| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 40
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Virtualni inženiring I : komponente virtualnega inženiringa, zapiski predavanj
Gorazd Hren, 2024

Opis: Zapiski predavanj so namenjeni študentom, ki se vsakodnevno in vedno bolj srečujejo z uporabo razvojnih računalniških orodij pri designu izdelkov. Izredno kakovostne in tudi kompleksnejše računalniške aplikacije omogočajo simulacije in analize inženirskih rešitev preden so te implementirane kot prototipi ali končni izdelki. Virtualni inženiring najprej tvorijo komponente za ustvarjanje geometrije, sistemi CAD in povratni inženiring s sistemi skeniranja, ki predstavlja osnovo za nadaljnje postopke razvoja izdelkov. Naslednje komponente so izdelava virtualnih prototipov v navideznem okolju ali fizičnih prototipov, katerih izdelava je dandanes večinoma izvedena s 3D tiskom. Izrednega pomena v razvoju izdelkov so numerične simulacije, ki omogočajo analize -trdnosti, dinamike tekočin in gibanja mehanizmov - glede na robne pogoje. S pridobljenimi podatki lahko načrtujemo proizvodnjo, logistiko, kontrolo kakovosti, ergonomijo, marketing, preden gre izdelek v končno izdelavo. Vse te komponente povezujejo informacijski sistemi DMU, PLM, ki omogočajo in tudi določajo organizacijsko strukturo razvojnega dela, opisanem v zadnjem poglavju: Virtualni razvoj izdelkov.
Ključne besede: virtualni inženiring, sistemi CAD, povratni inženiring, numerične simulacije, virtualni razvoj izdelkov
Objavljeno v DKUM: 10.05.2024; Ogledov: 100; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (5,67 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Kompleksnost izzivov projektov razvoja novih izdelkov v start-up podjetjih
David Krajnc, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi bomo obravnavali kompleksnost izzivov pri razvoju novih izdelkov na področju start-up ali zagonskih podjetij. Glavna rdeča nit magistrske naloge bodo izzivi, s katerimi se soočajo zagonska podjetja, ko razvijajo nove izdelke, da bi dosegli preboj na trg. Proti koncu magistrske naloge bomo obravnavali projekt LAVIE, ki je glavni vir podatkov v aplikativnem delu magistrske naloge. Projekt LAVIE je primer dobre prakse, ko ekipa naredi vse pravilno za projekt, ampak zaradi funkcionalne pomanjkljivosti ne uspe lansirati izdelka na trg. Projektno je ekipa delovala ustrezno in si s pomočjo teoretičnih osnov omogočila večkratno nadgradnjo končnega izdelka. Kljub temu na koncu tudi to ni bilo dovolj, saj izdelek ni bil lansiran na trg. Podjetje je šlo v nadaljnje postopke razvoja oz. izboljšave izdelka in napoveduje lansiranje izdelka v čim krajšem možnem času.
Ključne besede: Projekt, LAVIE, start-up podjetja, razvoj novih izdelkov.
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 256; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (3,54 MB)

3.
Uvajanje digitalnih izdelkov na trg
Nuša Steiner, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na digitalne izdelke. Najprej predstavimo koncept življenjskega cikla izdelka, opredelimo nove izdelke ter opišemo njihov pomen za odjemalce in za uspešno delovanje podjetja. Nadaljujemo z opredelitvijo digitalnih izdelkov, predstavitvijo njihovih značilnosti ter klasificiranjem v tri skupine. Opozorimo na razlikovanje med digitalnimi in digitaliziranimi izdelki. Digitalizirani izdelki so hibridi, saj gre za prvotno fizične izdelke, ki jim je bila dodana digitalna komponenta. V povezavi z digitaliziranimi izdelki omenimo tudi pametne izdelke in internet stvari. Nato se posvetimo uvajanju digitalnih izdelkov na trg in značilnostim njihovega trženja. Opišemo načine ustvarjanja prihodkov z digitalnimi izdelki ter izpostavimo pomembnost posodabljanja takšnih izdelkov. Na koncu predstavimo tudi dva primera dobre prakse uvajanja digitalnih izdelkov na trg, namreč dve franšizi: Talking Tom & Friends in The Sims.
Ključne besede: digitalni izdelki, klasifikacija izdelkov, novi izdelki, uvajanje izdelkov na trg, razvoj izdelkov
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 306; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (998,18 KB)

4.
Vključevanje okoljskih vidikov pri razvoju elektronskih izdelkov in naprav
Teja Gužvić, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se posvetili problematiki onesnaževanja okolja, s katero se soočamo že vrsto let. Z raziskavo, ki smo jo izvedli med podjetji, ki proizvajajo električne in elektronske izdelke in/ali naprave, smo želeli ugotoviti najpomembnejše okoljske vidike, ki jih upoštevajo pri razvoju novih izdelkov in/ali naprav, razloge in omejitve za upoštevanje okoljskih vidikov ter če se je prodaja okolju prijaznih izdelkov povečala. Za teoretični del smo uporabili domače in tuje vire in literaturo, za raziskovalni del pa smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja – metodo anketiranja. Z analizo odgovorov smo ugotovili, da anketirana podjetja pri razvoju proizvodov že upoštevajo takšne okoljske vidike, ki bodo tudi v prihodnosti zelo prispevali k zmanjševanju onesnaževanja okolja s tovrstnimi izdelki in/ali napravami. Ugotovili smo, da se za upoštevanje okoljskih vidikov odločajo predvsem zaradi lastnih interesov za prispevanje k zmanjševanju onesnaževanja in samozavedanja o problematiki ter da jih pri tem najbolj ovirajo dejavniki z vidika stroškov. Nazadnje pa smo ugotovili še, da se prodaja okoljsko naravnanih izdelkov in/ali naprav ni povečala.
Ključne besede: Razvoj izdelkov, okoljski vidiki, obremenjevanje okolja
Objavljeno v DKUM: 09.03.2022; Ogledov: 662; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

5.
Pomen evolucije pri razvoju novega izdelka
Rok Lapornik, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili celoten proces razvoja izdelka od začetne ideje do končnega izdelka. Proces je sestavljen iz več faz, ki smo jih opisali v primeru razvoja telekomunikacijskih naprav. S predhodno analizo razvoja smo raziskali trg in trend evolucije razvoja telefona. Na področju telekomunikacije smo opisali razvoj in izpopolnjevanje naprav ter omrežji. Tako smo na osnovi evolucijske krivulje prikazali trend nadaljnjega razvoja tega področja, ki danes intenzivno poteka z uvajanjem mnogih inovacij. Opisali smo najpomembnejše dogodke in mejnike, ki so razvoj telefona pripeljali na raven, kot jo imamo danes. Zaključili pa smo s pomenom pravilnega pristopa analize evolucije pri razvoju novega izdelka.
Ključne besede: razvoj novih izdelkov, telekomunikacija, aparat, telefon
Objavljeno v DKUM: 08.11.2017; Ogledov: 1471; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

6.
Stroški pri razvoju novih izdelkov
Žan Grum, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo prikazali pomembnost določanja stroškov razvoja novega izdelka. Ker ima proces razvoja veliko faz, kjer so v različnih fazah razpoložljivi podatki o izdelku razlikujejo, smo prikazali različne tehnike določanja stroškov. Te se med sabo razlikujejo po količini potrebnih podatkov za izpeljavo tehnike, natančnost potrebnih podatkov in glede na natančnost izračunov. Da proces razvoja novega izdelka poteka bolj tekoče, v proces razvoja izdelka vpeljemo modele za vodenje projekta. V nalogi smo opisali nekaj najbolj uporabljenih modelov, ki so pomembni zato, ker dajo procesu strukturo, določajo točke, v katerih izvajamo izračune določanja stroškov, izbirajo, katere tehnike moramo uporabiti ter nam pomagajo pri odločitvah o nadaljevanju projekta glede na rezultate.
Ključne besede: stroški, razvoj novih izdelkov, model razvoja novih izdelkov, stroški razvoja novih izdelkov
Objavljeno v DKUM: 21.09.2017; Ogledov: 1298; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

7.
Primerjalna analiza ključnih dejavnikov tržnega uspeha novih izdelkov v slovenskih predelovalnih panogah
Aleksandra Muster, 2016, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bil na vzorcu podjetij slovenske predelovalne industrije ugotoviti, kako dejavniki kot so odzivna tržna naravnanost, organizacijsko učenje, proaktivna tržna naravnanost in inovativna organizacijska kultura vplivajo na tržni uspeh novih izdelkov ob pogojih uporabe sodobnih metod v okviru procesa razvoja novih izdelkov, tržnih in tehnoloških sprememb in uporabe zunanjih virov za inovacije v okviru procesa razvoja novih izdelkov. Večina ugotovitev iz empirične raziskave na vzorcu slovenske predelovalne industrije sovpada z ugotovitvami iz dosedanjih slovenskih in tujih prispevkov, ki so si v rezultatih večkrat tudi nasprotujoča. Ključne ugotovitve dela so, da obstajajo povezave med: • odzivno tržno naravnanostjo na konkurente in tržnim uspehom novih izdelkov • proaktivno tržno naravnanostjo in številom novih izdelkov, vendar le v dimenziji, ki jo opisujejo spremenljivke raziskovanja bodočih potreb • organizacijskim učenjem in številom novih izdelkov, vendar le v dimenziji, ki jo opisujejo spremenljivke, ki se nanašajo na pridobivanje informacij o bodočih potrebah. Iz tega lahko povzamemo, da naj podjetja investirajo vse več naporov v proaktivno dimenzijo tržne naravnanosti, saj lahko le-ta vodi v večji tržni uspeh izdelkov. Nenehno je potrebno razvijati sposobnost prepoznavanja, razumevanja in zadovoljevanja še neizraženih potreb odjemalcev, da lahko podjetja ustvarijo diferencirano ponudbo in pogoje za trajnostno konkurenčno prednost. Pomembno pa je tudi, da podjetja izboljšajo svojo odzivno naravnanost, predvsem tista, ki delujejo v hitro spreminjajočih se tržnih okoljih. Iz empiričnega dela raziskave lahko ugotovimo, da ne zadostuje le ustrezna oblika tržne naravnanosti, temveč obstoj nekih drugih dejavnikov, ki lahko v danih pogojih okrepijo vpliv na tržni uspeh novih izdelkov. Na primeru podjetij slovenske predelovalne industrije smo ugotovili, da lahko z uporabo sodobnih metod in tehnik ter odprtih načinov inovacije podjetja izboljšujejo in pospešujejo proces razvoja novih izdelkov.
Ključne besede: Razvoj novih izdelkov, tržni uspeh novih izdelkov, proaktivna tržna naravnanost, odzivna tržna naravnanost, organizacijsko učenje, inovativna organizacijska kultura.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2016; Ogledov: 1493; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

8.
Razvoj idejne zasnove mobilne male hidroelektrarne
Boštjan Kremljak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo obravnavali projekt mobilne male hidroelektrarne, za katere bomo najprej obravnavali sam razvoj in iskanje rešitev za razvoj izdelka z pomočjo PIP metode in z pomočjo QFD izsledkov, ki bodo v pomoč razvoju samem. V nadaljevanju bomo raziskali in zasnovali na primeru razvoja novega izdelka Mobilne male hidroelektrarne za podjetje K-TEH Boštjan Kremljak s.p. Primerjal bom samo zgodnje razvojne faze, PIP metode in deloma QFD metode. Izvedla se bo prva faza QFD metode in PERSONAS metoda PIP metodologije. V nadaljevanju diplomskega dela se bomo posvetili analizi tržišča in v zaključku diplomskega dela primerjali rezultate ter podal zaključno mnenje.
Ključne besede: Razvoj novih izdelkov predstavlja pomemben dejavnik v konkurenčnosti in uspešnosti na trgu. Podjetja ki vlagajo v razvoj, ki upošteva želje kupcev lahko pričakuje pri prodaji uspehe, saj ponuja izdelke, ki so iskani in željeni. Vedno novi izdelki in njihov razvoj predstavljajo gonilo gospodarstva in družbe, saj omogočajo lažje življenje in napredek v varovanju okolja.
Objavljeno v DKUM: 19.10.2016; Ogledov: 1273; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

9.
Optimizacija procesa razvoja izdelkov z uporabo metode analize koristnosti
Nejc Majhen, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj novega izdelka od same ideje pa vse do končnega razvoja novega izdelka. Problemi v podjetjih se kažejo v premalem sodelovanju tehnične, kot tudi ekonomske stroke v podjetju pri razvijanju novih izdelkov. V ta namen sem v diplomi teoretično prikazal možnost sodelovanja področij analize koristnosti in projektnega managementa pri sami ocenitvi in izboru najboljše ideje s pomočjo Combinex metode in primerjavo izvedbe analize koristnosti po domači literaturi in metodo Nutzwertanalyse, ki jo uporabljajo v Nemčiji.
Ključne besede: razvoj izdelkov, vrednostna analiza, metoda analize koristnosti, Combinex metoda, Nutzwertanalyse
Objavljeno v DKUM: 19.09.2016; Ogledov: 1580; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (3,69 MB)

10.
Učinek socialnega kapitala na družbeno odgovorno izmenjavo znanja v razvojnih ekipah novih izdelkov ob voditeljstvu na osnovi znanja in vrednot
Andrej Blagotinšek, 2016, magistrsko delo

Opis: Socialni kapital je prepoznan kot pomemben za družbo na splošno in tudi v poslovnem svetu. Vendar pa so njegove razsežnosti dokaj raznolike, merila pa kot kaže odvisna od same družbe, v kateri ga merimo, saj je že dojemanje zaupanja po svetu zelo različno. Kar zaenkrat onemogoča dovolj natančno merjenje socialnega kapitala, zato ga tudi formalno (še ne) vključujejo med intelektualni kapital. Člani razvojnih ekip novih izdelkov lahko, če so njihova dejanja družbeno odgovorna v skladu s strategijo organizacije, v kateri so zaposleni, pozitivno vplivajo na trajnostni razvoj, ob pogoju, da so njihove vrednote ustrezne in znajo učinkovito izmenjevati znanje v procesu inoviranja. Družbeno odgovorna podjetja, ki delujejo trajnostno glede svojih vplivov na okolje, prepoznavajo svoje deležnike, in če je to v skladu z vizijo in s strategijo podjetja, z njimi pregledno in redno komunicirajo. Takšna podjetja se zavedajo, da s proaktivnim pristopom do družbene odgovornosti povečujejo tudi socialni kapital podjetja in s tem zagotavljajo trajno uspešno poslovanje brez obremenjevanja okolja.
Ključne besede: socialni kapital, razvoj novih izdelkov, sodelovalno voditeljstvo, ekipno voditeljstvo, družbena odgovornost, menedžment znanja, izmenjava znanja
Objavljeno v DKUM: 09.09.2016; Ogledov: 1334; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (5,10 MB)

Iskanje izvedeno v 1.91 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici