1. Celovite prostorske zasnove dolgoročnega razvoja rekreativno-turistične infrastrukture za Občino Slovenske Konjice : končno poročilo projekta Po kreativni poti do znanja 2017-2020Nande Korpnik, Kaja Pogačar, Marko Renčelj, Stojan Puhalj, Igor Frim, Metka Kralj, Ivana Vuković, Sanja Špindler, Monika Kuhar, Nejc Gonza, Jure Kukovič, Sara Grad, Klara Vindiš, Tin Pavlič, Antonio Ladan, 2020, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: urbanizem, informacijsko modeliranje gradbenih objektov, raziskovalni projekti Objavljeno v DKUM: 27.02.2020; Ogledov: 1787; Prenosov: 186
Celotno besedilo (655,31 KB) |
2. Participatorni pristop k obnovi in oživljanju Loč : 'Povežimo Loče'Nande Korpnik, Kaja Pogačar, Marko Renčelj, Igor Frim, Martin Zidanšek, Rok Peternel, Aljaž Kores, Katarina Kobale, Špela Cenc, David Obrovnik, Tamara Bračko, Sanja Špindler, Iris Fras, 2020, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: urbanizem, informacijsko modeliranje gradbenih objektov, raziskovalni projekti Objavljeno v DKUM: 27.02.2020; Ogledov: 1671; Prenosov: 194
Celotno besedilo (6,26 MB) |
3. "jaBIM - Raziskava, razvoj in implementacija BIMa za digitalno gradnjo javnih objektov" : končno poročilo o raziskovalnem projektuAndrej Tibaut, Milan Kuhta, Kaja Pogačar, Andrej Jaušovec, Matevž Zih, Blaž Felkar, Katja Kotnik, Saša Jagrič, Matic Škorjanec, Denis Jakoša, Tomaž Kramberger, Peter Plut, Denis Magyar, Robert Recek, Mojca Roženičnik Korošec, Klara Mihalič, 2015, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: BIM, informacijsko modeliranje zgradb, spremljanje gradnje objekta, raziskovalni projekti Objavljeno v DKUM: 13.01.2016; Ogledov: 3064; Prenosov: 216
Celotno besedilo (551,95 KB) |
4. "Sodobni pristopi prostorskih raziskav" : končno poročilo o raziskovalnem projektuKaja Pogačar, Miran Lavrič, Gregor Reichenberg, Robert Veselko, Freya Anastasia Molnar, Alen Štandeker, Urška Pignar, Kaja Svetina, Rebeka Pinosa, Gašper Kogelnik, 2015, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: arhitektura, urbanizem, mestna prenova, raziskovalni projekti Objavljeno v DKUM: 13.01.2016; Ogledov: 2459; Prenosov: 181
Celotno besedilo (512,28 KB) |
5. "Raziskava inteligentnih stenskih elementov" : končno poročilo o raziskovalnem projektuKaja Pogačar, Marko Jaušovec, Dušan Pogačar, Jure Glušič, Urška Pignar, Blaž Grudnik-Tominc, Vedran Vugrin, Marijan Ladić, 2014, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: inteligentni sistemi, stenski elementi, poslovni objekti, raziskovalni projekti Objavljeno v DKUM: 12.01.2016; Ogledov: 1943; Prenosov: 117
Celotno besedilo (519,63 KB) |
6. PRAVNI POLOŽAJ ROMSKIH OTROK PRI IZOBRAŽEVANJU V PREKMURJUVeronika Vučko, 2015, diplomsko delo Opis: Republika Slovenija vlaga precej naporov v vključevanje Romov v vrtce in obvezno šolo in v njihovo integracijo v večinsko kulturo na splošno. Predšolski otroci Romov so v slovenske vrtce vključeni na tri načine. Največ jih je integriranih v običajne oddelke. Kljub vsemu je značilen majhen delež romskih otrok, vključenih že v predšolsko vzgojo v vrtcih.
Država posebej obravnava in šolam za vzgojo in izobraževanje romskih učencev priznava določene ugodnosti, ki jih bom deloma v nadaljevanju tudi predstavila.
V okviru Zavoda Republike Slovenije za šolstvo deluje študijska skupina učiteljev, ki poučujejo romske učence. Žal pa je izstop učencev Romov iz šolskega sistema že v osnovni šoli nesorazmerno velik. Osnovna težava je neznanje slovenskega jezika, sledi nestalen obisk oz. izostajanje od pouka in na splošno učna neuspešnost.
Nizka izobrazbena raven Romov v kombinaciji z drugačnimi življenjskimi navadami in pogoji ne omogoča enostavnih rešitev na področju sistema vzgoje in izobraževanja. Delež otrok, ki končajo osnovnošolsko izobraževanje, še vedno ostaja nizek, kar vpliva na potrebe po nadaljevanju motivacije za izobraževanje tudi odraslih Romov.
Ključni problemi, ki so v dosedanjih konceptih ostali nerešeni, so: inkluzija ali vključevanje proti segregaciji; jezik, kultura in identiteta; neprilagojena organizacija dela; nizka pričakovanja glede šolske uspešnosti romskih otrok (odnos do izobraževanja in nespodbudno domače okolje); neupoštevanje socialno-kulturnih in drugih okoliščin; razvrščanje romskih otrok v šole s prilagojenim programom.
Nikakor ne gre prezreti, da na kakovost in možnosti izobraževanja romskih otrok zelo vplivajo tudi specifična identiteta in kultura družbe ter pogoji njihovega življenja, na katere vrtec ali šola navsezadnje ne moreta vplivati neposredno. Zato je za izvajanje strategije vzgoje in izobraževanja ter izboljševanje položaja tam, kjer ni zadovoljiv, nujno vključevanje in koordinirano delovanje vseh relevantnih državnih inštitucij.
Ministrstvo RS za šolstvo, znanost in šport se je za reševanje vprašanj, ki presegajo problematiko izobraževanja, vendar pa na izobraževanje vplivajo, povezalo z drugimi resornimi ministrstvi, predvsem z Ministrstvom za zdravje ter z Ministrstvom RS za delo, družino in socialne zadeve. Ministrstvo je sodelovalo s slednjim ministrstvom predvsem na naslednjih področjih: pri možnostih za prejemanje socialnih in družinskih pomoči v funkcionalni obliki, programi javnih del v povezavi z izobraževanjem, štipendiranje in programi usposabljanja za poklice.
Prav tako bo še naprej podpiralo raziskovalne in razvojne projekte, ki podpirajo ukrepe v skladu s to strategijo.
Zveza Romov Slovenije je sodelovala pri celotni pripravi strateškega dokumenta. Prav tako bo sodelovala pri poučevanju in učenju romskega jezika, zgodovine in kulture, pri pripravi gradiv in pri vseh drugih oblikah in načinih izobraževanja.
Izboljšanje položaja Romov v Evropi se uvršča med prednostne naloge uresničevanja programov odprave socialne izključenosti in socialne kohezije ter odprave predsodkov in nestrpnosti. Številne študije in mednarodna poročila uvrščajo Rome v izrazito socialno ogrožene marginalne skupine. Vendar pa bodo ukrepi »pozitivne diskriminacije« dosegli svoj namen le, če bodo usmerjeni v točno določen cilj in če bodo časovno omejeni, kot je potrebno, da se dosežejo »enake možnosti«, nikakor pa to ne sme postati trajna oblika reševanja, ki bi lahko vodila k prikritim potem za zlorabljanje le-tega. Ključne besede: integracija Romov v kulturo, državne ugodnosti pri vzgoji in izobraževanju, inkluzija in segregacija, državne inštitucije, raziskovalni in razvojni projekti, pozitivna diskriminacija. Objavljeno v DKUM: 02.12.2015; Ogledov: 1815; Prenosov: 181
Celotno besedilo (1,36 MB) |
7. Razvoj numeričnih in fizikalnih modelov za virtualno vrednotenje osebne zaščitne opreme : CFD simulacije manikinaSrečko Krenker, Timi Gomboc, Jernej Kirbiš, Katarina Žagar, Matej Zadravec, Daniela Zavec Pavlinič, 2015, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: zaščitna oprema, preizkušanje, manikin, numerični model, raziskovalni projekti Objavljeno v DKUM: 04.11.2015; Ogledov: 1792; Prenosov: 114
Celotno besedilo (3,94 MB) |
8. Študij vpliva parametrov varjenja na zvarjeni spoj in optimizacija procesa varjenja glede na končno uporabo tekstilnih izdelkov : zaključno poročilo o rezultatih znanstvenoraziskovalnega sodelovanja - 2015Simona Jevšnik, Zoran Stjepanović, Andreja Rudolf, Tatjana Rijavec, 2015, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: tekstilna tehnologija, tekstilni izdelki, tekstilini materiali, visokofrekvenčno varjenje, varjeni šivi, raziskovalni projekti Objavljeno v DKUM: 14.10.2015; Ogledov: 1752; Prenosov: 1 |
9. Vodonosnika Vrbanski plato in Apaško polje, orodja za trajnostno zagotavljanje vodnih virov : končno poročilo projektaMiha Orešnik, Matevž Vremec, Simon Hajnc, Tadej Gorenšek, Ken Kolar, Katja Kuzmič, Dejan Gošnjak, Andrej Šutar, Aleš Praprotnik, Primož Pukšič, Irena Kopač, Jožica Kovač Štefur, Martina Bavec, Igor Žiberna, Jure Ravnik, 2015, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: podzemne vode, vodonosnik, podtalnica, Apaško polje, monitoring, raziskovalni projekti Objavljeno v DKUM: 08.10.2015; Ogledov: 3080; Prenosov: 218
Celotno besedilo (6,88 MB) |
10. Razvoj sol-gel površinsko modificiranih membran za odstranjevanje ionov težkih kovin iz vode : zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega projekaJulija Volmajer Valh, Simona Vajnhandl, Maja Bauman, Tara Bračko, Kristina Peskar, Gabrijela Petek, Sara Krajnc, 2015, končno poročilo o rezultatih raziskav Ključne besede: kemijska tehnologija, težke kovine, sol-gel postopek, raziskovalni projekti Objavljeno v DKUM: 23.09.2015; Ogledov: 3183; Prenosov: 86
Celotno besedilo (1,74 MB) |