporabili smo neslučajnostni vzorec konkretne populacije staršev otrok iz različnih enot vrtca iz določenega kraja. Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo deskriptivne statistike in regresijske analize. Raziskava je pokazala, da dobijo starši največ informacij o plavalnih tečajih s strani vzgojitelja in da v goriški regiji po mnenju staršev nimamo velike ponudbe za plavalne tečaje. Na vključitev otroka v plavalni tečaj vpliva oddaljenost kraja, kjer se izvajajo plavalni tečaji. Ugotovili smo, da znanje plavanja staršev vpliva na vključitev v plavalni tečaj, medtem ko neznanje plavanja staršev ne vpliva na vključitev otrok v plavalni tečaj. Poznavanje koristnih vplivov plavanja na otroka prav tako vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Preko raziskave smo spoznali najpomembnejše cilje in razloge staršev za vključitev otroka v plavalni tečaj. Raziskava je pokazala, da je vključitev otroka v plavalni tečaj odvisna od njegove starosti in da stopnja izobrazbe staršev ne vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Spoznali smo še, zakaj je po mnenju staršev plavanje pomembno.
Ključne besede: plavanje, vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj, razlogi za vključitev otroka v plavalni tečaj, učinki plavanja na otrokovo telo in razvoj, gibalni razvoj, šport.
Objavljeno v DKUM: 20.01.2022; Ogledov: 992; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1001,84 KB)

8.
Začetki človeškega življenja skozi oči otrok v vrtcu : diplomsko delo
Mojca Trnovšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Človek je v otroštvu izredno radoveden, saj ga zanimajo takšne in drugačne teme. Vsak otrok pa se vsaj enkrat v življenju vpraša: "Od kod prihajajo dojenčki?". Nekateri si to vprašanje zastavijo že v zgodnjem otroštvu, medtem ko drugi šele pozneje. Pri tem je zelo pomembno, da so odrasli tisti, ki otroku to temo predstavijo na zanimiv, vendar realen način. Večina staršev se tej temi raje izogiba ali pa poda odgovor, da je otroka prinesla štorklja ipd. Ta tema ne bi smela biti skrivnost, ki naj bi jo otroci izvedeli šele, ko odrastejo, temveč jo je treba razlagati kot nekaj povsem naravnega. Prav zato je naš namen v diplomskem delu raziskati, kaj otroci v vrtcu že vedo o tej temi, ter predstaviti staršem, vzgojiteljem in drugim odraslim, kako to temo otroku približati na njemu zanimiv način. Diplomsko delo z naslovom Začetki človeškega življenja skozi oči otrok v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili spočetje, rast in razvoj otroka, rojstvo ter druge vsebine, povezane s to temo. V empiričnem delu pa smo prikazali podatke, ki smo jih pridobili z intervjuvanjem predšolskih otrok v Vrtcu Šentjur. Pri tem smo ugotovili, da otroci ne vedo, kako dolgo traja nosečnost, ter da deklice ne vedo več o spočetju, razvoju in rojstvu otroka kot dečki. Obojni pa poznajo zaporedje procesov od spočetja do rojstva.
Ključne besede: spočetje, rast in razvoj otroka, rojstvo, predšolski otrok
Objavljeno v DKUM: 18.11.2021; Ogledov: 963; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

9.
Vloga vzgojitelja pri izvajanju naravnih oblik gibanja v vrtcu
Nina Šelih, 2021, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela z naslovom Vloga vzgojitelja pri izvajanju naravnih oblik gibanja v vrtcu je opisan gibalni razvoj otroka. Opisali smo faze in načela gibalnega razvoja. V nadaljevanju smo opisali naravne oblike gibanja, njihovo delitev ter predstavili različne primere le-teh. Opisali smo vlogo vzgojitelja ter predstavili dosedanje raziskave in ugotovitve. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšno vlogo ima vzgojitelj pri izvajanju naravnih oblik gibanja v vrtcu, cilj diplomskega dela pa je bil, da s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika ugotovimo količino izvajanja naravnih oblik gibanja v vrtcu in kakšen pomen predstavlja vzgojiteljem izvajanje le-teh. Empirični del diplomskega dela temelji na uporabi kavzalno neeksperimentalne metode. Podatke smo zbrali s kvantitativno metodo – anonimni anketni vprašalnik. Anonimni anketni vprašalnik smo razdelili med zaposlene vzgojitelje v Vrtcih občine Žalec. Ugotovljeno je bilo, da vzgojitelji, ki so v vrtcu zaposleni dlje časa, v svojem Letnem delovnem načrtu ne načrtujejo več različnih naravnih oblik gibanja kot vzgojitelji, ki so v vrtcu zaposleni manj časa, ter vzgojitelji, ki so v svojem prostem času več aktivni, se med načrtovanimi in vodenimi oblikami gibalno-športnih dejavnosti ne poslužujejo več naravnih oblik gibanja kot vzgojitelji, ki so manj aktivni. Prav tako smo ugotovili, da pri načrtovanju teka v Letnem delovnem načrtu ni razlike glede na starostno skupino otrok, ki jo imajo vzgojitelji, ter da vzgojitelji, ki živijo na podeželju, naravnih oblik gibanja ne izvajajo večkrat kot vzgojitelji, ki živijo v mestu.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj otroka, naravne oblike gibanja, vloga vzgojitelja, gibalno-športne dejavnosti, količina izvajanja naravnih oblik gibanja
Objavljeno v DKUM: 22.07.2021; Ogledov: 1563; Prenosov: 312
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

10.
Analiza samoučinkovitosti študentov predšolske vzgoje na gibalnem področju
Gabrijela Gselman, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je raziskati samoučinkovitost študentov na gibalnem področju. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se osredotočili na dve temi; in sicer gibalno področje v vrtcu ter samoučinkovitost. Izpostavili smo pomen gibalne dejavnosti v vrtcu in njen vpliv na razvoj otroka. Opredelili smo značilnosti samoučinkovitosti na splošno ter tudi samoučinkovitost učitelja pri vodenju razreda, sodelovanju z učenci in v organizaciji. V tretjem večjem poglavju teoretičnega dela pa smo predstavili podatke in rezultate treh raziskav o zaznavi samoučinkovitosti pedagoškega osebja pri poučevanju temeljnih motoričnih sposobnosti. V empiričnem delu raziskave smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovanja. Podatke smo zbrali s pomočjo kvantitativne tehnike in uporabili lestvico za ocenjevanje samoučinkovitosti učiteljev (Bandura, 2006). V raziskavi je sodelovalo 179 študentov rednega in izrednega študija predšolske vzgoje. Stopnjo samoučinkovitosti študentov smo preverjali na šestih gibalnih področjih. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da imajo v povprečju odgovorov višjo stopnjo samoučinkovitosti študenti tretjih letnikov, študenti s končano srednjo zdravstveno šolo ter študenti rednega študijskega programa.
Ključne besede: primerjava, samoučinkovitost, študenti predšolske vzgoje, gibalno področje, razvoj otroka
Objavljeno v DKUM: 17.05.2021; Ogledov: 951; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici