| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 114
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Formativno spremljanje otrok pri naravoslovnih kotičkih v vrtcu : diplomsko delo
Katja Šenica, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Formativno spremljanje otrok pri naravoslovnih kotičkih v vrtcu se navezuje na spodbujanje raziskovanja pri otrocih, starih 4–5 let, in omogočanje otrokom več naravoslovnih izkušenj preko pripravljenih naravoslovnih kotičkov. Naloga je razdeljena na tri dele. Teoretični del zajema vsebine značilnosti učenja predšolskih otrok, formativno spremljanje in opis naravoslovja v predšolskem obdobju. Otroci so že po naravi raziskovalci, če pa jim ponudimo še spodbudno okolje, lahko pridobijo več izkušenj in sami pridejo do rešitev. S tem smo s formativnim spremljanjem zagotovili otrokom ustrezno podporo za njihov razvoj in učenje v danih trenutkih. V empiričnem delu je predstavljen moj namen raziskovalnega dela, v zadnjem delu pa opis dejavnosti in rezultati, ki smo jih pridobili preko beleženja na opazovalne protokole prvi in peti dan raziskovanja. Protokoli so sestavljeni po kriterijih formativnega spremljanja otrokovega napredka. Ugotavljala sem, v katerih od treh ponujenih kotičkov bodo otroci bolj aktivni in v katerem od kotičkov bo bolj opazno učenje otrok od otroka. V raziskavi so sodelovali otroci, stari 4–5 let, Vrtca Gumbek v Osnovni šoli Dolenjske Toplice. Sodelovalo je 22 otrok, od tega 11 deklic in 11 dečkov. Raziskava je pokazala, da so bili najbolj aktivni v kotičku s polži, tukaj je bilo opazno tudi največ učenja otrok od otrok.
Ključne besede: naravoslovje, naravoslovni kotički, formativno spremljanje, raziskovanje
Objavljeno v DKUM: 03.02.2023; Ogledov: 10; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

2.
S predšolskimi otroki po poti kumskega brezokca : diplomsko delo
Špela Kmetič Tofolini, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil zasnovati, oblikovati in pripraviti učno pot, prilagojeno za predšolske otroke. Pri tem smo želeli, da otroci aktivno in samostojno prehodijo zasnovano pot ter z raziskovanjem in opazovanjem spoznajo in obnovijo živalske in rastlinske vrste v okolici, se podrobneje seznanijo s pokrajino in procesi, ki potekajo v naravi. Teoretični del naloge se nanaša predvsem na spoznavanje okolja, pokrajine in poti same, uporabo raziskovalnih škatel, izkustveno učenje otrok, povezavo narave z drugimi področji kurikuluma in otroško igro v naravnem okolju. Praktični del naloge pa nam prikaže vpogled v organizacijo in izvedbo aktivnosti na učni poti, kjer so posebej izpostavljene različne dejavnosti po posameznih postajah. Ugotavljamo, da so aktivno doživljanje narave skozi igro, raziskovanje in spoznavanje neposrednega okolja izjemnega pomena za razvoj odnosa do okolja. Pri tem pa nam naravne lastnosti neposredne okolice vrtca izvedbo teh aktivnosti lahko še posebej olajšajo.
Ključne besede: Učna pot, izkustveno učenje, narava, predšolski otrok, raziskovanje
Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 119; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (11,31 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Raziskovanje življenja v potoku : diplomsko delo
Marcel Zavrl, 2022, diplomsko delo

Opis: Skupina otrok, starih med 4 in 5 let, iz vrtca Bled je raziskovala življenje v okoliškem potoku Rečica. Z aktivnostmi smo želeli potok predstaviti kot življenjsko okolje za živa bitja in ne samo kot tekočo vodo brez življenja. Odločili smo se, da bomo raziskali živali v potoku. V teoretičnem delu smo predstavili spoznavanje živali v potoku, ugotavljali njegovo onesnaženost/čistost ter pomen odraslih oseb, ki vodijo aktivnost in otrokom dajejo zgled in vzpodbudo. V empiričnem delu smo predstavili izvedbo vrste različnih dejavnosti za otroke, s čimer smo razširili njihovo znanje o potoku. Napredek znanja otrok smo spremljali in primerjali z analizo risb in s prostim intervjujem o živalih pred aktivnostjo in po njej ter s pomočjo dejavnosti, ki smo jih načrtovali, rezultate pa z analizo odgovorov.
Ključne besede: potok, raziskovanje, naravoslovje
Objavljeno v DKUM: 13.06.2022; Ogledov: 242; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

4.
Penologija : učni pripomoček za visokošolski program varstvoslovja
Franc Brinc, 2009, drugo učno gradivo

Ključne besede: penologija, kaznovanje, kazenske sankcije, zaporski sistemi, penološko raziskovanje, legitimnost, učno gradivo
Objavljeno v DKUM: 11.05.2022; Ogledov: 280; Prenosov: 13
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Penologija : učni pripomoček za študente visokošolskega programa varstvoslovja
Franc Brinc, 2008, drugo učno gradivo

Ključne besede: penologija, kaznovanje, kazenske sankcije, zaporski sistemi, penološko raziskovanje, legitimnost, učno gradivo
Objavljeno v DKUM: 11.05.2022; Ogledov: 220; Prenosov: 3
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Penologija : izbrane penološke teme
Franc Brinc, 2007, drugo učno gradivo

Ključne besede: penologija, kaznovanje, kazenske sankcije, zaporski sistemi, penološko raziskovanje, legitimnost, učno gradivo
Objavljeno v DKUM: 10.05.2022; Ogledov: 261; Prenosov: 14
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Pravljica Trije prašički kot motivacijsko sredstvo za naravoslovno raziskovanje predšolskih otrok : diplomsko delo
Alekseja Glinšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Narava predšolskemu otroku omogoča mnogo različnih izzivov, prek katerih pridobiva izkušnje in znanja. Otroci nenehno raziskujejo to, kar jim je neznanega. Opazujejo naravne pojave, procese in postopke. Zato je pomembno, da otroku v vrtcu omogočimo naravoslovne dejavnosti. Vzgojitelj lahko otroke motivira za naravoslovno dejavnost s pravljico. Pristop motiviranja naravoslovne dejavnosti prek pravljice smo preizkusili s pravljico Trije prašički. Ugotavljali smo, kako so se otroci starostnih skupin 3–4 leta in 5–6 let po navdihu zgodbe lotili naravoslovne dejavnosti izdelave stavbe, kjer smo preverili njeno stabilnost s pihanjem. Pravljica predstavlja temelj, ki je otroku pomagal razrešiti lastno zamisel, kar pomeni, da je otrok imel dovolj različnega materiala, ki je vzbudil njegovo ustvarjalnost in radovednost. V empiričnem delu smo s pomočjo tabel in grafov predstavili, kako so se otroci lotili dejavnosti, kateri material so uporabili, kakšni so bili njihovi komentarji in dialogi med samo izdelavo ter kakšen je bil rezultat preverjanja stabilnosti stavbe. Ugotovili smo, da so otroci uporabljali tako naravni kot umetni material. Najpogosteje uporabljen umetni material je bil plastelin, najpogosteje uporabljen naravni material pa je bilo kamenje. Otroci so za spajanje uporabljali različne metode in materiale. Polovica narejenih hišk je preizkus prestala, ostale so se po pihanju podrle.
Ključne besede: Naravoslovje, predšolski otroci, pravljica Trije prašički, naravoslovno raziskovanje, motivacijsko sredstvo.
Objavljeno v DKUM: 14.01.2022; Ogledov: 430; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

8.
Vloga naravoslovnega kotička z naravnimi materiali v vrtcu pri najmlajših otrocih (1-2 leti) : diplomsko delo
Nika Lepej, 2021, diplomsko delo

Opis: Za predšolske otroke so zelo pomembne izkušnje, saj so osnova za njihovo učenje. Že za najmlajše otroke je pomembno, da imajo stik z naravo in možnost raziskovanja le-te. V okviru diplomske naloge smo izvedli raziskavo o naravoslovnih kotičkih z naravnimi materiali v vrtcu pri najmlajših otrocih. V prvem delu raziskave smo od rednih in izrednih študentov predšolske vzgoje s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili podatke o uporabi naravoslovnih kotičkov v vrtcu. Osredotočili smo se na njihova opažanja v sklopu praktičnega usposabljanja ali dela v vrtcu, nato pa smo v vrtcu izvedli še drugi del raziskave. V sklopu drugega dela raziskave je sodelovalo 10 otrok, starih 1–2 leti. Pet zaporednih dni v tednu smo jim ponudili naravoslovni kotiček gozd in opazovali njihovo manipuliranje z materialom in raziskovanje. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da je naravoslovni kotiček zelo dobra metoda za delo v vrtcu in primerna tudi za najmlajše otroke. Otroci so sčasoma razvili igro in njihovo aktivno raziskovanje in sodelovanje v kotičku je bilo iz dneva v dan daljše. Pridobili so veliko novih izkušenj in znanj, ki jim bodo odlična podlaga za naravoslovje v šoli in za nadaljnje življenje.
Ključne besede: najmlajši otroci, naravoslovni kotiček, naravni materiali, raziskovanje
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 499; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

9.
Naravoslovna učna pot »Skrivnostni Poljčanko« za predšolske otroke v občini poljčane : diplomsko delo
Nastja Hribernik, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je pripraviti naravoslovno učno pot za predšolske otroke v neposredni bližini vrtca Poljčane. Otroci na učni poti s pomočjo skrivnostnega bitja po imenu Poljčanko spoznavajo naravno in kulturno dediščino kraja Poljčane. Poljčanko otrokom po celotni poti pušča namige in naloge, ki jih ti nato opravljajo na določenih postajah. Sodelovala je najstarejša skupina otrok vrtca Poljčane. V teoretičnem delu so predstavljeni področje naravoslovja pri predšolskih otrocih, vpliv staršev in pedagoških delavcev na otrokovo učenje naravoslovja, značilnosti učnih poti v različnih okoljih in dosedanje raziskave, ki proučujejo vpliv naravoslovnih učnih poti na otrokov celostni razvoj. Predstavljeni so kraj Poljčane in dosedanje učne poti v tem kraju. V praktičnem delu je na začetku predstavljena pripravljena naravoslovna učna pot, kasneje pa sta podrobneje opisani njena izvedba in evalvacija. Otroci, stari 5–6 let, že imajo določeno znanje o rastlinah, živalih in ostalih naravoslovnih vsebinah, ki se povezujejo z učno potjo. Ključnega pomena pa je, da skozi učno pot to znanje utrjujejo ter hkrati na zanimiv in ustvarjalen način pridobivajo novo.
Ključne besede: naravoslovje, predšolski otrok, raziskovanje, učna pot, vrtec
Objavljeno v DKUM: 16.11.2021; Ogledov: 305; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (8,31 MB)

10.
Priročnik za pisanje in urejanje besedil Fakultete za turizem Univerze v Mariboru
2021

Opis: Učni proces na fakulteti ne zahteva samo udeležbe na predavanjih in dejavnega sodelovanja na vajah, temveč tudi intenzivno individualno delo študenta. To se mnogokrat predstavi v obliki seminarske naloge oziroma pisnega dela. Najbolj pomembno samostojno delo študenta pa je zagotovo zaključna – diplomska ali magistrska naloga. Da bi študentom Fakultete za turizem Univerze v Mariboru predstavili in olajšali pripravo pisnih del, smo na fakulteti pripravili priročnik za pisanje in urejanje besedil. Strokovna monografija zajema poglavja, ki študenta vodijo skozi celoten proces raziskovanja in pisanja dela. Od začetnega iskanja ideje, osnov znanstvenega pisanja in raziskovanja v turizmu, do posameznih korakov raziskovalnega procesa in raziskovalnih metod. V strokovno monografijo je vključeno tudi poglavje o osebnih odnosih, ki še posebej nagovarja odnos med študentom in mentorjem pri pisanju zaključnih del. Priročnik podaja tudi praktične nasvete o jezikovnem in tehničnem oblikovanju besedila ter navajanju literature in virov. Strokovna monografija tako združuje temeljne informacije, ki jih bodo pri svojem delu uporabljali študenti in predavatelji, saj bodo skupaj sledili enotnim smernicam pisanja besedil v turizmu na Fakulteti za turizem.
Ključne besede: priročnik, pisanje, urejanje besedil, raziskovanje, citiranje, tehnično oblikovanje besedila
Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 525; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (7,12 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici