1. Mnenja vzgojiteljev o glasbenem razvoju predšolskih otrok : diplomsko deloAjda Dobnik, 2025, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati kakšno mnenje imajo vzgojitelji o glasbenem razvoju 5 do 6 let starih otrok ter v kolikšni meri se pri svojem delu poslužujejo glasbeno-didaktičnih iger in drugih usmerjenih glasbenih dejavnosti. V anketnem vprašalniku smo se osredotočili na glasbeno-didaktične igre za razvoj ritmičnega in melodičnega posluha, pri čemer nas je zanimalo, katere izmed teh izvajajo vzgojitelji najpogosteje in kako pogosto. Ugotavljali smo, koliko otrok je posameznim glasbeno-didaktičnim igram za razvoj ritmičnega in melodičnega posluha sposobnih slediti in jih ustrezno izvajati ter kako glasbeno nadarjeni otroci pri tem izstopajo od svojih vrstnikov. Rezultati raziskave so pokazali, da vzgojitelji največ pozornosti posvečajo petju pesmi in najmanj ustvarjanju v glasbi. Večina anketiranih vzgojiteljev izvaja usmerjene glasbene dejavnosti večkrat na teden, prav tako tudi glasbeno-didaktične igre za razvoj ritmičnega posluha, glasbeno-didaktične igre za razvoj melodičnega posluha pa največ vzgojiteljev izvaja enkrat mesečno. Pogostost vzgojiteljevega izvajanja glasbeno-didaktičnih iger se je v odnosu do otrokove sposobnosti izvajanja posameznih glasbenih dejavnosti, ki so pokazatelj njegove stopnje razvitosti ritmičnega in melodičnega posluha, pokazala kot statistično neznačilna. Ključne besede: glasbeni razvoj, razvoj ritmičnega posluha, razvoj melodičnega posluha, glasbeno-didaktične igre, načrtovanje glasbene vzgoje v vrtcu Objavljeno v DKUM: 03.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (1,13 MB) |
2. Pomen gibalnih iger za spominske sposobnosti učencev drugega razreda osnovne šole : magistrsko deloLiza Klajnšek, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Pomen gibalnih iger za spominske sposobnosti učencev drugega razreda osnovne šole smo raziskovali vpliv vsakodnevnega vključevanja gibalnih iger v učni proces na spominske sposobnosti učencev. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 40 učencev drugega razreda, razdeljenih v eksperimentalno in kontrolno skupino. Eksperimentalna skupina je vsakodnevno sodelovala v gibalnih igrah pri različnih predmetih, kontrolna skupina pa je sledila običajnemu delu brez vključevanja dodatnih gibalnih iger v učni proces. Rezultati raziskave so pokazali, da so se spominske sposobnosti eksperimentalne skupine po intervenciji izboljšale, medtem ko so se sposobnosti kontrolne skupine poslabšale. Največji napredek so pokazale deklice, ki so bile pred intervencijo manj telesno aktivne, medtem ko pri dečkih ni bilo opaziti pomembnega napredka. Gibalne igre so imele pozitiven vpliv na motivacijo, pozornost in koncentracijo učencev, kar je prispevalo k lažjemu delu in boljšim rezultatom v učnem procesu. Izvedena intervencija potrjuje pomembnost vključevanja gibanja v učni proces za celostni razvoj otrok, še posebej tistih, ki sicer niso telesno dovolj aktivni. Ključne ugotovitve poudarjajo, da gibanje izboljšuje spominske sposobnosti in prispeva k boljšemu učnemu uspehu, hkrati pa krepi telesno in duševno zdravje otrok. Ključne besede: kognitivni razvoj, spominske sposobnosti, gibanje, gibalne igre Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 99
Celotno besedilo (1,00 MB) |
3. Razvoj 3D igre za več igralcev v pogonu Unity : diplomsko deloLovro Breznik, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga v teoretičnem delu obsega zgodovino in razvoj večigralskih iger ter analizira pogonu Unity, njegove prednosti, slabosti in uspešne igre v tem pogonu. V praktičnem delu naloge je izdelan prototip večigralske prvoosebne strelske igre z vodo v pogonu Unity. S pomočjo eksperimentov so preizkušane različne funkcije, prav tako je spremljan njihov vpliv na uporabniško izkušnjo. V nalogi so predstavljeni igralci, igralno polje ter implementacija, ki zajema logiko strežnika, igralca, streljanja in metanja balonov. Izdelava večigralske igre je pokazala, da razvoj takšne igre zahteva več časa in znanja v primerjavi z enostavnejšimi enoigralskimi igrami. Ključne besede: Unity, razvoj igre, večigralska igra Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21
Celotno besedilo (1,76 MB) |
4. Razvoj računalniške igre zvrsti obramba stolpovTilen Hegediš, 2024, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je bilo razviti 2D računalniško igro zvrsti obramba stolpov. V teoretičnem delu smo najprej opisali zvrsti računalniških iger obramba stolpov, opisali pomembnejše komponente, opisali dva starejša in dva bolj znana primera teh računalniških zvrsti in predstavili Unity računalniški pogon, v katerem smo razvijali igro. V praktičnem delu smo se osredotočili na sam razvoj igre, kjer smo najprej pripravili prazen projekt in vanj uvozili vsa potrebna sredstva. Razvili in opisali smo posamezne komponente igre in na koncu še implementirali uporabniški vmesnik. Ključne besede: Razvoj računalniške igre, obramba stolpov, Unity, 2D Objavljeno v DKUM: 08.08.2024; Ogledov: 290; Prenosov: 81
Celotno besedilo (3,20 MB) |
5. Razvoj računalniške igre »Finding Habo« s pomočjo knjižnice PygameMatej Habjanič, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je bil prikazan razvoj računalniške igre "Finding Habo" s pomočjo knjižnice Pygame. Knjižnica je bila podrobneje spoznana od modulov, ki jih vsebuje, do njihove implementacije in uporabe. Prav tako je bil obravnavan programski jezik Python, v katerem deluje ta knjižnica. Predstavljeno je bilo tudi psihološko ozadje razvoja igre, pa tudi koncepti, ki so bili izdelani pri načrtovanju igre. Ključne besede: Pygame, Python, razvoj igre, Finding Habo Objavljeno v DKUM: 08.08.2024; Ogledov: 294; Prenosov: 73
Celotno besedilo (1,72 MB) |
6. Razvoj računalniške igre: Delve into the Void : diplomsko deloDominik Dretar, 2023, diplomsko delo Opis: Delo obsega zasnovo in implementacijo streljaške igre s tlorisne perspektive, predvsem s poudarkom na zasnovi posameznih elementov, od grafike do posameznih mehanik. Namen je demonstrirati izdelavo računalniške igre od prvotne ideje, zasnovne dokumentacije, tehnične implementacije in refleksije na končni produkt. Uspeh in kvaliteta igre sta močno odvisna od dobro premišljene zasnove, prav tako tudi od primerne implementacije. Dobra zasnova tudi upošteva dodeljen čas za implementacijo ter velikost in izkušenost ekipe, ki sodeluje pri projektu. Končni produkt je odsev tega, da lahko s primerno zasnovo tudi sam programer z omejenimi izkušnjami izpelje primerno definiran projekt v kratkem času. Ključne besede: razvoj igre, zasnova, Unity, C# Objavljeno v DKUM: 22.12.2023; Ogledov: 1014; Prenosov: 199
Celotno besedilo (1,26 MB) |
7. Razvoj prototipa modularne balvanske plezalne stene za učence razredne stopnje v osnovnih šolah : magistrsko deloŽiga Seušek, 2023, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je bil idejno zasnovati modularno balvansko plezalno steno, ki je alternativa že obstoječim plezalnim stenam, nahajajočih se v šolah, kasneje takšno plezalno steno izrisati kot 3D model ter izdelati maketo takšne stene. Hkrati je smoter naloge oblikovati način, kako bi se takšna plezalna stena vključila v pedagoški proces razredne stopnje. Plezanje ima namreč veliko pozitivnih učinkov na gibalni razvoj otrok. Čeprav se pri plezanju razvija celo telo, se pogosto zaradi raznih težav ne vključuje v pouk na OŠ. Pregledali smo plezalne stene, ki se nahajajo v slovenskih osnovnih šolah in pogostost njihove uporabe ter razloge za neuporabo teh plezalnih sten. Preučili smo vse potrebno za izdelavo modularne plezalne stene, torej potrebne materiale in ustrezne varnostne zahteve, ki so potrebni za izdelavo ter uporabo balvanske plezalne stene. Nato smo izdelali 3D model modularne balvanske plezalne stene, ki je izhajal iz idejne zasnove. Kasneje je bila izdelana še maketa, narejena iz balza lesa. Zasnova takšne plezalne stene skuša rešiti nekaj težav, s katerimi se učitelji srečujejo in zaradi katerih se plezanje redkeje vključuje v pouk. Hkrati so bili izdelani še praktični primeri aktivnosti, v oblikah didaktičnih iger, ki se lahko uporabijo na razredni stopnji in vključujejo uporabo plezalne stene. Ključne besede: modularna balvanska stena, gibalni razvoj otrok, 3D model, maketa, didaktične igre, razredna stopnja Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 527; Prenosov: 62
Celotno besedilo (8,90 MB) |
8. |
9. Razvoj ritmičnega posluha pri predšolskih otrocihAnja Bratuša, 2023, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge z naslovom Razvoj ritmičnega posluha pri predšolskih otrocih je bil preverjanje razvitosti ritmičnih sposobnosti pri predšolskih otrocih ter spodbujanje in razvijanje le-teh z izvedbo glasbeno-didaktičnih iger v oddelku otrok starih od 4 do 5 let. S pomočjo opazovalnih listov smo med izvajanjem glasbeno-didaktičnih iger spremljali otroke v izražanju interesa in veselega razpoloženja ter v doseganju zastavljenih ciljev v posamezni didaktični enoti. Otroci so bili zelo zainteresirani za igranje glasbeno-didaktičnih iger, med izvajanjem so zelo uživali, se med igro sprostili in veselili. Z nekaj ustrezne motivacije so otroci dosegali zadane cilje. Ključne besede: Ritem, razvoj ritmičnega posluha, ritmični posluh, glasbeno-didaktične igre. Objavljeno v DKUM: 29.05.2023; Ogledov: 727; Prenosov: 179
Celotno besedilo (1,84 MB) |
10. |