| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 122
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Življenjska zgodba kot metoda raziskovanja v izobraževanju odraslih : magistrsko delo
Petra Očko, 2024, magistrsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se ukvarjali s proučevanjem izobraževanja odraslih v luči življenjskih izpovedi udeležencev izobraževanja odraslih. Teoretični del smo razdelili na dva dela, kjer smo v prvem delu podrobneje raziskali določene ključne vidike izobraževanja odraslih, in sicer od splošne opredelitve definicije izobraževanja odraslih do opredelitve specifičnih metod dela samih izobraževalcev ter lastnosti izobraževancev. V drugem delu smo podrobneje opredelili kvalitativno raziskovanje in pojem življenjske zgodbe. V empiričnem delu smo izvedli sedem nestrukturiranih intervjujev v obliki življenjske zgodbe z udeleženci izobraževanja odraslih. Rezultate intervjujev smo obdelali s kvalitativno vsebinsko analizo. Ugotovili smo, da so se vsi izmed intervjuvanih posameznikov za izobraževanje v odrasli dobi v večinski meri odločili samoiniciativno, tekom izobraževanja pa so bili visoko notranje motivirani. Raziskava je pokazala, da so nekateri izobraževalni programi bolj prilagojeni potrebam odraslih kot drugi. Ugotovili smo še, da so se odrasli v določenem obsegu, delno zaradi ciljno usmerjenega učenja in delno zaradi že pridobljenih življenjskih izkušenj, učili lažje, kot v mladosti. Rezultati naše kvalitativne raziskave so potrdili teoretičen okvir predelane literature s področja izobraževanja odraslih, in sicer da mora učinkovito izobraževanje odraslih prepoznati ter izkoristiti edinstvene značilnosti odraslih učencev, vključno z njihovo potrebo po praktični uporabnosti, spoštovanju njihovih izkušenj in upoštevanju njihovih časovnih ter življenjskih omejitev. Izobraževalni programi morajo biti fleksibilni, relevantni in odzivni na raznolike potrebe odraslih.
Ključne besede: izobraževanje odraslih, življenjska zgodba, motivacija, kvalitativno raziskovanje
Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 60; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (875,96 KB)

2.
Epistemološke predpostavke raziskovanja varnosti
Miran Mitar, 2006, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: varstvoslovje, varnost, raziskovanje, epistemologija, pristopi
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 129; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (336,26 KB)

3.
9. nacionalna konferenca o varnosti v lokalnih skupnostih : varnost v lokalnih skupnostih – dobre prakse, aktualne teme in raziskovanje varnosti v lokalnih skupnostih v zadnjem desetletju
2023, zbornik

Opis: Zbornik prispevkov predstavlja recenzirane prispevke, ki so bili predstavljeni na 9. Nacionalni konferenci o varnosti v lokalnih skupnostih v Kranju v novembru 2023. Glavna tema konference je varnost v lokalnih skupnostih, poudarek letošnje konference pa je na dobrih praksah, aktualnih temah in raziskovanju v zadnjem desetletju. Prispevki so rezultat raziskovanja v okviru programske skupine Fakultete za varnostne vede Univerze v Mariboru »Varnost v lokalnih skupnostih – primerjava ruralnih in urbanih okolij« ter sodelovanja z raziskovalci iz NIJZ, ZRC SAZU, Univerze v Novi Gorici in praktiki iz policije in lokalnih skupnosti. Prispevki se osredotočajo na različne vidike zagotavljanja varnosti in zaznave groženj v lokalnih skupnostih, vlogo sodobnih tehnologij pri zagotavljanju varnosti, problematiko drog in zasvojenosti, migracije in integracijo priseljencev, prestopništvo mladih, pravno ureditev zagotavljanja varnosti v lokalnih skupnostih, ekološko kriminaliteto, stališča prebivalcev do policije in legitimnost policije. Poleg predstavitve različnih vidikov zagotavljanja varnosti v lokalnih skupnostih prispevki predstavljajo tudi primere dobrih praks.
Ključne besede: varnost, raziskovanje, dobre prakse, Slovenija, konferenca
Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 393; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (8,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Od notranjih zadev do varstvoslovja - zgodba o nastajanju in razvoju Fakultete za varnostne vede
2023, druge monografije in druga zaključena dela

Opis: Spominska publikacija »Od notranjih zadev do varstvoslovja – zgodba o nastajanju in razvoju Fakultete za varnostne vede«, ki proslavlja petdeset let razvoja, ustvarjanja, izobraževanja, raziskovanja in deljenja znanja s področja, ki ga danes zaznamuje nova interdisciplinarna veda varstvoslovje, je nastala na osnovi pričevanj direktorja Oddelka za notranje zadeve pri Višji upravni šoli, osmih dekanov ter študentov, predstavnikov petih različnih obdobij razvoja fakultete. Ob spominih na razvoj od nekdanje višje šole pa vse do današnje Fakultete za varnostne vede Univerze v Mariboru so posebej predstavljene tudi značilnosti študijskih programov in raziskovalne dejavnosti. Poleg tega so predstavljeni knjižnica in druge strokovne službe ter institucija tajnika fakultete, kot stebra zakonitosti in stabilnosti fakultete. Ker je univerza tudi prostor simbolike, je predstavljen simbolni pomen dekanskih insignij – toge in verige. Publikacijo zaključujeta predstavitev prenove stavbe, v kateri deluje fakulteta, in seznam zaposlenih na Fakulteti za varnostne vede in njenih predhodnicah med letoma 1973 in 2023.
Ključne besede: notranje zadeve, varstvoslovje, izobraževanje, raziskovanje, razvoj, Fakulteta za varnostne vede, 50 let
Objavljeno v DKUM: 21.09.2023; Ogledov: 428; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (20,45 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Razvoj znanstvenoraziskovalnega dela študentov MF UM v zadnji 20 letih : Uvodni nagovor na kongresu o znanstvenoraziskovalnem delu 17. 5. 2023 na MF UM in UKC Maribor »Od laboratorija do bolnikove postelje«
Dušica Pahor, 2023, predgovor, uvodnik, spremna beseda

Ključne besede: raziskovanje, študentje
Objavljeno v DKUM: 18.07.2023; Ogledov: 627; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (184,08 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

6.
Znanstveno raziskovanje in pedagoška dejavnost Fakultete za varnostne vede Univerze v Mariboru : (1973–2023)
2023

Opis: Fakulteta za varnostne vede Univerze v Mariboru v letu 2023 praznuje 50. obletnico svojega obstoja. Enajst prispevkov predstavlja razvoj fakultete na znanstvenem, raziskovalnem in pedagoškem področju. Prispevki o razvoju raziskovanja, raziskovalnih projektih, doktorskem študiju in razvoju raziskovalnega kadra, o izobraževalnih programih, posamičnih področjih razvoja na področju policijske dejavnosti, varnostnih ved, kriminologije, informacijske varnosti, kriminalistike, prava in splošnih družboslovnih tem tvorijo celostno sliko razvoja Fakultete za varnostne vede in njenih predhodnic v zadnjih petdesetih letih ter postavljajo pred bralca razmislek o razvoju fakultete v prihodnje. Poleg prispevkov avtorjev s Fakultete za varnostne vede smo objavili tudi recenzije uglednih strokovnjakov s področja družboslovja, kriminologije in forenzične psihologije o njihovih pogledih na razvoj varstvoslovja v zadnjih petdesetih letih.
Ključne besede: Fakulteta za varnostne vede, jubilej, 50 let, raziskovanje, znanstveni razvoj, varnostne vede
Objavljeno v DKUM: 02.06.2023; Ogledov: 564; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (6,67 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Gozdna igralnica Vrtca Beltinci: raziskujemo gozd z uporabo čutil : diplomsko delo
Nuša Maučec, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Gozdna igralnica Vrtca Beltinci: raziskujemo gozd z uporabo čutil smo skozi teoretični in praktični del predšolskim otrokom predstavili različne aktivnosti, ki spodbujajo zavedanje, da za raziskovanje, doživljanje gozda lahko uporabimo vsa čutila, ki jih imamo. V prvem delu, smo predstavili teoretična izhodišča za praktični del diplomske naloge. Predstavili smo pomen gozda, ki je pomembna naravna igralnica, gozdno pedagogiko, gozdno pedagogiko v Sloveniji, pozitivne vplive gozdne pedagogike na otroka ter raziskovanje gozda z uporabo čutil. V praktičnem delu smo v gozdni igralnici Vrtca Beltinci, enota Ižakovci, izvedli projektni teden, preko katerega smo otroke spodbudili k uporabljanju vseh čutil za raziskovanje gozda. Otroci so v praktičnem delu spoznali čutila in z njihovo uporabo raziskovali gozd. Aktivnosti smo analizirali in ovrednotili.
Ključne besede: predšolski otroci, gozdna igralnica, raziskovanje, čutila
Objavljeno v DKUM: 02.06.2023; Ogledov: 447; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

8.
15 let od podelitve prvih 'Dekanovih nagrad' za znanstvenoraziskovalno delo študentov na Medicinski fakulteti Univerze v Mariboru
Dušica Pahor, 2022, predgovor, uvodnik, spremna beseda

Ključne besede: raziskovanje, študentje
Objavljeno v DKUM: 16.02.2023; Ogledov: 758; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (5,39 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

9.
Formativno spremljanje otrok pri naravoslovnih kotičkih v vrtcu : diplomsko delo
Katja Šenica, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Formativno spremljanje otrok pri naravoslovnih kotičkih v vrtcu se navezuje na spodbujanje raziskovanja pri otrocih, starih 4–5 let, in omogočanje otrokom več naravoslovnih izkušenj preko pripravljenih naravoslovnih kotičkov. Naloga je razdeljena na tri dele. Teoretični del zajema vsebine značilnosti učenja predšolskih otrok, formativno spremljanje in opis naravoslovja v predšolskem obdobju. Otroci so že po naravi raziskovalci, če pa jim ponudimo še spodbudno okolje, lahko pridobijo več izkušenj in sami pridejo do rešitev. S tem smo s formativnim spremljanjem zagotovili otrokom ustrezno podporo za njihov razvoj in učenje v danih trenutkih. V empiričnem delu je predstavljen moj namen raziskovalnega dela, v zadnjem delu pa opis dejavnosti in rezultati, ki smo jih pridobili preko beleženja na opazovalne protokole prvi in peti dan raziskovanja. Protokoli so sestavljeni po kriterijih formativnega spremljanja otrokovega napredka. Ugotavljala sem, v katerih od treh ponujenih kotičkov bodo otroci bolj aktivni in v katerem od kotičkov bo bolj opazno učenje otrok od otroka. V raziskavi so sodelovali otroci, stari 4–5 let, Vrtca Gumbek v Osnovni šoli Dolenjske Toplice. Sodelovalo je 22 otrok, od tega 11 deklic in 11 dečkov. Raziskava je pokazala, da so bili najbolj aktivni v kotičku s polži, tukaj je bilo opazno tudi največ učenja otrok od otrok.
Ključne besede: naravoslovje, naravoslovni kotički, formativno spremljanje, raziskovanje
Objavljeno v DKUM: 03.02.2023; Ogledov: 1155; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (3,47 MB)

10.
S predšolskimi otroki po poti kumskega brezokca : diplomsko delo
Špela Kmetič Tofolini, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil zasnovati, oblikovati in pripraviti učno pot, prilagojeno za predšolske otroke. Pri tem smo želeli, da otroci aktivno in samostojno prehodijo zasnovano pot ter z raziskovanjem in opazovanjem spoznajo in obnovijo živalske in rastlinske vrste v okolici, se podrobneje seznanijo s pokrajino in procesi, ki potekajo v naravi. Teoretični del naloge se nanaša predvsem na spoznavanje okolja, pokrajine in poti same, uporabo raziskovalnih škatel, izkustveno učenje otrok, povezavo narave z drugimi področji kurikuluma in otroško igro v naravnem okolju. Praktični del naloge pa nam prikaže vpogled v organizacijo in izvedbo aktivnosti na učni poti, kjer so posebej izpostavljene različne dejavnosti po posameznih postajah. Ugotavljamo, da so aktivno doživljanje narave skozi igro, raziskovanje in spoznavanje neposrednega okolja izjemnega pomena za razvoj odnosa do okolja. Pri tem pa nam naravne lastnosti neposredne okolice vrtca izvedbo teh aktivnosti lahko še posebej olajšajo.
Ključne besede: Učna pot, izkustveno učenje, narava, predšolski otrok, raziskovanje
Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 509; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (11,31 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 24.55 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici