| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 193
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Teaching for an Inclusive, Technologically Competent and Sustainable Society : Book of Abstracts
2024, zbornik

Opis: This conference proceeding, titled "Rethinking Childhood III – Teaching for an Inclusive, Technologically Competent, and Towards Sustainability Oriented Society," encapsulates 39 research contributions that collectively aim to advance educational practices. The studies presented address a variety of themes including inclusive education, the integration of technology in teaching, and promoting sustainability through educational initiatives. The research spans diverse methodologies and educational levels, from preschool to higher education, highlighting innovative approaches to curriculum development, digital literacy, and competency-based learning. Key findings demonstrate the importance of fostering an inclusive environment, utilizing digital tools effectively, and encouraging sustainable practices within educational settings. This compilation of contributions provides valuable insights for educators, policymakers, and researchers dedicated to evolving educational frameworks to meet the demands of a modern, interconnected, and sustainable society.
Ključne besede: digitalna pismenost, pedagoške inovacije, okoljsko izobraževanje, enakost v izobraževanju, izobraževalna politika, učne tehnologije, profesionalni razvoj strokovnih delavcev, oblikovanje kurikula, vključenost otrok in mladine
Objavljeno v DKUM: 18.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (5,94 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Center za zaslužne profesorje in upokojene visokošolske učitelje Univerze v Mariboru : 2019−2023
2023

Opis: Publikacija predstavlja različna področja delovanja Centra v obdobju med letoma 2019 in 2023. Center je spodbujal medgeneracijsko solidarnost, s priznavanjem heterogenosti in raznolikosti znotraj in med starostnimi skupinami, sodelovanje ter socialno kohezijo. Zbrani prispevki sledijo poslanstvu Centra, ki je usmerjeno v e-učenje in e-izobraževanje, skrb za zdravje, inovativen, trajnostni in družbeno odgovoren razvoj okolja ter prikaz potreb starajoče se družbe, kar omogoča dejavno staranje in dvig kakovosti življenja starostnikov. Delovanje Centra je usklajeno s cilji in načeli starosti prijaznih univerz. V prispevkih so predstavljeni različni strokovni in medgeneracijski pogledi na aktualna družbena dogajanja, ki so ključnega pomena za razvoj humane, demokratične družbe. Umetnost in kultura sta nepogrešljivi spremljevalki življenja, zlasti v zreli dobi, ko se potreba po uživanju umetnosti običajno poveča, zato je dragocen tudi prispevek o umetnosti v obdobju zrelosti in nabor spominskih zapisov, ki bogatijo naše delo. Publikacijo dopolnjujejo dela iz poznega opusa zaslužnega profesorja Bojana Golije (1932–2014).
Ključne besede: pametno staranje, starosti prijazna univerza, vseživljenjsko izobraževanje, zdravje, inovativen, trajnostni in družbeno odgovoren razvoj, kultura
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 591; Prenosov: 9
URL Povezava na datoteko

3.
Delo z nadarjenimi učenci v slovenskih javnih in zasebnih osnovnih šolah s poudarkom na vsebinah trajnostnega razvoja
Martina Vidovič, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga Delo z nadarjenimi učenci v slovenskih javnih in zasebnih osnovnih šolah s poudarkom na vsebinah trajnostnega razvoja prikazuje trenutno stanje dela z nadarjenimi učenci v javni osnovni šoli in zasebni waldorfski osnovni šoli z javnoveljavnim programom. Predvsem se osredotoča na preverjanje vsebnosti vsebin oziroma ciljev trajnostnega razvoja na zakonodajni in programski ravni dela z nadarjenimi učenci. Primerjali smo izbrani dve šoli (javna Osnovna šola Ludvika Pliberška Maribor in zasebna Waldorfska osnovna šola Ljubljana). Ugotovili smo, da je waldorfska osnovna šola po konceptu bližje trajnostnemu razvoju, da večjih razlik ne opažamo na zakonodajni ravni, prav tako ne pri splošnih ciljih vzgoje in izobraževanja. Do večjih razlik prihaja pri programih izbranih šol. Ugotovili smo, da je pri obeh šolah program zastavljen podobno za obvezni in razširjeni program, vendar obstajajo pomembne vsebinske razlike v obveznem kot tudi v razširjenem programu. V obveznem delu programa se bolj razlikujeta v učnem načrtu in predmetniku, prav tako v metodah ter oblikah dela. Obe šoli omogočata in pripravljata učence na ista tekmovanja in se vključujeta v Erasmus+. Oba programa skušata spodbujati celosten razvoj otroka. Javna šola ima zelo dodelan sistem evidentiranja, identificiranja in dela z nadarjenimi učenci ter vodi natančno dokumentacijo za vsak korak. Waldorfska šola ne evidentira, identificira in ne vodi dokumentacije za nadarjene učence, čeprav delajo z nadarjenimi učenci v skladu z njihovimi metodami in oblikami dela.
Ključne besede: nadarjeni učenci, zasebna osnovna šola, javna osnovna šola, vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 557; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (4,50 MB)

4.
Motivacija za izobraževanje zaposlenih v organizaciji x
Laura Pogačnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Izobraževanje in motivacija sta tesno povezani, saj je kvaliteta izobraževanja ter pridobljenega znanja velikokrat odvisna od motivacije učenca. Skozi zgodovino so znanstveniki razvijali različne teorije o motivaciji, s katerimi si danes pomagamo pri razumevanju motivacije. Namen dela je raziskati teoretične osnove vezane na motivacijo in izobraževanje, opredeliti stanje motivacije zaposlenih v izbrani organizaciji. V zaključnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela, primerjalno metodo, metodo kompilacije, metodo anketiranja v obliki anketnega vprašalnika, metodo dedukcije in indukcije. Glavni rezultati so nam pokazali, da si večina zaposlenih želi izobraževanj, da jim pomagajo tako v profesionalnem kot tudi v osebnem razvoju. Pridobljeni podatki bodo lahko zaposlenemu, ki je zadolžen za organizacijo izobraževanj v organizaciji x v pomoč pri nadaljnjem načrtovanju.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje, razvoj zaposlenih
Objavljeno v DKUM: 26.09.2023; Ogledov: 384; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

5.
Od notranjih zadev do varstvoslovja - zgodba o nastajanju in razvoju Fakultete za varnostne vede
2023, druge monografije in druga zaključena dela

Opis: Spominska publikacija »Od notranjih zadev do varstvoslovja – zgodba o nastajanju in razvoju Fakultete za varnostne vede«, ki proslavlja petdeset let razvoja, ustvarjanja, izobraževanja, raziskovanja in deljenja znanja s področja, ki ga danes zaznamuje nova interdisciplinarna veda varstvoslovje, je nastala na osnovi pričevanj direktorja Oddelka za notranje zadeve pri Višji upravni šoli, osmih dekanov ter študentov, predstavnikov petih različnih obdobij razvoja fakultete. Ob spominih na razvoj od nekdanje višje šole pa vse do današnje Fakultete za varnostne vede Univerze v Mariboru so posebej predstavljene tudi značilnosti študijskih programov in raziskovalne dejavnosti. Poleg tega so predstavljeni knjižnica in druge strokovne službe ter institucija tajnika fakultete, kot stebra zakonitosti in stabilnosti fakultete. Ker je univerza tudi prostor simbolike, je predstavljen simbolni pomen dekanskih insignij – toge in verige. Publikacijo zaključujeta predstavitev prenove stavbe, v kateri deluje fakulteta, in seznam zaposlenih na Fakulteti za varnostne vede in njenih predhodnicah med letoma 1973 in 2023.
Ključne besede: notranje zadeve, varstvoslovje, izobraževanje, raziskovanje, razvoj, Fakulteta za varnostne vede, 50 let
Objavljeno v DKUM: 21.09.2023; Ogledov: 466; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (20,45 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Razvoj zaposlenih kot naložba v prihodnost
Karmen Žolger, 2021, magistrsko delo

Opis: Okolje ne samo, da organizacije prisili v neprestano odzivanje na vse intenzivnejše spremembe iz okolja, jih tudi izziva, da same iščejo načine soustvarjanja sprememb. Prisiljene so iskati načine s pomočjo katerih poslovnemu okolju, pa tudi okolju nasploh, pokažejo, da zmorejo, da so lahko in da so boljše od svojih konkurentov. Glavni ključ tega je upravljanje s človeškimi viri. Zaposleni so tisti, ki organizaciji prinašajo učinkovitost in uspešnost. Vlaganje v razvoj zaposlenih ni le trenuten strošek, če je pravilno izveden, je dobra naložba v prihodnost organizacije. Res je, da je tudi najbolj tvegana naložba v organizaciji, saj lahko zaposleni odidejo drugam. A, če zaposleni čuti, da organizacija misli nanj, vlaga v njegov razvoj, ceni njegove dosežke, čuti do organizacije posebno pripadnost in le redko odide. Tudi Univerzitetna knjižnica Maribor je vsak dan bolj pod pritiskom zaradi sprememb v okolju. Hiter razvoj stroke, informacijske in komunikacijske tehnologije, nosilcev zapisov informacij in kar je tudi najpomembneje spreminjanje potreb uporabnikov od zaposlenih zahtevajo neprestano izobraževanje in izpopolnjevanje veščin. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili temeljne pojme upravljanja s človeškimi viri, pomen razvoja zaposlenih ter proces izobraževanja in usposabljanja v organizacijah. Pridobljeno znanje iz teoretičnega dela, smo želeli preveriti še v praksi. Tako smo s pomočjo Univerzitetne knjižnice Maribor izvedli raziskavo, s katero smo želeli izvedeti kako v knjižnici skrbijo za razvoj zaposlenih in ali se zaposleni zavedajo pomembnosti izobraževanja in razvoja. Kljub pozitivnim rezultatom raziskave, smo mnenja, da bi podobno raziskavo morali v knjižnici izvesti še med uporabniki. Z rezultati obeh raziskav bi namreč pridobili širši in celovitejši pogled na ključne dejavnike razvoja zaposlenih.
Ključne besede: Upravljanje s človeškimi viri, razvoj zaposlenih, izobraževanje, usposabljanje, vrednotenje.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 1431; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

7.
Izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v organizaciji
Maruša Verčkovnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjem rastočem in hitro spreminjajočem se poslovnem okolju se mora vsaka organizacija v želji, da bi bila ambiciozna, zavedati pomembnosti ljudi – človeških virov, za njeno uspešno delovanje, kar je bila glavna ugotovitev diplomskega projekta. Spoznali smo, da je podlaga temu sistematično dodelan in uspešno vpeljan sistem managementa človeških virov, katerega uspešnost določajo tudi izbrani izvajalci. Ti so lahko zunanji (različne institucije in strokovnjaki) ali lastni managerji organizacije. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo tako spoznali osnove sistema managementa človeških virov v organizaciji in specifično eno izmed njegovih pomembnejših funkcij – razvoj zaposlenih, v sklopu katerega se načrtujejo in izvajajo tudi programi razvoja zaposlenih kot sta izobraževanje in usposabljanje. Razvoj zaposlenih je proces, ki mora potekati neprekinjeno, saj je organizacijsko okolje ves čas deležno sprememb, tako ekonomskih kot tudi tehnoloških in družbenih, zaradi katerih mora organizacija znati pokazati prilagodljivost in odzivnost. Programi izobraževanja in usposabljanja pa organizaciji omogočajo doseganje lastnih interesov, v sodelovanju ter komunikaciji z zaposlenimi pa tudi doseganje interesov posameznih zaposlenih. Tako smo spoznali različne pristope k razvoju zaposlenih, med katere uvrščamo formalno izobrazbo, delovne izkušnje, ocenitev sposobnosti in medsebojne odnose. Na temeljih teh pristopov nadaljnje izvajamo tudi različne dejavnosti razvoja zaposlenih, za katere smo ugotovili, da so vse enako pomembne. Mednje uvrščamo učenje, izobraževanje, usposabljanje, razvoj in načrtovanje kariere posameznih zaposlenih. Pomembnejša ugotovitev teoretičnega dela diplomskega projekta je bila tudi, da je programe izobraževanja in usposabljanja v podjetju treba natančno načrtovati, oblikovati, izvajati in kasneje vrednotiti. Pri tem procesu je enako pomembna izbira primerne metode izobraževanja ali usposabljanja. Spoznali smo, da obstajajo različne oblike in vrste razvojnih metod izobraževanja in usposabljanja pri katerih je ključna delitev na interna in eksterna. Temelj uspeha podjetja pri izvedbi izobraževanj in usposabljanj je tudi jasna opredelitev in zastavitev ciljev, ki jih z njihovo izvedbo želimo doseči. Pri tem smo ugotovili tudi, da je pri zastavljanju ciljev organizacije enako pomembna izgradnja kompetenčnega modela zaposlenih, saj nam olajša načrtovanje razvoja kadrov. V empiričnem delu diplomskega projekta smo sodelovali s podjetjem X, v katerem smo imeli možnost, preučiti njihove programe izobraževanja in usposabljanja zaposlenih ter zbrane ugotovitve povezati s pridobljenimi teoretičnimi spoznanji. Spoznali smo, da imajo zaposleni podjetja X pozitivno lastno percepcijo glede uspešnosti programov izobraževanja in usposabljanja, ki so jih ti deležni in so z njimi zadovoljni. Prav tako smo ugotovili, da podjetje X uporablja tako metode internega in kot metode eksternega izobraževanja in ravno njihova aktivnost na področju razvoja zaposlenih je ključ do njihove mednarodne konkurenčnosti in uspešnosti. Ugotovili smo tudi, da imajo podjetja, glede na trende prihodnosti, veliko prostora za napredek predvsem na področju metod e-izobraževanja. Na tej podlagi bi podjetju X predlagali, da se osredotoči na izgradnjo in vpeljavo sistema e-izobraževanja v svoje delovne procese. To bi namreč omogočilo konstantno izvajanje izobraževalnih programov in programov usposabljanja, kar pa bi, glede na naše ugotovitve, pomagalo pri ohranjanju zadovoljstva zaposlenih.
Ključne besede: Management človeških virov, razvoj zaposlenih, izobraževanje, usposabljanje, interne metode, eksterne metode.
Objavljeno v DKUM: 10.06.2021; Ogledov: 1827; Prenosov: 406
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

8.
Usposabljanje osebnih asistentov za potrebe neodvisnega življenja invalidov v republiki sloveniji
Tina Ferbežar, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je nastalo z namenom razumevanja (razvoja) novega poklica v zdravstvu in socialnem varstvu, ki se je v Sloveniji intenzivneje začel razvijati z uveljavitvijo Zakona o osebni asistenci. V njem obravnavamo usposobljenost osebnih asistentov, ki so pomemben del neodvisnega življenja invalidov. V teoretičnem delu smo s pregledom domače in tuje strokovne literature prikazali pomen znanja in izobraževanja ter značilnosti današnje družbe in organizacij. Podrobneje smo predstavili pomen razvoja osebnih asistentov. Povzeli smo teoretična izhodišča izobraževanja in usposabljanja zaposlenih. V nadaljevanju smo opisali pomen neodvisnega življenja in osebne asistence. Predstavili smo YHD – Društvo za teorijo in kulturo hendikepa ter Zvezo paraplegikov, kjer smo izvedli anketo. Prav tako so predstavljeni uporabniki osebne asistence, poklic osebnega asistenta, potrebna izobrazba ter možnosti usposabljanja. Raziskava je potrdila naša predvidevanja. Ugotovili smo, da v splošnem ne moremo govoriti o ustrezni usposobljenosti osebnih asistentov. Po eni strani ugotavljamo povprečne do višje ocene poznavanja področja ter nižjo stopnjo težav, na drugi strani pa stisko, v kateri se znajdejo asistenti, njihovo mnenje o delu ter visoko željo po dodatnih izobraževanjih in usposabljanjih. Ugotovili smo tudi, da obstajajo razlike v obsegu usposabljanj in izobraževanj, ki so jih deležni osebni asistenti v različnih društvih. Na osnovi spoznanj predlagamo implementacijo ustreznega programa izobraževanja osebnih asistentov v okviru Nacionalne poklicne kvalifikacije ter oblikovanje poklicnega profila.
Ključne besede: izobraževanje, usposabljanje, razvoj kadrov, osebni asistent, neodvisno življenje invalidov
Objavljeno v DKUM: 02.04.2021; Ogledov: 1265; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

9.
Model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij
Blaž Ivanc, 2020, doktorska disertacija

Opis: Področje kibernetskih operacij in s tem razvoj ter upravljanje tako obrambnih kot ofenzivnih aktivnosti v kibernetskem prostoru zahtevajo nabor dobro izšolanega kadra. Poleg temeljnih znanj, ki omogočajo razumevanje dogajanja, so potrebne številne poglobljene praktične izkušnje. Na področju kibernetskih operacij je pomembno, da se vanj vključujejo strokovnjaki iz različnih strok, ki se usmerijo v različne specializacije znotraj kibernetskih operacij. V tej doktorski nalogi predstavljen model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij omogoča hitrejši razvoj zmogljivosti z obravnavanega področja. Predvsem omogoča, da slušatelji pridobijo bolj poglobljena in oprijemljiva znanja s področja kibernetske varnosti, ki se kot samostojna izobraževalna smer z različnimi predmetniki intenzivno pojavlja v ponudbi študijskih programov visokošolskih ustanov po svetu. Model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij bo omogočal delo, primerno skupini slušateljev z različnimi predznanji in iz različnih strok, ter bo dovolj enostaven za uporabo, hkrati pa bo pokril temeljne potrebe razumevanja kibernetskih operacij. Predstavljen model je namenjen za integracijo tako v procesih formalnega visokošolskega izobraževanja kot tudi v okviru vseživljenjskega izobraževanja ter še posebej v okviru internih usposabljanj v državnih varnostnih organizacijah. Model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij sestavljajo trije gradniki: modeliranje kibernetskih operacij, informacijska podpora kibernetskim operacijam in delovni proces. Gradnik modeliranja kibernetskih operacij temelji na konceptu modeliranja napadov. Ključni namen gradnika informacijske podpore kibernetskim operacijam je opremiti slušatelje z znanji za obvladovanje in produciranje strateških, operativnih, taktičnih in tehničnih obveščevalnih informacij o grožnjah ter pristopih za njihovo deljenje z drugimi deležniki. Delovni proces kot tretji gradnik v modelu se nanaša na usmerjanje skupine slušateljev pri delu s predstavitvijo kibernetske operacije, vključno z zbiranjem in vrednotenjem podatkov ter z ustreznim dokumentiranjem dela. Ker je model inovativnega pristopa k izobraževanju na področju kibernetskih operacij namenjen za uporabo v različnih procesih izobraževanja in okoljih, kot so mednarodne vaje kibernetske varnosti, je evalvacija predlaganega modela potekala z izvedbo delovnega srečanja s študenti, izvedbo študijske delavnice z varnostnimi strokovnjaki ter s strukturiranimi intervjuji.
Ključne besede: Kibernetske operacije, Kibernetska obramba, Kibernetska odpornost, Obveščevalna informacija, Izobraževanje, Razvoj zmogljivosti
Objavljeno v DKUM: 07.12.2020; Ogledov: 1196; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

10.
Ekološka ozaveščenost učiteljev prvega triletja osnovne šole v Sloveniji
Sara Krumpak, 2020, magistrsko delo

Opis: V naravi lahko vidimo, da je vse, kar le-ta vsebuje, v ravnovesju in da konec enega predstavlja začetek drugega. Del ekosistemov, skupnosti rastlin, živali in majhnih organizmov smo tudi mi, zato moramo to ravnovesje ceniti in zanj skrbeti. Treba se je izobraziti s ciljem, da razvijemo trajnostno mišljenje in trajnosten način življenja, kar se v veliki meri začne pri razvijanju ekološke pismenosti, in sicer učiteljev in učencev. Pri razvoju te pismenosti imajo velik pomen konkretne, izvenšolske izkušnje, saj je osnova vzgoje in izobraževanja za okolje nabiranje izkušenj v naravi. Neposredno doživljanje spodbuja učenje, krepi radovednost, razvija kreativnost in razumevanje same narave. Poučevanje učencev o okolju in za okolje je bistveno za njihov osebni razvoj. Vsi smo odvisni od okolja, zato mora biti naš življenjski namen preusmerjen na vzdrževanje in izboljševanje le-tega. Učitelji učence pripravljajo in ozaveščajo o okolju in pomenu njegovega ohranjanja in varovanja. Učitelji imajo pri razvijanju ekološke ozaveščenosti učencev in samem pogledu na varovanje narave ključno vlogo, zato smo v empiričnem delu s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika raziskali njihovo angažiranost, vključenost v dejavnosti za okolje, zanimanje za okolje in trajnostni razvoj ter njuno pomembnost, vključevanje določenih dejavnosti v pouk za boljše okoljsko izobraževanje svojih učencev, razmišljanje o izboljšanju stanja okoljskega izobraževanja za učence prvega triletja in izboljšanju ekološke ozaveščenosti učiteljev razrednega pouka. Anketni vprašalni sta izpolnila 202 učitelja prvega triletja osnovnih šol iz vseh dvanajstih regij Slovenije. Učitelji so v povprečju pokazali na visoko zanimanje za okolje, visoko so ocenjevali pomembnost okoljskega izobraževanja, kar se je kazalo pri rezultatih glede aktivnosti, ki jih vključujejo v pouk, za primerno okoljsko izobraževanje. Pokazali so, da se zavedajo pomembnosti ekološke ozaveščenosti ljudi v trenutnem svetu, kjer ima ključno vlogo za spodbujanje le-tega izobraževanje. Ugotovitve so prav tako pokazale raznolikost pri strinjanju oz. nestrinjanju glede potrebe po izboljšanju okoljskega izobraževanja za učence v prvem triletju kot tudi glede potrebe po izpopolnitvi ekološke ozaveščenosti učiteljev razrednega pouka v Sloveniji.
Ključne besede: ekološka ozaveščenost, okoljsko izobraževanje, trajnostni razvoj, varovanje okolja
Objavljeno v DKUM: 07.10.2020; Ogledov: 1094; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici