| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Inovacijski potencial Mariborske livarne Maribor
Jaka Papić, 2012, diplomsko delo

Opis: Inovacije so gonilo gospodarskega razvoja, ki so nas kljub vsemu tehnološkemu napredku pripeljale do velikih globalnih kriz. V nalogi smo preučili Schumpetrovo teorijo ekonomskega razvoja, katero smo uporabili kot podlago za opredelitev pomena inovacij na gospodarstvo. Z invencijsko–inovacijskim managementom smo želeli sporočiti pomen procesa obvladovanja idej, saj je pomakanje le-tega privedlo do globalnih kriz. Za ugotovitev inovacijskega potenciala Mariborske livarne Maribor smo uporabili metodo vprašalnika in naredili analizo preteklih dejavnosti na področju inovacij. Izkazalo se je, da je livarna v procesu prehoda na inovativno poslovanje in ima potencial za trajnostni razvoj.
Ključne besede: invencija, inovacija, podjetnik, strategija, razvoj novih izdelkov, Mariborska livarna Maribor, d.d.
Objavljeno: 26.11.2012; Ogledov: 1059; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

3.
Raziskava trga za razvoj novega izdelka - "večfunkcijskega stola"
Žiga Hergamas, 2013, diplomsko delo

Opis: V časih, kjer nas vsakodnevno opozarjajo na inovacije in nam trg ponuja kopico novih izdelkov, je težko narediti nekaj novega, nekaj unikatnega. Za vsak nov izdelek je zelo pomembna dobro pripravljena raziskava trga, saj so odjemalci tisti, ki bodo z nakupom in uporabo povedali, ali bo izdelek ekonomsko gledano uspešen ali ne. V diplomskem delu smo se osredotočili na raziskavo trga za izdelek »večfunkcijski stol«, ki smo ga koncipirali člani skupine v sklopu šolskega projekta »trojček«. Uporabljene metode dela: - metoda analize; - metoda dokazovanja; - metoda deskripcije; - metoda kompilacije; - metoda anketiranja; - komparativna metoda. Po rezultatih, ki smo jih pridobili z analizo anketnega vprašalnika in konkurence, lahko hipoteze, ki smo jih podali v uvodu potrdimo, kar je vidno tudi v sklepnem delu diplomske naloge. Na podlagi postavitve prilagodljive proizvodne linije lahko sklepamo, da ima izdelek v prihodnosti še velik potencial; majhni proizvodni stroški v primeru izdelave več variant izdelka oz. modifikacij.
Ključne besede: raziskava trga, razvoj novih izdelkov, »večfunkcijski stol«, konkurenti, potencialni odjemalci
Objavljeno: 17.10.2013; Ogledov: 1231; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

4.
MANAGERSKI VIDIKI PRI UVEDBI NOVEGA SOLARNEGA SISTEMA NA TRGU
Igor Kozlar, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava managementske vidike pri uvajanju novega solarnga sistema na trg. Solarne sisteme uvrščamo med tehnološko zahtevne izdelke, kateri so na trgu prisotni že nekaj časa, vendar hiter razvoj znanosti, konkurenca in težnja po enostavnosti za uporabnika in večjemu izkoristku zahtevajo od podjetij, da se hitro prilagajajo nastalim razmeram. Posledično prihaja v podjetjih do optimiziranja ali prenove procesov tehničnega razvoja izdelkov in tudi do prilagajanja strateške usmerjenosti razvoja podjetja, kar v tem diplomskem delu obravnavamo iz managerskih vidikov. Sam proces razvoja obravnavanega solarnega sistema ni formaliziran, zato smo ob pregledu literature iz področja managementa izdelkov ugotavljali prednosti in pomanjkljivosti na danem analiziranem primeru uvedbe solarnega sistema na trg iz managerskih vidikov ter podali predloge za možne izboljšave.
Ključne besede: management, management izdelkov, razvoj novih izdelkov, solarni sistemi
Objavljeno: 10.08.2016; Ogledov: 425; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

5.
Učinek socialnega kapitala na družbeno odgovorno izmenjavo znanja v razvojnih ekipah novih izdelkov ob voditeljstvu na osnovi znanja in vrednot
Andrej Blagotinšek, 2016, magistrsko delo

Opis: Socialni kapital je prepoznan kot pomemben za družbo na splošno in tudi v poslovnem svetu. Vendar pa so njegove razsežnosti dokaj raznolike, merila pa kot kaže odvisna od same družbe, v kateri ga merimo, saj je že dojemanje zaupanja po svetu zelo različno. Kar zaenkrat onemogoča dovolj natančno merjenje socialnega kapitala, zato ga tudi formalno (še ne) vključujejo med intelektualni kapital. Člani razvojnih ekip novih izdelkov lahko, če so njihova dejanja družbeno odgovorna v skladu s strategijo organizacije, v kateri so zaposleni, pozitivno vplivajo na trajnostni razvoj, ob pogoju, da so njihove vrednote ustrezne in znajo učinkovito izmenjevati znanje v procesu inoviranja. Družbeno odgovorna podjetja, ki delujejo trajnostno glede svojih vplivov na okolje, prepoznavajo svoje deležnike, in če je to v skladu z vizijo in s strategijo podjetja, z njimi pregledno in redno komunicirajo. Takšna podjetja se zavedajo, da s proaktivnim pristopom do družbene odgovornosti povečujejo tudi socialni kapital podjetja in s tem zagotavljajo trajno uspešno poslovanje brez obremenjevanja okolja.
Ključne besede: socialni kapital, razvoj novih izdelkov, sodelovalno voditeljstvo, ekipno voditeljstvo, družbena odgovornost, menedžment znanja, izmenjava znanja
Objavljeno: 09.09.2016; Ogledov: 474; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (5,10 MB)

6.
Primerjalna analiza ključnih dejavnikov tržnega uspeha novih izdelkov v slovenskih predelovalnih panogah
Aleksandra Muster, 2016, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bil na vzorcu podjetij slovenske predelovalne industrije ugotoviti, kako dejavniki kot so odzivna tržna naravnanost, organizacijsko učenje, proaktivna tržna naravnanost in inovativna organizacijska kultura vplivajo na tržni uspeh novih izdelkov ob pogojih uporabe sodobnih metod v okviru procesa razvoja novih izdelkov, tržnih in tehnoloških sprememb in uporabe zunanjih virov za inovacije v okviru procesa razvoja novih izdelkov. Večina ugotovitev iz empirične raziskave na vzorcu slovenske predelovalne industrije sovpada z ugotovitvami iz dosedanjih slovenskih in tujih prispevkov, ki so si v rezultatih večkrat tudi nasprotujoča. Ključne ugotovitve dela so, da obstajajo povezave med: • odzivno tržno naravnanostjo na konkurente in tržnim uspehom novih izdelkov • proaktivno tržno naravnanostjo in številom novih izdelkov, vendar le v dimenziji, ki jo opisujejo spremenljivke raziskovanja bodočih potreb • organizacijskim učenjem in številom novih izdelkov, vendar le v dimenziji, ki jo opisujejo spremenljivke, ki se nanašajo na pridobivanje informacij o bodočih potrebah. Iz tega lahko povzamemo, da naj podjetja investirajo vse več naporov v proaktivno dimenzijo tržne naravnanosti, saj lahko le-ta vodi v večji tržni uspeh izdelkov. Nenehno je potrebno razvijati sposobnost prepoznavanja, razumevanja in zadovoljevanja še neizraženih potreb odjemalcev, da lahko podjetja ustvarijo diferencirano ponudbo in pogoje za trajnostno konkurenčno prednost. Pomembno pa je tudi, da podjetja izboljšajo svojo odzivno naravnanost, predvsem tista, ki delujejo v hitro spreminjajočih se tržnih okoljih. Iz empiričnega dela raziskave lahko ugotovimo, da ne zadostuje le ustrezna oblika tržne naravnanosti, temveč obstoj nekih drugih dejavnikov, ki lahko v danih pogojih okrepijo vpliv na tržni uspeh novih izdelkov. Na primeru podjetij slovenske predelovalne industrije smo ugotovili, da lahko z uporabo sodobnih metod in tehnik ter odprtih načinov inovacije podjetja izboljšujejo in pospešujejo proces razvoja novih izdelkov.
Ključne besede: Razvoj novih izdelkov, tržni uspeh novih izdelkov, proaktivna tržna naravnanost, odzivna tržna naravnanost, organizacijsko učenje, inovativna organizacijska kultura.
Objavljeno: 20.12.2016; Ogledov: 624; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

7.
Razvoj idejne zasnove mobilne male hidroelektrarne
Boštjan Kremljak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo obravnavali projekt mobilne male hidroelektrarne, za katere bomo najprej obravnavali sam razvoj in iskanje rešitev za razvoj izdelka z pomočjo PIP metode in z pomočjo QFD izsledkov, ki bodo v pomoč razvoju samem. V nadaljevanju bomo raziskali in zasnovali na primeru razvoja novega izdelka Mobilne male hidroelektrarne za podjetje K-TEH Boštjan Kremljak s.p. Primerjal bom samo zgodnje razvojne faze, PIP metode in deloma QFD metode. Izvedla se bo prva faza QFD metode in PERSONAS metoda PIP metodologije. V nadaljevanju diplomskega dela se bomo posvetili analizi tržišča in v zaključku diplomskega dela primerjali rezultate ter podal zaključno mnenje.
Ključne besede: Razvoj novih izdelkov predstavlja pomemben dejavnik v konkurenčnosti in uspešnosti na trgu. Podjetja ki vlagajo v razvoj, ki upošteva želje kupcev lahko pričakuje pri prodaji uspehe, saj ponuja izdelke, ki so iskani in željeni. Vedno novi izdelki in njihov razvoj predstavljajo gonilo gospodarstva in družbe, saj omogočajo lažje življenje in napredek v varovanju okolja.
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 550; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

8.
Stroški pri razvoju novih izdelkov
Žan Grum, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo prikazali pomembnost določanja stroškov razvoja novega izdelka. Ker ima proces razvoja veliko faz, kjer so v različnih fazah razpoložljivi podatki o izdelku razlikujejo, smo prikazali različne tehnike določanja stroškov. Te se med sabo razlikujejo po količini potrebnih podatkov za izpeljavo tehnike, natančnost potrebnih podatkov in glede na natančnost izračunov. Da proces razvoja novega izdelka poteka bolj tekoče, v proces razvoja izdelka vpeljemo modele za vodenje projekta. V nalogi smo opisali nekaj najbolj uporabljenih modelov, ki so pomembni zato, ker dajo procesu strukturo, določajo točke, v katerih izvajamo izračune določanja stroškov, izbirajo, katere tehnike moramo uporabiti ter nam pomagajo pri odločitvah o nadaljevanju projekta glede na rezultate.
Ključne besede: stroški, razvoj novih izdelkov, model razvoja novih izdelkov, stroški razvoja novih izdelkov
Objavljeno: 21.09.2017; Ogledov: 342; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

9.
Pomen evolucije pri razvoju novega izdelka
Rok Lapornik, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili celoten proces razvoja izdelka od začetne ideje do končnega izdelka. Proces je sestavljen iz več faz, ki smo jih opisali v primeru razvoja telekomunikacijskih naprav. S predhodno analizo razvoja smo raziskali trg in trend evolucije razvoja telefona. Na področju telekomunikacije smo opisali razvoj in izpopolnjevanje naprav ter omrežji. Tako smo na osnovi evolucijske krivulje prikazali trend nadaljnjega razvoja tega področja, ki danes intenzivno poteka z uvajanjem mnogih inovacij. Opisali smo najpomembnejše dogodke in mejnike, ki so razvoj telefona pripeljali na raven, kot jo imamo danes. Zaključili pa smo s pomenom pravilnega pristopa analize evolucije pri razvoju novega izdelka.
Ključne besede: razvoj novih izdelkov, telekomunikacija, aparat, telefon
Objavljeno: 08.11.2017; Ogledov: 510; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici