1. Razvoj kadrov v podjetju XKaja Kuhar, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava pomen in vlogo razvoja kadrov kot ključnega dejavnika uspešnosti sodobnih podjetij. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako zaposleni v podjetju X doživljajo svoj karierni razvoj, kakšna so njihova pričakovanja, stopnja zainteresiranosti za razvojne aktivnosti ter ocena obstoječih aktivnosti in podpore nadrejenih. Teoretični del naloge zajema pregled literature s področja kadrovske funkcije, kariernega razvoja zaposlenih, motivacijskih dejavnikov in strategij razvoja kadrov. V empiričnem delu je bila izvedena raziskava, ki je temeljila na anketnem vprašalniku, izpolnjenem s strani zaposlenih, ter na intervjuju z vodjo kadrovske službe. Rezultati raziskave so pokazali, da so zaposleni v podjetju X sicer zainteresirani za razvojne aktivnosti, vendar se pri tem soočajo z ovirami, kot so pomanjkanje časa, omejena dostopnost informacij in nezadostna prepoznavnost koristi razvoja. Na podlagi ugotovitev so bila oblikovana priporočila za izboljšanje obstoječih pristopov k razvoju kadrov in spodbujanje aktivnejšega vključevanja zaposlenih. Ključne besede: razvoj kadrov, karierni razvoj, izobraževanje in usposabljanje, motivacija Objavljeno v DKUM: 15.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
Celotno besedilo (1,41 MB) |
2. Organizacija izobraževanja v Hotelu StarklBojan Savić, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava vlogo organiziranega izobraževanja zaposlenih v Hotelu Starkl in mnenja zaposlenih o njegovem vplivu na delovno uspešnost, motivacijo ter osebni in profesionalni razvoj zaposlenih. Namen dela je bil raziskati, v kolikšni meri izobraževanje prispeva k boljšemu opravljanju delovnih nalog, katerim motivacijskim in demotivacijskim dejavnikom so zaposleni najbolj izpostavljeni in kako vpliva na njihov pogled na lastno profesionalno rast.
Predmet diplomskega dela je učinkovitost izobraževanja zaposlenih v hotelirstvu in turizmu ter področje upravljanja s človeškimi viri. Podatki osebja Hotela Starkl so bili v raziskovalni fazi študije zbrani z anketnim pristopom. Za analizo podatkov je bila uporabljena deskriptivna statistika, za vsako potrditev pa so bili izračunani odstotki odgovorov, povprečne ocene in standardni odkloni.
Ugotovitve so pokazale, da večina zaposlenih ugodno ocenjuje usposabljanje, saj povečuje tako osebno rast kot delovno učinkovitost. Glavni motivatorji so bili pozitivno delovno vzdušje, sodelovanje, učenje novih veščin in vključitev v pomembnejše odgovornosti po izobraževanju. Vendar pa so naslednji elementi najbolj demotivirali delavce: slabo zasnovano usposabljanje, nezadostne povratne informacije, vrzel med usposabljanjem in delovnim mestom ter nestimulativno gradivo za usposabljanje.
Na podlagi ugotovitev raziskave so bili podani tudi predlogi za povečanje učinkovitosti in privlačnosti programov usposabljanja v Hotelu Starkl. Med glavnimi priporočili so boljša organizacija usposabljanja, večja prilagoditev gradiva zahtevam dela, povratne informacije, napredovanje v karieri in spodbujanje kulture nenehnega učenja. Zaključki diplomskega dela lahko prispevajo k prihodnjim strategijam hotela na področju človeških virov in podpirajo dolgoročni razvoj tako delovne sile kot tudi njegovega poslovanja. Ključne besede: izobraževanje, motivacija, demotivacija, razvoj, organizacija Objavljeno v DKUM: 14.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (1,20 MB) |
3. Projekt razvoja izobraževalne platforme za mlade glasbenike: akademija EMARS kot nadgradnja izobraževalnega programa EMARSMasterJuš Emeršič, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga obravnava razvoj Akademije EMARS kot celostne izobraževalne platforme za mlade glasbenike, ki dopolnjuje obstoječi program EMARSMaster. V sodobnem glasbenem okolju tehnično znanje ni več dovolj za uspešno profesionalno kariero, zato je naloga usmerjena v integracijo umetniškega mentorstva z dodatnimi vsebinami, kot so psihološka priprava, osebni branding, digitalni marketing in mreženje. Analiza stanja na področju neformalnega glasbenega izobraževanja v Sloveniji in tujini je pokazala, da v domačem prostoru primanjkuje programov, ki bi sistematično razvijali te kompetence. Na podlagi obstoječih dobrih praks in izvedene SWOT analize je bil oblikovan model Akademije EMARS, ki vključuje modularno zasnovo, projektni pristop ter trajnostni finančni okvir. Rezultati raziskave potrjujejo izvedljivost projekta in njegov potencial za dolgoročni vpliv na karierni razvoj mladih glasbenikov. Ključne besede: neformalno glasbeno izobraževanje, projektni management, glasbena kariera, Akademija EMARS, kompetence mladih glasbenikov, trajnostni razvoj. Objavljeno v DKUM: 11.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
Celotno besedilo (1,12 MB) |
4. Uporaba učnih metod v izobraževanju zaposlenihTamara Terzić, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava vlogo učnih metod pri izobraževanju zaposlenih in njihov vpliv na učenje in motivacijo v organizaciji. V teoretičnem delu smo izpostavili pomen znanja kot ključne konkurenčne prednosti sodobnih organizacij in se osredotočili na definicije, klasifikacije in značilnosti razvoja zaposlenih, izobraževanja in učnih metod. Poudarek je na povezavi med izbiro učnih metod in učnimi dosežki zaposlenih.
Aplikativni del temelji na znanstvenih člankih, ki analizirajo učne pristope v različnih okoljih. Na osnovi raziskovalnih vprašanj in temeljite analize vsebin smo ugotovili, da pristopi, ki temeljijo na sodelovalnem učenju in vključujejo digitalna orodja, prispevajo k višji kakovosti izobraževanja in povečani motivaciji zaposlenih. V okviru preverjanja hipotez smo potrdili obe zastavljeni hipotezi: sodobne metode so uspešnejše pri prenosu znanja kot tradicionalne; zaposleni v interaktivnih učnih okoljih izkazujejo večjo zavzetost in pripravljenost na nadaljnje učenje.
Na podlagi ugotovitev smo podali priporočila za oblikovanje izobraževanj, ki temeljijo na: vključevanju interaktivnih učnih metod kot sestavnih delov izobraževalnega programa; osredotočanju na večjo podporo izvajalcem izobraževanj in vključevanju udeležencev v oblikovanje vsebin izobraževalnega programa.
Ključno spoznanje je, da je ustrezna in premišljena izbira učnih metod bistvenega pomena za uspešno izobraževanje zaposlenih. Poleg vsebinskega vidika izobraževanja vključuje tudi pomembne psihološke dejavnike, kot sta občutek pripadnosti in notranja angažiranost zaposlenih. Ugotovitve diplomskega dela prispevajo k razumevanju, kako lahko organizacije izobraževalne procese uporabijo kot strateški instrument za doseganje rasti in dolgoročne uspešnosti. Ključne besede: management človeških virov, izobraževanje, razvoj zaposlenih, učne metode, motivacija zaposlenih. Objavljeno v DKUM: 10.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (1,52 MB) |
5. 50 let Univerze v Mariboru : pol stoletja znanja in raziskovanja2025, zbornik Opis: Znanstvena monografija, ki je nastala ob pomembnem jubileju Univerze v Mariboru, predstavlja različne vidike njenega ustanavljanja, organiziranja in razvoja ter tako celostno oriše polstoletno pot druge največje slovenske univerze. Preplet odločilnih preteklih dogodkov, pomenljivih razmer sedanjega časa in optimističen pogled v prihodnost se smiselno zaokrožajo v enajstih poglavjih. Podrobneje je osvetljeno obdobje prizadevanj za ustanovitev univerze, ob tem pa so predstavljene tudi pravne podlage za njen obstoj in organiziranost. Obravnavan je prostorski razvoj Univerze v Mariboru v kontekstu družbenih, političnih in urbanističnih dejavnikov. Izpostavljen je kadrovski razvoj in trendi gibanja zaposlenih po posameznih obdobjih. Predstavljena je izobraževalna dejavnost ter širok nabor študijskih programov, ki se izvajajo skladno s potrebami okolja. Analizirana so znanstvena področja in raziskovalne dejavnosti, preverjena je znanstvena učinkovitost in konkurenčnost Univerze v Mariboru, poudarjena je tudi tradicija na umetniškem področju. Monografija se nadalje posveča študentom in njihovi aktivni vlogi v univerzitetnem okolju. Preučuje vidike sodelovanja Univerze v Mariboru v mednarodnem prostoru in izpostavlja krepitev internacionalizacije. Raziskan je trajnostni razvoj Univerze v Mariboru v sklopu prizadevanj za dolgoročno konkurenčnost, podan pa je tudi razvojni pogled na nivoju evropske integracije, vseživljenjskega učenja, digitalizacije in zelenega prehoda. Monografija z vsem navedenim predstavlja pomemben uvid v petdesetletni obstoj Univerze v Mariboru in nudi dragocene podatke o njeni rasti, prodornosti in uveljavitvi v širšem akademskem prostoru. Ključne besede: ustanovitev univerze, razvoj univerze, visokošolsko izobraževanje, znanstvenoraziskovalna dejavnost, internacionalizacija, trajnostni razvoj Objavljeno v DKUM: 09.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 35
Celotno besedilo (19,67 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Primerjava pristopov na področju vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj v javnem in montessori vrtcu : diplomsko deloKlara Pešak, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava za današnje čase bistven vidik sodobne predšolske vzgoje. Ta je vključevanje trajnostnega razvoja v vzgojno izobraževalne prakse v vrtci montessori in javnih vrtcih. V delu se osredotočamo na analizo različnih pristopov. Torej pristopov montessori in javnih vrtcev k vzgoji in izobraževanju. Zanima nas tudi na kakšen način oba pristopa vključujeta vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj v svoje delo. V teoretičnem delu predstavljamo koncepte trajnostnega razvoja, njegovo vrednost in pomen za razvoj našega planeta v prihodnosti. Poleg tega opredeljujemo tudi vlogo vzgojiteljev, kot pomembnih oseb v vzgoji otroka v zgodnjem obdobju, pri uvajanju trajnostnih vrednot in praks. V praktičnem delu, ki smo ga oblikovali na podlagi teoretičnih izhodišč smo želeli ugotoviti, kako različni pristopi vplivajo na oblikovanje okoljske ozaveščenosti otrok in kakšne možnosti obstajajo za izboljšavo na tem področju. Praktični del tako vsebuje pripravo in analizo izvedene dejavnosti v vrtcu montessori in javnem vrtcu. Zapisane so tudi naše ugotovitve po izvajanju dejavnosti. Ugotovili smo, da se razlike pojavljajo že pri rokovanju s predmeti. Otroci iz vrtca montessori so bolj vešči rokovanja s pripomočki in prelaganjem ter zajemanjem kot otroci iz javnega vrtca. Pri razumevanju o škodljivosti odpadkov za vodo so se prav tako pokazale razlike med otroki iz obeh pristopov. Otroci iz javnega vrtca so potrebovali bistveno več verbalne pomoči in spodbujanja kot otroci iz vrtca montessori. Iz ugotovitev smo oblikovali predloge za izboljšave vzgojnih praks v smer trajnostnega razvoja. Ključne besede: vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, predšolski otrok, javni vrtec, pedagogika montessori Objavljeno v DKUM: 04.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 25
Celotno besedilo (1,67 MB) |
7. Sodobni didaktični diskurzi v kontekstu pedagoške tradicije : monografija v počastitev 80-letnice prof. dr. Martina Kramarja2025 Opis: Znanstvena monografija Sodobni didaktični diskurzi v kontekstu pedagoške tradicije celovito obravnava sodobna vprašanja didaktične teorije in prakse v luči pedagoške dediščine prof. dr. Martina Kramarja. V štirih tematskih sklopih poglavja obravnavajo ključne vidike učiteljevega profesionalnega razvoja, didaktičnega načrtovanja, oblikovanja učnega prostora ter teoretskih in zgodovinskih okvirov poučevanja. Poudarek je na refleksiji, avtonomiji učitelja, aktivni vlogi učenca ter pomenu premišljenega in raziskovalno podprtega pedagoškega delovanja. Monografija s svojo vsebinsko raznolikostjo ter konceptualno globino ne le ohranja, temveč tudi razvija temeljne ideje Kramarjevega znanstvenega opusa ter pomembno prispeva k razumevanju izzivov in možnosti sodobne pedagoške prakse. Ključne besede: refleksija, didaktika, učni cilji, učne oblike, učitelj, učenec, oddelčna skupnost, visokošolsko izobraževanje, projektno učno delo, učni prostor, profesionalni razvoj, pedagoške paradigme, inovacije v poučevanju, raziskovanje učiteljeve prakse Objavljeno v DKUM: 21.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
Celotno besedilo (4,96 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Učne priprave na nastope bodočih učiteljevZlatan Magajna, Maja Umek, 2019, izvirni znanstveni članek Opis: Učni nastopi so v Sloveniji ena od uveljavljenih oblik praktičnega pedagoškega usposabljanja bodočih vzgojiteljev, učiteljev pa tudi nekaterih svetovalnih delavcev za vse ravni in vrste šol. V študijskem letu 2016/17 smo na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani izvedli empirično raziskavo med učitelji specialnih didaktik o pisnih učnih pripravah na nastope bodočih učiteljev. V raziskavi smo zasledili vrsto dobrih praks, ki so jih razvili posamezni specialni didaktiki, jih primerjali s sodobnimi mednarodni trendi in ugotovili šibka področja. Vse to je osnova za kakovostnejšo uporabo pisnih učnih priprav v profesionalnem razvoju študentov. Ključne besede: metodika, učne priprave, bodoči učitelji, izobraževanje učiteljev, strokovna usposobljenost, profesionalni razvoj Objavljeno v DKUM: 18.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (325,91 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Razvoj zaposlenih in njegov vpliv na individualno delovno uspešnost v podjetju Roto group d.o.o.Vesna Bojnec, 2025, magistrsko delo Opis: V današnjem turbulentnem času in vse večji konkurenci se morajo podjetja zavedati, da so zaposleni pomembni za doseganje kratkoročnih in dolgoročnih ciljev podjetja. Za doseganje teh ciljev se morajo zaposleni nenehno osebno in poslovno razvijati.
V magistrskem delu smo proučevali razvoj zaposlenih in njegov vpliv na individualno uspešnost. Najprej smo pregledali obstoječo literaturo, ki obravnava razvoj zaposlenih in individualno uspešnost. V teoretičnem delu smo opisali vsebino managementa človeških virov, opisali pojem razvoj zaposlenih, ki zajema učenje, izobraževanje, razvoj sposobnosti in usposabljanje. Ugotovili smo, da poleg sposobnosti, ki jih zaposleni pridobijo skozi opravljanje različnih nalog, potrebujejo še strokovno znanje. Da bi to pridobili, podjetja organizirajo v ali zunaj podjetja razna usposabljanja ali izobraževanja. Prav tako je pomembno, da se vsaj enkrat letno izvedejo razgovori z zaposlenimi, na podlagi katerih vodstvo ali vodje ugotovijo, ali zaposleni uspešno opravijo zastavljene delovne naloge. To izvedejo vsaj enkrat letno s pomočjo ocenjevanja ali merjenja individualne uspešnosti. Rezultati pokažejo, ali zaposleni uspešno izpolnjujejo zastavljene cilje ali ne ter pomagajo vodstvu ali vodjem pri odločanju, ali bodo zaposleni nagrajeni ali bodo napredovali na drugo delovno mesto ali jim bodo odvzete določene bonitete ali bodo premeščeni na drugo delovno mesto.
Podjetja zaradi globalizacije in hitrega tempa življenja prehajajo iz tradicionalnih na nove oziroma agilne pristope individualne uspešnosti. Ugotovili smo, da ti pristopi izvajajo večkrat letno preverjanje uspešnosti, poudarek dajejo na razvoju zaposlenih in da je vse pogostejši poudarek na vseživljenjskem učenju. Poleg podjetij si zaposleni morajo prav tako prizadevati, da samoiniciativno predlagajo nadrejenim željo za izobraževanje in izpopolnjevanje, saj s tem pokažejo, kako pomembno je za njih znanje in izpolnjevanje zastavljenih ciljev, ne le osebnih, ampak tudi na ravni celotnega podjetja.
V empiričnem delu smo skušali dokazati vpliv razvoja zaposlenih na individualno uspešnost v podjetju Roto Group d.o.o. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, da razvoj le delno vpliva na individualno uspešnost. Poleg tega smo ugotovili, da ne obstajajo statistično značilne razlike med moškimi in ženskami glede pogostosti izobraževanj, da ne obstajajo statistično značilne razlike med starimi od 31 do 40 let in od 41 do 50 let glede enakovrednosti razvoja in da ne obstajajo statistično značilne razlike med zaposlenimi s srednješolsko in z univerzitetno izobrazbo glede na želje za usposabljanje. Ključne besede: razvoj zaposlenih, učenje, izobraževanje, razvoj sposobnosti, usposabljanje, individualna delovna uspešnost Objavljeno v DKUM: 22.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
Celotno besedilo (3,78 MB) |
10. Aktivna soudeležba študentov kot osnova za kakovosten študijJurka Lepičnik-Vodopivec, Maja Hmelak, 2015, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Študij je vedno odvisen od časa in prostora, v katerem poteka, ter tega, kako profesorji organizirajo delo. Postmoderna družba je družba nenehnih sprememb (kulturnih, političnih, družbenih), ki zahtevajo prilagajanje tako od posameznikov kot tudi organizacij. In zato je tudi študij, še posebno kakovost njegove izvedbe, močno odvisen od širših družbenih dogajanj in (ali pa še posebno) osebe (profesorja), ki je neposredno odgovorna za njegovo izvedbo. Kot protiutež profesorju je študent, torej oseba, željan novega znanja in dokazovanja svojih dosedanjih sposobnosti, spretnosti, znanja. Njune poti se srečujejo, da pa bi tudi sodelovala, si je treba prizadevati za aktivno udeležbo obeh. Avtorici v članku tako preučujeta problem kakovostnega študija z vidika aktivnosti študentov, predvsem se osredotočata na dejavnike in osebe, ki k temu pripomorejo, pa tudi načine za njegovo uresničitev. V prvem delu predstavljata teoretična izhodišča, pri čemer sta soočili razmišljanja različnih avtorjev (Apple 1992; Biutink 2009; Lepičnik Vodopivec 2002; Saracho in Spodek 2007 in drugi) ter podali odgovore na vprašanja o kakovostnem študiju preko aktivnosti samih študentov. Ob tem sta posegli tako na področje strokovnega izobraževanja in učenja kot tudi osebnostnega razvoja oseb, ki v procesu aktivnega študija sodelujejo (študentje in profesorji). V drugem delu predstavljata in utemeljujeta možnosti, načine in naloge za spodbujanje aktivnosti študentov. Osredotočili sta se na študij predšolske vzgoje in študente, ki se pripravljajo za poklic vzgojitelja predšolskih otrok. Konkretno sta prikazali primer naloge (priprava in izdelava ter predstavitev priročnika preko delnih nalog in zadolžitev) za spodbujanje aktivnosti študentov in hkrati utemeljili dosežke tako na strokovnem kot tudi osebnostnem področju študenta. Ob tem sta pojasnili, kakšen vpliv ima aktivna soudeležba med drugim na strokovni in osebnostni razvoj profesorja. V zaključku poudarjata pomembnost medsebojnega sodelovanja in nujnost samoaktivnosti študenta za kakovosten študij kot celoto in predvsem za kakovosten strokovni in osebnostni razvoj vseh udeleženih (študentov in profesorjev). Ključne besede: aktivnost, študentje, študij, kakovost, učenje, predšolska vzgoja, strokovno izobraževanje, osebnostni razvoj Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Povezava na celotno besedilo |