| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KVALITATIVNE METODE RAZISKOVANJA VEDENJA PORABNIKOV
Ines Čeh, 2012, diplomsko delo

Opis: Danes se podjetja srečujejo z najmočnejšo konkurenco doslej, ki postaja vse hujša. Lahko pa so definitivno konkurenčna, kadar razvijejo pravo filozofijo in se tako usmerijo, od izdelka in prodaje, h kupcu oziroma porabniku. Danes lahko kupci izbirajo med mnogimi izdelki, blagovnimi znamkami in dobavitelji. Podjetja si zastavljajo vprašanje, kako se kupci odločajo? Prepričana sem, da porabniki znajo oceniti, katera ponudba jim bo prinesla največjo korist in dano vrednost. Kupci si, v mejah svojih sposobnostih in zmožnosti, določijo največjo maksimalno vrednost, pri tem pa upoštevajo stroške iskanja izdelka, omejeno znanje, mobilnost in dohodek. Ustvarijo si vrednostna pričakovanja in ravnajo skladno s temi pričakovanji. Nato določijo, ali je ponudba resnično izpolnila njihovo pričakovanje v zvezi z vrednostjo, kar vse vpliva na njihovo zadovoljstvo in možni ponovni nakup. Da bi podjetja vedela kaj porabniki želijo, čutijo in kako se obnašajo, pogosto naročajo formalne trženjske raziskave za raziskovanje vedenja porabnikov. Opredelila sem se na kvalitativno raziskavo in kvalitativne metode raziskovanja porabnikov. V kvalitativni raziskavi velja dejstvo, da številke niso vse, ko gre za odkrivanje, prepoznavanje motivov, potreb porabnika ter na splošno razumevanja porabnika. S pomočjo kvalitativnih metod - na primer s skupinskimi diskusijami, poglobljenimi intervjuji, celostno preučimo dinamiko izkušenj, ozadja, obnašanja ter motive. V ospredju je vprašanje "zakaj?" Uporabljajo se različne tehnike, ki preprečujejo umetno razmišljanje in odražanje o porabnikovih motivih, kajti s pomočjo tehnik ljudje svoje izkušnje, razloge za svoje vedenje, racionalnejše opišejo, kot bi jih drugače.
Ključne besede: porabnik, vedenje porabnikov, raziskovanje vedenja porabnikov, kvalitativna raziskava, kvalitativne metode
Objavljeno v DKUM: 02.04.2013; Ogledov: 3704; Prenosov: 733
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

2.
ZGODOVINA RAZISKOVANJA VEDENJA PORABNIKOV
Tina Rošer, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Raziskovanje vedenja porabnikov je postalo eno izmed bolj pomembnih področij marketinga, tako večina uspešnih tako slovenskih kakor seveda tudi tujih organizacij namenja veliko pozornost raziskovanju trga in porabnikov. Iz predhodnih študij lahko ugotovimo, da etnocentrizem vpliva na posameznikove odločitve in vedenje pri izbiri in nakupu izdelkov in blagovnih znamk domačega ali tujega izvora. V diplomsko nalogo sem vključila dve raziskavi, ki proučujeta pojav nacionalne identitete in ekonomskega domoljubja v nakupnem vedenju slovenskih porabnikov. Iz študije avtoric Irene Vide in Mojce Maher Pirc, kjer je bila analiza opravljena na reprezentativnem vzorcu odraslih Slovencev je pokazala zmerno izraženo nagnjenje k ekonomskemu etnocentrizmu med domačimi porabniki. Podobne ugotovitve so raziskovalci dobili tudi pri proučevanju domoljubnega nakupnega vedenja, pri čemer je v očeh slovenskih porabnikov domač izvor blaga pomembnejši pri netrajnih izdelkih in storitvah. Rezultati pokažejo tudi, da so izdelki, narejeni v članicah Evropske unije pred letom 2004, bolje ocenjeni v primerjavi z domačimi izdelki. Tako kot raziskava Irene Vide in Mojce Maher Pirc, je tudi raziskava Dr. Irene Vide in Darka Dujić pokazala šibko nacionalno identiteto slovenskih porabnikov. Slovenija se v izbrani skupini narodov v primerjavi z drugimi državami/regijami po primerjavi izmerjenega indeksa ekonomskega ekocentrizma uvršča nekje na sredini, tako med državami/regijami JV Evrope, kakor tudi med razvitejšimi državami, kot so Švedska na spodnji skrajnosti kontinuuma ter Srednja in Severna Amerika z močno izraženo nacionalno identiteto na nasprotni strani. Tako kot v teh dveh malce bolj obširnih raziskavah sem tudi z ostalimi primeri želela prikazati kako pomembno je raziskovanje vedenja porabnikov na vseh področjih in trgih. Da vedenje porabnikov ne raziskujejo od včeraj, ampak se temu področju posvečajo strokovnjaki in profesorji že vrsto let. Danes veliko pozornosti raziskovanju vedenja porabnikov namenjajo tako na Katedri za Marketing, Inštitutu za marketing na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru in tudi na Katedri za trženje na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Njihovo dobro in uspešno delo pa cenijo tako strokovnjaki, gospodarstveniki kakor tudi študenti.
Ključne besede: zgodovina, vedenje porabnikov, raziskava porabnikov, nakupno vedenje, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 22.12.2010; Ogledov: 2523; Prenosov: 378
.pdf Celotno besedilo (305,70 KB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici