| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 36
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Gibalne igre s področja plesne vzgoje v 1. starostnem obdobju
Saša Križman, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Gibalne igre s področja plesne vzgoje v prvem starostnem obdobju smo se v teoretičnem delu osredotočili na gibalni razvoj predšolskega otroka ter njegove značilnosti v prvem starostnem obdobju. Tu smo izpostavili ključno vlogo vrtca, ki pomembno vpliva na otrokov osebni, čustveni, socialni in seveda gibalni razvoj. Otroška igra je v vrtcih prevladujoča dejavnost. Otrok se preko igre uči, prilagaja, razvija govor, se giblje, se druži z vrstniki in se čustveno odziva. V nalogi smo zato opredelili različne vrste igre, kjer smo izpostavili spoznavne vrste igre in pomen igralnega partnerja. V prvem starostnem obdobju potekajo otrokove gibalne dejavnosti pretežno skozi igro in zato smo se osredotočili predvsem na gibalne igre s plesnega področja. Razdelili smo jih v štiri skupine: bibanke, ustvarjalne rajalne igre, spretnostne igre in gibalne igre z malimi orodji. V praktičnem delu smo te sklope gibalnih iger na podlagi skrbno načrtovanih dejavnosti izvedli z otroki, starimi 1-2 leti ter jih nato evalvirali. Ugotovili smo, da otroci preko gibalnih iger razvijajo gibalne sposobnosti in spretnosti ter krepijo pozitivne medsebojne odnose, kar se kaže v vsakodnevni pozitivni skupinski dinamiki.
Ključne besede: gibalni razvoj, prvo starostno obdobje, gibalne igre, skupinska dinamika
Objavljeno: 18.02.2021; Ogledov: 252; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

2.
Otrokov prvi stik z bibarijami in prstnimi igrami
Ines Vidovič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Otrokov prvi stik z bibarijami in prstnimi igrami je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Njegov poglavitni namen je srečanje otrok z bibarijami in prstnimi igrami. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili razvojne značilnosti otrok, starih od 12 do 24 mesecev, bibarije in prstne igre. Opisali smo značilnosti govornega, kognitivnega, gibalnega, socialnega in emocionalnega (čustvenega) razvoja otrok. Opredelili smo, kaj so bibarije in prstne igre, njihovo vlogo in pomen v obdobju malčka, našteli vrste in nekaj primerov. Pomemben poudarek je na tem, kako se bibarije igramo, kaj je pri bibarijah pomembno (tekst, mimika) in katere elemente vsebujejo (igra, gibanje, neverbalna komunikacija in čustva). V praktičnem delu smo z desetimi izvedenimi dejavnostmi želeli otroke seznaniti in jim približati bibarije in prstne igre. Praktičen del smo izvedli v vrtcu Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje v skupini 14 otrok, starih od 1 do 2 let. V dejavnosti so bili vključeni vsi otroci, ki so bili v vrtcu tisti dan prisotni, ne glede na starost. Ob sami izvedbi smo opazovali njihove odzive in le-te zapisali v obliki evalvacije v analizi. Otroci so ob izvedbah bibarij in prstnih iger neizmerno uživali in se sprostili. Večkratno ponavljanje bibarij in prstnih iger je pri otrocih vzbudilo pozitivna čustva. Izražali so se preko neverbalne komunikacije (smeh, iskrice v očeh, želja po ponovitvi, plezanje v naročje). Otroci so v vseh dejavnostih venomer aktivno sodelovali. Realizirati smo uspeli vse cilje, ki smo si jih zastavili v pripravah.
Ključne besede: otrokov razvoj, bibarije, prstne igre
Objavljeno: 27.10.2020; Ogledov: 162; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

3.
Vpliv didaktičnih iger na sopomenke v 4. in 5. razredu
Nika Rot, 2019, magistrsko delo

Opis: V sklopu magistrske naloge smo preučevali napredek v obsegu besedišča sopomenk učencev 4. in 5. razreda na osnovni šoli, in sicer s pomočjo lastnih didaktičnih iger. Naš glavni namen je bil preveriti, ali dva- do trikratna tedenska uporaba didaktičnih iger na začetku ali ob koncu učne ure pozitivno vpliva na obseg njihovega besedišča. Prvo preverjanje poznavanja sopomenk smo izvedli v začetku meseca februarja; v njem je sodelovalo 100 učencev iz obeh razredov. Drugo preverjanje smo izvedli ob koncu meseca aprila in v njem je sodelovalo 98 učencev. Med prvim in drugim preverjanjem so učenci 4. A in 5. A razreda pri pouku uporabljali izdelane didaktične igre, medtem ko učenci 4. B in 5. B razreda didaktičnih iger niso bili deležni. Rezultati so glede na skupino med prvim in drugim preverjanjem pokazali velike razlike v prid skupine, ki je izvajala didaktične igre. Pokazale so se tudi razlike v številu doseženih točk glede na zahtevnost naloge po Bloomovi taksonomiji (poznavanje, razumevanje in uporaba).
Ključne besede: govorni razvoj, besedni zaklad, sopomenke, didaktične igre
Objavljeno: 26.03.2019; Ogledov: 671; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

4.
Rajalne igre v 1. starostnem obdobju vrtca
Klavdija Roškar, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Rajalne igre v 1. starostnem obdobju vrtca je bil zbrati in preučiti uporabo rajalnih iger v vrtcu. Izbrali smo osem rajalnih iger, od tega štiri ljudske in štiri avtorske pesmi, ki smo jih nato predstavili otrokom, starim 2–3 leta. Na koncu smo zabeležili odzive otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo najprej predstavili otroško poezijo in njene značilnosti. Opisali smo otrokov gibalno-plesni in glasbeni razvoj. Poudarili smo tudi pomembnost rajalnih iger v vrtcu. V praktičnem delu diplomskega dela smo predstavili izbrane rajalne igre, njihovo besedilo, melodijo in gibalni del. K opisu vsake rajalne igre smo dodali še fotografijo otrok, posneto v Vrtcu Ptuj, in analizo z odzivi otrok. Odgovore na zastavljena raziskovalna vprašanja smo dobili s pomočjo analiz rajalnih iger.
Ključne besede: rajalne igre, poezija, predšolski otrok, razvoj otroka
Objavljeno: 28.11.2018; Ogledov: 2585; Prenosov: 571
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

5.
Razvoj realno-časovnih več-igralskih iger za brskalnike
Jan Kurbos, 2018, diplomsko delo

Opis: Dandanes je veliko povpraševanje po računalniških igrah. Brskalnike lahko uporabljamo kot platformo za igre, kar smo teoretično in praktično preverili v diplomski nalogi. Raziskali smo področje mrežne komunikacije in problematiko igranja več-igralskih iger v tem okolju. Predstavili smo ključne lastnosti realno-časovnih iger in potek njihovega delovanja. Zanimale so nas tudi tiste tehnologije in igralni pogoni, ki omogočajo razvoj tovrstnih iger za brskalnike. Napisali smo načrt za prototip, kjer smo definirali zahteve ter načrtovane načine implementacije. Na podlagi zbranega znanja smo nato uspešno ustvarili prototip delujoče realno-časovne več-igralske igre za brskalnike.
Ključne besede: razvoj iger, realno-časovne več-igralske igre, igre za brskalnike
Objavljeno: 14.11.2018; Ogledov: 483; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,30 MB)

6.
Izdelava 3D platformske igre v Unity 3D
Simon Slemenšek, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen proces izdelave 3D platformske igre v igralnem pogonu Unity®. Poudarek je na obširnem naboru akcij glavnega igralca, kot so plezanje, spust po cevi in odboj od zidu med skokom. Za izdelavo je uporabljen programski jezik C#. Na začetku so opisane uporabljene splošne funkcionalnosti tega igralnega pogona. Opisan je tudi žanr platformskih iger. V praktičnem delu so predstavljene programske metode, ki so omogočile razvoj takšne igre. Predstavljena je njihova uporabnost ter prednosti in slabosti teh metod. Na koncu je predstavljena končna igra, ki izhaja iz našega dela ter problemi, ki so se pojavili pri razvoju takšne 3D platformske igre.
Ključne besede: računalniška igra, Unity, razvoj igre, gibanje avatarja, plezalni sistem
Objavljeno: 25.10.2018; Ogledov: 659; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

7.
Vpliv elementarnih iger z žogo na razvoj motoričnih sposobnosti predšolskih otrok
Živa Lipovec, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv elementarnih iger z žogo na razvoj motoričnih sposobnosti predšolskih otrok smo predstavili, kako elementarne igre z žogo vplivajo na razvoj motoričnih sposobnosti predšolskih otrok. Delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili pomen gibanja za otroka, gibalni razvoj otroka, motorične sposobnosti predšolskih otrok in elementarne igre. Nato smo se posvetili pomenu, nalogam, uporabnosti elementarnih iger in elementarnim igram z žogo na splošno. V empiričnem delu smo predstavili, kako redno izvajanje elementarnih iger vpliva na razvoj motoričnih sposobnosti otrok. Pri tem smo uporabili motorične teste – eksperimentalno metodo. Udeleženci eksperimentalne skupine so velik poudarek namenjali igram z žogo, medtem ko so otroci kontrolne skupine sledili letnemu delavnemu načrtu skupine. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko. Kot merski instrument smo uporabili 14 motoričnih testov. V eksperimentu so sodelovali otroci drugega starostnega obdobja, in sicer homogena oddelka. Otroci so bili stari 5 do 6 let. Tako v eksperimentalni kot kontrolni skupini je sodelovalo 19 otrok. Empirični del naloge smo izvajali v Vrtcu Slovenske Konjice, enota Slomškova. Na podlagi rezultatov, ki smo jih pridobili s pomočjo eksperimenta, lahko trdimo, da obstajajo razlike v motoričnih sposobnostih predšolskih otrok, ki so deležni načrtovanih in strokovno vodenih elementarnih iger z žogo, in otrok, ki nimajo načrtovanih in strokovno vodenih elementarnih iger z žogo.
Ključne besede: pomen gibanja, gibalni razvoj, motorične sposobnosti, elementarne igre, elementarne igre z žogo
Objavljeno: 21.09.2018; Ogledov: 890; Prenosov: 255
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

8.
Gledališko-Improvizacijske igre v predšolskem obdobju
Daša Janže Štorgel, 2017, magistrsko delo

Opis: V različni literaturi lahko razberemo, da imajo gledališko-improvizacijske igrice velik pozitiven vpliv na otrokov kognitivni, čustveni, socialni in motorični razvoj. Ker so gledališko-improvizacijske igre v predšolskem obdobju pri nas novost, smo želeli le-te vnesti v otrokov vsakdanjik. Magistrsko delo z naslovom Gledališko-improvizacijske igre v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili pomen gledališke umetnosti v predšolskem obdobju. Spoznali smo, kakšen vpliv imajo gledališko-improvizacijske igrice na otrokov razvoj. Praktični del magistrske naloge smo izvedli pri otrocih, starih 2-4 let v obdobju dveh let (šolsko leto 2013/2014 in 2014/2015), iz Vrtca Sonček v Šmartnem ob Paki. Izvedli smo 33 gledaliških uric in s tem otroke seznanili z 48 različnimi gledališko-improvizacijskimi igricami. Z igrami smo želeli spodbuditi otroke h gledališki dejavnosti, razvijati ustvarjalnost in domišljijo posameznega otroka ter izboljšati delovanje skupine otrok kot celote. Na podlagi pridobljenih rezultatov, opažanj in otrokovih odzivov menimo, da nam je to uspelo.
Ključne besede: gledališke urice, gledališko-improvizacijske igre, otrok, vzgojiteljica, otrokov razvoj, ustvarjalnost, domišljija.
Objavljeno: 22.01.2018; Ogledov: 797; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

9.
Razvoj večplatformske igre z igralnim pogonom Cocos2d-x
Matija Perhoč, 2017, diplomsko delo

Opis: Zadnje čase postajajo videoigre del vedno večjega števila različnih orodij in platform. Razvoj videoiger ni enostaven in je časovno zahteven. Zato bomo v diplomskem delu preučili igralni pogon Cocos2d-x, s katerim je razvoj igre po eni strani olajšan, po drugi strani pa obenem omogoča tudi razvoj igre za več platform hkrati. Slednje pomeni zmanjšanje stroškov in skrajšan čas razvoja. Predstavili bomo njegove osnovne funkcije in to znanje uporabili pri razvoju igre za mobilne in PC-platforme. Opisali bomo postavitev razvojnega okolja in njegovo uporabo. Preučili bomo delovanje igralnega pogona in opisali potek razvoja igre.
Ključne besede: igralni pogon, razvoj igre, orodje Coosc2d-x
Objavljeno: 26.10.2017; Ogledov: 851; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

10.
Integrirana spletna nogometna igra na podlagi odločitvenega drevesa
Simon Petovar, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema predstavitev spletne nogometne igre, ki je bila razvita na podlagi načrtov in rezultatov analiz. To diplomsko delo opisuje posamezne uporabljene gradnike, kateri so bili potrebni za razvoj in delovanje igre. Podrobno bomo prikazali razvoj algoritma nogometne tekme. Končni rezultat je delujoča igra, katero lahko igra več uporabnikov hkrati.
Ključne besede: odločitveno drevo, nogometna igra, razvoj igre, algoritem
Objavljeno: 17.10.2017; Ogledov: 808; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici