| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 100
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
PROUČEVANJE PROFESIONALNEGA RAZVOJA ŠOLSKIH SVETOVALNIH DELAVCEV Z METODO POKLICNE BIOGRAFIJE
Eva Pančur, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Proučevanje profesionalnega razvoja šolskih svetovalnih delavcev z metodo poklicne biografije s teoretičnega vidika obravnava šolsko svetovalno službo, posamezne profile šolskih svetovalnih delavcev ter dejavnike, ki vplivajo na njihov profesionalni razvoj med formalnim izobraževanjem in po formalnem izobraževanju. Namen empiričnega dela v diplomskem delu je bil ugotoviti, kateri so tisti dejavniki, ki jih šolski svetovalni delavci sami izpostavljajo kot pomembne za svoj profesionalni razvoj. Pri tem me je zanimalo, kako si sami udeleženci raziskave razlagajo njihov vpliv. Pri raziskovanju je bila uporabljena metoda poklicne biografije, ki je ena izmed metod kvalitativnega raziskovanja, ki nam da vpogled v neko dogajanje, omogoči nam, da razumemo smisel dogodkov, sprememb iz perspektive posameznika. Kot udeleženci raziskave so sodelovali različni profili šolskih svetovalnih delavcev. Ugotovitve so predstavljene v obliki zaključnih misli v sklepnem poglavju diplomskega dela.
Ključne besede: šolska svetovalna služba, šolski svetovalni delavec, profesionalni razvoj, kvalitativno raziskovanje, metoda poklicne biografije
Objavljeno: 29.05.2009; Ogledov: 3273; Prenosov: 549
.pdf Celotno besedilo (915,33 KB)

6.
ANALIZA VPLIVA RAZISKOVANJA IN IZKORIŠČANJA NA VEČKRITERIJSKEM PROBLEMU 0/1 NAHRBTNIKA
Barbara Zadobovšek, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo podaja analizo vpliva raziskovanja in izkoriščanja na večkriterijskem problemu 0/1 nahrbtnika. Najprej predstavimo osnovne pojme iz področij evolucijskih in genetskih algoritmov, večkriterijske optimizacije in večkriterijskega problema 0/1 nahrbtnika. V nadaljevanju opišemo aplikacijo za reševanje večkriterijskega problema 0/1 nahrbtnika in dobljene rezultate testiranja. Nato predstavimo in razložimo metode oziroma postopke, ki smo jih zasnovali za opazovanje vpliva izkoriščanja in raziskovanja na večkriterijskem problemu 0/1 nahrbtnika. Poleg same predstavitve metod, so v delu podani tudi rezultati in zaključki, ki smo jih pridobili z uporabo teh metod. Delo zaključimo s kratkim povzetkom, z analizo pridobljenih ugotovitev ter možnostmi nadaljnjih raziskav.
Ključne besede: evolucijski algoritmi, genetski algoritmi, večkriterijska optimizacija, večkriterijski problem 0/1 nahrbtnika, raziskovanje in izkoriščanje
Objavljeno: 23.06.2009; Ogledov: 1922; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)

7.
VPLIV VERSKE PRIPADNOSTI NA PORABO TOALETNEGA PAPIRJA
Sonja Nekrep, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: V času gospodarske krize in recesije podjetja, ki se niso pravočasno prestrukturirala, težko dosegajo načrtovane ključne cilje poslovanja, kar se odraža v izkazih poslovnega izida kot nižji čisti prihodki, poslovni izidi iz rednega poslovanja in čisti poslovni izidi pa so velikokrat negativni. Soočamo se z umiranjem neuspešnih tekmovalcev na trgu, na katerem še zmeraj vlada brezobziren boj. Hitro rastočih trgov je vse manj, gneča v panogah pa je zmeraj zelo velika, zato uspejo samo stabilni, fleksibilni in tisti, ki so med seboj povezani ter imajo bogate mednarodne marketinške izkušnje. Jasno je, da tradicionalni poslovni modeli in strategije, ki so jih tržniki uporabljali v obdobju konjunkture, ne delujejo več. To pa ni le posledica visoko razvite tehnologije in vrste različnih kriz, temveč tudi posledica bistveno drugačnih odjemalcev. Zadnje raziskave o vedenju odjemalcev kažejo, da se je njihovo vedenje tako zelo spremenilo, da narekuje povsem nova znanja in spretnosti v načrtovanju, upravljanju in izvajanju poslovnih strategij. Kultura v veliki meri določa posameznikovo vedenje, ki ga je možno objektivno meriti. Razvite teorije omogočajo ugotavljanje vzrokov in posledic, ki vedenje razlagajo. Ko vedenje enkrat vidimo kot odziv na pripadnost določeni religiji, se zdijo trženjske raziskave z namenom, da opredelijo trženjski fenomen vedenja odjemalcev kot primerne za analiziranje situacije, saj omogočajo pregled, prenovo in sintezo spoznanj o trgu, potrošnji in tržnih akterjih. Podjetja lahko z dobrim poznavanjem razmer na trgu bistveno izboljšajo svojo ponudbo izdelkov in storitev, ki zadovoljujejo današnje inteligentne, vse bolj zahtevne, muhaste in nenasitne odjemalce. V isti luči je možno videti funkcionalizem, ki razume vedenje odjemalcev kot odziv na funkcionalne predpogoje rastočega podjetja, ki ustvarja profite in s tem prispeva k dobrobiti celotnega družbenega sistema. Odločila sem se, da bom v magistrskem delu s pomočjo raziskovanja vedenja odjemalcev dobila odgovor na ključno vprašanje, ali morda verska pripadnost vpliva na porabo določenega izdelka. Magistrska naloga je sestavljena iz štirih delov. V prvem delu sem povzela teoretična izhodišča o pojmu pomembnosti in omejitvah tržnega raziskovanja ter kritičnega pogleda nanje. Če želimo raziskovati sistematično, moramo slediti korakom v procesu trženjskega raziskovanja. V podjetjih premalo naročajo tovrstne raziskave in to jim povzroča težave širših razsežnosti. Osredotočila sem se na raziskovanje vedenja odjemalcev, relativno mlade doktrine, ki pa je zelo pomembna za trženje. V drugem delu s teoretičnega vidika obravnavam kulturo kot temeljni dejavnik, ki vpliva na posameznikovo vedenje. Ker je kultura sestavljena iz več elementov, med katere spada tudi religija, ugotavljam njen močan vpliv na vedenje odjemalcev. Kultura določa proces kupčevega odločanja o izbiri izdelka ali storitve, izbiri blagovne znamke, izbiri trgovca, o času nakupa, obsegu nakupa in o ponakupnem ravnanju. Osredotočila sem se na vedenje pripadnikov krščanske in muslimanske religije, katerih vedenje se z velikimi razlikami odraža tudi v trženjskem spletu. V tretjem, empiričnem delu, sem z različnimi metodami raziskovanja zasledovala značilnosti omenjenih religij, ki so me pripeljale do različnih navad in ritualov v zvezi z osebno higieno. To je potrdilo drugo hipotezo, da se v krščanskem svetu porabi več toaletnega papirja na gospodinjstvo kot v islamskem. S kvantitativnim pristopom, ki temelji na uporabi sekundarnih podatkov, sem z metodo analize sprejela hipotezi, da verska pripadnost vpliva na porabo toaletnega papirja in da pripadniki islamske religije porabijo manj toaletnega papirja na gospodinjstvo kot pravoslavci in katoliki, ki ga porabijo največ na gospodinjstvo. Potem, ko smo izločili vpliv religije, so izračunani parcialni korelacijski in determinacijski koeficienti pokazali na precej nižji vpliv opazovanih spremenljivk kot so BDP, gospodarska rast, stopnja nezaposlenosti,
Ključne besede: trženjsko raziskovanje, kultura, religija, vedenje odjemalcev
Objavljeno: 02.07.2010; Ogledov: 10148; Prenosov: 2116
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

8.
PROUČEVANJE UČITELJEVEGA PROFESIONALNEGA RAZVOJA Z METODO POKLICNE AVTOBIOGRAFIJE
Simona Lobnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Proučevanje učiteljevega profesionalnega razvoja z metodo poklicne avtobiografije v teoretičnem delu obravnava dejavnike, ki vplivajo na profesionalni razvoj učiteljev med formalnim izobraževanjem, in tiste po formalnem izobraževanju, ter opredeli oblike poklicnega učenja. Teoretični del zajema še natančen opis pedagoškega raziskovanja z avtobiografsko metodo. Namen empiričnega dela je bil ugotoviti, kateri so tisti dejavniki, ki jih učitelji razrednega pouka sami izpostavljajo kot pomembne za svoj profesionalni razvoj, kakšen je položaj učitelja danes, kakšen naj bi bil oz. je dober učitelj ter spoznati, kakšen je njihov pogled o sebi kot učitelju v prihodnosti. Pri raziskovanju je bila uporabljena metoda poklicne avtobiografije. V raziskavi so sodelovale učiteljice razrednega pouka z različnim številom let delovnih izkušenj. Ugotovitve so zaradi slikovitejše ponazoritve odnosa in doživljanja predstavljene v obliki citatov. Ugotovili smo, da se je večina učiteljic za izbiro študija odločila zaradi razlogov iz aspiracije in stereotipov. Na odločitev je vplivala tako pozitivna kot negativna podoba učitelja. Poudarijo pomanjkanje prakse v času študija ter poudarijo vlogo dobrega ali slabega mentorja. Dodatna strokovna izobraževanja so neprekinjen del učiteljevega profesionalnega razvoja. Udeležijo se izpopolnjevanj na močnih ali šibkih področjih njihovih znanj. Veliko dodatnih izobraževanj je zahtevala uvedba devetletke. Poudarjen je primanjkljaj v dodatnem strokovnem izpopolnjevanju za delo z otroki s posebnimi potrebami. Pomemben dejavnik profesionalnega razvoja je dobra šolska klima, ki lahko pozitivno ali negativno vpliva na profesionalno pot učitelja. Prihodnost učitelja zaznamuje strah pred razvrednotenjem tega poklica.
Ključne besede: Ključne besede: učitelji razrednega pouka, profesionalni razvoj, kvalitativno raziskovanje, metoda poklicne avtobiografije
Objavljeno: 20.04.2010; Ogledov: 2564; Prenosov: 384
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

9.
SPODBUJANJE USTVARJALNEGA UČENJA IN POUČEVANJA
Janja Trop, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem preučila odnos do ustvarjalnosti, razvijanja idej, ustvarjalnega razmišljanja, vzpostavljanja ustvarjalnega okolja in podpore ustvarjalnih posameznikov. Posvetila sem se odnosu med ustvarjalnostjo, inteligentnostjo, izobraževanjem ter učitelji. V naših šolah se vedno bolj uveljavljajo razne metode, oblike, sistemi, ki težijo k temu, da bi bil pouk bolj zanimiv, drugačen, ustvarjalen in odprt za spremembe ter prilagodljiv na današnji čas. Naloga današnjega učitelja je, da poleg izobraževanja spodbuja tudi ustvarjalnost otrok in jim omogoči stik z lastnimi potenciali. Jim pomaga, da izražajo svojo domišljijo in ideje, da kritično razmišljajo, in jim pomaga, da si sami pomagajo s svojo ustvarjalnostjo v nepredvidljivih situacijah v življenju. Kadar otrok izgubi stik z lastno ustvarjalnostjo, se ne more več soočiti z vsakdanjimi težavami, pritiski, izzivi itd. Empirični del temelji na anketiranju učiteljev razrednega pouka. Opredeljuje raziskovalna vprašanja, vezana na ustvarjalnost; na učiteljevo delo, in raziskovalna vprašanja, vezana na ustvarjalnost v izobraževanju.
Ključne besede: ustvarjalnost, ustvarjalno učenje, ustvarjalno mišljenje, ideje, domišljija, inteligenca, učitelj, raziskovanje, aktivnost, igra, izobraževalni proces, znanje
Objavljeno: 09.06.2010; Ogledov: 3807; Prenosov: 868
.pdf Celotno besedilo (518,64 KB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici